Rare gewoontes/rituelen van je hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

fokfanaat

Re: Rare gewoontes/rituelen van je hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 18:44

als ik die van mij een lekker bot geef voordat ik weg ga, eet hij hem pas op als ik terugben.

maar hij jat wel stiekum vanalles uit mijn tas (bv hoestsnoepjes die hij uitkotst)

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 18:47

Iris82 schreef:
Mijn hond wil dus helemaal niet dat ik haar op de foto zet.
Ze draait haar hoofd weg en legt haar oren in haar nek. Als ze de kans krijgt rent ze weg.

Enkel als iemand anders de foto's maakt terwijl ik met haar aan het werk ben vind ze het oké.

Oh mijn hond ook niet! Die heeft een hekel aan die flits... Zodra ze het dopje hoort van de lens probeert ze heel langzaam en zachtjes weg te komen! Echt hilarisch om te zien!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 18:48

Onze Sheltie van 11 moet altijd, als mijn vader thuiskomt, met hem gaan donderjagen (op z'n rug gaan liggen, trappelen met achterpoten, weet ik wat voor geluiden maken, en je hoeft alleen maar zijn achterpoten aan te raken :')).
Bij het avondeten ligt hij altijd in de keuken om alles wat valt op te eten, en bij het toetje gaat ie altijd net buiten de keuken liggen, tot m'n moeder haar schaaltje laat zien en hij vrolijk aan komt trippelen om het leeg te likken, vaste prik :')

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 18:53

Mijne sjouwt ook met haar voer.

Mijn hond helpt altijd boodschappen uitruimen. Dan rent ze mee naar de auto, geven we wat aan haar, en dat legt ze altijd in haar mand. En dan kunnen we daarna haar mand leegruimen.
Eieren bracht ze ook altijd naar binnen, keurig, helemaal heel, tot ze er 1 per ongeluk liet vallen, en dat eigenlijk heel erg lekker was! Dus sindsdien laat ze eieren per ongeluk / express vallen :P

En als de deurbel gaat, blaft ze altijd. We proberen het eruit te krijgen, 3 x blaffen mag, maar niet 5 minuten lang. En dan gaat ze echt praten, haha, al huilend hele verhalen xD. Te grappig. of ze blaft binnenmonds xD

zelma

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 19:12

Iris82 schreef:
Dus jullie honden blijven allemaal wel zitten tijdens het poepen? ^)

oehh excuse me , deze eigenschap heeft nala ook ,
en trouwens ook die eigenschap dat ze je aankijkt terwijl ze poept haha 8-)

Mandiiy__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 19:29

Die van mij rent/springt als een hert als je een stok weg gooit whahaha

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 19:30

Mijn hond speelt niet :+ Heeft niks met ballen, stokken, bijtdingen etc.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-12 19:30

Mistymuis schreef:
mika11 schreef:
Onze hond poept lopend. :oo
Ze neemt gewoon niet de moeite om te blijven zitten en gaat dan weer verder snuffelen terwijl ze wijdbeens loopt. Het ziet er echt zo beschamend uit. :o

Mijn hond doet dat ook :P

Die van ons blijft ook net zolang slapen tot er iemand beneden komt, of het nou
om 10 uur s'ochtends is of 1 uur smiddags :D
Verder geen rare dingen
Sommige dingen zijn echt onbegrijpelijk

Verkeerd gequoted.
Iris haar hond poept lopend :')

Dromen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 19:32

Mijn hond blaft hysterisch tegen elke man die het huis binnenkomt, met uitzondering van vader en broertje.
Tenzij die man een horloge om heeft. %)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 19:33

Ow en mijn hond gaat op de grond liggen als je aan het bellen bent. Ze wil niet verder en kijkt heel erg zielig. Als je dan ophangt dan rent ze hard kwispelend vooruit... |o 8)7

Dromen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 19:39

Ook plast ze met haar poot omhoog.
Krijg je soms kwade reacties in het hondenuitlaatveld.
Iemand: is dat een teef? Mijn hond is loops
Ik: ja, het is een teef

Op dat moment moet mijn hond altijd tegen de eerste de beste boom aanplassen.
Iemand: Ik dacht dat het een teef was!
Ik: Dat is ze ook...

Of als we bovenop de dijk lopen en ze beneden iets ziet bewegen, gaat ze op haar achterste poten lopen en kijken.

Mandiiy__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 19:40

Chris schreef:
Mijn hond speelt niet :+ Heeft niks met ballen, stokken, bijtdingen etc.

