Hond in de auto laten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Re: Hond in de auto laten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 15:48

Ik heb toch echt nog nooit gehoord dat iemand iets bij een auto naar binnen stak?
Verder heb ik best veel met inbraken in auto's te maken, maar nog nooit eentje gehad waarbij er een hond in de auto zat. Zelfs de dieven houden daar toch wel rekening mee.

Een hond is ook het allerbeste middel tegen een inbraak in de woning.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 15:51

Ja, als mijn beagle zijn roedel blaf laten horen.. dat lijkt soms op het luchtalarm :+

En hij staat in mijn geval dan meestal op eigen terrein/erf van iemand, niet op een drukke parkeerplaats.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 15:52

[quote="Iris82"]Ik heb toch echt nog nooit gehoord dat iemand iets bij een auto naar binnen stak?

Ik heb t vaak genoeg gezien?
Iemands eigen terrein vind ik dan nog wat anders inderdaad, daar zijn zulk soort dingen niet aan de orde..

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 15:58

ik neem nu zo'n 20 jaar honden mee in de auto maar echt nog nooit meegemaakt dat iemand iets door het raam gestoken heeft,vermoed overigens dat als ze er iets doorheen steken dat het dan gewoon weggebeten wordt,maar oke...

nu moet ik wel zeggen dat als we bv boodschappen gaan doen en ze gaan mee,dat we onze auto wel zo rustig mogelijk parkeren ( en dat is ook oa om van de binnenkant maar iets heel van te laten :+ ,ze hebben laatst het halve dashboard aan gort gekrabbelt,incl radio en usb stick :') ) en ze gaan meestal mee als ik even wegga en de auto wel ergens in de buurt staat,maar ze gaan ook wel mee als we een urenlange rit gaan maken,heerlijk vinden ze dat,liggen ze lekker te soesen achterin :D

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 16:00

Ethelate schreef:
Ja, als mijn beagle zijn roedel blaf laten horen.. dat lijkt soms op het luchtalarm :+

En hij staat in mijn geval dan meestal op eigen terrein/erf van iemand, niet op een drukke parkeerplaats.

Hahahha, mijn beagle ook, als die gaat loeien, dan gaan zelfs de dieven die twee straten verder aan het inbreken zijn, nog op de vlucht. En mijn duitser zijn geblaf klinkt behoorlijk zwaar en hij houd er niet van als iemand in de buurt van mn auto komt. Dus dat iemand iets naar binnen steekt of ook maar een hand op mn auto durft te leggen, daar ben ik niet zo bang voor.

Oh, moet ook wel even toelichten dat als mijn hond op een echte parkeerplaats staat, ik mijn honden niet lang alleen laat. Ik heb het meer over parkeren op de oprit bij vrienden, of aan straat bij hun huis waar hij voor de deur kan staan.Of gewoon op het terrein van de hondentraining. Vind het wel een eng idee om mijn honden voor een langere tijd alleen te laten op een openbare, grote parkeerplaats. Meer voor het feit dat ik er dan geheel geen overzicht op heb. Mijn auto staat altijd binnen oorschot of in het zicht. Ben veel te bang dat iemand mn jongens zou pesten ofzo. Of stel je voor dat iemand zn auto met een keffertje ernaast parkeert voor een paar uur. Die van mij die zouden dol worden van zo een keffertje (heb zelf 12 jaar een keffertje gehad, die niet kefte, dus bedoel het niet minderwaardig).

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 16:02

Als wij naar de training gaan, zit ze wel eens tot max half uurtje in de auto, in een bench. Dan heeft ze water en is het raam open en niemand die in de buurt durft te komen. :=

Maar dat is ook de enige keer dat ze langer dan 5 minuten alleen in de auto zit.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 16:07

die van mij zitten elke dag wel even in de auto, ene hond heeeft verlatingsangst, in de auto is ze 'mee', dan is het goed. met dit weer krijgen ze 3 heatpads bij hun dekbed/paardendeken, in de zomer staan alle ramen en soms de achterdeur open, auto in de schaduw. als ik langer weg ben staat er ook water, en auto is op grijs kenteken, met achterbak die ruimer is dan een grote bench. ietwat inbraakgevoelig :+ maar beter dat dan dat de hond een hartaanval van de stress krijgt :)

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 18:08

[quote="kimmie261"]ik neem nu zo'n 20 jaar honden mee in de auto maar echt nog nooit meegemaakt dat iemand iets door het raam gestoken heeft,vermoed overigens dat als ze er iets doorheen steken dat het dan gewoon weggebeten wordt,maar oke...

Dat komt omdat je er niet bij bent ;)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 18:14

Tsja hier ook vrienden die de hond wel mee moeten nemen. Hond heeft erge vorm van verlatingsangst (is al gedragtherapeut bij geweest etc) en als ze hem thuis laten jankt, sloopt en blaft hij. Dus als ze hierheen komen en ze hebben geen oppas voor hem nemen ze hem mee.
Hond is erg dominant op ander terrein en mijn hond is een doetje. Maar de mijne weegt 36 kilo met grote waffel tegen nou... 7 kilo en een klein maar fel waffeltje. We hebben het geprobeerd. Samen uitlaten en samen als roedel lopen lukt prima (we zijn beide packleader, vriendin en ik) maar binnen is die hond niet te houden (lees; valt mijn doetje aan. Die kan veel hebben maar als hij echt gepakt wordt zal hij terug bijten, gelijk heeft ie op ZIJN terrein) en met 5 kids in de leeftijd 0 tot 10 jaar erbij gaat hem dat niet worden. Dus die laten hond OOK in de auto als ze hem mee moeten nemen (bij geen oppas dus)

Maar ze laten hem dan achter (naast ons huis) met water en eten en hij wordt keurig uitgelaten. Hond gaat heerlijk liggen maffen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 20:44

De mijne zit ook vaak in de auto, uiteraard niet als het warm is of kan worden.
In de winter heeft hij een dikke jas aan.
In een auto, trailer of stal, kan je overigens prima een waterbak neerzetten.

Op stal als ik ga rijden gaat hij de auto of de stal in (stal bij warmer weer), maar hij wil het liefst in de auto.
Hij gaat daar dan lekker liggen slapen op de bestuurdersstoel.
(roep wel eens als hij mens was en 18, zou hij zijn rijbewijs willen hebben.)
Hij zit trouwens ook wel eens in de trailer op concours als het warmer is, of hij verdwijnt onder de auto,
maar als ik geen toezicht kan houden wil ik hem niet onder de auto hebben liggen.

En ook de oppas laat hem vaak in de auto, waarom?
Nou hij wil gewoon het liefst mee, al is het naar de supermarkt.
Doe hem er groter plezier mee, met hem zinloos meeslepen, dan thuis te laten.
Dus waarom niet?

En er is nog nooit iets in mijn auto naar binnen gestoken en ahum, mijn auto kom je niet in als hij erin zit.
(Ja, is door sommigen geprobeerd als ik niet in de buurt was, maar hij liet overduidelijk zien, dat hij dat een slecht plan vond.
Als hij je goed kent, overigens kan je de hele auto leegroven. )

Ging altijd met mijn fjord naar de L en D duinen, dan eerst rondje met het paard. (nadat je even met de bal gespeeld had)
En vervolgens rondje losloop route met de hond.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 11:46

Nee hoor dat de auto of hond gejat wordt als hij in de auto aan het wachten is ben ik niet bang voor.
Ik denk dat de dief zijn ledematen liever heel houdt ;)

Onze hond is de grootste scheet van de wereld :j .....maar o wee als je iets doet wat het baasje en vrouwtje vast niet goed vinden.... :=