Probleem met kat 's nachts

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

rommulus

Re: Probleem met kat 's nachts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 08:35

Zo'n katten verjager voor de deur is een goedde oplossing
Ik heb zelf hier 1 zitten die me een hoop problemen heeft gegeven nu is alleen nog het verschrikkelijke krolse mauwen/janken s'nachts
Ik los dat op met een stapeltje munten (wij hebben de deur niet dicht dus de katten en hond mogen overal komen)
Dus ik mik s'nachts gewoon een munt in haar richting en dan is de booschap weer duidelijk

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 08:45

@ rommulus;krolsheid is toch wat aan te doen?

WhatsUp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 14:03

Nou, even een updateje. Tot nu toe 2 nachten iets anders geprobeerd. De eerste nacht de deur open laten staan, dat was absoluut geen succes; 2 katten die het hele bed claimen, waardoor ik uiteindelijk maar iets van 5 uurtjes heb geslapen. Uiteindelijk ze er maar weer uitgeschopt, want dat ging hem echt niet worden.
Afgelopen nacht aluminiumfolie en kruidnagels voor de deur. Ook niet echt heel effectief, de jonge kat vond de folie wel errug interessant, wat resulteerde in flink wat geknisper en geschuif door de gang met de folie.. 8)7
Fred kon vervolgens vanochtend gewoon weer bij de deur en ging weer lekker krassen -O- Balen dus..

@Henkje: Haha Frits, leuke naam! Structuur veranderen kan dus blijkbaar ook helpen? Helaas is dat bij ons een beetje lastig, omdat ze natuurlijk niet naar buiten kunnen, maar wellicht gaan we over een tijdje verhuizen en kunnen ze daar wel buiten spelen.

@zonnebloem: Ja zoiets had ik ook gevonden inderdaad, dat vind ik ook wel een goed (maar wel wat prijzige) optie.

@Magrathea: De structuur van de deur veranderen dmv schuurpapier is miss ook wel wat ja, dan zal hij het allicht minder prettig vinden om erlangs te gaan met z'n poten.

@Rommulus: Munten? Heeft dat meer effect dan iets anders gooien?

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 14:37

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 14:40

Mijn kat gaat ook aan de deur staan beuken als ze vindt dat we moeten opstaan. Ik heb oordopjes en soms zet ik een kussen voor de deur (die ruitjes heeft) zodat ze ons niet meer kan zien. En verder gaat de deur nooit open als ze weer bezig is want dat zou een beloning zijn.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 14:40

bekend probleem.

Onze kat sliep altijd in de bijkeuken tot van de zomer en het wel erg warm was in dat hok en ik vond dat ze ook best in de woonkamer mocht zijn :j
Ging heel lang goed en sinds een paar weken krabt ze ook aan de deur, ze miauwt gelukkig niet. Het krabben doet ze wel zo hard dat het lijkt dat iemand de deur openbeukt :o

Heb trouwens ook gemerkt dat die van ons het erger doet als ze niet op de vensterbank kan liggen om naar buiten te kijken omdat de rolgordijnen dicht zijn...........
Als ik niet thuis ben schijnt ze het helemaal niet te doen trouwens.
Slaapkamerdeur open hebben we ook geprobeerd maar dat was echt geen succes. Ze was de hele tijd aan het spelen en sleepte al haar speeltjes mee de slaapkamer in. Ik deed geen oog meer dicht.

Ze is dus nu weer verhuisd naar de bijkeuken en alles is rustig in huis. Ik zorg altijd dat ze wat te spelen heeft en voldoende eten en drinken, kattebak en een plekje waar ze naar buiten kan kijken. Ze lijkt het niet erg te vinden, zoalang haar mandje er ook maar staat, dus die verhuis ik, vaak met kat en al, 's avonds ook naar de bijkeuken :j
's morgen is het eerste wat ik doe haar er weer uitlaten en dan is ze meestal wel heul erg druk :+

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 14:43

Onze kat doet het ook. Als ze ons hoort praten of opsta, dan rent ze naar boven en gaat uren voor de deur zitten mauwen en piepen.
Soms gaat ze vanzelf weg, maar soms moeten we haar echt wegjagen. Ik denk dat ze gewoon wil knuffelen?

