Hond laten afvallen, hoe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tanya

Re: Hond laten afvallen, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-12 20:46

Ik zal morgen even kijken bij de supermarkt! Vind ik dat dan gewoon bij de diepvries?

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 20:48

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 20:50

setteke schreef:
Ach, dat is jammer.

Wij voeren dit af en toe, gister nog gehaald bij de AH; http://www.rodi-petfood.nl/rodi-classic
Zaten hele doppers in :Y)

Rodi kende ik nog niet. Klinkt wel goed, eigenlijk :). Is het vergelijkbaar met Carnibest?

maureen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 20:54

Nee, meer vergelijkbaar met Smuldier.
Maar zeker niet verkeerd hoor ;) die van mij krijgen ook regelmatig allebei.
Voor complete Smuldier kijk maar op deze site, kun je zien welke je morgen moet zoeken in de supermarkt. Die donkergroen en rode dus, waar compleet op staat.
http://www.diervoeding.com/nl/producten ... utter.html

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 20:59

Ik ga altijd naar 2 verschillende supers, bij de een hebben ze Rodi(AH) en bij de ander Smuldier(Coop).
Dus als TS dit gaat voeren, lijkt het me dat ze prima kan slagen.

TS, het ligt gewoon in de diepvries bij de etenswaren voor mensen :D

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 21:00

In hoeverre is Carnibest dan zoveel beter dan bijvoorbeeld smuldier of Rodi :)?

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 21:30

Tanya schreef:
Hmm annepaardoes, wat jij zegt is volgens mij het tegenovergestelde wat de rest zegt, of zie ik dat verkeerd? Kreeg het idee dat ze juist vlees moest krijgen als eten.

Waarom is het hart trouwens alleen als tussendoortje? Zit er niet genoeg voedingsstoffen in?

Ik bedoel dat alleen hart niet gezien kan worden als maaltijd. Alleen hart als maaltijd bevat niet alle voedingsstoffen die een hond nodig heeft. Als je alleen hart wil geven naast brokken, zou ik dat doen als tussendoortje.

Zelf vind ik BARF (bones and raw food) een mooie manier van voeren. Hierbij voer je botten, orgaanvlees, spiervlees en groenten. Maar dit kun je niet zomaar doen en moet je je heel goed over ingelezen hebben. Omdat ik het te ingewikkeld vind en mijn ouders geen rauwe botten in huis willen hebben voer ik mijn hond KVV. Maar gemiddeld is KVV wel wat duurder dan brok. Als je KVV koopt kun je het beste een complete KVV kopen. Vaak staat ook op de verpakking "compleet". Dan hoeft je niet te wisselen met verschillende KVV varianten zodat de hond alle voedingsstoffen binnen krijgt.

Als je meer interesse hebt in KVV is het ook wel handig om dit te lezen: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 428.0.html
Richt je vooral even op het stukje ontgiften. Als je namelijk een hond die voornamelijk brok krijg (nu heb je al wel een voordeeltje dat hij gekookt hart krijgt) in één keer overzet op KVV kunnen ze erg slecht op reageren door vreselijk aan de diarree te gaan bijvoorbeeld, omdat de maag dan nog niet gewent is om rauw vlees te verteren.
Op barfplaats zelf staat overigens ook veel nuttige informatie over KVV. Je kunt de topic inlezen zonder lid te zijn van het forum.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 21:38

Grote kans dat als je volledig overgaat op versvoer, de problemen met de huid over een jaar tot 75% zijn verminderd of zelfs weg zijn. Ik zou het zèker proberen en volhouden!

Prednison is troep hoor, om je hond iedere dag te geven. De meeste dierenartsen schrijven het voor bij huidproblemen, maar vertellen de bijwerkingen er niet bij, die op de lange termijn een risico zijn.

Ik hoop echt (voor jou en je hondje) dat je vers gaat proberen! Ik wil er wel even bij zeggen, de kans bestaat dat de huidklachten de eerste paar weken verergeren. Het lichaam gaat dan ''ontgiften''. Maar hou vol, en heel veel succes!

