diepvriesvlees voer voor zeer grote hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

dierenfan

Re: diepvriesvlees voer voor zeer grote hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 20:57

overigens: voordeel van barf is dat weinig vlees qua grammen doordat ze er bijv. een half uur op knagen veel meer vult. Ideaal voor de luie hongerige hond. Hier eten ze wekelijks een keer een runderstrot (vult wel maar voedt niet) en daar doen ze ongeveer 20 minuten over. Ook een penslap vult wel maar voed niet veel (ook 1x per week) een runderborstbeen heeft ook maar weinig voedingswaarde en vissenkoppen ook. Zo krigjen ze dus toch wel wat binnen terwijl ze er niet van aan komen. Vooral mijn lab x rottie vind het heerlijk om een half uur in de tuin te liggen knagen op vlees. Moet wel rauw vlees zijn want aan allerlei botjes en oren vind hij niets aan.

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 23:08

ik moet nog heel veel onderzoeken dus :')

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 23:13

Je overstap naar kvv is een goede keuze!

Wij hebben heel lang getobt met onze hond, dagelijks braken en vaak diaree. ze heeft kapitalen gekost aan da.rekeningen. 2e lijn had ook geen idee meer. Tja ze had diverse soorten ontstekingen in d'r maag die ze niet weg kregen....
Dagelijks 3 soorten medicijnen ervoor maar weg was het niet... Tich soorten (giga dure) brokken geprobeert, maar dat hielp allemaal niets!

Over gestapt op Energique 4, speciale kvv voor maag/darm problemen. Binnen de korste keren was het over, en konden we alle medicijnen afbouwen. En ze heeft nooit geen last meer gehad.
Daarna langzaam aan andere soorten kvv toegevoegd en dat ging prima!

Nu krijgen ze hier een combi van kvv en barf. Als je als hoofdzaak kvv geef dan je gerust iets van barf geven. Kies dan bij voorkeur wel iets uit wat niet standaard in alle soorten kvv zit.

Maar er zijn heel veel soorten kvv op de markt te krijgen.
In de link vind je overzicht van soorten kvv. Op hun site's kan je kijken waar het bij jouw in de buurt te krijgen is http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 724.0.html

Kies wel voor de complete versie's van kvv. Maar ook hierbij geld je kan best een enkele keer een enkelvoudige geven.

Ik ozu gewoon eerst 2% van het lichaamsgewicht aanhouden en kijken hoe hij erop reageert. Wordt hij dikker geef je minder, wordt hij dunner geef je meer. Voeren doe je met je ogen! Het zijn richtlijnen maar geen hond is gelijk.
Zo mogen ze hier samen 900 gr per dag, nou dat is echt veel te weinig voor hun. Afhankelijk wat ze krijgen, krijgen ze samen 1.5 á 2 kg per dag...

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 23:15

dierenfan schreef:
overigens: voordeel van barf is dat weinig vlees qua grammen doordat ze er bijv. een half uur op knagen veel meer vult. Ideaal voor de luie hongerige hond. Hier eten ze wekelijks een keer een runderstrot (vult wel maar voedt niet) en daar doen ze ongeveer 20 minuten over. Ook een penslap vult wel maar voed niet veel (ook 1x per week) een runderborstbeen heeft ook maar weinig voedingswaarde en vissenkoppen ook. Zo krigjen ze dus toch wel wat binnen terwijl ze er niet van aan komen. Vooral mijn lab x rottie vind het heerlijk om een half uur in de tuin te liggen knagen op vlees. Moet wel rauw vlees zijn want aan allerlei botjes en oren vind hij niets aan.

Rinderstrotten doen ze hier een moord voor ( de honden). De katten zijn hier helemaal wild van lams pens. Moet ik echt mee uitkijken want die stelen ze ook echt :o

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 23:15

kan iemand mij zeggen wat kvv letterlijk betekend?]
@kiki dankje voor je antwoordt :j

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 23:22

Kompleet (of kant-en-klaar) Vers Vlees

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 00:04

ahaaaa :)*

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 10:33

inma schreef:
Ik heb laatst voor de afwisseling eens een pakje smuldier gekocht bij de winkel.
Het viel mij op dat, volgens de richtlijnen, hiervan een grote hoeveelheid gegeven moest worden!

De richtlijn bij smuldier geeft aan: 30 gr per kilo lichaamsgewicht. Dit zou voor mijn hond van 20 kilo betekenen dat ze 600 gram moet krijgen.
Bij lotgering (dit voer ik normaal) moet ze volgens de richtlijnen 300 gram krijgen (ze krijgt iets minder omdat ze ook wat tussendoortjes krijgt)

Dit scheelt dus de helft van de vriezerruimte!
Ik weet niet hoe de verhouding is bij de andere merken kvv, maar ten opzichte van smuldier en lotgering maakt dit een best groot verschil.

Die richtlijnen van smuldier vind ik idd een beetje hoog. Onze herder teef van 27 kilo krijgt 400 gram per dag, eerst 800 toen ze moest aankomen. Ik ga binnenkort afwisselem met lotgering.