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 14:44

Ik ben al blij als ik eens 5 uur kan slapen, die van mij begint elke dag rond een uur of 4 te mauwen en stopt ook niet. Maar ach, ze is een patientje, maar heb al maanden chronisch slaapgebrek. Als ik opsta of de tv aanzet is het over

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 14:50

Ik heb die kattenverjager meteen gekocht. Nu hopen dat het werkt

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 15:10

Munten maken een hoop kabaal als ze neer komen (wij hebben laminaat) en het geeft het schrik effect, je hoeft niet op de kat zelf te gooien als je er maar in de buurt komt

Of er wat aan te doen is de krolsheid ??? sterreliseren ???
Komt vanzelf heb eerst andere zorgen bij deze dame

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 18:19

maar mijn kat zou dan met het muntje gaan spelen en daar zou ik dan veel last van hebben :')

bij een programma op Animal planet werd, tegen het krabben aan de bank, dubbelzijdig plakbank opgeplakt. Dat zou het krabben tegen moeten gaan... heb het nog niet geprobeerd maar is misschien een idee

verder spelen wij na het eten veel met de katten zodat ze energie kwijt kunnen....

WhatsUp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 22:57

@klomp: Bedankt voor het advies, ik ga nog wat andere dingen proberen en als dat niet werkt zal ik zeker eens contact met haar opnemen.

@DromenLies: Oordopjes is voor mijn niet echt een optie, want dan slaap ik door m'n wekker heen, is ook niet heel handig. Wij hebben idd ook een ruitje, maar dan naast de deur. Weet niet of dat echt invloed heeft op zijn gedrag, die zou ik ook eens af kunnen dekken. Ik ben heel benieuwd of de kattenverjager werkt! Hou me even op de hoogte!

@SAKKIA: Ah, nog zo'n mafkees :)) Zou het bij jou niet zo zijn dat het helpt dat de kat structuur (een vaste slaapplek) heeft? Ik kan me zo voorstellen dat ze het fijn vindt dat dat haar eigen plekje is. Helaas hebben we dat hier niet, ze hebben wel een plek waar ze graag zitten om naar buiten te kijken, maar slapen doen ze eigenlijk door het hele huis. Het is ook moeilijk om iets af te sluiten, omdat de voerbak en kattenbak op verschillende plekken staan en we geen schuur oid hebben.

@Romeo2007: En wat doe je dan op zo'n moment? Ga je haar dan ook echt knuffelen of jaag je haar weg?

@Sandeman: Haha, dat is wel echt erg! Maar er zijn dus wel dingen waardoor ze stopt, dat is dan wel prettig. Sterkte met je slaapgebrek :(:)

@Rommulus: Hmm ja dat is waar. Dat hoef ik hier niet te doen, denk dat ik dan ruzie heb met de onderburen :=

@Marley: Inderdaad, mijn jonge kat ook denk ik. Dubbelzijdig plakband? Dat zou dan een beetje hetzelfde effect moeten hebben als schuurpapier/aluminiumfolie waarschijnlijk?
Fred is niet zo'n speler, die heeft af en toe een helder moment waarin hij achter de andere kat of de hond aanrent en verder slaapt hij voornamelijk. Wat dat betreft is het een echte kat :z

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 01:34

Fanniehh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 01:56

Marley schreef:
maar mijn kat zou dan met het muntje gaan spelen en daar zou ik dan veel last van hebben :')

bij een programma op Animal planet werd, tegen het krabben aan de bank, dubbelzijdig plakbank opgeplakt. Dat zou het krabben tegen moeten gaan... heb het nog niet geprobeerd maar is misschien een idee

verder spelen wij na het eten veel met de katten zodat ze energie kwijt kunnen....

Heb ik ook gezien op animal planet: pootjes blijven beetje plakken, dit voelt niet fijn aan voor de katten dus stoppen ze ermee (schijnt))..