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 21:49

Fijne link, erg informatief. Ik heb deze doorgestuurd naar mijn vader :).

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 21:59

Ik pleit voor een homeopatische dierenarts. Ik denk dat die de hond van de prednison af zou kunnen krijgen.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-12 00:25

Ik ben zojuist even langs de supermarkt en dierenwinkel geweest, en heb 2 pakken smuldier vlees compleet meegenomen, en nog een of andere worst van de dierenwinkel, dat heet ook Barf.

Ben benieuwd, ik heb mijn moeder ook enthousiast kunnen krijgen dus daar ben ik wel erg blij mee!
Heb haar net even gewogen, ze is 16 kilo.. Het zou 12 moeten zijn ofzo, dus echt te zwaar..

Ik hoop dat het effect heeft!

Maar als ik dus alleen dat Smuldier compleet geef hoeft ze geen brokken meer he? Ben benieuwd.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-12 00:29

Wel interessant trouwens over dat ontgiften, ik ben benieuwd. Ik zal het even doorsturen naar mijn moeder ook.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 00:31

Super en barf is ook goed probeer het wel een beetje te varieren want volgens mij is dat niet een compleet versvoer.
Maar mocht dit bevallen kan je het natuurlijk ook verder uitzoeken.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-12 09:44

Ja, even kijken of ze het lekker vindt haha!
Ik heb ook een dierenzaak hier in de buurt gevonden die Carnibest verkopen, ook maar eens langsgaan denk ik.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 10:53

Joh, ga naar een goede homeopaat! Ik heb het in een ander topic ook al verteld, maar ik heb een kleine 5 maanden oude tibetaanse spaniel in opvang gehad. Deze hond was bij mijn dierenarts ter euthanasie aangeboden. Reden: poepte en kotste iedere keer alles onder en ze waren het opruimen zat. maar mijn dierenarts zei dat ze nog niet alles geprobeerd hadden en het hondje was te monter, het leek niet ziek. Die man zei "hoe dan ook, ik wil er van af en ik neem de hond NIET mee terug naar huis". Terwijl zijn zoontje met het hondje op schoot zat te huilen.

Mijn dierenarts hield het hondje en gaf het dieetvoer. Na een dag kwam het bij mij in de opvang en het is 3 weken bij ons geweest op het dieetvoer. DAt ging heel goed.
Vervolgens kwamen er mensen uit Amsterdam die er via via over gehoord hadden. Die namen het mee, die zijn er mee naar een homeopatische dierenarts geweest die al snel erachter kwam dat er sprake was van een allergie. De darmen reageerden niet goed op brokken en zo.

Nu krijgt de hond speciaal voer, DARF heet het. En het gaat nu prima.

Ik denk dat er mogelijk ook voor jouw hond een dergelijike oplossing is, waardoor de prednison niet meer nodig is.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-12 11:40

Ja, ik ga met de tips uit dit topic aan de slag.. Iemand zei dat er een grote kans is dat ze binnen een jaar van de klachten af is, als we van die brokken en slechte zooi afgaan!

Heb haar zojuist de eerste portie Smuldier vlees compleet gegeven! Ze stond er eerst een beetje twijfelend bij, maar het bakje ging toch helemaal op dus volgens mij vindt ze het wel lekker.

Er zit 400 gram in een bakje, dus ze krijgt de helft per dag, 200 gram, en dan verdeeld over 2 porties.. Dat is wel genoeg toch, zeker aangezien ze nu niet graag beweegt en moet afvallen? Ik hoop ook dat ze misschien actiever gaat worden als ze overgaat op dit voer, maar ik weet niet of dat ijdele hoop is haha.

maureen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 12:01

Is meer dan genoeg, denk zelfs nog teveel die 200 gram ;) Ik zat later te denken nadat ik die link aan je had gestuurd dat die bakjes van Smuldier voor zo'n kleine hond natuurlijk vrij groot zijn..
Mijn kleine hond (kruising Rottie/teckel) die ik gecastreerd gekregen heb en al dik wordt als hij naar eten kijkt bij wijze van spreken, krijgt als hij op alleen vlees staat al 200 gram en hij weegt 28 kilo...
Is dus echt een flinke maat grotere hond dan jouw bulletje. Meer moet ik hem echt niet geven, als hij brokjes eet, krijgt hij 2x pd twee handjes brok.
Met die hoeveelheid houd ik hem al jaren op hetzelfde gewicht, kreeg pas nog compliment van de acupuncturiste (hij heeft arthrose in voorpoot) omdat hij qua type echt lastig op gewicht te houden is.
Dus misschien moet je de porties nóg kleiner maken.

