hondenjasjes. Wat vind jij?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 15:08

maureen schreef:
Voor oudere honden of die wat mankeren, kleine "blote" hondjes, dus voor praktische zeg ik prima (mijn vorige oudje had er ook één de laatste twee jaar)
voor de sier of zoals die roze op de vorige pagina :r (er zijn ook praktische jassen die leuk zijn, koop anders een barbiepop als je wilt aankleden....)

*\o/*

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 15:10

onze vorige hond had een jasje omdat we haar in de winter kaal moesten scheren en ze erg ziek was.
Dit jasje heb ik nu nog en heb ik toevallig de afgelopen dagen voor mijn nieuwe hondje gebruikt. Kwam er namelijk achter dat hij echt begint te trillen als hij nu naar buiten moet, het is ook wel erg koud, en toevallig pastte mn nieuwe hond het jasje.
Het jasje is simpel en goedkoop maar wel lekker warm.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 15:11

ook ik ga voor het functionele. Dus gewoon een simpel dekje voor honden die dat echt nodig hebben. Geen jasjes/shirtjes/truitjes etc

princesmax

Re: hondenjasjes. Wat vind jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 15:12

oja ik heb ook niet echt een jasje, meer een mini paarden deken

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 15:13

Ik vind het vreselijk ;(
maar..
ik heb er ook 1 moeten bestellen voor mijn hond van de week
Hij gaat mee naar stal
en nu met deze kou vind hij het vreselijk...
Ook naar buiten om te plassen wil hij niet :n

Moet erbij zeggen, dat hij nog niet echte speklaag heeft
en hele dunne vacht...

Ik hoop hem dinsdag binnen te hebben...

En dan als de sneeuw weer weg is, gaat hij meteen de kast in
tot volgend jaar :j

Edit

deze heb ik besteld donderdag

Afbeelding

maar dan in maatje groter
voor deze hond:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Wendy1978 op 05-02-12 15:18, in het totaal 3 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 15:14

nikkialex schreef:
Goof schreef:
Binnen? Ik neem aan dat de temperatuur binnen in huis toch niet onder het vriespunt komt.... Lijkt me nogal overbodig om binnen je hond aan te kleden.

Klopt,
Maar onze voordeur sluit niet goed,
En als het buiten vriest,
Vriest het hier ook bijna :+.
Erg koud dus,

Wil je nou serieus beweren dat je in een huis leeft waar het bijna in vriest? Of is het een excuus voor een truitje ;)
Kan best zijn dat het bij je voordeur koud is, is hier ook in mijn oude huis, maar het zal binnen echt niet zo koud zijn dat je hond een trui aan moet.

Ik zag ook nog iemand plaatsen dat de hond zelfs 2 truitjes/ jasjes aan krijgt buiten?? Ik kan daar echt met mijn pet niet bij.

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 15:25

Mijn labrador heeft een dekentje (zo een uit de ruitersportzaak ). Die hebben we toen gekocht voor de wintersport. Was nogal een overgang qua temperatuur, dus dan dekentje mee voor de zekerheid, was hij erg blij mee. Konden we tenminste lang wandelen ipv dat hij na een paar minuten weer terug wil. Hij begint ook oud te worden en springt niet meer zoals vroeger in een ijssloot om te gaan zwemmen. :P

Hier krijgt hij hem soms om, bijvoorbeeld als het heel hard regent, anders blijft hij zo lang nat. En dan hoeft hij niet in zijn mand om op te drogen.

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 15:29

Ik heb hier nog een filmpje gevonden van de vorige winter.

Hier zie je mijn hondje vrolijk wezen met haar jasje waar ze geen last van heeft. Moest ze dit niet aan hebben zou ze niet zo vrolijk rondlopen maar aan de deur zitten bibberen dat ze terug naar binnen wil. Verder zie je ook nog een vrolijke worst haarbal, duidelijk een hond dat geen jasje nodig heeft. :D Ze heeft haar genoeg en laat ook totaal niet blijken dat ze er 1 nodig heeft. Even op de achtergrond nog ons kruising hondje van 14 jaar, zij staat wel wat verkleumd van de zijlijn te kijken. Als wij gaan wandelen krijgt zij nu ook een jasje aan.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 15:32

Ik heb zelf een dek voor onze hond gemaakt. Nu kan hij ook gewoon weer even snuffelen zonder te trillen van de kou en wil hij weer naar buiten als het regent. Het model was zoals een deken met halve hals (dus gewoon een rechthoek eigenlijk met aan de voorkant een steekje en aan de achterkant een bandje) maar hij wordt nu aangepast tot iets chiquer model.

Johnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 15:33

Mijn hond houd er niet van om naar buiten te gaan als het regent, dus dan krijgt hij een soort plastic regenjas aan. En met dit weer, als het hondenveldje helemaal vol ligt met sneeuw krijgt hij hondenschoenen aan, Want hij heeft lange sokken en dan gaat het helemaal vast klonteren in zn haren en tussen zn kussentjes. Maar hij krijgt nooit sierkleding aa.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 15:44

Als ze het nodig hebben, prima, maar met bling-bling hoeft van mij niet hoor!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 16:01

Wij hebben zes honden en ze krijgen geen van allen iets aan als ze naar buiten gaan, ook de twee chihuahua's niet. En ze kunnen er prima tegen.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 16:16

Onze honden hebben genoeg vacht dus dat kan je niet vergelijken met andere honden. Toch krijgen ze in het donker en bij regen een dekje op. Dit omdat de vacht anders zo nat is, dat ze niet direkt naar binnen kunnen en in het donker, omdat de dekjes reflecterend zijn zodat ze beter gezien worden.

Voor mezelf vind ik het best onhandig voordat je 3 honden een dekje aan hebt en hun tuigjes. Dus doe mij maar regenvrij weer, zoals nu.;-)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 16:19

Nouja ik kan me wel indenken dat er hondjes zijn die met die extreme kou of erge regen ofzo wel iets van een dekje opkrijgen,maar al die opsmuk snap ik niet,capuchonnen enzo.

een truitje binnen vind ik dikke onzin

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 16:25

Ik heb altijd geroepen mijn hond krijgt noit een jas aan!

Alleen ben ik nu ook 1 van die mensen die haar kruising jack, kort haar dunne vacht. en haar dwerg teckel met jas heeft lopen.
Teckel op aanraden van de dierenarts en de kruising omdat meneer het echt koud heeft met dit weer.
Ik heb geen mooie jasjes maar gewone dekentjes, opsmuk nee dank je.

Heb nu wel 2 honden die met liefde mee naar buiten gaan, nou moet ik wel eerlijk bekennen dat ik ze alleen met dit weer op doe, beetje koud en regen hup gewoon naar buiten.

shariyerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 19:01

Mijn stafford krijgt bij deze temperaturen ook zijn jas aan :brr:
Hij draagt de jas graag met zijn super dunne vachtje.
Zeker met cursus waarbij er veel stilgezeten wordt.

Huertta pro:

Afbeelding

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 19:15

shariyerke schreef:
Mijn stafford krijgt bij deze temperaturen ook zijn jas aan :brr:
Hij draagt de jas graag met zijn super dunne vachtje.
Zeker met cursus waarbij er veel stilgezeten wordt.

Huertta pro:

*foto*

Dat zijn idd gewoon simpele, nuttige dekentjes! Zo een heb ik ook ongeveer. :) Met -13 overdag krijgt mijn hond er ook een aan, maar niet met temperaturen boven nul. :n
Gaat jouw cursus nu door? Onze niet namelijk -O-

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 19:17

Soprano schreef:
blensink schreef:
Ik kan er maar niet aan wennen dat honden tegenwoordig aangekleed lopen.
Volgens mij is het ook niet echt nodig als ze gezond zijn.
Uiteraard misschien deze extreme temperaturen weggelaten.
Mijn mening honden hoeven geen jas aan en vind het geen gezicht :o

Mijn mening was vroeger ook altijd zo tot ik zelf nu een kruising chihuahua heb en mijn mening heb moeten bijstellen. Als het weer zoals nu is en het vriest dat het kraakt krijgt de mijne een jasje (foto staat hier wat verder boven). Waarom? Nou als we gaan wandelen is zo'n koud weer is er de eerst paar minuten nog niet aan het handje, de adrenaline en euforie dat ze mee gaat wandelen zitten er dan nog in denk ik :D Tot we al wat verder zijn en ze het koud begint te krijgen. Ok, honden rillen om zichzelf warm te houden. De mijne begint ook te rillen, staart tussen haar poten en wil niet meer verder omdat ze het koud heeft. Terwijl als we met zo'n weer haar jasje aan doen blijft ze even vrolijk verder lopen als ze anders ook loopt. Ze ondervindt geen last van het jasje en zo kan ze lekker mee lang gaan wandelen. Ze draagt het ook enkel maar als het zo'n weer als nu is, dan verdraagt ze het ook. Ik denk dat als ik haar gewoon een jasje zou aandoen omdat ik het mooi zou vinden maar zij het niet koud of dergelijks heeft dat het jasje niet lang blijft leven :')

