Dat meen je toch niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ik zou het voor mijn hond bestellen

Ja
49 (58%)
Nee
35 (41%)

Totaal aantal stemmen: 84

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 12:40

snowdon schreef:
Vind het ook niets geks hoor! Vind jouw reactie dan wel weer verrassend :)), moest echt even twee keer lezen of je serieus zo dacht haha.

Diablo en kimmie261: Hoe kom je dan in beeld bij die slachterij.... http://www.telefoongids.nl zoeken en dan bellen "heeft u nog restafval?" ???
Wij voeren nu van die die Tinlo worsten en halen zo nu en dan eens wat te 'knagen'.

Ik heb op internet gezocht naar slagerijen bij mij in de buurt en dan inderdaad de stoute schoenen aantrekken en vragen of ze ook vlees voor de honden verkopen.

Ik kom er nu iedere vrijdag (ga vanmiddag weer heen), ze weten het precies. Ik geef 's morgens per sms door wat ik moet hebben en 's middags staat het voor me klaar, ideaal.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 12:45

Dus _Apple_ jij bent zelf vegetariër?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 12:46

Ik dacht dat je de haren bedoelde := Dat had ik wel raar gevonden.

Maar ach, als de hond het lekker vind.. waarom niet?

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 12:48

Je wil niet weten hoe vaak in met mn rijkleding aan bij de frietkraam een frietje zuurvlees sta te bestellen. :9

Er is toch niks raars aan om je hond zulke dingen te geven? Ik ben wel blij om te zien dat er zoveel mogelijk van het geslachte paard wordt gebruikt ipv weggooien.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 13:22

snowdon schreef:
Vind het ook niets geks hoor! Vind jouw reactie dan wel weer verrassend :)), moest echt even twee keer lezen of je serieus zo dacht haha.

Diablo en kimmie261: Hoe kom je dan in beeld bij die slachterij.... http://www.telefoongids.nl zoeken en dan bellen "heeft u nog restafval?" ???
Wij voeren nu van die die Tinlo worsten en halen zo nu en dan eens wat te 'knagen'.

http://www.voernatuurlijk.nl/forum/viewtopic.php?t=7230

hier vandaan :)

en we betalen nog geen euro de kilo bij de slachter..en voor echt super vlees!!!

_Apple_

Re: Dat meen je toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 20:14

Ik ben geen vegetarier maar ik eet wel zo min mogelijk paard. Gewoon, omdat ik het niet zou kunnen. Ik heb er zelf 2 staan, en om dan even een lekkere staart aan je hond te geven? Ehmm... nee.
Maar ik snap dat het hele paard dan word gebruikt, en dat er weinig weg wordt gegooid.
Maar walgen jullie er niet van dan?

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 20:19

Ik eet alleen mijn eigen dieren niet op, een ander paard wat ik niet gekend heb is voor mij precies hetzelfde als een koe die ik niet gekend heb....
Ik ben meer van alles of niets dus, want vegetariërs snap ik wel.

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 20:19

Ik snap jullie ook wel weer, maar toch blijf ik het weird vinden!

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 20:22

Ik eet ook geen paard en de honden krijgen het ook niet. Misschien hypocriet. So be it.

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 20:30

Ik kan gerust van mijn paard afstappen, lekker vertroetelen en verzorgen en thuis komen en aan tafel gaan zitten met een heerlijk paardenbiefstukje. Ook (als het niet te duur was) zal ik dit willen bestellen voor mijn honden.

Momey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 20:47

Beetje hypocriet, varkensoren wel, mergpijpjes zijn ook lekker voor de hond. Maar paardenspul mag niet?
Nou dat vind ik een beetje wierd eigenlijk.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 22:07

tja het paard wordt toch al geslacht,is toch zonde om het dan weg te gooien,als het dier na zijn dood nu ook nog eens helemaal gebruikt kan worden is zijn/haar dood niet voor niets geweest.

en moet zeggen,ik heb vrijdag hier weer 30 kilo vlees binnen gekregen met een stuk of 7 harten erin,geen idee welke van een paard of een koe was...schapen haal je er nog wel uit,en de longen die erin zaten,ook echt geen idee van wat voor beestje dat geweest is.

maar die staarten zou ik zo bestellen hoor,je hebt ook gedroogde lamspootjes voor honden,en koeienneuzen en varkensneuzen,vind je dat niet "bizar" dan?