@TS: ik denk dat je, zoals aangegeven, moet kijken naar je hond. Doet hij het goed op 2 pakjes, dan hoef je nik te veranderen, anders kan je wat meer of minder proberen. Verschillende merken KVV door elkaar maakt ook niks uit. En ik snap je reactie op paardenvlees, ik geef dat liever ook niet ;)

EDIT: En dat is dus het rare, onze duitse herder is mega actief, maar heeft genoeg aan 400 gram smuldier _O- Nu krijgt ze er wel wat lekkers bij een paar keer per week, dus krijgt ze wel iets meer.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 11:55

Ik voer ook smuldier op dit moment (moeilijke eter die geen lotgering lust) en geef daar dan vers vlees naast. Dus smuldier en een portie pens, of kippenekken/karkassen etc etc.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:03

Lotgering is wel wat vetter dan de meeste KVVs, dus je moet het denk ik andersom zien, dat je van lotgering minder hoeft te voeren ipv van smuldier meer :)

Mijn reu krijgt ook 25 tot 30 gram per kilo lichaamsgewicht (Carnibest Aktief) want hij is gewoon nogal energiek en verbrandt veel :)

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 20:46

de honden vinden het vlees wel smaken geloof ik.
ik heb voor de grap ook wat vlees in de kattenvleesbakjes gedaan. nou de katten haalde un neus er voor op :')

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 21:56

Aprils_joke schreef:
de honden vinden het vlees wel smaken geloof ik.
ik heb voor de grap ook wat vlees in de kattenvleesbakjes gedaan. nou de katten haalde un neus er voor op :')

De meesten katten moeten niets weten van kvv waar pens in zit :o

Kivo is ook een wat vettere kvv, is er ook in verschillende variatie's te koop.

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 22:41

biggy (de bull )protersteert nu alleen wel omdat hij niet meer onbeperkt kan kanen :')
nu bepaal ik waarneer hij eet. daaris hij het niet mee eens :')

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-12 18:04

heej heej het diepvriesvoer gaat super.

nu nog een vraagje , hij moet natuurlijk wel wat erbij hebben
nou eb ik vanmiddag lamspootjes pensstaafjes en konijnenoortjes gehaald.

hebben jullie nog ideeen , of weten jullie waar ik bijv die lamspootjes in grote hoeveelheden kan halem want die vond hij echt super lekker

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 13:16

Je zou bijvoorbeeld wat eendennek kunnen geven als tussendoortje om te beginnen. In de meeste kvv's zit toch te weinig bot ;)
Doe je toch een beetje BARF (wie weet vind je het straks nog leuk :D ), zonder de moeilijke percentages en je hond heeft een verantwoord tussendoortje. Kippennekken kan ook, zijn zachter maar aangezien je met een allergie zit, zou ik liever voor eend gaan, is ook een beter formaat voor je grote hond.
Als dat goed gaat kun je eens een karkas proberen en zo steeds harder bot voor langer knaagplezier :)

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 13:28

en waar haal ik zoiets?

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 13:33

Even kijken op Barfplaats.nl bij verzamelpunt of er iets in jouw regio verkocht wordt. Zo kun je heel goedkoop bestellen. Een kilo kipkarkas kost bijv. maar 50 cent per kilo :j Een kilo kipkarkas 80 cent per kilo.

Edit: http://www.barfplaats.nl/forum/index.php?board=4.0

Sommige slager kun je het ook bij bestellen, maar daar kost het iets meer. (Slager hier verkoopt kipkarkas voor 75 cent per kilo) Even wat slagers langslopen of ze ook nekken/karkassen verkopen voor de hond. Eend zul je er niet zo snel vinden, maar kip hebben ze meestal wel.

McThirsk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 14:02

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 15:44

mooi beestje tinkermina :j
maar heeft iemand nog tips over waar ik tussendoortjes kan halen ?
want die barf site is wat onduidelijk voor mij

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 17:16

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 18:50

zoals ik al aangaf kan ik het niet zo goed vinden op barfplaats.

dus weet iemand in de buurt van denbosch winkels of fabrieken ect waar ik tussendoortjes kan halen voor mijn hond ?

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 18:59

Weet het niet zo in jouw buurt, maar als je bij slagers vraagt wat ze allemaal voor de hond hebben denk ik dat je ook nog wel lekkere tussendoortjes tegenkomt :D

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 19:05

ik heb 3 slager gebeld , als ik een video telefoon had gehad,
dan had ik waarschijnlijk gezien met wat vpoor guppie ogen ze keken toen ik vroeg of ze tgoevallig ook eendennekken verkochten :') of ander hondenvlees

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 19:08

Tja, het hangt er ook een beetje vanaf wat je wilt, qua tussendoortjes. Wil je rauw of gedroogd? Ik geef mijn reu tussendoor eigenlijk vooral gedroogde dingen, dat is namelijk makkelijker bewaren :P Die haal ik gewoon bij de dierenspeciaalzaak, heb hier 2 winkels in de buurt waar ze een vrij groot assortiment gedroogde snacks hebben, kippenvleugels, strotten, gedroogd spiervlees, konijnenoren, kippenpoten, een visje hier en daar.. Eigenlijk gaat alles er wel in bij meneer hier :) Gewoon even hier en daar rondsnuffelen bij dierenwinkels in de buurt :) Een van de twee dierenwinkels heeft ook regelmatig leuke barfhapjes in de diepvries liggen, dus die neem ik dan ook mee..

Als je rauwe tussendoortjes zoekt, deze link is al eens geplaatst geloof ik? http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... msg1622239 met adressen waar je terecht kunt voor barfhapjes :)

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 19:11

okeej .
ik heb het liefst gedroogt omdat ze daar na mijn idee toch langer mee doen
bij petsplace kun je deze dingen wel halen, ik wilde graag lamspootjes halen daar
maar daar zijn ze echt super duur 4,50 voor 2 lamspootjes,
ik vroeg me af of ik die ergens in grotere hoeveelheden kon halen
maar dat wil de meneer van de winkel mij natuurlijk niet vertellen