Wie word er nog meer van beschuldigt door partner of ouders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Elpharo

Re: Wie word er nog meer van beschuldigt door partner of ouders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 09:43

Hihi, wat hebben sommige mensen veel beestjes :) Echt heerlijk. Bij ons probeer ik het een beetje te remmen. Niet omdat ik niet een huis vol beesten wil, wel omdat ik het geld wil hebben om ze allemaal te verzorgen. Ik had een paard, een pony 3 katten en een konijn. Binnen een paar maanden waren het een konijn en een kat minder en een rekening van 1000 euro (bij elkaar meer) en toen dacht ik hmmmmm. Mijn vriend wil dolgraag een rode kat erbij, dus dat zal zeker wel gebeuren dit voorjaar, want we vinden het allebei nogal stil met maar 2 katten. Terwijl we 6 van de 7 dagen ook nog de dagopvang van de buurtkat zijn (vreselijk heh, die heeft zelfs zijn eigenlijk kattenluikchip :) ), dus eigenlijk is het ook onzin....

Maar toch komt die 3e kat er wel denk ik...haha. Oh ja en een kind onderweg...maar die moet ook opgroeien met huisdieren???

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 10:08

Ik heb ook een beste beesten boel, en dat voor een woonwijk :P 4 konijnen, 5 kippen en 3 katten. Maar het valt nog mee als ik sommige verzamelingen lees!
Gelukkig vind mijn vent alles best, zolang ik er maar zelf voor zorg, alleen de katten geeft ie echt om de rest vind ie wel leuk maar heeft ie niks mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 10:23

Alle beesten die hier zijn, zijn van mij. Dus de konijnen, cavia's en parkiet :))

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 11:55

Herkenbaar!
Hier begon het toen we gingen samenwonen met twee paarden (eentje van mij en eentje van hem) en een kat (van mij). Na enkele weken kwam er een hond bij. Vervolgens kwam er een paard bij voor mij (onze Willow). Daarna twee kanarietjes. Daarna overleed de kat, en hoewel we eerst géén andere kat meer zouden houden, tja, idd, je raadt het, opnieuw een kat. Begin vorig jaar kwam er plots een kat bij ons wonen (woonde een eindje verderop in een bungalow bij het bos, mensen verhuisden en dumptten de kat) dus daar kon ik ECHT niks aan doen. En in mei kwam ons Ayla (papegaai) er dan nog bij.
Voorlopig maar even niets meer erbij, denk ik...

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 12:05

ik wil heel graag nog een hond erbij :) en nog meer cavia`s en konijnen maar vriendlief vind het genoeg :')

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 12:10

Ik meld me hier ook maar even :Y)
Onze dierenstapel valt nu op zich mee (1 paard, 1 hond en 1 kat).
In het verleden hebben we 3 konijnen, 1 amazonepapegaai en 1 dwergpapegaai gehad (en nu nog regelmatig een valkparkiet te logeren in vakanties).
Ook niet echt veel maar alles bij elkaar kon best druk zijn hoor :):)

Vriend zegt dan wel dat hij gek van "mijn" dierenstapel wordt maar stiekem is hij van streek als bv de kat langer weg blijft dan normaal, of toen de hond en kat gecastreerd werden!
Hij werd bijna gek van de leegte die we die dag hier thuis hadden.
Denk dat hij de interactie met de dieren niet meer kan missen. Net zoals mijn moeder als ik haar betrap als ze tegen de hond of kat aan het praten is :wow:

Zeg nou zelf, wat is er nou mooier dan een dier :+:

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 13:22

MissYvette4u schreef:
Ik meld me hier ook maar even :Y)
Onze dierenstapel valt nu op zich mee (1 paard, 1 hond en 1 kat).
In het verleden hebben we 3 konijnen, 1 amazonepapegaai en 1 dwergpapegaai gehad (en nu nog regelmatig een valkparkiet te logeren in vakanties).
Ook niet echt veel maar alles bij elkaar kon best druk zijn hoor :):)

Vriend zegt dan wel dat hij gek van "mijn" dierenstapel wordt maar stiekem is hij van streek als bv de kat langer weg blijft dan normaal, of toen de hond en kat gecastreerd werden!
Hij werd bijna gek van de leegte die we die dag hier thuis hadden.
Denk dat hij de interactie met de dieren niet meer kan missen. Net zoals mijn moeder als ik haar betrap als ze tegen de hond of kat aan het praten is :wow:

Zeg nou zelf, wat is er nou mooier dan een dier
:+:

niks :D <3

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 13:26

JA wel herkenbaar :')
Maar dat maakt me niets uit wat een ander er van denkt.
Ik verzorg mijn beestenboel goed, houd me huis schoon, stofzuig elke dag 1 of 2 keer.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 13:26

Wij hebben veel dieren. Nu nog 4 paarden (en veulen), maar dat minderen we. Verder hebben we 5 katten, 6 honden, een konijn en twee ratten. De knagers zijn van mijn kinderen, dus daar heb ik niets mee.

