Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Zodra ik op mezelf woon ga ik er ook 1 halen
En zoals je zegt, gun ze een beetje tijd. Mijn grijze die schrok van het minste en ging ook altijd overal schuilen en nu slaapt ze 's nachts in bed en dan bedoel ik niet een meter verder hè, zo dicht mogelijk tegen je geplakt 
Ben blij voor je dat het zo goed gaat!
Mar_Nimbus schreef:ja we krijgen steeds meer vertrouwen van haar
af en toe blaast ze nog wel
maar
wat ons opviel is dat ze regelmatig niest
dus dat wordt een ritje dierenarts denk ik
helaas laat ze zich niet makkelijk pakken en optillen dus even bekijken hoe we dat doen
net kwamen mijn zoon en schoondochter even
die hadden haar alleen vorige week zondag gezien, toen ze weggekropen zat
en nu kwam ze onder tafel vandaan en kopjes geven en kroelen
dus echt een mega verbetering
Als ze echt al heel lang niest is de DA mss wel een goed plan maar anders kan je er mss nog wat mee wachten. Mijn bruine kat die heeft dat vorig jaar ook even gehad en toen was het weg, de DA die we toen eerst even hebben gebeld heeft toen gezegd dat een allergie best mogelijk was en dat we mss wel even konden afwachten tenzij het steeds erger zou worden. Het is gelukkig vanzelf beter gegaan en ze heeft er geen last meer van
.
, maar behalve dat is ze voor mij een schat tot en met. Als ze op schoot ligt legt ze steevast een pootje op mijn hart en knijpt dan de oogjes toe...
Mar_Nimbus schreef:ja we krijgen steeds meer vertrouwen van haar
af en toe blaast ze nog wel
maar
wat ons opviel is dat ze regelmatig niest
dus dat wordt een ritje dierenarts denk ik
helaas laat ze zich niet makkelijk pakken en optillen dus even bekijken hoe we dat doen
net kwamen mijn zoon en schoondochter even
die hadden haar alleen vorige week zondag gezien, toen ze weggekropen zat
en nu kwam ze onder tafel vandaan en kopjes geven en kroelen
dus echt een mega verbetering
Urielle schreef:Wij zijn destijds geweest voor een kruising Berner Sennen x New Foundlander als stalhond, dus die de hele dag dag met mij mee zou lopen bij de paarden, mee zou gaan met lesgeven etc. etc. maar 's nachts bij de paarden zou blijven als waakhond (hoefde niet te waken maar voor het idee dat er een hond zit). Ik was al een tijd bezig met het zoeken naar een volwassen Berner Sennen, dus echt georienteerd op raseigenschappen en deze hond leek me heel passend plus de gedachte dat ik dan een hond een fijn huis kon geven, jullie kennen het idee wel. Mij leek het wel een fijn leven, een groot afgesloten terrein waarin de hond gewoon kon rondlopen en spelen naar behoefte, hele dag het baasje thuis, samen wandelen en naar de club, uitjes naar lesklanten en 's avonds een eigen bank bij de paarden (die de hond nou nauwelijks gebruikt, maar goed, het idee was leuk). Bij de hond gaan kijken en het leek me een lief beest en het klikte wel van beide kanten dus gezegd dat ik wel interesse had voor deze hond, wat wij zochten en dat we ons goed verdiept hadden van te voren maar nog beginnende hondeneigenaren waren, dus nog niet de ervaring hadden om een echte probleemhond op te voeden.
Nou had ik prima geaccepteerd als de asielmedewerkster had gezegd dat voor deze specifieke hond een plaatsje als huishond werd gezocht, elk beestje heeft weer andere noden. Het schoot me echter toch echt even in het verkeerde keelgat dat ze een plaats zochten bijv. bij een bejaard koppel waar de hond de hele dag aan hun voeten kon liggen bij het haardvuur op drie korte wandelingetjes na, 'want Berners (als ras) wilden dat.' Ik moet er nu nog wel eens om lachen als de Berner die ik ondertussen via een voormalige lesklant gevonden heb lekker in de sneeuw ligt te rollebollen en altijd op het koudste plekje gaat liggen. Soms halen we haar naar binnen omdat ik dat gezellig vind en nog steeds hoop op de hond die lekker op mijn voeten gaat liggen binnen, maar ze vindt er binnen geen klap aan en gaat demonstratief voor de deur liggen. Tot zover de haardliggende binnenhond. Als toppunt wou ze me evt. een drukke zenuwachtige kruising Duitse herder x Akita Inu meegeven die me absoluut geen geschikte erfvaste beginnershond leek.
Ik vond de toon van de medewerker wel dermate denigrerend dat ik verrek om het asiel nog verder te sponsoren. De twee stalkatten die er zijn gekomen zijn dus ook via Bokkers bij mij gekomen en niet meer via het asiel.