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 12:07

Hier beetje zelfde probleem gehad,
hond allergies.. kreeg ook constant prednison, werd dikker slomer ect.

nu krijg hij carnivoer eendenmix en hoeft niet meer aan de prednison.
Hij is wel meer een type van lopen ect.

ik zou met jou hond het rustig opbouwen, zwemmen? maar moet je even aankijken onze franse bulldog kon dit niet ivm zn gewicht en korte pootjes deze zonk dus ook echt.

misschien naar een trainingsschool gaan? agility doen.. ik heb dit met mn 2 chihuahuas gedaan was niet extreem zwaar maar vonden ze wel erg leuk en vielen ze van af en ze waren "hersenmmoe" daarna ( zo noem ik dat :P )

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 20:51

maureen schreef:
Is meer dan genoeg, denk zelfs nog teveel die 200 gram ;) Ik zat later te denken nadat ik die link aan je had gestuurd dat die bakjes van Smuldier voor zo'n kleine hond natuurlijk vrij groot zijn..
Mijn kleine hond (kruising Rottie/teckel) die ik gecastreerd gekregen heb en al dik wordt als hij naar eten kijkt bij wijze van spreken, krijgt als hij op alleen vlees staat al 200 gram en hij weegt 28 kilo...
Is dus echt een flinke maat grotere hond dan jouw bulletje. Meer moet ik hem echt niet geven, als hij brokjes eet, krijgt hij 2x pd twee handjes brok.
Met die hoeveelheid houd ik hem al jaren op hetzelfde gewicht, kreeg pas nog compliment van de acupuncturiste (hij heeft arthrose in voorpoot) omdat hij qua type echt lastig op gewicht te houden is.

Kan jou hond echt met 200 gram vooruit? Apart, want dat is best weinig voer voor een hond van 28 kilo. :+ Maar ach, als het werkt.

Mijn kooiker krijgt nu 165 gram en weegt 12 kg.

Ts: Ik denk dat 200 gram een mooi start is. En dan moet je goed gaan kijken of hij afvalt of niet. Valt hij niet af dan kan je altijd nog wat minder voer geven, maar hij moet ook niet te snel afvallen.
Laatst bijgewerkt door annepaardoes op 17-02-12 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 20:53

A_man schreef:
Hier beetje zelfde probleem gehad,
hond allergies.. kreeg ook constant prednison, werd dikker slomer ect.

nu krijg hij carnivoer eendenmix en hoeft niet meer aan de prednison.
Hij is wel meer een type van lopen ect.

ik zou met jou hond het rustig opbouwen, zwemmen? maar moet je even aankijken onze franse bulldog kon dit niet ivm zn gewicht en korte pootjes deze zonk dus ook echt.

misschien naar een trainingsschool gaan? agility doen.. ik heb dit met mn 2 chihuahuas gedaan was niet extreem zwaar maar vonden ze wel erg leuk en vielen ze van af en ze waren "hersenmmoe" daarna ( zo noem ik dat :P )

Een hond die eerder rugproblemen heeft gehad zou ik geen agility aanraden.

Gewoon het wandelen elke keer iets meer uitbreiden. Gewoon opbouwen. En grote kans dat wanneer de hond afvalt, dat hij dan ook meer energie krijgt.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-12 22:35

Nog even een vraagje! Ik had dat Barf kip gekocht, maar het is aanvullende voeding he.. Dus wat moet ik er dan bijgeven? Moet ik dan 's ochtends zo'n plakje kip geven en dan 's avonds Smuldier vlees compleet? Of wat raden jullie aan?

