Trennie schreef:
Precies de reden waarom ik mijn honden dus niet met andere dominante honden in aanraking laat komen omdat de staf / pit dit doorgaans snel op zal lossen door agressie!
Overigens niet allemaal hoor, ik heb twee totaal verschillende staffies, de ene is een sukkel en de andere is een dominante, zeer stabiele reu, deze laatste zal niet snel het gevecht aangaan, maar gaat het ook niet uit de weg, hij zal absoluut niet het kaas van zijn brood laten eten en weet heel goed dat hij een sterke hond is, reden voor mij dus om hem aan de lijn te houden, niet omdat hij een gevecht zal beginnen maar hij zal dominantie van een andere hond uit zijn richting op niet toleren! Dus niet iets om uit te proberen hoe hij dit op zal lossen.
Mijn andere staf is juist heel onderdanig en totaal niet dominant, daarom passen ze ook zo goed bij elkaar de rangorde is heel duidelijk, er is dan ook echt nog nooit een lip naar elkaar opgetrokken en het zijn echt beste maatjes al elf jaar. En toch zal ik ook die laatste niet zomaar los laten bij vreemde honden, hij zou juist vanuit zijn angst en onzekerheid weer uit kunnen halen, ik denk niet dat ie dat doet maar goed ook hier geld, niet uitproberen!
De schade is niet te overzien wat er dan aangericht kan worden.
En als een iedere stafford / pit bezitter er nou zo mee om zou gaan dan zouden dit soort incidenten ook niet voorvallen.
Overigens ben ik het niet helemaal eens met deze site, ze roepen heel hard feit maar nergens een bron vermelding of statistieken. Ze hebben deels een punt maar gaan in mijn optiek wel heel erg ver, dit is heel duidelijk een groep anti bepaalde rassen!
Prima, ook dat mag, maar dan moet je niet feit zeggen op iets wat ze zelf publiceren en waar de waarheid toch net iets genuanceerder is.
Tevens drukken zij volledig hun mening op een ieder terwijl in mijn ogen juist dit soort stukken onbevooroordeeld geschreven dienen te worden.
Feiten prima, maar onderbouw deze d.m.v. statistieken en vast gelegde cijfers.