[Discussie] Neem jij je hond mee naar een winkel?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 18:54

Persoonlijk neem ik de hond de winkel niet mee in maar kan me er niet aan storen als anderen dat wel doen. Vind ze ook niet vies.
Ik vind gillende/rennende kinderen vervelender en hun kwijl/snot viezer dan een hondenhaar. Maar om je er nu druk over te maken..
Laatst bijgewerkt door Chaos op 04-02-12 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 18:55

Zoek schreef:
Plien91 schreef:
Maar niet in winkels.

Dat is helemaal waar maar vaak wel voor de ingang...

Daar mogen honden ook komen...

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 18:57

Het valt mij wel op dat zoveel mensen tegen zijn (ook in het andere topic) maar ik zie het hier heel veel natuurlijk wanneer er wordt aangegeven in een winkel doe je dat niet, maar heel veel winkels laten het gewoon toe (hebben geen bordjel

Vjestagirl

Re: [Discussie] Neem jij je hond mee naar een winkel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 18:58

Dat het mag wil nog niet zeggen dat iedereen het prettig vindt... Ik kan wel meer dingen bedenken waar geen bordjes voor hangen en die ook niet iedereen prettig vindt :).

Ieder zijn hobby en iedereen zijn huisdier, maar zoals veel mensen loslopende katten vervelend vinden (is trouwens ook geen bordje tegen), zo vinden veel mensen honden in winkels vervelend.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 18:59

LZP -> BB

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 18:59

Tsja als dat al niet mag.
Dan vind ik dat die krijsende kinderen ook maar lekker thuis moeten blijven. Gadver wat kan ik me daaraan ergeren! Jankend en krijsend in het voetpad liggen..
Ja er zijn genoeg die gewoon netjes meegaan ed en af en toe beetje huilen vind ik ook helemaal niet erg ;) ,maar laatst 1 gezien die yoghurt wou en niet kreeg nou... die haalde ALLES uit de kast!!! Niet normaal.
En als je weet dat je zo'n kind hebt dat echt lastigvalt.. dan moet je daar rekening mee houden!

En mensen die net bij paard geweest zijn ,in rijkleding met laarzen waar mest nog onder zit , ook lekker thuis blijven.

Vind dat meer stinken (in supermarkt) bijvoorbeeld dan een hond!
Lekker met je paardenhandjes aan appels ed zitten.

Nee ik vind een hond niet zo'n probleem ,maar dat ligt ook totaal aan de grootte ;)
Opgetilde hondjes (kleintjes) vind ik nog niet vreselijk ,maar het moeten natuurlijk geen duitse doggen roedels zijn :=
Tenzij HEEL goed opgevoed (want een keffende chihuahua mag van mij dan ook lekker thuisblijven!)

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:03

Sani schreef:
Miracle_ schreef:
Wat is er nou vies aan een hond in de winkel.. Alles zit toch verpakt. Wat een onzin :')

Groentes?
Broden met een dunne folie en eventuele luchtgaten?
Vleeswaren?

Ik was mijn groentes voordat ik ze op eet.. Daar zitten ook kinderen met snotvingers of zandklauwen aan hoor.. Dus een hondenneus is daar niks bij :D
Broden in folie met luchtgaten? Dan drogen ze uit.. En naar mijn weten zitten vleeswaren altijd verpakt..

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:04

Ik neem ze sporadisch mee naar de winkel maar dat is dan ook echt 3x per jaar ofzo.
Heb ze 1x meegenomen de Intratuin in, maar daar mag het ook (staat ook een waterbak voor de honden) en buiten was het 30+ dus wilde ze niet in de auto laten. Verder laat ik ze buiten wachten.

honden buiten de deur van de winkel is toch geen probleem? Zolang ze tenminste wel vriendelijk zijn en niet dermate lang vastgebonden zitten dat je in de knoei komt met passeren enz.

Een hond mee een restaurant in vind ik echt not done, hoe netjes hij ook onder je tafel ligt; er wordt eten gemaakt en dus vind ik het niet hygienisch.

Ik neem mijn honden niet ongevraagd mee naar mensen toe en zou het andersom ook niet willen (en hier komen ook geen andere honden in, denk niet dat mijn dieren daar van gediend zijn). Bij ons in de tuin bij een BBQ mag mijn vriendin of de buren de hond best meenemen maar zij kennen elkaar ook dus dan weet ik dat het goed gaat.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:06

Vjestagirl schreef:
Dat het mag wil nog niet zeggen dat iedereen het prettig vindt... Ik kan wel meer dingen bedenken waar geen bordjes voor hangen en die ook niet iedereen prettig vindt :).

Ieder zijn hobby en iedereen zijn huisdier, maar zoals veel mensen loslopende katten vervelend vinden (is trouwens ook geen bordje tegen), zo vinden veel mensen honden in winkels vervelend.