De honden zijn ons alles, gelukkig is mijn man er net zo gek, zo niet gekker mee. Ja, dat is druk in huis, maar wel erg leuk, vooral als je het samen helemaal leuk vindt. En ik denk dat het ook niet bij 6 honden blijft, kan zo maar wat bij komen. In ieder geval morgen weer een opvangertje uit Spanje, maar dat is tijdelijk.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-12 14:24

ohhh als ik het topic lees dan denk ik zie je nou wel zoveel diertjes hebben we niet kan zoiezo nog wel 1 of 2 bij :))

nou in elk geval een geruststelling dat ik niet de enige ben met (boerderij/dierentuin wens )
Maarja het is inderdaad gezellig al die dieren in huis ik denk ook wel dat het een manier is van opvulling in het leven
maar geloof ook wel dat ik heel goed zou passen op een boerderij O:)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 14:29

:j

4 katten en 2 paarden
En hopelijk als ons huis dadelijk gebouwd gaat worden klaar is, komen er 2 zijdehoentjes bij en 2 teacup pigs en uitderdaad weer een devon rex (kat nr 5 maar misschien 6 ook wel) en dan ben ik er helemaal klaar mee :j

Iig zit wel in de planning

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 14:31

Ik ben jaloers op jullie! Ik heb een paard, voor de rest geen huisdieren. Mijn vriend wil absoluut geen dieren in huis. Heb tijden gezeurd om een hond maar het komt niet door de comissie helaas.. En aangezien ik geen ruzie wil hebben om dieren heb ik het mij er maar bij neergelegd ... maar ooit komt er nog een hond! :)

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 14:40

Hier ook een met zo'n dierentuin manie

Maar het is hier nu wel zo dat er nu gewoon niets meer bij komt
We wonen op 25 2m met zijn 2e een boxer en 2 katten, over vol dus
Hiernaast heb ik dus nog een tinker en een shet (niet thuis)

We hadden wel verhuis plannen ed maar die zijn helaas niet door gegaan
Was dit wel gebeurd was er hier en daar nog wel wat bij gekomen
Kipjes, Zowizo nog 1 paard en waarschijnlijk ook nog een shetje

Als cerberus overleden is komt er zowizo weer een nieuwe hond bij uit dezelfde lijn

Mocht het er ooit nog eens van komen dat we gaan verhuizen waar meer ruimte is (paarden bij huis bij voor keur) gaat dit nog wel gebeuren (en dan zie ik vanzelf wel wat voor dieren ik weer mee thuis kom aan zeulen :+ Dat gebeurde/gebeurd vaak tot grote ergenis/verbazing van de mensen om me heen :+)
Wil dan wel alles zo dusdanig in orde maken dat alle dieren zo zelfvoorzienend kunnen leven
Voor de paarden had ik een combinatie hit actief met padock paridise in gedachten
De hond/en een voer systeem, dit ook voor de katten en kippen
Alles zo vrij mogelijk over het terrein lekker scharrelen jagen what so ever
Waarom ? Vriend werkt veel en dan vooral s'nachts ik heb vaak migraine en wil ook wel eens van 5:00 tot 24:00 weg zijn voor mijn werk en wil dan niet dat mijn beesten wat tekort komen of uit hun ritme raken omdat wij er even niet zijn

Och tja aan de andere kant denk ik wel eens dream on :+

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 14:42

Ohhhhh zowel mijn kat, eerste hond, tweede hond en paard koste mij bijna een echtscheiding hoor haha!
Maar de lieverd heeft het toch maar geaccepteerd dat hij nu eenmaal een dierenvrouw getrouwd heeft. De arme man komt echt uit de binnenstad van Den Haag en had vroeger zélfs nog geen goudvis! Was in het begin ook echt bang voor honden en paarden, de stakkerd! }>
Inmiddels is hij dol op alles behalve het paard (maar dat is ook een echte merrie-bitch :D ), maar evengoed HOEFT het allemaal niet van hem.
Zolang ik er zelf voor zorg maakt hem allemaal niet zo uit, ik neem dus zelf ook de volledige verzorging en verantwoording met alle liefde.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 14:46

HalloDan zo is die van mij ook wel een beetje hoor ;)
Het hoeft allemaal niet zo al is ie er stiekum wel blij mee :P

