Mijn hanen worden geslacht!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sietske83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 15:00

Dat zal ik niet doen in het lauwersmeergebied daar lopen vossen en zijn genoeg buizerds en dan worden ze nog opgegeten.

Je kan je kippen hier bijna niet loslaten door het wild wat hier leeft.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 15:03

Maartje1990 schreef:
Nou lekker, ik kom ze wel gratis afhalen hoor zodra ze geslacht zijn... nomnom... lekker kip!

Het is inderdaad niet echt een tactische reactie, maar ik lach me helemaal rot hahaha _O- :o

TS: Ik hoop echt dat je een plekje voor ze vind (levend). :)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 15:03

little_birdy schreef:
big kun je niet aan een natuurgebied vragen of je ze daar los mag laten ??

Dát is slachten op een nare manier...
(die dieren gaan het niet overleven in zo'n gebied met wild wat ze wel even zal oppeuzelen)

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 15:04

Arabesk schreef:
Is er niemand hier die wakker wordt en zegt 'goh deze diertjes hebben wél een leven gehad en wat ik 's avonds op mijn bord heb liggen heeft nog nooit daglicht gezien' :?

Bokt = schijnheilig

Daar heb je een punt, maar ga je dan ook je paard opeten met die leuze? Het heeft een leven gehad, kom, de pot in Beauty!

little_birdy

Re: Mijn hanen worden geslacht!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 15:05

ow sorry niet doen dan meid ik hoop echt dat je iemand vind voor ze :(:)

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 15:05

Klinkt misschien gemeen, maar volgende keer geen kuikens fokken?
Als je kuikens fokt moet je uitgaan dat de meeste hanen zijn.

Ik fok ieder jaar ook zo'n 90 kuikens. Hanen gaan ook weg voor de slacht, want tjah.. wat moet je ermee?
Je moet altijd denken dat de hanen bij jou een fijn leven gehad hebben.

Een kinderboerderij zou ik niet op rekenen. Ik weet dat bij ons alle hanen die over het hek gezet worden ook naar een poelier gebracht worden. Enkel hanen die afgegeven worden door de eigenaar proberen we nog ergens te plaatsen. We krijgen ieder jaar zo'n 30 hanen cadeau over het hek. Waarschijnlijk ook van mensen die ze zelf niet durven te slachten en denken dat ze bij ons een goed leventje hebben. Maarja,.. wij kunnen er ook niks mee doen.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 15:11

[quote="moelly"]Vervelend voor je, maar waarom heb je ze niet op marktplaats gezet of op bokt om gratis af te halen?[/quoteEn wat denk je wat die mensen doen die ze gratis op halen?
Ik zoek trouwens nog een poelier in de Haarlemmermeer die slacht.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 15:19

kohtje schreef:
moelly schreef:
Vervelend voor je, maar waarom heb je ze niet op marktplaats gezet of op bokt om gratis af te halen?
En wat denk je wat die mensen doen die ze gratis op halen?
Ik zoek trouwens nog een poelier in de Haarlemmermeer die slacht.

Moet je dat nu echt in dit topic vragen? Ik verbaas me er echt over dat 'volwassen' mensen zulke opmerkingen plaatsen. . . ze zijn als opmerking op zich niet erg, maar bijzonder tactloos om hier te plaatsen. Ik vraag toch ook niet in een topic van iemand die net z'n paard in heeft laten slapen of het een beetje naar wens is gegaan? Of diegen nog tips heeft voor een goede slachter?

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 15:21

Sjors schreef:
Maartje1990 schreef:
Nou lekker, ik kom ze wel gratis afhalen hoor zodra ze geslacht zijn... nomnom... lekker kip!

Pardon?
TS is er heel verdrietig over, en dan kom jij met z'n onbeschofte reactie :r
Ja sorry maar dan kan ik niet tegen ;)

Mee eens! :j

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 15:22

Je zal maar 40 zijn en meisjes van 15 op de kast willen jagen via internet.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 15:23

lieveli schreef:
Je zal maar 40 zijn en meisjes van 15 op de kast willen jagen via internet.

Inderdaad. . . die mensen sporen niet helemaal |o

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 15:24

Ach ja misschien niet zo handig van mij. Maar gratis op mp is ook niet handig. Als je fokt met kippen dan weet je dat je waarschijnlijk ooit van de hanen af moet. Liever breng je ze dan zelf weg dan dat je ze weg geeft en die gene maakt er soep van.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 15:28

kohtje schreef:
Ach ja misschien niet zo handig van mij. Maar gratis op mp is ook niet handig. Als je fokt met kippen dan weet je dat je waarschijnlijk ooit van de hanen af moet. Liever breng je ze dan zelf weg dan dat je ze weg geeft en die gene maakt er soep van.

