Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
xXLianneXx schreef:zonnebloem18 schreef:Deze hond was gechipt en had een gezondheidsverklaring van een dierenarts uit Marokko dus ze hebben echt wel hun best gedaan voor mijn gevoel.
gezondheidsverklaring maar geen testen!
gezondheidsverklaring wordt er gewoon gekeken of de ogen helder zijn, oren schoon, goede tanden enz.
xXLianneXx schreef:zonnebloem18 schreef:Deze hond was gechipt en had een gezondheidsverklaring van een dierenarts uit Marokko dus ze hebben echt wel hun best gedaan voor mijn gevoel.
gezondheidsverklaring maar geen testen!
gezondheidsverklaring wordt er gewoon gekeken of de ogen helder zijn, oren schoon, goede tanden enz.
zonder overleg, na 2 dagen al. In dit asiel is vorig jaar ook een gevonden hondje binnen een dag afgemaakt omdat hij verwaarloosd was gevonden. Diertje bleek alleen dun en een erg vervilte vacht te hebben en een jaar of 8 te zijn. En ja ik noem het bewust afgemaakt ipv in laten slapen, hoezo geen dodingsbeleid.
stef schreef:http://www.nu.nl/binnenland/2743273/hon ... erdam.html
Even de knuppel in het hoenderhok gooien:
En maar vrolijk honden uit het buitenland blijven halen.......
_San87_ schreef:Waarom wordt er niet gewerkt aan een structurele verbetering in die landen? Lijkt me effectiever en ook beter voor de volksgezondheid.
Langcara schreef:stef schreef:http://www.nu.nl/binnenland/2743273/hon ... erdam.html
Even de knuppel in het hoenderhok gooien:
En maar vrolijk honden uit het buitenland blijven halen.......
Ik dacht dat honden aantoonbaar gevaccineerd met RAbies moesten zijn voordat ze de grens over mochten.
En dat ook wat stichtingen normaliter doen. En een goede stichting zal dat ook doen. MAar net als bij fokkers heb je goede en slechte.
Overigens, goed nieuws: de dierenasiels in Nederland puilen wat honden betreft NIET uit. Dus dat is geen reden om geen hond uit het buiteland te halen. Overigens hoop ik dat mensen sowieso aan asiels denken voordat ze een hond nemen en dan maakt het mij niet uit of het een asiel van een stichting in het buitenland is of in Nederland zelf. Want ik hou van alle honden, niet alleen van nederlandse.
MAar laat de mensen die zo nodig een puppie willen en niet voor een herplaatser gaan maar eens goed nadenken voordat ze oordelen over waar iemand anders zijn hond vandaan haalt! Want dat zijn hypocrieten!_San87_ schreef:Waarom wordt er niet gewerkt aan een structurele verbetering in die landen? Lijkt me effectiever en ook beter voor de volksgezondheid.
Langcara schreef:_San87_ schreef:Waarom wordt er niet gewerkt aan een structurele verbetering in die landen? Lijkt me effectiever en ook beter voor de volksgezondheid.
En waarom ga jij er vanuit dat dat niet gebeurt? Ik denk dat je vooringenomen bent en dat je je niet baseert op feiten. Waar denk jij dat die stichtingen mee bezig zijn? Misschien moet je je eerst even goed inlezen.
Wat betreft het inslapen van honden:
Gebeurt veelvuldig. Ook gezonde honden waar niets mee is. Alleen.... niet in nederlandse asielen. Maar bij dierenartsen in nederland die het ongemak van een beroerde hondeneigenaar moet opruimen. Veel dierenartsen doen dat ook nog. Voor de centen!
Gelukkig is mijn dierenarts niet zo en zodoende hebben we een 5 maanden oud hondje gezamenlijk geholpen en een goed nieuw tehuis bezorgd!
.