Altijd als hij s'ochtens terug komt gaat ie met de beesten lopen en hij voert ze dan ook gelijk (heb ik hem nooit gevraagd)
En hij ligt ook regelmatig met 1 of meer beesten te rollebollen door de kamer :+
Vind ie leuk :+

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 14:52

Ik heb geen partner waar ik rekening mee hoef te houden; bij mij is tijd-, geld- en ruimtegebrek de grootste reden dat ik 'slechts' twee cavia's en twee aquaria op mijn studentenkamer heb. Mijn huisgenoten accepteren het gelukkig, en willen ook nog wel eens de cavia's voeren als ik een dagje weg ben. Ik vraag me wel eens af hoe het zal zijn als ik over een jaartje echt op mezelf woon... ben wat dat betreft echt een dierenliefhebber maar ook wel weer realistisch. Ik zal echt niet meteen een hond aanschaffen.

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 14:53

Heel herkenbaar dit topic :+ Mijn huis wordt ook vaak voor dierentuin uitgemaakt, haha. Ik heb op dit moment 2 kattenen 1 aanloopkat die elke dag bij mij aan de deur staat, een fretje, 2 ratten, een cavia en een paard (helaas niet aan huis). En dan te bedenken dat ik niet zo heel groot woon, dus het is 1 en al dier :)) Ik kan me ook echt niet een huis voorstellen zonder dieren, lijkt me echt vreselijk. Ik heb dat gelukkig nog nooit gehad, want ben altijd al met dieren opgegroeid. Oh ja, alleen toen ik op kamers zat een tijdje (mochten geen huisdieren) dat was een ellendige tijd :+

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 14:55

nadine_yvana schreef:
Heel herkenbaar dit topic :+ Mijn huis wordt ook vaak voor dierentuin uitgemaakt, haha. Ik heb op dit moment 2 kattenen 1 aanloopkat die elke dag bij mij aan de deur staat, een fretje, 2 ratten, een cavia en een paard (helaas niet aan huis). En dan te bedenken dat ik niet zo heel groot woon, dus het is 1 en al dier :)) Ik kan me ook echt niet een huis voorstellen zonder dieren, lijkt me echt vreselijk. Ik heb dat gelukkig nog nooit gehad, want ben altijd al met dieren opgegroeid. Oh ja, alleen toen ik op kamers zat een tijdje (mochten geen huisdieren) dat was een ellendige tijd :+

Ik heb het drie jaar ofzo volgehouden, toen wilde ik echt weer een huisdier en kon ik gratis een aquarium krijgen. Intussen is die bak weg en heb ik zelf een nieuwe gekocht, maar goed, zonder dieren zal ik voorlopig, en zoals ik het nu zie, nooit meer zijn.
Ik mag dus wel dieren op mijn studentenkamer, zolang mijn huisgenoten het goed vinden vindt de verhuurder het ook prima.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 14:55

Och lief wilde geen varkens en is dol op katten tot ik hem vertelde dat ze op de kattenbak gaan en zeer klein blijven.

effin ik ging op spamtoer :D

Afbeelding

Hoe kon ie nou hier tegen nee zeggen :+ nou nog ff de gemeente mee werken en dan kan ik gaan moederen

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 15:42

hier ook een soort van dierentuin
3 paarden 1 kat en 11 honden en visjes :)
een aantal van de honden zijn van mijn dochter maar wonen tijdelijk hier met zn alle gezellie
zou nog wel een schaapje willen of een ezel
toekomst haha

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 15:46

tita <3

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 16:11

Ik vroeger, bij de laatste (was een kitten) heeft mn vader gezegd, als je nou nog 1 dier meeneemt naar huis, rij ik met alle beesten incl jou naar het asiel en kunnen jullie daar blijven :), detail toen ik het huis uitging, kreeg ik met geen beding de hond en de kat mee :(.
Ik heb nu zelf een hond en 5 pony's :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 17:34

Ik kan er ook wat van. 3 Katten, 3 hamsters, 8 parkieten en 2 aquariums. :o

Bazinga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 17:35

ik heb een partner die van huis uit geen huisdieren gewend is.
Ik kom uit een familie vol met dieren. Dus het was wel even wennen voor hem. Maar we hebben altijd discussies over dieren. Hij vindt dat ik thuis een dierentuin maak, terwijl ik denk: 1 hond en 2 dwergpapegaaitjes, kom op zeg! Kan nog wel een hond en kat bij :+ .

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-12 17:39

ooh tita ja zoon klein varkentje lijkt me ook wel leuk
maar helaas dat zou mn vriend noooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooit accepteren :P