Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
dierenfan schreef:overigens: voordeel van barf is dat weinig vlees qua grammen doordat ze er bijv. een half uur op knagen veel meer vult. Ideaal voor de luie hongerige hond. Hier eten ze wekelijks een keer een runderstrot (vult wel maar voedt niet) en daar doen ze ongeveer 20 minuten over. Ook een penslap vult wel maar voed niet veel (ook 1x per week) een runderborstbeen heeft ook maar weinig voedingswaarde en vissenkoppen ook. Zo krigjen ze dus toch wel wat binnen terwijl ze er niet van aan komen. Vooral mijn lab x rottie vind het heerlijk om een half uur in de tuin te liggen knagen op vlees. Moet wel rauw vlees zijn want aan allerlei botjes en oren vind hij niets aan.
inma schreef:Ik heb laatst voor de afwisseling eens een pakje smuldier gekocht bij de winkel.
Het viel mij op dat, volgens de richtlijnen, hiervan een grote hoeveelheid gegeven moest worden!
De richtlijn bij smuldier geeft aan: 30 gr per kilo lichaamsgewicht. Dit zou voor mijn hond van 20 kilo betekenen dat ze 600 gram moet krijgen.
Bij lotgering (dit voer ik normaal) moet ze volgens de richtlijnen 300 gram krijgen (ze krijgt iets minder omdat ze ook wat tussendoortjes krijgt)
Dit scheelt dus de helft van de vriezerruimte!
Ik weet niet hoe de verhouding is bij de andere merken kvv, maar ten opzichte van smuldier en lotgering maakt dit een best groot verschil.

Nu krijgt ze er wel wat lekkers bij een paar keer per week, dus krijgt ze wel iets meer.
Aprils_joke schreef:de honden vinden het vlees wel smaken geloof ik.
ik heb voor de grap ook wat vlees in de kattenvleesbakjes gedaan. nou de katten haalde un neus er voor op
), zonder de moeilijke percentages en je hond heeft een verantwoord tussendoortje. Kippennekken kan ook, zijn zachter maar aangezien je met een allergie zit, zou ik liever voor eend gaan, is ook een beter formaat voor je grote hond.
Een kilo kipkarkas 80 cent per kilo.
of ander hondenvlees
Die haal ik gewoon bij de dierenspeciaalzaak, heb hier 2 winkels in de buurt waar ze een vrij groot assortiment gedroogde snacks hebben, kippenvleugels, strotten, gedroogd spiervlees, konijnenoren, kippenpoten, een visje hier en daar.. Eigenlijk gaat alles er wel in bij meneer hier
Gewoon even hier en daar rondsnuffelen bij dierenwinkels in de buurt
Een van de twee dierenwinkels heeft ook regelmatig leuke barfhapjes in de diepvries liggen, dus die neem ik dan ook mee..