Yamcha schreef:Wat betreft DA's die pappen en nathouden......
Ik heb met Beau mijn DA destijds expliciet gevraagd om mij te zeggen, wanneer in zijn professionele opinie, inslapen de beste keuze was. Hij wilde dit niet...... ik heb, na mij uitgebreid en grondig geïnformeerd te hebben, zelf de beslissing genomen, en ik moest nóg op hem inpraten om de hond ook echt te laten inslapen, want er kon nog zoveel. Het is erg lastig om een DA duidelijk te maken als eigenaar, dat je dat niet wilt, en dat je niet wilt dat je hond pijn heeft en krijgt, zeker niet als het uitzichtloos is, en voor de hond onbegrijpelijk. Ik wist toen al, dat mijn hond sneller achteruitging dan om het even welk medicijn nodig had om te gaan werken, en ik heb dat niet afgewacht uiteindelijk, om de reden die ik naar hem toe ook aangaf, ik wilde mijn lieveling de pijn besparen, en dat is ook wat ik heb gedaan.
Maar het doet zeer, dat je juist op dat moment door degene van wie je hoopt een eerlijk antwoord te krijgen in de steek gelaten wordt. Ik verwachtte dat juist hij het bestwil van mijn hond op het oog zou hebben, maar blijkbaar....... was dat niet het geval.
Dan moet je een andere DA zoeken hoor. De mijne zal ook niet uit eigen beweging zeggen: "nu is het tijd voor euthanasie" ik denk zelfs dat ze dat niet mogen. Maar hij kent mij zeer goed en goed genoeg om te weten dat ik alles en alles doe voor mijn dieren en dat het zeker verechtvaardigd is als ik beslis dat het moment van de euthanasie gekomen is. Dat respecteert mijn DA. En dàt moet er zijn in een relatie DA/diereneigenaar, zonder dat is er geen medewerking mogelijk, zoals je zelf wel aangeeft.
Voor de anderen, ik heb niet alle reacties gelezen, maar heb de indruk dat er zijn die zich verdedigen omdat ze een "buitenlandse" hond gekocht hebben en dat was niet het onderwerp van dit topic. Als ik, als Belgische, een hollandse herder in Nederland wil kopen is er toch niets mis mee. Maar als ik een hond uit een dierenasiel wil nemen, kan ik maar beter in een belgisch dierenasiel gaan kijken. Als ik daar mijn goesting niet vind ben ik mss te selectief en mss niet genoeg gemotiveerd om een hond te nemen.