Ineke2 schreef:Urielle schreef:Wij zijn destijds geweest voor een kruising Berner Sennen x New Foundlander als stalhond, dus die de hele dag dag met mij mee zou lopen bij de paarden, mee zou gaan met lesgeven etc. etc. maar 's nachts bij de paarden zou blijven als waakhond (hoefde niet te waken maar voor het idee dat er een hond zit). Ik was al een tijd bezig met het zoeken naar een volwassen Berner Sennen, dus echt georienteerd op raseigenschappen en deze hond leek me heel passend plus de gedachte dat ik dan een hond een fijn huis kon geven, jullie kennen het idee wel. Mij leek het wel een fijn leven, een groot afgesloten terrein waarin de hond gewoon kon rondlopen en spelen naar behoefte, hele dag het baasje thuis, samen wandelen en naar de club, uitjes naar lesklanten en 's avonds een eigen bank bij de paarden (die de hond nou nauwelijks gebruikt, maar goed, het idee was leuk). Bij de hond gaan kijken en het leek me een lief beest en het klikte wel van beide kanten dus gezegd dat ik wel interesse had voor deze hond, wat wij zochten en dat we ons goed verdiept hadden van te voren maar nog beginnende hondeneigenaren waren, dus nog niet de ervaring hadden om een echte probleemhond op te voeden.
Nou had ik prima geaccepteerd als de asielmedewerkster had gezegd dat voor deze specifieke hond een plaatsje als huishond werd gezocht, elk beestje heeft weer andere noden. Het schoot me echter toch echt even in het verkeerde keelgat dat ze een plaats zochten bijv. bij een bejaard koppel waar de hond de hele dag aan hun voeten kon liggen bij het haardvuur op drie korte wandelingetjes na, 'want Berners (als ras) wilden dat.' Ik moet er nu nog wel eens om lachen als de Berner die ik ondertussen via een voormalige lesklant gevonden heb lekker in de sneeuw ligt te rollebollen en altijd op het koudste plekje gaat liggen. Soms halen we haar naar binnen omdat ik dat gezellig vind en nog steeds hoop op de hond die lekker op mijn voeten gaat liggen binnen, maar ze vindt er binnen geen klap aan en gaat demonstratief voor de deur liggen. Tot zover de haardliggende binnenhond. Als toppunt wou ze me evt. een drukke zenuwachtige kruising Duitse herder x Akita Inu meegeven die me absoluut geen geschikte erfvaste beginnershond leek.
Ik vond de toon van de medewerker wel dermate denigrerend dat ik verrek om het asiel nog verder te sponsoren. De twee stalkatten die er zijn gekomen zijn dus ook via Bokkers bij mij gekomen en niet meer via het asiel.
Haha een Berner voor een bejaard koppel...Ik zie de oude mensen al tevergeefs zo'n dier in bedwang houden met uitlaten...
Sorry maar daar kan ik inderdaad ook met mijn pet niet bij. Zo'n beest hoort juist op een boerderij ofzo thuis waar het lekker kan ravotten de hele dag.
Dat is de reden dat ik zelf ook geen Berner zou nemen terwijl ik het geweldige honden vind. Te weinig ruimte en te sterk/enthousiast (dat laatste kun je misschien als pup wel aan werken zodat ze niet trekken aan de riem)
Urielle schreef:Wij zijn destijds geweest voor een kruising Berner Sennen x New Foundlander als stalhond, dus die de hele dag dag met mij mee zou lopen bij de paarden, mee zou gaan met lesgeven etc. etc. maar 's nachts bij de paarden zou blijven als waakhond (hoefde niet te waken maar voor het idee dat er een hond zit). Ik was al een tijd bezig met het zoeken naar een volwassen Berner Sennen, dus echt georienteerd op raseigenschappen en deze hond leek me heel passend plus de gedachte dat ik dan een hond een fijn huis kon geven, jullie kennen het idee wel. Mij leek het wel een fijn leven, een groot afgesloten terrein waarin de hond gewoon kon rondlopen en spelen naar behoefte, hele dag het baasje thuis, samen wandelen en naar de club, uitjes naar lesklanten en 's avonds een eigen bank bij de paarden (die de hond nou nauwelijks gebruikt, maar goed, het idee was leuk). Bij de hond gaan kijken en het leek me een lief beest en het klikte wel van beide kanten dus gezegd dat ik wel interesse had voor deze hond, wat wij zochten en dat we ons goed verdiept hadden van te voren maar nog beginnende hondeneigenaren waren, dus nog niet de ervaring hadden om een echte probleemhond op te voeden.
Amaris schreef:Tuurlijk kun je ze dat gewoon leren. Mijn oppasfamilie bevat twee st. bernards. Die kan ik beiden tegelijk uitlaten. Die lopen met een slap hangende riem perfect naast me.
Juist met dat soort grote honden is het een must om dat goed te leren.

. En mijn ouders zeggen ook altijd dat de volgende kat ook uit het asiel komt. Geldt voor mij en mijn vriend ook. Voor mijn ouders is het voornamelijk omdat ze een volwassen kat willen (die netjes op de bank gaat en de boel niet sloopt zegmaar), ook omdat het karakter dan al wat meer bekend is.
lovehaffie schreef:Ik zou ook graag een kat uit het asiel halen... Alleen vind ik het belachelijk om er ruim 90,- voor te betalen helaas...