Nieuwe poes? Wat zal ik doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 01:39

Hier wat foto's van mijn terrorist...zeg nu eerlijk daar kan je toch niet boos op worden :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en hier op mij (ik ben 1.73 m) :D
Afbeelding

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 01:44

Haha.. Superleuk. Ik begrijp het best hoor. Maar ik trek dat niet. Onze maine coon is trouwens ontzettend leergierig. Hij kan pootje geven, high five enz. Ik kan hem heel veel leren. Maar hij is en blijft ontzettend brutaal.

Maar superleuke kat heb je listiglistje.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 02:01

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 08:02

listiglistje schreef:
dierenfan schreef:
On topic: ik weet momenteel bij een goede en serieuze fokker een geweldig leuk kruising nest te liggen van maine coon dus mocht TS interesse hebben dan mag ze altijd PBen. Nooit na gevraagd maar denk dat er ook wel een andere prijs aan hangt (lijkt me logisch) echter de ouder dieren zijn beiden wel op alles getest.

Sorry maar hoe kun je dat nu een goede en serieuze fokker noemen :o kruisingen horen niet als je het over goede en serieuze fokkers hebt...

Overigens hebben veel coons dit gedrag op het maine coon forum :j schijnt standaard te zijn!

Misschien wel omdat het gewoon 2 stamboom raskatten zijn die gekruist zijn en qua karakters en gezondheid zorgvuldig getest en onderzocht? Misschien wel omdat deze nestjes alleen naar mensen gaan die animal for health projecten doen en deze daar gewoon nog meer geschikt voor zijn?

Men zou het vaker moeten doen! Heb al zo vaak raskatten gezien die vanalles mankeren. Kruisingen hebben zeker verschillende genen en als dan ook nog eens alles getest is dan lijken ze mij veel makkelijker langer gezond te zijn en te blijven.

Geen idee of je het topic over de wetterhoun gelezen heb? Dat (en veel meer) rassen zijn zo ongezond en zoveel inteelt aan het worden dat ze in elk geval bij dit ras besloten hebben een aantal andere rassen erin te kruisen.

Zijn die fokkers dan slecht? Nee, ze erkennen de fout EN ze gaan fokken met totaal onverwante dieren die wel compleet op gezondheid getest zijn. Wat zou jij liever hebben? Een geteste en hopelijk gezonde inteelt hond of een hond met iets ander karakter maar kans op goede gezondheid veel groter?

Ik vind genetica en verervingen enorm leuk om uit te zoeken en door te spitten. Zo ook om ziekten en hun verschijnselen uit te zoeken en te kijken welke behandeling het beste is enz.
In 9 jaar asielervaring maak ik een hele hoop mee en dus zat om door te spitten. Lang leve internet in dit soort gevallen!! En kan wel zeggen dat ik op het pure stamboom gedoe afgeknapt ben. Een leuke kruising tussen 2 gezonde en geteste rashonden/raskatten trekt me meer.

Overigens: wat een enorm prachtige coon heb je zeg!!!!!! Ooit, later wil ik er ook zo 1 <3 <3 <3 die kleuren dan he :D ;)

Hoe zwaar is die? Mijn poes is 'maar' 3,7 kg echt een kleintje dus. Ze is ook wel de kleinste van heel de groep bij het aai project. De grootste coons zijn daar 11 á 12 kg volgens mij. Heerlijke knoeperts alleen is mijn klein en fijn poesje iets makkelijker als ze op je schoot ligt of 's nachts op je buik/rug/zij :D :+

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 10:06

Jack weegt 13 kilo :D en hij is ongeveer net zo groot als een Beagle!

Ik moet zeggen dat hij bij de vorige eigenaar minder zwaar was :o maar Jack just loves to eat, verwend mormel :))

dierenfan

Re: Nieuwe poes? Wat zal ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 13:48

oh geweldig zeg!!! haha maar is dat niet af en toe veel te zwaar op schoot, in je nek, bovenop je in bed of doet hij dat allemaal niet?
Mijn kleintje eet niet erg graag. Ze eet ongeveer 20 gram per dag hooguit en wil niets anders eten dan happy cat

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 14:13

meest pijnlijke is als hij bovenop me komt staan als ik op de bank lig en dan met zijn voorpoten op mijn tieten :')