En zo heeft ieder z'n voorkeuren en irritaties, in elke denkbare situatie. Je kan nooit iedereen blij maken, er is altijd wel iemand met een maar.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:08

Elin_ schreef:
En mensen die net bij paard geweest zijn ,in rijkleding met laarzen waar mest nog onder zit , ook lekker thuis blijven.

Nou hier zeg je wat zeg :D
laatst in de supermarkt een mevrouw die duidelijk koeien-boerin was
jeetje wat een lucht :r

dat je zo boodschappen durft te doen :=

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:09

[/quote]
Groentes?
Broden met een dunne folie en eventuele luchtgaten?
Vleeswaren?[/quote]
Ik was mijn groentes voordat ik ze op eet.. Daar zitten ook kinderen met snotvingers of zandklauwen aan hoor.. Dus een hondenneus is daar niks bij :D
Broden in folie met luchtgaten? Dan drogen ze uit.. En naar mijn weten zitten vleeswaren altijd verpakt..[/quote]

:j _/-\o_ _/-\o_

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:11

Even mijn antwoord uit het eerste topic geknipt en geplakt.. :)

Ik neem mijn hondjes ook best vaak mee, ook bvb de stad in. Zolang de winkel geen etenswaar verkoopt of er een sticker op de deur zit, neem ik ze gewoon mee hoor! Heb dan wel 2 kleinere hondjes.

Ik vind sommige reacties ook wel een beetje apart en overtrokken.. 'Geen honden in openbare ruimtes?!' Dat is bijna niet te doen denk ik En daarbij, als de persoon in kwestie (en nee, dat is niet altijd een aso, zo beschouw ik mezelf iig niet met m'n HBO..) de hond gewoon aan een korte riem heeft en erop let dat hij/zij niet aan de spullen zit, zie ik er écht geen probleem in Mijn hondjes gaan meestal gewoon even zitten of liggen als ze op mij wachten als ik in de rij sta of aan het bekijken ben.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:15

Denk dat mensen zich ook storen aan mij in mijn vieze paarden kleding en stalschoenen, maar ach, hun probleem.
Bouwvakkers kunnen ook stinken en vies zijn, moeten we die dan ook maar weren? Ze zullen maar ergens aan komen...
En bejaarden ruiken ook altijd zo apart. Lekker om daar achter staan te wachten bij de kassa terwijl ze nog ff leuk hun levensverhaal delen met de kassiere.
Om over kids nog niet te beginnen....

Zonder gekheid. Die ene hond in de winkel (hoe vaak zie je dat nou en hoe lang ben je uberhaupt in de winkel???) is dat nu zon ramp?

En iemand schreef geen hond op annermans erf? Daar moest ik even om lachen. Dat is toch helemaal niet aan jou om dat te bepalen?

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:16

Een honden die net met zn snufferd in de sch**t van een andere hond heeft gezeten? Lekker hoor. Of heeft opgegeten, wat ook regelmatig gebeurd.
Lekker zo, tussen de etenswaren.

Plus het feit dat er toch redelijk wat mensen allergisch zijn voor honden. Die kunnen dan dus niet meer naar de winkel.

lovelygirly

Re: [Discussie] Neem jij je hond mee naar een winkel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:18

Hoeveel kinderen zitten wel niet aan al het eten? Groenten,fruit, bolletjes, snoepjes ga zo maar door. :)
En ik denk niet dat ik wil weten waar al die vingertjes aan gezeten hebben. :)
Het was vandaag een prima oplossing. De hond mee , maar dan wel in de winkelwagen. De hond kan nergens bij en is gewoon rustig gaan liggen. :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:18

Ik neem mijn hondje [X Chihuahua] áltijd mee naar de supermarkt,hij kan niet alleen thuis blijven.Hij gilt alles bij elkaar en ik wil niet dat de buren daar last van hebben.Dus daarom gaat hij mee,in een mandje in het karretje,nooit aan de riem los de winkel in.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:19

Zoek schreef:
Ligt er aan waar ik ben en in welke winkel of welk restaurant. Paarden/dierenwinkel wel waarom niet? ze moeten natuurlijk niet piesen maar verder kunnen ze er geen kwaad. En bij een chic restaurant neem ik hem ook niet mee maar bij bijvb. een pannenkoekenhuis weer wel of op het terras....er zitten toch ook kinderen bij een pannenkoekenhuis en die vind ik vaak ook niet smakelijk...spelen in een ballebak vol bacterien en zitten flink onder gesmeerd en lopen dan vervolgens door het hele restaurant heen...terwijl de hond netjes onder tafel ligt zonder geluit of wat dan ook! Maar ieder zijn of haar mening!!

