? Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
matharitje schreef:En wat als de hond daardoor moet worden ingeslapen?
geen idee of ze dat doen eigenlijk, dat is wel een grotere (auto)weg en niet het wandel/fiets/paardenpad (al komt dat wel op die weg uit nog geen 50m verder).
Kentaro schreef:kaatjemuts, hoe bedoel je de eigenaar door de politie gestraft??
De vader van een collegaatje had 2 bull mastifs (zijn inmiddels overleden). Een heeft een hondje bij ons uit de wijk doodgebeten.
Politie is thuis geweest met een hondenbegeleidster. Werd gepraat en hond moest een paar tests doen.
Het énige dat er uit gekomen is, is dat de hond gemuilkorft uitgelaten moest worden!
ben iig blij dat ze er al wat mee gaan doen.kippetje schreef:Fiffill, iig heel goed dat je aangifte hebt gedaan, ik en mijn kinderen zijn je dankbaar! (niet dat je bij me in de buurt woont denk ik, maar gewoon om het feit dat je zorg draagt voor een veilige omgeving voor iedereen!)
Groetjes Kim
.
) belde voor de zekerheid onze huisarts en moest dezelfde dag een spuit komen halen!? kaatjemuts schreef:vast wel. Bij ons gaat ook altijd alles in comb. met de politie.
idd goed dat je de stap hebt gezet. Veel mensen nemen die keuze niet, omdat het teveel werk is of omdat ze bang zijn voor de eigenaar ofzo, met als gevolg dat er de volgende keer echt iets erg gebeurd. Petje af
Zo te lezen zijn er meerdere meldingen geweest en nemen ze het wel degelijk serieus
matharitje schreef:Ik ben in elk geval al blij dat ze in NL wat minder streng zijn!
En dan zou ik het ook overwegen als ik zeker wist dat de hond weer niet de dupe zou zijn van menselijke fouten. Idd dat de eigenaar gestraft wordt vind ik zeker correct
En wat betreft pluizenbol, daar ben ik het niet akkoord mee. Een hond is niet minderwaardig aan een mens.