Je kunt misschien ook Feliway proberen, het werkt tegen verschillende problemen en is verkrijgbaar bij dierenwinkel (online goedkoper) en bij de dierenarts. Het is in spray (plaatselijk) of verdamper in stopcontact.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 06:51

ik vind het wel grappig, alle leuk/lief bedachte oplossingen werken niet.

ben benieuwd wanneer je nou je slaapgebrek zat bent door een kat die meent dat HIJ de baas is en de boel terroriseerd.
:P ;)

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 08:21

Had je de aluminiumfolie wel op de deur geplakt dan? :') (tegen het krabben aan de deur)
Ja ik heb er ook 1 tje bij die zich er niks van aantrekt.Maar de rest vind het afschuwelijk.

@Rommulus;Kun je de poes dan tot je haar kan sterriliseren niet aan de poezenpil doen?
Het is natuurlijk niet om jaren mee door te gaan,maar als een poes krols is ,heeft ze daar zelf ook last van.Sommige worden dan ook zo mager.

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 08:24

neres schreef:
En negeren, geen aandacht geven,

Dit is inderdaad het beste.
Erg moeilijk soms omdat je je gaat irriteren en dan helemaal niet meer kan slapen.
Maar een kat blijft een kat. (de koning van het huis ~~}> )
Succes.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 09:49

ja dat denk ik wel TS. Onze kat is heel erg onzeker en die wil gewoon graag een vast plekje denk ik.
Gisteren was ze er tussen uit geglipt toen vriendlief binnenkwam, dus stond ze buiten :n
Maar mooi niet dat mevrouw kwam hoor :n Ik pissig op vriendlief natuurlijk, en zeggen: Als die kat straks midden in de nacht bij het slaapkamerraam zit mag jij er uit hoor :')
En ja wel om 02.04 uur vannacht is vriendlief er uit gegaan om de kat er in te laten :')

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 10:28

hier een paar keer flink laten schrikken door deur open te gooien en flinke mond open te trekken. Tegenwoordig niet meer nodig want andere kat is dood helaas en dus kan ze nu dag/nacht overal komen waar ze maar wil en als ze aan een deur krabt dan doen we hem netjes open haha.

Wat je ook kan doen is grootste maat hondenbench met kattenbak mandje en kleine krabpaal. Echter dat neemt behoorlijk ruimte in beslag en of hij het accepteerd moet je maar weer afwachten,.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 10:32

De kat heeft een reden waarom hij het doet, uit schelden lost het probleem niet op.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 10:39

Gewoon een opgeblazen ballon aan de klink hangen..
Die zal klappen op het moment dat hij nog aan de klink hangt, dus exact op het juiste moment.
Kat schrikt (jullie ook :') ) zodanig dat hij het hooguit nog één keer zal proberen..
Als hij een 2e keer schrikt is de boodschap vaak wel duidelijk ;)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 10:40

Nou katten zijn hard leers hoor vergis je niet.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 10:41

Ik vergis me niet.. heb er zelf ook 5 :+
Waarvan ook zulke hardleerse exemplaren..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 11:55

marleen_usar schreef:
De kat heeft een reden waarom hij het doet, uit schelden lost het probleem niet op.

ja hij wil aandacht. :j
logisch anders hangt hij niet aan de deur.
en nu weet iedereen dat een hond een baas heeft en een kat een butler,maar je kunt ze best leren dat ze s'nachts gaan slapen :D
als kat eten en drinken heeft,de bak schoon is en er genoeg afleiding is dan moet het jou gewoon snachts met rust laten.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 12:19

toch heeft mijn schoonzusje de truc met de ballonnen ook geprobeerd en die sliep niet meer vanwege de ballonnen.... er is dus hardleers en hardleers ;)

Onze katten hebben ons ritme aardig overgenomen, door veel met ze te spelen en dus ook aandacht geven overdag/'s avonds hebben ze blijkbaar minder behoefte om dat 's nachts ook te vragen....
meestal komen ze nu bij ons op bed liggen snurken of ze gaan in hun mandjes in de andere kamer liggen :)