Hier in t asiel in Eindhoven worden alle katten gesteriliseerd/gecastreerd meegegeven. En met kittens moet je terug komen voor entingen en castratie/sterilisatie. En de eerste 2 weken betalen hun de dierenartskosten voor jou, mits de kat waarschijnlijk de ziekte al wat langer onder de leden heeft. Dit was 2 jaar geleden tenminste zo.
Wat betreft een kater of een poes dat is maar net waar je een voorkeur voor hebt. Ik zou tegen de tijd dat jee een kat wil gewoon naar t asiel gaan en kijken welke kat je aanspreekt kwa karakter.
Zorg idd dat je voldoende krabmogelijkheden hebt. En zorg voor een schone kattenbak, met vulling die ze graag hebben. (mijn katten willen bijv absoluut niet op houtkorrels). Mijn ervaring met grind is dat je beter een iets duurdere goeie kan kopen als van die hele goeiekope. Ik vind de canadese erg goed, houden goed geur vast.
Daar durf ik je geen antwoord op te geven hoe dat precies zit. Maar onze gesteriliseerde stalpoes sproeit ook.
Suzanne_J
Geplaatst: 01-03-12 23:25
Tsja het is van kat tot kat verschillend natuurlijk, en je kunt het zo gek maken als je wilt. Onze vorige kat hebben we gratis gekregen, nooit een dierenarts bij geweest (behalve entingen en castratie). Onze nieuwe kat heeft als aanschaf al 450 euro gekost, daarbij komt castratie, meneer heeft 6 dure leren stoelen gesloopt, een wc, en heeft 2 keer op een zondagavond een lange grasspriet ingeslikt, waardoor hij meteen naar de dierenarts moest. Dusja, die heeft al heel wat gekost
Wij hebben sinds vanavond sphynx Fritz in huis, hij gecastreerd, 6 jaar uit en nu volop op verkenning. Hij sproeit niet Hij heeft een geweldig karakter en komt graag voor wat aandacht https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 6283_n.jpg
dat zijn idd ook leuke katten, al vind ik ze persoonlijk een beetje sneu zo zonder vacht:P maar vind ze wel erg mooi. Ik begin zelf steeds meer te twijfelen.. heb het idee dat het toch wel prijzig word allemaal. En ik neem geen dier die ik niet kan onderhouden.
ik ben op mn vrije dag door de katten uit bed getrommeld voor eten en nu klaar wakker natuurlijk, leuk hoor katten
Issy
Geplaatst: 02-03-12 12:24
Marley schreef:
Wat leuk Joolien!!
ik ben op mn vrije dag door de katten uit bed getrommeld voor eten en nu klaar wakker natuurlijk, leuk hoor katten
Oh die van mij is ook mijn persoonlijke wekker, iedere dag om 7:30 staat ze te mauwen voor mijn slaapkamerdeur, helaas ook als ik vrij ben
BraveSpots
Geplaatst: 02-03-12 12:34
Wij hebben een pas gecastreerde kat in huis uit het asiel, en hij sproeit ook niet. Zelfs in z'n bak gaat ie netjes in meisjespositie.
Spreoien binnenshuis in volgens mij meer een gedragsprobleem.
Anoniem
Geplaatst: 02-03-12 13:13
Gaaf diertje Joolien! Jaloers
Je moet inderdaad rekening houden met minder nachtrust: kat 1 wil altijd kroelen midden in de nacht en kat 2 vliegt met speelgoed het hele huis door snachts
Haha Ik heb maar een paar uur geslapen vannacht omdat ik zelf wat spanning had. Fritz wilde ook bij ons liggen dus mauwde hij af en toe. Maar dat wordt wel beter.