Langcara schreef:dierenfan schreef:Niet een gegeven puur om een discussie aan te gaan maar er zitten in NL asielen meer probleemloze honden als tussen de honden die uit het buitenland komen. Bijv. dat enorme bang zijn/terughoudend zijn. Dit moeten die honden van nature hebben om op straat te overleven. Om dat te kunnen onderdrukken kost enorm veel tijd en 100% goed komen zal het nooit.
Dat denk ik niet. Ik heb zelf een herplaatser uit het buitenland en kom daardoor veel in aanraking met mensen met herplaatsers uit buitenland. Ik hoor vreemd genoeg zelden over problemen met deze honden hoewel je ze juist verwacht. Want die honden hebben het vaak beroerd gehad. Ze hebben reden om bang te zijn, om vals te zijn, en van alles en nog wat. En toch zijn ze dat meestal niet. Ook het weglopen valt 100% mee.
Jij hoort ze misschien niet. Maar in de nederlandse asiels zitten tegenwoordig met grote regelmaat buitenlandse honden, dus dat er problemen zijn met de honden uit buitenlandse asiels is naar mijn idee wel duidelijk. Sneu vind ik dat, mensen moeten eens nadenken voordat ze ergens aan beginnen. Zeker met een hond die gewend is aan ruimte en vrijheid. Niet dat ze het daar zo goed hebben. Maar als ze van de vrijheid terecht komen in een nederlands asiel is dat toch ook van de regen in de drup...

maar 9 van de 10 dingen die mensen af en toe zo herkenbaar vinden bij de buitenlandse herplaatsers, heeft mijn hond ook last van.
Nu weten we dat inderdaad, toen nog niet.
, maar inmiddels hebben we een manier gevonden hoe we er mee om moeten gaan, en ik kan me geen dag meer voorstellen zonder dat ventje!
maar verder is ze erg lief en eigenlijk best wel ongecompliceerd, gewoon net als mijn andere honden toen ik ze in huis kreeg.
ze zal altijd wel wat angstig voor harde geluiden blijven, maar daar kan je makkelijk rekening mee houden.
). Zij wisten dat 1 van hun 'pups' weg moest bij de eigenaresse, omdat deze alleenstaand en zwanger was.
. Wat andere voeding al wel niet kan doen he

Wat gebeurt hier?!