Kater snapt niet dat hij poes moet dekken...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 01:06

Geef me je adres maar, komen we wel even een bakkie bij je doen! Ik zie je PB tegemoet :)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 01:06

Slotje?
Jij leest wel wat je wil lezen.

niemand zegt dat je slecht bent voor je dieren...Ík geloof ook absoluut niet dat je slecht bent voor je dieren.
Alleen dat je de keuze van een nestje goed tegen de voor en tegens moet laten afwegen.

Ook Quellian zegt dat niet.

Sabientjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 01:06

Pff en aan de portemonnee deken, dat is wel het laatste waar ik bij dieren aan denkt!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 01:08

Sabientjeuh schreef:
Pff en aan de portemonnee deken, dat is wel het laatste waar ik bij dieren aan denkt!

Niemand zegt dat toch?

Waar zie jij staan dat je slecht bent voor je dieren?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 01:08

Sabientjeuh schreef:
Wat zou ik jou graag op je bek rammen!
Je weet niet eens over wat of wie je het hebt! Jij laat je kennen! Oordelen over mensen die je niet eens kent! Kansloze!

Je reacties staan nu in quotes, kun je ze in elk geval niet verwijderen/aanpassen voor een MOD ze gelezen heeft :)

Maar ik wacht vol smart op je PB *pakt vast een fles cola*

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 01:10

JA HOOR!!! Bokt weer om de bocht! waarom kunnen mensen elkaar nou niet gewoon in de waarde laten. Als TS nu eenmaal een nestje wil dan moet ze dat toch gewoon lekker doen. Wie ben jij om je daar bij in te mengen?

Omdat er al genoeg katten zijn? Omdat het zonder stamboom is? Als Jullie nou eens een beetje normaal reageren dan blijft bokt ook leuk.!
Mensen durven strax geen topic`s meer te openen met vragen. Gaan dan maar gewoon doen. omdat bokt GEEN NORMAAL advies kan geven!

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 01:11

Eh TS je gedraagd je nu echt onvolwassen, en slaat de plank volledig mis, zonde..

Dat gezegd hebbende denk ik dat je de point volledig mist.. Het gaat er niet om DAT je een nestje van je poes wil, maar WAAROM je dat wil, kom met argumenten om je standpunt te onderbouwen.. Dus: "ik wil graag een nestje van m'n poes omdat ... " kom met argumenten, met de reden; "omdat ik dat wil" daar ga je deze discussie nooit mee winnen.

Mijn advies is geen nestje nemen om de zelfde redenen als m'n voorgangers, wil je toch echt een nestje dan zou ik de poes en kater zeker niet steeds bij elkaar weghalen want dan gaat t nooit lukken.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 01:11

Ik vin het prima advies. Misschien alleen niet het advies dat TS wilt horen ;)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 01:13

Dhani schreef:
JA HOOR!!! Bokt weer om de bocht! waarom kunnen mensen elkaar nou niet gewoon in de waarde laten. Als TS nu eenmaal een nestje wil dan moet ze dat toch gewoon lekker doen. Wie ben jij om je daar bij in te mengen?

Omdat er al genoeg katten zijn? Omdat het zonder stamboom is? Als Jullie nou eens een beetje normaal reageren dan blijft bokt ook leuk.!
Mensen durven strax geen topic`s meer te openen met vragen. Gaan dan maar gewoon doen. omdat bokt GEEN NORMAAL advies kan geven!

Naar mijn idee heb ik mij toch normaal gedragen.

Ik heb alleen gevraagt waarom ze het wil.
Zij begint ineens met op de bek willen rammen?

Sorry, maar ik snap niet waar dat ineens vandaan komt.
Niemand zegt dat ze slecht is voor haar dieren.
Maar dat een kijkje op marktplaats wel verstandig is voordat ze gaat fokken..
Het is gewoon een feit die ik aandraag.

En antwoord op mijn vraag heb ik nog steeds niet.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 01:15

Ik gaf als advies dat ze hier om de hoek hele nesten met katten kan komen halen, wat is daar niet goed aan? Zij wil kittens, nou... kittens genoeg hier :)
Ik heb er dit jaar 3 opgevangen, vorig jaar 4, het jaar ervoor 3, ergens houdt het voor mij ook op.
Ik voer die zwerfkatten om de dag, maar ik denk dat ze meer plezier zouden beleven aan een plekje bij de verwarming. Waarom moeten er dan meer kittens 'gefokt' worden terwijl er genóeg lieve dieren zijn waar niemand wat om geeft? Dát steekt ;) En dat ik vervolgens een schijtwijf ben, ach... als zij dat wil dan vind ik het prima.

Sabientjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 01:15

Quellian schreef:
Sabientjeuh schreef:
Wat zou ik jou graag op je bek rammen!
Je weet niet eens over wat of wie je het hebt! Jij laat je kennen! Oordelen over mensen die je niet eens kent! Kansloze!

Je reacties staan nu in quotes, kun je ze in elk geval niet verwijderen/aanpassen voor een MOD ze gelezen heeft :)

Maar ik wacht vol smart op je PB *pakt vast een fles cola*

Alsof k daar wakker van lig.... Je hebt mn adres, dus zie je met smart te gemoed.

050206051012

Re: Kater snapt niet dat hij poes moet dekken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 01:16

Pas je leeftijd even aan in je profiel; die klopt niet.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 01:17

Quellian schreef:
daantjuhhh schreef:
Maar het is gewoon erg frustrerend dat je met de kraan open aan het dweilen bent.