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 15:30

Leuk om je hier is tegen te komen :)
En wat leuk dat jullie kijken voor zo'n kleine deugniet!
Het enige wat ik kan zeggen als je het kan en wil uitgeven volg dan je hart..
Ons gratis boerderijkatje koste ons het eerste jaar meer dan 1300 euro aan de dierenarts.. verbrijzelde poot.. niks zegt iets in kosten.
Ik heb een Coon later ook op mijn verlanglijstje als we dan de mogelijkheid hebben om de aanschafprijs te betalen en onverwachte andere kosten.
Ennuhh we willen wel foto's he :D

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 19:49

listiglistje schreef:
meest pijnlijke is als hij bovenop me komt staan als ik op de bank lig en dan met zijn voorpoten op mijn tieten :')

:D :D :D :D heb hier een hond van 40 kg die op tiethoogte springt en ja, ik weet hoe pijnlijk het daar is :D ook hoe mooi blauw ze kunnen worden :+ ;(

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:40

@ dierenfan. Serieuze fokkers zijn erg tegen kruisingen met andere rassen. Dit doordat elk ras een rasgebonden ziekte kan dragen. Het is al moeilijk genoeg om dit eruit te fokken en van 1 ras je heel erg op de hoogte stellen, van alles wat erbij hoort.
De voordelen van raskruizingen wegen vaak niet op tegen de nadelen.
Maine Coons, daar hadden in het verleden een paar een andere bloedgroep. Door te adviseren, alleen de Coons te gebruiken met de veel voorkomende bloedgroep, is veel leed bij kittens (die stierven zodra ze moedermelk gingen drinken) voorkomen. Tja, je hebt nog altijd eigenwijze mensen die het masker van de Birmaan zo mooi vinden en deze kruisen met de Coon. Het probleem wat serieuze fokkers eruit hebben gefokt, komt door deze mensen (met al hun goede bedoelingen) weer terug. Zo kan ik nog wel een dag doorgaan, want ik heb me jarenlang in de Maine Coons verdiept. Dat je denkt dat 2 gezonde ouders een gezond kitten opleveren is niet altijd juist.
Kattenrassen die te kleine genenpolen hebben worden bij bepaalde verenigingen niet erkend. Dit om inteelt tegen te gaan.
Het woord of een fokker slecht of goed is zou ik nooit gebruiken. Maar iemand die aan raskruizingen doet (ongecontroleerd, een kattenvereniging geeft geen stamboom af)is geen fokker, maar bezig met vermeerderen.

Het is niet het prijskaartje wat bepaald dat iemand een broodfokker is. Nee, want over het algemeen kunnen deze mensen geld besparen door de kittens eerder te verkopen (een raskitten mag pas met 13 weken verkocht) en een raskitten kan best slechter blijken dan een kitten bij een broodfokker. Daarom is de intentie van de koper ook heel belangrijk. Voor iedereen geldt, geef je ogen de kost en koop alleen als je er een goed gevoel bij hebt. Als niemand meer koopt bij mensen die niet goed voor hun dieren zijn, houdt hun handel op. En koop nooit in een opwelling. Overigens zijn er zat fokkers die adviseren eerst een keer langs te komen als er nog geen nest is. En graag niet naar meerdere catteries op 1 dag!

Oh ja, wat een mooie foto's heb ik voorbij zien komen!!!

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 14:48

Ik ben bij haar gaan kijken en helemaal verliefd. Uiteraard heb ik gelet op de fokster, maar zij is super en ik heb op alles wat jullie zeiden gelet. Vrijdag komt ze :). Ik heb al allemaal nieuwe spulletjes (waar Kikker en Beer ook erg blij mee zijn ;) Vooral de kleine muisjes vallen ook bij een kat van 10 nog erg in de smaak :D) Mijn fotocamera ligt al klaar en ik zal snel de kleine met jullie delen. Ik kan niet wachten!!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 15:49

Veel plezier met je nieuwe aanwinst *D

wel *-:)

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 15:56

Yeeeeeh krips wat leuk!!!!!
Ik zei toch al dat je direct verkocht zou zijn?

We verwachten wel veel fototopics he? ;)

Is ze al wel 13 weken?

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 18:09

Ja, is al 14 weken. :)

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-12 15:26