Wij nemen ze mee waar het mag en kan, intratuin, dierenzaken, welkoop, restaurants enz.een keer back stage bij een hardrock concert :+ een wijnproeverij in Frankrijk inclusief schaaltje jam om te proeven hihi. Zelfs de huishoudbeurs is onze oude wel eens meegeweest. Dier heeft de dag van zijn leven gehad en de standhouders ook. Hij heeft heel wat knufjes gehad, producten geproeft enz.

Ook bij chique restaurants als het mag. Vooraf goed afdraven en eten geven en mee onder de tafel of in een hoek. Waarom niet? We hebben wel eens in een echt chique zaak gehad dat ze speciaal honderservies hadden als drinkbak. Een luxe dure soepterrine en hondenkoekjes. :D . Ook in hotels is het vaak geen probleem.

Waarom omdat ze zelden alleen zijn en onze oude hond extreme verlatingsangst heeft. En bij warmer weer ze niet in de auto kunnen blijven. En het is gezelliger ook nog.

We hebben wel eens in een restaurant grote verbazing en daarna complimenten gehad van medegasten die bij ons weggaan verbaasd keken dat er 3 honden onder de tafel vandaan kwamen.
Laatst bijgewerkt door karuna op 04-02-12 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:20

Thirty schreef:
Een honden die net met zn snufferd in de sch**t van een andere hond heeft gezeten? Lekker hoor. Of heeft opgegeten, wat ook regelmatig gebeurd.

Plus het feit dat er toch redelijk wat mensen allergisch zijn voor honden. Die kunnen dan dus niet meer naar de winkel.

M'n vader heeft altijd zo'n leuke uitspraak... Als iemand zegt dat poep (wat voor dan ook) vies is, zegt hij: "Er heeft anders nog niemand aan gezeten."

Ik neem aan dat die uitspraak wel duidelijk is.

Hoe ranzig ik hondenpoep ook vind.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:20

Ach gezever Thirty. Er zijn maar weinig mensen die spontaan hele erge allergische verschijnselen van een hond in de supermarkt. Die mensen kunnen dan ook niet meer met het OV, daar is het ook gewoon toe gestaan.

Ik vind een klein kind net zo vies als een hond haha.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:21

Chaos schreef:
Ach gezever Thirty. Er zijn maar weinig mensen die spontaan hele erge allergische verschijnselen van een hond in de supermarkt. Die mensen kunnen dan ook niet meer met het OV, daar is het ook gewoon toe gestaan.

Ik vind een klein kind net zo vies als een hond haha.

Ik moet zeggen... Ik had ooit een Duitse lerares, die allergisch was voor katten. En als ik dan ook maar de kat had geaaid, en ik bij haar kwam staan om iets te vragen, begon ze spontaan te niezen. Die was écht heel erg allergisch... :D Of ze er ook iets tegen nam, betwijfel ik. :D

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:22

Thirty schreef:

En ik kan niet tegen bepaalde parfums, maar ik moet er toch mee overweg als ik weer achter zo een gestuifde barbie sta

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:23

Het is maar goed dat we niet weten wat de bakker of slager in de supermarkt allemaal voor 'vieze' dingen als hij brood maakt/bakt,vleeswaren snijd.Miss. peuterd hij wel in zijn neus,of zit uitbundig te krabben op zijn hoofd/huid.Laat hij zijn deeg of brood vallen,raapt het op en legt het in de schappen.
Een hond zit nergens aan in de winkel als je het goed doet.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:24

Nou idd Janine. Hahaha.

Ik heb sowieso altijd kattenhaar/hondenhaar/paardenhaar bij me. En met mij vele anderen. Ik ken ook mensen die idd erg allergisch zijn maar die slikken medicatie of inhalator om het te onderdrukken.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:24

Ik neem mijn kleine pupje wel mee de winkel in. Maar dat is nu vooral omdat ik haar niet in de auto ga laten met dit koude weer :brr: Daarbij kan ze zo mooi leren omgaan met drukke gebouwen, mensenmassa's. Nou gaat het hier wel om een kanichen teckeltje die ik dan in mijn jas mee naar binnen neem. Dus niet lopend over de vloer. Dat zou ik niet snel doen. Een paardenwinkel, ik vind dat ze daar wel mee naar binnen moeten kunnen, hoeveel paarden mensen hebben wel niet honden! En ze verkopen er vaak ook wel honden dingen ook.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:25

Mijn honden blijven even in de auto en als het langer duurt dan breng ik ze thuis en blijven ze daar.
Een hond mee in supermarkt in, of een restaurant vind ik eigenlijk niet goed, maar ik heb zelf wel 2 hele grote honden! Ik denk dat ik dan ook niet zo rustig zou eten.
Ik zou me er eigenlijk ook niet aan storen als ik ergens zat te eten en de tafel naast me had een hond bij zich die netjes op z'n plek bleef en was opgevoed!

Klinkt alsof die van mij niet zo netjes zijn.... klop!!!