Klopt, 0 respect voor mensen zoals TS, nog minder dan 0 zelfs :)
Dierenliefhebbens gaan niet zo met dieren om. My humble opinion, verry humble ;)

Kom op voor dieren en steek je poot uit naar dieren die hulp nodig hebben ipv je poot uitsteken naar je eigen portemonnee.

maar met een post als deze vraag je ook wel om reactie.......toch? :D

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 01:17

Quellian schreef:
Pas je leeftijd even aan in je profiel; die klopt niet.

jammer dat je het niet laat rusten

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 01:18

Mensen bedoelen met 'slecht voor dieren' omdat je indirect meewerkt aan het in stand houden van het enorme kattenoverschot in Nederland. Er zitten duizenden al dan niet nog veel meer dieren in het asiel of andere opvangplekken die graag een baasje willen.

Stel je poes krijgt 8 kittens, deze 8 kittens zullen een baasje moeten krijgen, en nemen dan een plaats in die er eigenlijk niet is.. Want op die plaats zouden ook de duizenden thuisloze poezen willen wonen.. En stel nou, dat t nieuwe baasje van jouw kitten haar naar een jaartje niet meer wil? wat gebeurt er dan mee?

Er worden duizenden katten aangeboden en er is maar vraag naar honderd. Wat er dus continue op neer komt dat er meer katten zijn in Nederland dan dat er huisjes zijn voor deze katten met als gevolg zwerfkatten, dumpkatten, overvolle asiels.. Als jou dat als echte dierenvriend aan het hart gaat, zou je niet nog meer katten op de wereld willen zetten..

Sabientjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 01:19

Dhani schreef:

Dat bedoel ik dus ook! _/-\o_ !

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 01:20

Maar 8x zeg, 200 euro is toch prettig, niet? ;)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 01:21

Jaime_ schreef:
Mensen bedoelen met 'slecht voor dieren' omdat je indirect meewerkt aan het in stand houden van het enorme kattenoverschot in Nederland. Er zitten duizenden al dan niet nog veel meer dieren in het asiel of andere opvangplekken die graag een baasje willen.

Stel je poes krijgt 8 kittens, deze 8 kittens zullen een baasje moeten krijgen, en nemen dan een plaats in die er eigenlijk niet is.. Want op die plaats zouden ook de duizenden thuisloze poezen willen wonen.. En stel nou, dat t nieuwe baasje van jouw kitten haar naar een jaartje niet meer wil? wat gebeurt er dan mee?

Er worden duizenden katten aangeboden en er is maar vraag naar honderd. Wat er dus continue op neer komt dat er meer katten zijn in Nederland dan dat er huisjes zijn voor deze katten met als gevolg zwerfkatten, dumpkatten, overvolle asiels.. Als jou dat als echte dierenvriend aan het hart gaat, zou je niet nog meer katten op de wereld willen zetten..

En dit is dus wat ik bedoel! _/-\o_

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 01:21

Precies Jaime_! En wat als de eigenaar van 1 van de kittens zelf ook weer een nestje wil van die kat 'omdat het zo leuk is'? Zo blíjf je bezig.
Zoals de DB en DA hier in de woonplaats zegt: 'zolang de eigenaren geen verantwoordelijkheden nemen, zal dit dierenleed nooit stoppen'. En daar ga ik dan weer, met m'n zak brokken.

Thirty... juist.

Sabientjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 01:22

Voor mensen die kinderen willen, eerst kijken waar je een kind kunt adopteren... Want er zijn heel veel kinderen ondervoed en ziek. Die willen ook graag een warm en liefdevol thuis!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 01:23

Thirty schreef:
Maar 8x zeg, 200 euro is toch prettig, niet? ;)

en waar staat dan dat ze die kittens voor zo veel wil verkopen :?
alsof de markt zo goed ligt :n

Quellian, wie zegt dat jij die brokken moet kopen???? dat is iets wat je zelf doet toch???

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 01:23

Sabientjeuh schreef:
Voor mensen die kinderen willen, eerst kijken waar je een kind kunt adopteren... Want er zijn heel veel kinderen ondervoed en ziek. Die willen ook graag een warm en liefdevol thuis!

Dat had ik heel graag gewild, maar die kosten kunnen we even niet opbrengen :\

Zo,je hebt dus wel verstand van 'de markt'? :')

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 01:24

Sabientjeuh schreef:

Klopt :j Daarom wilden wij ook adopteren, maar ja... daar zijn íets andere eisen aan verbonden, lees je eerst even in voor je appels met peren gaat vergelijken.

quartel, zou jij die dieren kapot laten gaan dan??! Ik kan het betalen, dus doe het met álle liefde van de wereld, maar het zou erg fijn zijn als het niet zou hoeven ;)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 01:25

Sabientjeuh schreef:

Ja daarom wil ik ook geen kinderen...

Maar goed kinderen en katten is wel een verschilletje..
Die worden niet bij bosjes in nederland gedumpt en op marktplaats aangeboden.
Kinderen hoop je ooit te krijgen van jou en je partner.
Voor het leven!

Kinderen en katten..

Appels en peren..

@qaurtel, dat brengt het niet op, dat kost het gemiddeld.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 01:28

Zinloze vergelijking, dieren en mensen.. Maar fijn, in bepaalde mate heb je gelijk, in china mogen ze ook maar 1 kind.. Maar adoptie van een kind is heel wat anders dan n dier uit het asiel 'adopteren' ik ga er van uit dat je die verschillen zelf ook ziet? Of moet k dat uitleggen? Alleen al de procedure is totaaaaaal anders en de tijd die zo'n procedure inneemt ook. Maar zoals ik al zei zinlose vergelijking dus veel verder ga ik er ook niet op in.