Nouja als je een stok weggooit rent ie al voor je hem gegooit heb, dus vaak vind ie hem nieteens :P

Miekje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 19:44

Sasja:Afbeelding
kan niet normaal naar de voerbak lopen. altijd slip n slide door de kamer. en gaan we lopen dan is t net een konijn.

Tommy:Afbeelding
Haat het woord NEE. gaat ie mopperen. is overal bang voor( en dat terwijl ie de route al een aantal jaren loopt).

En scheten laten doen ze allebei. alleen Sasja doet t zonder geluid. en die zijn me toch een partijtje rot.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 19:51

Daarom wil ik geen kortsnuit. :')

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 19:56

Mijne wil ook liever niet op de foto. Is idd de flits denk ik. Hij blaft dan wild om zich heen.

Verder, als ie gaat poepen rent ie in een galopje weg en kijkt 1x achterom. Dan wet ik dat er gepoept gaat worden..

Als ik veel visite heb gaat hij boven liggen rond 21.00 uur, het is dan blijkbaar bedtijd en meneer wil rust.

Hij 'vraagt' of hij op de bank mag. Gaat dan heel appelig om zich heen staan kijken met z'n borst tegen de zitting gedrukt. Ik moet dan echt een keer of 5-6 zeggen: toe maar! Hoog! Ja ga maar! Hopla! :')
Maar als ik niet thuis ben gaat hij er wel gewoon op..

En het meest beschamende.. hij drinkt uit de wc.
Ik beschuldigde destijds mijn vriend van op de bril lekken... bij nader inzien bleek de hond dit dus te doen.
Hij maakt deuren open en wipt gerust de bril omhoog. 1 Voordeel, hij doet het niet als iemand vergeten is door te trekken.. heel teleurgesteld komt hij dan terug.
Ik heb altijd een waterbak staan en als ik merk dat hij uit de pot gaat drinken neem ik hem mee naar de waterbak. Soms helpt het, maar meestal maakt hij er een spelletje van en rent ie rondjes door de woonkamer, al blaffend en gooit ie met z'n speeltjes.
Nou ja, ik zorg dus altijd voor een schone wcpot...

jackiejtjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 20:18

De chihuahua van me moeder moet steeds als wij op visite komen met me zoontje ze speen lopen:D ziet er echt niet uit. En ook der brokjes neemt ze mee naar der mand. Draait 2 rondjes links als ze gaat plassen. en 3 rondjes rechts als ze gaat poepen. Ook veegt ze altijd der kont af.

Mijn kruising herder Bernersennen draait vanaf de woonkamer rondjes tot aan de voordeur als ik zeg gaat ze mee. Als ze heb gegeten komt ze op me schoot moet ik op der rug kloppen tot ze een boer heb gelaten.
Als ik der eten geef moet ik het eerste brokje uit me hand geven anders eet ze niet. Ook wilt ze meestal rechtop staan op het hekje vind ze heerlijk. En als we uitgaan moet ik eerst zeggen dat ze mag poepen anders poept ze niet:P En als ze uit moet gaat ze voor me zitten janken en blaffen en pakt ze alvast der riem:P

onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 20:21

Komen wel veel herkenbare dingen voorbij, die mij honden ook doen.
Ik hoop dat ze dit nog lang mogen doen ( bijna 12 en 13 jaar )

Hoffie777

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 20:26

Hmm.. Waar moet ik starten??
De oudste heeft een steekje los sinds we een vriendje voor hem in huis namen. Als je de jongste aandacht geeft gaat de oudste achter zijn staart aan en gaat naar het plafond staren alsof daar iets te zien is en soms zijn er lichtvlekken en dan kan die daar echt minutenlang naar staren.
Verder komt hij altijd water drinken als we aan het douchen zijn en moeten we dan ook water spugen naar hem. Dan is die helemaal blij. Verder heeft hij van 1 bepaald kledingstuk een stuk of 10 deels opgegeten :o.
En als hij poept moet hij echt tegen een boom of struik aanstaan, dus echt zijn kont er tegenaan drukken en dan poepen. Lijkt me erg fijn, vooral als het prikkelstruiken zijn, wat wel eens voorkomt.
De jongste denkt dat hij heel erg klein is en een baby is. Ze kunnen snachts het hele huis door, maar de jongste moet eerst even tussen mijn vriend en mij op bed komen knuffelen. Dan bromt hij hele verhalen, krijgen we beide honderden kusjes en dan als we echt willen gaan slapen gaat hij het bed af.
Oja, als ik een rondje aan het lopen ben moet hij perse door elke plasje heen wat we tegenkomen. Dit doet hij dus niet als hij los loopt.
Verder zijn het beide zulke waterratten, de oudste duikt echt vanaf een kade zo het water in, heel gaaf om te zien!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 20:40

