blensink schreef:Ik kan er maar niet aan wennen dat honden tegenwoordig aangekleed lopen.
Volgens mij is het ook niet echt nodig als ze gezond zijn.
Uiteraard misschien deze extreme temperaturen weggelaten.
Mijn mening honden hoeven geen jas aan en vind het geen gezicht

Mijn mening was vroeger ook altijd zo tot ik zelf nu een kruising chihuahua heb en mijn mening heb moeten bijstellen. Als het weer zoals nu is en het vriest dat het kraakt krijgt de mijne een jasje (foto staat hier wat verder boven). Waarom? Nou als we gaan wandelen is zo'n koud weer is er de eerst paar minuten nog niet aan het handje, de adrenaline en euforie dat ze mee gaat wandelen zitten er dan nog in denk ik

Tot we al wat verder zijn en ze het koud begint te krijgen. Ok, honden rillen om zichzelf warm te houden. De mijne begint ook te rillen, staart tussen haar poten en wil niet meer verder omdat ze het koud heeft. Terwijl als we met zo'n weer haar jasje aan doen blijft ze even vrolijk verder lopen als ze anders ook loopt. Ze ondervindt geen last van het jasje en zo kan ze lekker mee lang gaan wandelen. Ze draagt het ook enkel maar als het zo'n weer als nu is, dan verdraagt ze het ook. Ik denk dat als ik haar gewoon een jasje zou aandoen omdat ik het mooi zou vinden maar zij het niet koud of dergelijks heeft dat het jasje niet lang blijft leven