Poes 'littert' haar voer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

picobello

Re: Poes 'littert' haar voer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 17:48

Als ik alle verhalen hier zo lees weet ik weer waarom ik katten zo geweldig leuk vind :D
Een van mijn katten doet ook wel eens litteren met zn voer, maar hij eet het graag.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 21:23

picobello schreef:
Als ik alle verhalen hier zo lees weet ik weer waarom ik katten zo geweldig leuk vind :D

Hihi, ze zijn alleen al hier zo te lezen behoorlijk apart. Ik heb mijn katten nog nooit zien graven bij iets wat ze wel lekker vonden...Het blijven toch gekke wezentjes, die katten...

En dat kotsen...Het kan gewoon wezen dat, zeker als ze buiten komen, ze zijn wezen grazen en vervolgens dat gras er weer uit spugen (bij voorkeur op de enige plek in huis met hoogpolig tapijt), vaak in combinatie met haarballen. Is dé manier voor katten om hun overschot aan maaghaar kwijt te raken.
Die van mij doet het ook, kotsen dan, als ze heeft staan schrokken, daarom krijgt ze kleine beetjes tegelijk, of nog beter, omdat ze toch alleen brok eet, verstop ik het zodat ze het moet gaan zoeken.
In de gaten houden en kijken wanneer en vooral hoe vaak poeslief het eten aan de verkeerde kant naar buiten gooit kan sowieso nooit kwaad en bij twijfel even de DA laten adviseren ook niet.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-12 21:57

Pluizebolpum schreef:
Dat 'litteren' (nooit van gehoord, die term, weer wat geleerd) bij voer ken ik van een vorige kat.

Ik wist zo snel niet hoe ik het in het nederlands noemen moest, maar spreek dagelijks engels :D

EsBianc

Re: Poes 'littert' haar voer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 13:32

Een van mijn katten doet dit ook, niet met droog voor, maar met voer wat ie niet kent, zoals bijv kipfilet, stukje worst, kaas. Dat probeert ie te begraven op het laminaat en dan loopt ie weg.. En dan gooi ik t maar weg.
Maar moet wel zeggen dat hij altijd nogal van t poetsen is.. Als ik van stal terugkom, en er valt een stukje zand of zo van mn stalschoen wat ik niet zie, kan t goed zijn dat hij aan het 'begraven' is.
Dus als ze t bij mij doen hou ik t er maar op dat ze t niet lekker vinden.