Oh ja, nog zoiets.. vanuit m'n woonkamer kan je de maan zien.
Wanneer m'n hond ziet dat het volle maan is zie je hem al kijken.. wtf is dat?? Ja, en dan moet ie vreselijk tekeer gaan. Het helpt niets natuurlijk, het ding gaat niet weg. Uiteindelijk stopt ie dan ook wel gelukkig.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 20:52

Eén van onze honden poept in het water (alleen in de zomer hoor), ze gaat dan net zo ver tot ze met d'r bips in het water zit en dan zie je ineens zo'n drol naar boven ploppen!

Een andere heeft een ander ritueel. Als mijn man en ik samen aan de bar in de keuken zitten dan klimt ze omhoog. Eerst staat ze tegen hem of mij aan en dan drukt ze zich omhoog met haar nek; gek beest!

Oh ja en de laatste trekt alles door de spijlen van de bench heen; dekens, knuffels etc... en dan heel hard; ik heb wel eens een deken kapot moeten knippen om hem er uit te krijgen. Daarna sleept hij dan de bench de hele bijkeuken door.

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 14:48

Onze nieuwe hond heeft overigens de tic dat ie over elk laag stenen muurtje moet kijken waar we langs komen om te zien wat er achter zit. :=
En lopend poepen doet de teckel ook wel eens, dan ruikt ie een eindje verderop iets lekkers en dan heeft ie gewoon geen geduld om te wachten tot ie klaar is met poepen. Dan laat ie een heel spoor van keuteltjes achter zich... :roll:

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 15:11

Als bij ons de wekker afgaat en ik ben al eerder op, dan springt onze hond de slaapkamerdeur open vervolgens springt hij op bed en begint naar de wekker te blaffen. Zodra ik de wekker uitzet dan is het over..
Hij gaat trouwens doordeweeks om 23:00 naar bed, in het weekend blijft hij wat langer op en dan slaapt hij ook mee uit. Als ik op zondag al vroeg opsta om te gaan werken dan staat hij mee op en als ik wegga dan gaat hij weer slapen samen met mijn vriend. Als ik dan om 12:00 weer thuiskom liggen ze nog steeds te slapen :')
Oja en hij heeft ook een heel wasritueel smorgens en savonds dan likt hij zn eigen helemaal schoon hij kan ook erg makkelijk
bij zn poepgat omdat hij zo lang is, dus dat gedeelte word ook nooit overgeslagen en uitgebreid schoongelikt, de geluiden die hij dan produceert zijn helemaal verschrikkelijk :7

Jess1435

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 15:28

Haha, wat een maffe beesten toch. De 2 border collies bij ons thuis zijn ook van 't lotje getikt hoor! Zo zijn ze een keer in Denemarken tijdens het uitlaten naast 2 mensen gaan zitten die op dat moment poseerde voor een foto, foto genomen, en ze zijn weer verder gerend.... wil niet weten wat die mensen dachten! :')
Onze oudste eet per brokje en alleen wanneer er iemand thuis is. De jongste hond kan niet tegen een "scheetgeluid"... ik vermoed een trauma met veel stank! Haha! En zo hebben ze eigenlijk nog zo veel tic's, eigenlijk is het heel normaal geworden voor mij inmiddels.
De oudste ontploft zo'n beetje van enthousiasme bij de volgende woorden:
- bosjes
- water
- schaapjes
- de 'tsssj tsssj' van de C1000 reclame
- fonteintjes
- stokje
- balletje
- strand
- .... en ga zo maar door
Ook als je gewoon met iemand zit te kletsen en toevallig een van deze woorden gebruikt zit ze je al aan te kijken van: GAAN WE IETS LEUKS DOEN???? (met grote bruine ogen)

Kasztanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 15:35

Mijn hond kruipt in één bepaalde boom waar hij al lang een fixatie op heeft. Ik denk dat hij daar eens een eekhoorn in heeft zien kruipen, of anders zitten er muizen ergens in een holletje.

Afbeelding

8AngelEyes8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 15:40

Tjah..
Afbeelding