Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
setteke schreef:Ach, dat is jammer.
Wij voeren dit af en toe, gister nog gehaald bij de AH; http://www.rodi-petfood.nl/rodi-classic
Zaten hele doppers in
. Is het vergelijkbaar met Carnibest?
die van mij krijgen ook regelmatig allebei.
? Tanya schreef:Hmm annepaardoes, wat jij zegt is volgens mij het tegenovergestelde wat de rest zegt, of zie ik dat verkeerd? Kreeg het idee dat ze juist vlees moest krijgen als eten.
Waarom is het hart trouwens alleen als tussendoortje? Zit er niet genoeg voedingsstoffen in?
Ik zat later te denken nadat ik die link aan je had gestuurd dat die bakjes van Smuldier voor zo'n kleine hond natuurlijk vrij groot zijn..
) maureen schreef:Is meer dan genoeg, denk zelfs nog teveel die 200 gramIk zat later te denken nadat ik die link aan je had gestuurd dat die bakjes van Smuldier voor zo'n kleine hond natuurlijk vrij groot zijn..
Mijn kleine hond (kruising Rottie/teckel) die ik gecastreerd gekregen heb en al dik wordt als hij naar eten kijkt bij wijze van spreken, krijgt als hij op alleen vlees staat al 200 gram en hij weegt 28 kilo...
Is dus echt een flinke maat grotere hond dan jouw bulletje. Meer moet ik hem echt niet geven, als hij brokjes eet, krijgt hij 2x pd twee handjes brok.
Met die hoeveelheid houd ik hem al jaren op hetzelfde gewicht, kreeg pas nog compliment van de acupuncturiste (hij heeft arthrose in voorpoot) omdat hij qua type echt lastig op gewicht te houden is.
Dus misschien moet je de porties nóg kleiner maken.
Maar ach, als het werkt.A_man schreef:Hier beetje zelfde probleem gehad,
hond allergies.. kreeg ook constant prednison, werd dikker slomer ect.
nu krijg hij carnivoer eendenmix en hoeft niet meer aan de prednison.
Hij is wel meer een type van lopen ect.
ik zou met jou hond het rustig opbouwen, zwemmen? maar moet je even aankijken onze franse bulldog kon dit niet ivm zn gewicht en korte pootjes deze zonk dus ook echt.
misschien naar een trainingsschool gaan? agility doen.. ik heb dit met mn 2 chihuahuas gedaan was niet extreem zwaar maar vonden ze wel erg leuk en vielen ze van af en ze waren "hersenmmoe" daarna ( zo noem ik dat)
annepaardoes schreef:maureen schreef:Is meer dan genoeg, denk zelfs nog teveel die 200 gramIk zat later te denken nadat ik die link aan je had gestuurd dat die bakjes van Smuldier voor zo'n kleine hond natuurlijk vrij groot zijn..
Mijn kleine hond (kruising Rottie/teckel) die ik gecastreerd gekregen heb en al dik wordt als hij naar eten kijkt bij wijze van spreken, krijgt als hij op alleen vlees staat al 200 gram en hij weegt 28 kilo...
Is dus echt een flinke maat grotere hond dan jouw bulletje. Meer moet ik hem echt niet geven, als hij brokjes eet, krijgt hij 2x pd twee handjes brok.
Met die hoeveelheid houd ik hem al jaren op hetzelfde gewicht, kreeg pas nog compliment van de acupuncturiste (hij heeft arthrose in voorpoot) omdat hij qua type echt lastig op gewicht te houden is.
Dus misschien moet je de porties nóg kleiner maken.
Kan jou hond echt met 200 gram vooruit? Apart, want dat is best weinig voer voor een hond van 28 kilo.Maar ach, als het werkt.
Mijn kooiker krijgt nu 165 gram en weegt 12 kg.
Ts: Ik denk dat 200 gram een mooi start is. En dan moet je goed gaan kijken of hij afvalt of niet. Valt hij niet af dan kan je altijd nog wat minder voer geven, maar hij moet ook niet te snel afvallen.
) had hij daaraan genoeg. Verder krijgt hij alleen na het eten een pensstaaf en geen verdere tussendoortjes. Nu krijgt hij dus ongeveer 100 gram (kan fractie meer zijn) 's morgens van vlees en 's avonds twee handjes dog lovers gold brokjes en zit keurig op zelfde gewicht. En heeft daarbij ook dagelijks zo'n uur tot anderhalf uur beweging met wandelen. Hij heeft wel heel veel bespiering dus dat vertekent in zijn gewicht maar mag absoluut niet aankomen, heeft zijn model niet mee, korte pootjes en zware romp:D Tanya schreef:Nog even een vraagje! Ik had dat Barf kip gekocht, maar het is aanvullende voeding he.. Dus wat moet ik er dan bijgeven? Moet ik dan 's ochtends zo'n plakje kip geven en dan 's avonds Smuldier vlees compleet? Of wat raden jullie aan?
Ik begrijp nu trouwens ook waarom eerdere pogingen om haar minder te voeren niet hielpen, ze kreeg alleen maar brokken en eten wat totaal niet voedingsrijk was, geen wonder dat je dan snel weer honger hebt! Dat hebben wij ook na Macdonalds eten..
Tanya schreef:Er zit 400 gram in een bakje, dus ze krijgt de helft per dag, 200 gram, en dan verdeeld over 2 porties.. Dat is wel genoeg toch, zeker aangezien ze nu niet graag beweegt en moet afvallen? Ik hoop ook dat ze misschien actiever gaat worden als ze overgaat op dit voer, maar ik weet niet of dat ijdele hoop is haha.
Met de compleetversie hebben ze daar ook genoeg aan! Die van mijn ouders zijn niet te dik of te dun verder.
Doordeweeks varieert het van een half uur tot een uur per dag (verdeeld over twee keer, meestal).