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 00:48

Michellkuh schreef:
Ik kan gerust van mijn paard afstappen, lekker vertroetelen en verzorgen en thuis komen en aan tafel gaan zitten met een heerlijk paardenbiefstukje. Ook (als het niet te duur was) zal ik dit willen bestellen voor mijn honden.

Ik dus niet :D

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 00:51

setteke schreef:
Michellkuh schreef:

Ik dus niet :D

Maar wel een koe? Dus een koe is minder waard dan een paard.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 00:52

Je moet ergens een verschil maken toch?????

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 00:56

setteke schreef:
Je moet ergens een verschil maken toch?????

Waarom? Imo is er geen verschil hoor.. Okee fysiek is er natuurlijk wel een verschil tussen die twee 8)7 maar qua eten? Nee hoor.

Gelukkig eet ik geen vlees :D

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 00:59

Nou Margrathea, een mens en zijn pricipes. Jij hebt de jouwe en ik de mijne.....

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 01:02

Denk dat als je naar principes gaat kijken, je beter paard kan voeren dan koe of varken, als je kijkt naar hoe die dieren gehouden worden in megastallen.

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 01:05

Ik zou het niet bestellen voor de hond, maar niet per sé omdat het van een paard is. Kijk als het restafval (ik heb echt een hekel aan dat woord als je het over dierenvlees hebt := ) is, dan kan het maar beter gebruikt worden toch :) Maar ik zou het toch niet bestellen, ook bijvoorbeeld van die varkensoren niet, ik vind dat altijd zo vies als dat dan ergens random op de grond ligt in een huis :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 01:09

SpecialBel schreef:
Is het opeens erg omdat het een paard is?

Yup. Het is een paard en een paard moet begraven worden, niet opgegeten worden. :j

Dat is sarcasme trouwens, voor de dozen. :') Ik vind ht goed dat dat restafval nog ergens heengaat. En over dat 'na het paardrijden', het zal mij wat verrotten of ik een paardenstaart of geitenlong aan mijn hond voer, die beesten leven toch niet meer. Het is dood vlees. :') Schijnbaar is dood paardenvlees ineens heilig oid omdat wij er op rijden. :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 01:35

Ik vind "walgen jullie er niet van? " een beetje verkeerd om te gebruiken. Vind er niks walgelijks aan. Ik heb gezien hoe een paard werd geslacht en dit gebeurde respectvol. Wat er daarna met het vlees gebeurt maakt niet uit, paard is er niet meer :) Vind het alleen maar goed dat álles van zo'n dier gebruikt kan worden :j Vind het alleen maar zonde als er dingen worden weggegooid

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 01:37

MalaQ schreef:
Denk dat als je naar principes gaat kijken, je beter paard kan voeren dan koe of varken, als je kijkt naar hoe die dieren gehouden worden in megastallen.

Absoluut. Moet je wel een Nederlands paard hebben, niet geïmporteerd ofzo.

Wat ik me nu eigenlijk afvraag, zit er überhaupt nog wel wat te knabbelen aan zo'n staart?

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 01:44

Magrathea schreef:
Wat ik me nu eigenlijk afvraag, zit er überhaupt nog wel wat te knabbelen aan zo'n staart?

Tuurlijk, anders hadden we geen ossenstaartensoep :Y)

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 17:55

paardenstaartsoep toch? ;)

Ik vind overigens niet per definitie dat een paard een beter leven heeft gehad dan een vleesrund....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 17:57

Ze verkopen ook varkensoren. Ik zie niet helemaal waar je je druk om maakt.
Geslacht wordt ie toch, of die staart nou weggegooid wordt of aan een hond wordt gegeven.