Nou niet misschien hoor, zeker weten niet zo'n handige opmerking van jou.

En nee gratis op mp is niet zo handig, maar moet je dat dan op zo'n manier kenbaar maken? En dan roepen dat je een goede poelier zoekt?

Anoniem

Re: Mijn hanen worden geslacht!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 15:32

Waar zijn ze af te halen? Ik heb evt. nog plek voor een paar haantjes erbij! (Nachthok met grote ren,zitten nu maar 5 kipjes in)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 15:34

Kom kom, je weet toch allemaal al ben je 15 dat hanen niet te houden zijn en zeker geen 8, ik vind dat er wel erg naief wordt gereageerd door veel mensen, zeker naar TS toe, jonge mensen mogen best weten hoe de wereld in elkaar zit, ze hoeven niet overal beschermd voor te worden.

Ben ik blij dat ik mijn kinderen heb opgevoed met het leven en de dood.......

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 15:36

Echwel schreef:
Kom kom, je weet toch allemaal al ben je 15 dat hanen niet te houden zijn en zeker geen 8, ik vind dat er wel erg naief wordt gereageerd door veel mensen, zeker naar TS toe, jonge mensen mogen best weten hoe de wereld in elkaar zit, ze hoeven niet overal beschermd voor te worden.

Ben ik blij dat ik mijn kinderen heb opgevoed met het leven en de dood.......

Ik ben ook opgevoed met leven en dood maar mijn moeder heeft me nooit de grond in gestampt wanneer ik verdrietig was.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 15:36

Helemaal mee eens, maar er is een verschil tussen weten wat er te koop is in deze wereld en iemand kwetsen dmv tactloze opmerkingen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 15:38

Is het taktloos of gewoon een wrang gevoel voor humor....soms moet je een post ook een beeetje anders bekijken dan alleen maar negatief...

En wees eerlijk het eerste wat bij velen opkomt is bij het slachten van hanen,,,,mmmm lekkere soep

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 15:39

xJitskee schreef:
Waar zijn ze af te halen? Ik heb evt. nog plek voor een paar haantjes erbij! (Nachthok met grote ren,zitten nu maar 5 kipjes in)

die kippen die je al hebt, zitten daar hennen bij? want dan gaan ze met elkaar lopen vechten, wil je ook niet hebben :n daarnaast kun je maar 1 haan per 6 hennen houden.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 15:40

Echwel schreef:
Is het taktloos of gewoon een wrang gevoel voor humor....soms moet je een post ook een beeetje anders bekijken dan alleen maar negatief...

En wees eerlijk het eerste wat bij velen opkomt is bij het slachten van hanen,,,,mmmm lekkere soep

Ja maar is je eerste ingeving dan echt altijd het juiste? Ik denk dat je, in topics zoals deze, je eigen gevoel even aan de kant moet zetten en het moet kunnen opbrengen om iemand die verdrietig is en haar heil op internet zoekt te laten weten dat het ook allemaal poedersuiker is.

Wat nou als dit geen hanen waren geweest, maar paarden? Dan hadden veel meiden anders gereageerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 15:42

Maartje1990 schreef:
xJitskee schreef:

die kippen die je al hebt, zitten daar hennen bij? want dan gaan ze met elkaar lopen vechten, wil je ook niet hebben :n daarnaast kun je maar 1 haan per 6 hennen houden.

Ik geloof dat dit alleen hennen zijn,maar dat weet ik niet zeker (kippen zijn van m'n broertje) We krijgen er dit voorjaar nog een aantal hennen bij :j

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 15:44

Echwel schreef:

Eerlijk antwoord? Beide en zeker gezien het verloop van dit topic imo eerder kwetsend dan humor met een knipoog. . . tuurlijk denken mensen aan een pan kippensoep bij dit onderwerp, dat begrijp ik best. Maar ga dan niet als groep iemand van 15 kwetsen :n

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 15:45

Dan kun je echt maar max. 1 haan van haar overnemen, want als je meerdere hanen neemt bij (te weinig) hennen gaan ze dus, zoals ik al zei, vechten.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 15:45

lieveli schreef:
[

Wat nou als dit geen hanen waren geweest, maar paarden? Dan hadden veel meiden anders gereageerd.

Waarom is het met paarden anders, imo is een dier een dier, te veel, overlast enz enz, ja dan zul je maatregelen moeten nemen en vaak ook voor paarden in deze tijd is dat de slacht...

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 15:46

Echwel schreef:
lieveli schreef:
[

Waarom is het met paarden anders, imo is een dier een dier, te veel, overlast enz enz, ja dan zul je maatregelen moeten nemen en vaak ook voor paarden in deze tijd is dat de slacht...

Absoluut waar, maar het gaat hier niet om het al dan niet slachten v.d. dieren maar om de toon/verloop van dit topic.