Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Arabesk schreef:Is er niemand hier die wakker wordt en zegt 'goh deze diertjes hebben wél een leven gehad en wat ik 's avonds op mijn bord heb liggen heeft nog nooit daglicht gezien'
Bokt = schijnheilig
kohtje schreef:moelly schreef:En wat denk je wat die mensen doen die ze gratis op halen?Vervelend voor je, maar waarom heb je ze niet op marktplaats gezet of op bokt om gratis af te halen?
Ik zoek trouwens nog een poelier in de Haarlemmermeer die slacht.
kohtje schreef:Ach ja misschien niet zo handig van mij. Maar gratis op mp is ook niet handig. Als je fokt met kippen dan weet je dat je waarschijnlijk ooit van de hanen af moet. Liever breng je ze dan zelf weg dan dat je ze weg geeft en die gene maakt er soep van.
Echwel schreef:Kom kom, je weet toch allemaal al ben je 15 dat hanen niet te houden zijn en zeker geen 8, ik vind dat er wel erg naief wordt gereageerd door veel mensen, zeker naar TS toe, jonge mensen mogen best weten hoe de wereld in elkaar zit, ze hoeven niet overal beschermd voor te worden.
Ben ik blij dat ik mijn kinderen heb opgevoed met het leven en de dood.......
xJitskee schreef:Waar zijn ze af te halen? Ik heb evt. nog plek voor een paar haantjes erbij! (Nachthok met grote ren,zitten nu maar 5 kipjes in)
daarnaast kun je maar 1 haan per 6 hennen houden. Echwel schreef:Is het taktloos of gewoon een wrang gevoel voor humor....soms moet je een post ook een beeetje anders bekijken dan alleen maar negatief...
En wees eerlijk het eerste wat bij velen opkomt is bij het slachten van hanen,,,,mmmm lekkere soep
Maartje1990 schreef:xJitskee schreef:Waar zijn ze af te halen? Ik heb evt. nog plek voor een paar haantjes erbij! (Nachthok met grote ren,zitten nu maar 5 kipjes in)
die kippen die je al hebt, zitten daar hennen bij? want dan gaan ze met elkaar lopen vechten, wil je ook niet hebbendaarnaast kun je maar 1 haan per 6 hennen houden.
Echwel schreef:Is het taktloos of gewoon een wrang gevoel voor humor....soms moet je een post ook een beeetje anders bekijken dan alleen maar negatief...
En wees eerlijk het eerste wat bij velen opkomt is bij het slachten van hanen,,,,mmmm lekkere soep
Echwel schreef:lieveli schreef:[
Wat nou als dit geen hanen waren geweest, maar paarden? Dan hadden veel meiden anders gereageerd.
Waarom is het met paarden anders, imo is een dier een dier, te veel, overlast enz enz, ja dan zul je maatregelen moeten nemen en vaak ook voor paarden in deze tijd is dat de slacht...