Als ze gewoon buiten loopt is ze ook aan het rillen, volgens mij rilt dit ras zo wie zo altijd een beetje.
Ik heb geen verstand van honden hoor, maar volgens mij als ze lekker actief zijn moeten ze zich toch wel warm weten te houden.
Hier zag ik twee weken geleden een vrouw op een terras zitten met ook een klein oud rillent hondje.
Ze had twee dekentjes bij zich, een voor over hem heen en de andere op de grond. <3
Ze vertelde me dat als ze stil gaan zitten dat het hondje het koud krijgt.
Dit vind ik beter dan al die gekke jasjes en truitjes.
Elke keer weer lig ik dubbel om die aangeklede honden.
Gisteren zag ik er twee met petjes oplopen :')

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 19:23

Onze JR heeft het echt koud ( Lees : Rillen, bibberen piepen ) Dat hij een truitje heeft gekregen :)

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 19:24

Mijn twee honden, Chihuahua en Flatcoated retriever, hebben allebei een jasje. De chi een "schattig" jasje (zonder pootjes door mauwen want die vind ik onhandig en te menselijk..) en de flatcoated een meer praktisch jasje, type paardendeken zeg maar. De Chi krijgt hem alleen bij de avondwandeling aan als het echt -15 of kouder is. De jachthond elke wandeling. Hij gaat er al helemaal voor staan.

Reden voor de chihuahua is dat hij anders toch wel heel koud krijgt. Hij is laag bij de grond en anders wordt zijn buik nat van de sneeuw en begint hij behoorlijk te rillen. De jachthond is oud (10 jaar) en is erg ziek en heeft niet zo lang meer. Ernstige hartkwaal. Hij is hierdoor erg vatbaar voor de kou.

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 19:27

Mijn hond rilt anders nooit, enkel als het koud heeft wat ook begrijpelijk is natuurlijk want dat is een manier om hun warm te houden. Natuurlijk als eerst even actief zijn heeft ze er geen problemen mee maar als je een uur gaat wandelen in dit weer gaat ze na even toch echt wel stil staan dat ze niet verder wil van de kou terwijl ze met jasje gewoon vrolijk blijft verder wandelen. En zo'n dekentje is misshien handig als je stil zit maar niet om mee te wandelen :+

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 19:31

Ik heb ook oa een 9 maanden oude chihuahua ( zie profiel ) kortharig, maar lekker altijd zonder jasje. Gisteren heel stuk gewandelt, tuurlijk trillen ( altijd even ) en staart wat lager dan normaal maar als je goed doorloopt is er niks aan de hand. Vacht word automatisch ook wat dikker.. Ik hoor iedereen vragen ; moet hij geen jas aan? Maar hij is niet van watten gemaakt ken wel tegen een stootje. Thuis weer lekker tegen de verwarming aan. Heb wel een jas met mouwtjes en capichon ( waarom niet in stijl als hij dan toch iets warms aanmoet ), heb ik wel is aan tijdens dat ik hem vasthoud ergens als ik hem ooit is moet vasthouden aangezien hij zichzelf dan niet goed kan opwarmen..

valine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 19:36

Ik heb voor mijn hond (Boxer) een gevoerde regendeken gekocht... Ze is al wat ouder met de nodige
lichamelijke gebreken.
Ze begon toen het kouder werd echt moeilijk te lopen dus ik vond een dekentje wel dé oplossing. Helaas dacht mevrouw daar anders over en weigert om ook maar 1 stap te verzetten als ze haar deken om moet. :D
De deken ligt nu dus te verstoffen op de wasmachine |o

shariyerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 20:09

Miracle_ schreef:
Dat zijn idd gewoon simpele, nuttige dekentjes! Zo een heb ik ook ongeveer. :) Met -13 overdag krijgt mijn hond er ook een aan, maar niet met temperaturen boven nul. :n
Gaat jouw cursus nu door? Onze niet namelijk -O-

Ja, onze cursus gaat eigenlijk altijd door, kiran werd gek van de sneeuw tussen zijn tenen en hield met af gaan zijn buik iets boven de grond :brr:

AnoukShel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 20:27

Nou mijn 2 langharige chihuahua's zijn echt geen mietjes en zijn gewoon honden!!
Maar ook die hebben nu met de sneeuw en de temperatuur van -10 zeker een jas aan.. En ze vinden het heerlijk!! Zonder hebben ze het ook wel echt koud, hun zitten natuurlijk ook wel heel dicht bij de grond. En ze lopen ook met zo'n nette simpele (oké wel duur) huertta pro jas. En ik heb zoiets liever met jas naar buiten als op de kattenbak het is en blijft een hond!