hond eet met pot mee... ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kady1

Re: hond eet met pot mee... ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 15:49

Onze honden krijgen ook wel eens wat overbijft... hoewel dat niet super vaak voorkomt want mijn vriend is hier de vuilnisbak in huis := Als ik mijn bord niet leeg krijg wil hij het hebben.

Er zijn wel bepaalde dingen die ze absoluut niet krijgen... o.a bruine bonen en andere groente waar ze gassen van krijgen.

Mijn honden zijn trouwens wel slechte eters, zowel met brokken (gelukkig eindelijk een fijne brok gevonden die ze allemaal lusten) als met mensen eten... een droge boterham lusten ze niet... en belegde wel haha

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 15:57

die van ons eten gewoon brokken met wat wij eten. Dit ook omdat 1 nierfalen heeft en het gewoon beter doet op menseneten dan brokken.. Wel houden we rekening met de kruiden, als er veel doorzit krijgen ze het niet..

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 16:00

Onze hond krijgt niks van tafel. Hij heeft zijn eigen brokken en that's it. Onze oude hond die we hadden wel, als ze sliep en je wilde voorzichtig een ei schillen, dan stond ze al naast je, en o wee als je haar niet een stukje gaf. :+ En ze was gek op bami. :7 Die slurpte ze ook echt naar binnen. En restjes kreeg ze ook wel eens, aardappelen, groente en als wat over was een stukje vlees. Toen we haar net hadden, hadden we avond gegeten en zaten op de bank. Opeens was het toch wel erg stil en de hond was nergens te bekennen. Was ze op de tafel gesprongen en de borden aan het aflikken. :P Hoe ze dat voor elkaar gekregen heeft. Het was een maltezer leeuwtje gekruist met een teckel.

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 21:12

dat heeft onze hond met kaas, maar dacht toch niet dat als ik kaas sta te snijden en de hond komt bietsen dat hij dan wat krijgt hoor. Ze heeft haar eigen brokken en ze heeft koekjes voor tussendoor en soms een kluif, en m'n moeder stopt haar vol met alles wat ze kan vinden maar dat hoeft ze bij mij niet te proberen. Net als dat ze bij mij moet gaan zitten voordat ze haar brokken krijgt, ze is niet agressief op voer maar ik wil gewoon dat ze wacht tot ik klaar ben.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 21:22

De eerste hond (Rottweiler) van mijn ouders at met de pot mee (niet extreem vet of pittig) en heeft met gemakt de 12,5 jaar gehaald.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 21:28

Hier ook. Niet iedere dag en niet ipv hun brokken. Maar gewoon als extraatje en omdat ik het zonde vind om iets weg te gooien. Ik kook pasta, aardappels, groente wel zonder zout. Voor pasta doen ze zowat een moord.

Haha, zie hierboven de banner van Pedigree van de hond met een kunstgebit :D

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 21:31

mariettek schreef:
Tja, en op een gegeven moment heeft de hond zijn max aan chocolade bereikt (is bij iedere hond anders) en gaat hij dood aan bijvoorbeeld een paaseitje. Een hond kan de voor hem giftige stoffen in chocolade niet afbreken, dus die stapelen zich bij ieder stukje op.
Maar als je gewoon door wilt blijven gaan terwijl je weet dat het dodelijk is voor honden: het is jouw hond :j

interessante woordkeuze :') onze jack heeft een keer een enorme schaal paaseitjes leeggeroofd, zilverpapiertjes lagen door de hele woonkamer en hondje heeft gegeten tot ze barstte, lag tonnetje rond te zuchten toen we beneden kwamen :') aangezien ze het overleefd heeft is het nu een leuk verhaal :+
ontopic, mijn honden krijgen vaak de restjes, de vorige hond heeft jaren met de pot meegegeten, maar kreeg daarnaast op advies van de DA wel een vitaminepilletje zo nu en dan :)

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 21:40

sunshine schreef:
Ik zou overgaan op KVV ( kant en klaar versvoeding ), daar zit alles in wat een hond nodig heeft, de meeste honden vinden het ontzettend lekker en ze hoeft eigenlijk amper te kauwen.

Mijn hond krijgt smuldier, te koop bij de c1000, 66cent voor 1 pakje van 400gr.
Wel de Vlees compleet of pens compleet pakken, hier hoef je dan verder niets bij te voeren.

en stinken dat die troep doet hahaha bah!!!

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 21:42

Onze honden krijgen ook het eten wat er over blijft.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 22:15

zo zie je maar: ieder heeft z'n eigen gewoonten afhankelijk van de ervaringen en het soort hond.
Als zowel de baas als de hond zich er goed bij voelen is er niets aan de hand!

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 22:35

TS kan je de harde brokken niet gewoon wat zachter maken door er een klein beetje water op te gooien?
Mee-eten kan misschien geen kwaad , maar met hondenvoer weet je zeker dat het diertje uitgebalanceerd eten krijgt.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 22:36

Lynn_x schreef:
sunshine schreef:
Ik zou overgaan op KVV ( kant en klaar versvoeding ), daar zit alles in wat een hond nodig heeft, de meeste honden vinden het ontzettend lekker en ze hoeft eigenlijk amper te kauwen.

Mijn hond krijgt smuldier, te koop bij de c1000, 66cent voor 1 pakje van 400gr.
Wel de Vlees compleet of pens compleet pakken, hier hoef je dan verder niets bij te voeren.

en stinken dat die troep doet hahaha bah!!!

Pens compleet ruikt inderdaad wel sterker, maargoed het is goed voor hem dus dan hou ik wel eventjes mijn neus dicht :D

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 17:35

Onze hond krijgt het af en toe ook, ligt de hele bak uit jummie :D

Enige wat hij met de pot mee krijgt is boerenkool. Dan met top tot teen dus jus en rookworst. Als we de boerenkool bereiden kan die al niet meer wachten :D