Ik begrijp nu trouwens ook waarom eerdere pogingen om haar minder te voeren niet hielpen, ze kreeg alleen maar brokken en eten wat totaal niet voedingsrijk was, geen wonder dat je dan snel weer honger hebt! Dat hebben wij ook na Macdonalds eten..

maureen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 23:28

annepaardoes schreef:
maureen schreef:

Kan jou hond echt met 200 gram vooruit? Apart, want dat is best weinig voer voor een hond van 28 kilo. :+ Maar ach, als het werkt.

Mijn kooiker krijgt nu 165 gram en weegt 12 kg.

Ts: Ik denk dat 200 gram een mooi start is. En dan moet je goed gaan kijken of hij afvalt of niet. Valt hij niet af dan kan je altijd nog wat minder voer geven, maar hij moet ook niet te snel afvallen.

Ja, in de periodes dat hij op alleen vlees stond (zijn vorige maatje had huidprobleem dus aten ze allebei vlees ;) ) had hij daaraan genoeg. Verder krijgt hij alleen na het eten een pensstaaf en geen verdere tussendoortjes. Nu krijgt hij dus ongeveer 100 gram (kan fractie meer zijn) 's morgens van vlees en 's avonds twee handjes dog lovers gold brokjes en zit keurig op zelfde gewicht. En heeft daarbij ook dagelijks zo'n uur tot anderhalf uur beweging met wandelen. Hij heeft wel heel veel bespiering dus dat vertekent in zijn gewicht maar mag absoluut niet aankomen, heeft zijn model niet mee, korte pootjes en zware romp:D

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 23:50

Tanya schreef:
Nog even een vraagje! Ik had dat Barf kip gekocht, maar het is aanvullende voeding he.. Dus wat moet ik er dan bijgeven? Moet ik dan 's ochtends zo'n plakje kip geven en dan 's avonds Smuldier vlees compleet? Of wat raden jullie aan?

Ik begrijp nu trouwens ook waarom eerdere pogingen om haar minder te voeren niet hielpen, ze kreeg alleen maar brokken en eten wat totaal niet voedingsrijk was, geen wonder dat je dan snel weer honger hebt! Dat hebben wij ook na Macdonalds eten..

Pfoe dat eet ik niet precies. Barf kip alleen zal inderdaad geen complete voeding zijn. Ik weet niet als je standaard 's ochtends barf kip geeft en 's avonds smuldier of je hond dan genoeg binnen krijgt qua voedingsstoffen. Een keer kan best.
Je kunt deze vraag eventueel op op barfplaats.nl stellen. Daar zitten veel meer mensen met verstand van KVV.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-12 13:07

Nou, eerste dag alleen vers vlees is geweest.. Ze heeft nu wel een beetje last van haar darmpjes, maar ze leek gister wel verzadigder te zijn dan normaal dus dat is mooi.
Heb maar even wat dingen ingekocht

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 13:18

Tanya schreef:
Er zit 400 gram in een bakje, dus ze krijgt de helft per dag, 200 gram, en dan verdeeld over 2 porties.. Dat is wel genoeg toch, zeker aangezien ze nu niet graag beweegt en moet afvallen? Ik hoop ook dat ze misschien actiever gaat worden als ze overgaat op dit voer, maar ik weet niet of dat ijdele hoop is haha.

De franse bulldogjes van mijn ouders krijgen ook ieder een half pakje per dag :) Met de compleetversie hebben ze daar ook genoeg aan! Die van mijn ouders zijn niet te dik of te dun verder.

Over het bewegen: die van mijn ouders lopen niet gek veel, ze zijn ook al op leeftijd (8 en 9), maar in het weekend maken ze soms wel een wandeling van anderhalf uur achter elkaar en dat kunnen ze prima aan :) Doordeweeks varieert het van een half uur tot een uur per dag (verdeeld over twee keer, meestal).

Dat je hondje rugklachten lijkt te krijgen van het wandelen, vind ik best wel zorgelijk. De dierenarts zegt dat het niet van het wandelen komt, maar heeft hij/zij enig idee waar het wél vandaan komt?