Puppy’s gered van horrorhandelaren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 15:32

Natuurlijk zijn er tussentijds mensen die van de wachtlijst gaan; dat vind ik ook heel begrijpelijk want dat is ieders keus, en als een andere fokkers wel pups beschikbaar heeft op dat moment kan het zijn dat mensen daarvoor kiezen. Sommigen niet, die blijven wachten. Soms lukt een dekking niet en dan duurt het wel erg lang voor mensen; meestal bemiddelen we dan bij bevriende fokkers voor een pup.
Maar in het algemeen zijn de mensen die een pup van ons willen wel de mensen die veel geduld hebben :D en des te blijer zijn ze als ze dan eindelijk de pup mee kunnen nemen.

Magrathea

Re: Puppy’s gered van horrorhandelaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 15:36

Lijkt me wel leuk hoor, een nestje fokken :) Zelf van die schattige bolletjes in huis hebben, mama d'r bij, en dan de nieuwe eigenaren die er dolblij mee zijn :D

Volgens mij ben jij wel netjes Tosadog :j Als een dekking niet lukt zou ik het wel begrijpen, dat kan natuurlijk, maar als je dan naar bevriende fokkers kan gaan is wel erg tof :D

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 15:41

Och jakkes, hier word ik toch zo ongelofelijk naar van. Bah bah bah, laat die fokkers zélf in zo'n kooitje gaan zitten, kijken of ze het dan nog leuk vinden...

Het nare is idd, we leven hier in een wegwerpmaatschappij. Mensen willen een hond, en dan het liefst gisteren dan vandaag, dus húp, op marktplaats of bij zo'n puppyfarm een pup vandaan, en als dan na een poosje blijkt dat een hond tóch wel heel veel werk is/veel verhaart/aan de meubels kauwt, dan gaat ie maar weer naar het asiel..

Klinkt heel banketstaaf maar het gebeurt wel zo..

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 15:58

stef schreef:
Ach, en als je dan als bokker je eigen hondje wilt laten dekken en goede adresjes voor de pups zoekt, dan wordt je hoofd er zowat afgebeten.... terwijl dergelijke zielige pups als het verhaal uit de OP ook massaal verkocht wordt.. wat is dan erger?

Ben ik met je eens hoor Stef...

trouwens vroeger ons vuilnisbakkie-boomertje (afdankertje :Y) ) ook wel eens door een straathondje laten dekken, kwamen heel gave puppies van waar de eigenaren nog jaren plezier van gehad hebben. ;)

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 16:59

Als je wilt fokken, of dat nu met of zonder rashond moet je zorgen dat je altijd al potentiele kopers hebt; er valt altijd wel iemand af, maar als je geinteresseerden hebt weet je in ieder geval dat je niet met een heel nest blijft zitten, wat me echt niet gezellig lijkt naarmate ze groter worden ;) Want gebeurt dat wel dan belanden ze vaak toch op bv MP, en het klinkt misschien heel verwend maar voordat ik toch een nest honden op MP zou zetten...de mensen die daar langskomen, ik weet het niet hoor, het mag niks kosten en fatsoenlijk taalgebruik hebben we ook niet meer..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 17:07

Hmmz, allebei mijn honden heb ik via marktplaats... Dank je wel... ;)

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 17:16

stef schreef:
Hmmz, allebei mijn honden heb ik via marktplaats... Dank je wel... ;)

komt omdat ik als fokker nog weleens mensen via de rasvereniging via MP krijg..en geloof me, dat is soms echt heel erg..maar ik mag natuurlijk niet iedereen over 1 kam scheren, niet netjes van me. :+

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 18:32

Orchid schreef:
De chauffeur zal niet de drijvende kracht achter deze handel zijn, dus ik snap dat ze die vrijlaten.

Maar als drugskoerier ben je ook niet de drijvende kracht achter de handel, maar wordt je wel veroordeeld.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 19:45

Precies!! En je kunt me toch niet vertellen dat hij niet wist wat hij vervoerde.... }:0 :P

(en onze hondjes komen ook via Marktplaats!)

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 20:00

In Zaandam (vlakbij de Primark) zit ook nog een dierenwinkel die pups en kittens verkoopt. Zitten gewoon achter het glas in de winkel. De Rentenaar is het.
Afbeelding

Ik vind het wal-ge-lijk. Bah, smerige wegwerpmaatschappij.
En tweeverdieners die zat geld hebben, 3x per jaar op vakantie gaan maar voor €50,- een hondje willen hebben.. Gatver wat een wereld..