Mensen rijden hier rustig, dus ik vind het verantwoordelijk genoeg. Kinderen van 4 spelen ook alleen in de straat
dus ja, dan vind ik het voor mijn kat ook vertrouwd. De kans dat ze hier een ernstig ongeluk krijgen door een kat is zo minimaal
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
dus ja, dan vind ik het voor mijn kat ook vertrouwd.
). Een loslopend kind van een niet oplettende ouder, vogels (vooral duiven) die midden op de weg zitten en dan vóór je out proberen weg te rennen voordat ze eens besluiten dat ze ook wel kunnen vliegen, een argeloze niet oplettende voetganger. Het kan allemaal, de kat is toevallig een van de vele. Niet elke buitenkat is perse een gevaar voor de samenleving, sommige mensen kunnen ook overdrijven
. We leven in de concrete jungle, wet van de sterkste geldt nog steeds. Katten die niet slim genoeg zijn om verkeer uit de weg te gaan leggen het loodje. Het is nog steeds survival zelfs in onze 'beschaafde' wereld. Overlast van katten in de vorm van poepen in je tuin bijv. is weer iets heel anders en ik ben het ermee eens dat dat heel vervelend is maar dat kan je gewoon niet controleren als baasje. Een kat nemen en hem de buitenwereld ontnemen vind ik triest, net zoals een vogel nemen en hem in een kooi stoppen. Je laat je paard toch ook niet z'n hele leven op stal omdat ie buiten wel eens overlast zou kunnen veroorzaken? Geloof me, mensen hebben altijd wel iets om over te klagen hoe goed je je best ook doet om overlast tot een minimum te beperken, dat heb je nou eenmaal snel in een klein land waar iedereen zo op elkaars lip leeft.
girlyggirl schreef:Juut schreef:Bedoel je de kat van vanochtend? Hij vertrok de heg in, dus ben ik doorgereden. Kan moeilijk achter het beestje aan de heg door sluipen, en bovendien was de eerst veilige parkeergelegenheid verder op. Anders had ik de dierenambulance gebeldIk hoop dat het beestje naar huis is gegaan, en dat er ook nog iemand thuis was
een heg, dus geen snelweg neem ik aan? vast wel plekje om even je lichten aan te zetten en te kijken. ik vind het eigenlijk erger dat je een dier wat je aanrijd, en nog wegstrompeld, aan zijn lot overlaat ( vind door de heg kruipen niet echt veel moeite) als iemand die zijn kat een buitenleven gunt.
Koia schreef:Overlast van katten in de vorm van poepen in je tuin bijv. is weer iets heel anders en ik ben het ermee eens dat dat heel vervelend is maar dat kan je gewoon niet controleren als baasje. Een kat nemen en hem de buitenwereld ontnemen vind ik triest, net zoals een vogel nemen en hem in een kooi stoppen. Je laat je paard toch ook niet z'n hele leven op stal omdat ie buiten wel eens overlast zou kunnen veroorzaken? Geloof me, mensen hebben altijd wel iets om over te klagen hoe goed je je best ook doet om overlast tot een minimum te beperken, dat heb je nou eenmaal snel in een klein land waar iedereen zo op elkaars lip leeft.
Koia schreef:Tja.. ik vind het wel overdreven om maar te stellen dat een kat numero uno veroorzaker van verkeersongevallen is (scooters anyone?). Een loslopend kind van een niet oplettende ouder, vogels (vooral duiven) die midden op de weg zitten en dan vóór je out proberen weg te rennen voordat ze eens besluiten dat ze ook wel kunnen vliegen, een argeloze niet oplettende voetganger. Het kan allemaal, de kat is toevallig een van de vele. Niet elke buitenkat is perse een gevaar voor de samenleving, sommige mensen kunnen ook overdrijven
. We leven in de concrete jungle, wet van de sterkste geldt nog steeds. Katten die niet slim genoeg zijn om verkeer uit de weg te gaan leggen het loodje. Het is nog steeds survival zelfs in onze 'beschaafde' wereld. Overlast van katten in de vorm van poepen in je tuin bijv. is weer iets heel anders en ik ben het ermee eens dat dat heel vervelend is maar dat kan je gewoon niet controleren als baasje. Een kat nemen en hem de buitenwereld ontnemen vind ik triest, net zoals een vogel nemen en hem in een kooi stoppen. Je laat je paard toch ook niet z'n hele leven op stal omdat ie buiten wel eens overlast zou kunnen veroorzaken? Geloof me, mensen hebben altijd wel iets om over te klagen hoe goed je je best ook doet om overlast tot een minimum te beperken, dat heb je nou eenmaal snel in een klein land waar iedereen zo op elkaars lip leeft.
Koia schreef:Tja.. ik vind het wel overdreven om maar te stellen dat een kat numero uno veroorzaker van verkeersongevallen is (scooters anyone?). Een loslopend kind van een niet oplettende ouder, vogels (vooral duiven) die midden op de weg zitten en dan vóór je out proberen weg te rennen voordat ze eens besluiten dat ze ook wel kunnen vliegen, een argeloze niet oplettende voetganger. Het kan allemaal, de kat is toevallig een van de vele. Niet elke buitenkat is perse een gevaar voor de samenleving, sommige mensen kunnen ook overdrijven
Terwijl mijn vorige tussenwoning met kattenluik midden in de stad stond! De oudste van 18 durft als enige heel heldhaftig mee de stal in om de koeien en schapen te voeren en een ommetje te maken door het weiland...
Langcara schreef:princesmax schreef:Fijn heel mijn knieen openliggen voor een kat van iemand anders die hem/ haar niet binnen kan houden.
Daar zit zo'n katteneigenaar echt niet mee hoor! als die kat maar los kan lopen want 'anders is hij zo zielïg".