een kennel in het asiel (behoorlijk stressvolel omgeving) is toch helemaal iets anders dan een bench in zijn eigen huis.
mijn honden zijn allemaal gek op de bench, maar ik ben ook benieuwd naar het lijstje met spelletjes
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
. Wat we ook deden bepaalde angsten bleven erg aanwezig en hyper hysterisch druk afgewisselt met zwaar depressief en bang voor zichzelf en bv wind. Zij staat nu sinds een jaar af en toe op Selgian in combinatie met gerichte training. Heel langzaamaan bouwen we het af, de periodes zonder worden steeds langer en af en toe lijkt het zelfs een normale hond. Bij haar is het waarschijnlijk een combinatie van karakter, verkeerd verleden en erg veel klappen en vermoedelijk heeft ze ooit tussen een deur gezeten met wind. Omdat krakende bewegende deuren toch best wel eng zijn en als het erg waait hebben we een hond in blinde paniek.
karuna schreef:Weten jullie de achtergrond van deze hond? Wat is de reden van afstaan? Voor hetzelfde geld is hij zo paniekerig omdat zijn vorige baas hem in de steek heeft gelaten. Onze Donja was de eerste maanden nadat ze bij ons kwam ook erg aan ons geplakt terwijl ze nu perfect alleen thuis kan zijn.
Utrolig schreef:Ten eerrste heeft een draadhaar veel beweging nodig. Ook geestelijkwel.
Ten tweede: hij weet niet dat hij wat fout heeft gedaan, hij ziet aan jullie reactie wat er gaat komen:schelden, boos worden! De hond weet al niet meer wat hij daarvoor heeft gedaan.
Neem eens contact op met Tinley.nl!!
hoe komen ze erop? Geen echt bekend verleden dus maar wel veel mee gesleept al. Arm ding. Kan best zijn dat hij nu zo paniekerig is omdat hij veel afscheid heeft moeten nemen van voor hem bekende verzorgers.
)Sassol schreef:Warning: lange post.
De hond weet dat de baasjes niet blij zijn als er gesloopt wordt. Daar hoef je niet perse voor te schreeuwen/boos op de hond te worden, hangt ook van de gevoeligheid van de hond af.
De hond verwacht dus niet blije baasjes omdat ie gesloopt heeft, gedraagt zich daarom al onderdanig en hieruit concludeert de baas dat de hond weet dat hij het niet leuk vindt.
Wat in zekere zin ook klopt. Maar een hond denkt niet als een mens. Hij kan niet vooruit denken: ooeh, baasjes zijn als ze terugkomen nadat ik gesloopt heb niet blij dus laat ik dat maar niet meer doen.
Sassol schreef:Je zegt zelf eigenlijk al dat de hond zelf bepaalt wanneer hij aandacht krijgt of niet. (Op de keren na dat hij naar z'n mand moet terwijl hij liever op schoot zit als ik het goed begrijp) Zorg dat jij bepaalt wanneer hij aandacht krijgt en moet geven. Dus als jij naar de keuken loopt MAG hij niet mee. Toch zeker geen behoefte aan zo'n stalker?
En als hij buiten loopt en jij geeft een commando en hij reageert niet, dan zou dat een negerende baas en minder vrijheid op moeten leveren. (Want het mooiste is natuurlijk als je vrolijk weg kunt huppelen terwijl de baas je stiekem in de gaten houdt)
Ik denk dat je meer baat zou hebben bij jachttraining dan een gedragstherapeut. Zet deze hond aan het werk, bepaal wanneer er aandacht gegeven en verkregen wordt en ik denk dat je weinig gedragsproblemen overhoudt.
Slechte zaak eigenlijk, verwende stinkerd.. 
Of misschien eerst een speurles volgen? Die zijn zeker in het begin toch echt aan de riem.