Mijn hondje moet weg :(

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 14:13

HorseTopShop schreef:
Eerst is de tuin te klein, geen gras, dan is het vervoer, dan is het hangjongeren en dan is het 's avonds uitlaten. Allemaal problemen om niks.

Hoezo het vervoer? heb je mij horen zeggen dat ik problemen heb met vervoer?

Het is het savonds uitlaten dat mijn moeder dat niet vertrouwd vind, daar kan ik toch niks aan doen?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 14:14

Dess schreef:
HorseTopShop schreef:
Eerst is de tuin te klein, geen gras, dan is het vervoer, dan is het hangjongeren en dan is het 's avonds uitlaten. Allemaal problemen om niks.

Het is het savonds uitlaten dat mijn moeder dat niet vertrouwd vind, daar kan ik toch niks aan doen?

Dan laten jullie samen de hond met z'n tweetjes.
Het zou de eerste plek in NL zijn waar je niet even een klein ommetje kunt maken natuurlijk....

Magrathea

Re: Mijn hondje moet weg :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 14:23

Haar moeder heeft vaak nachtdienst hè?

Ik weet niet hoe jouw buurt is, maar tenzij de hangjongeren voor je deur zitten kan je gewoon 's avonds even naar buiten, plassen en weer naar binnen. In de tuin zou ik niet doen, je hond hoort dit ook als een soort van 'huis' te zien. Als je haar aanleert dat ze in de tuin mag poepen zal ze dat ook doen als je er van de zomer in je bikini in de zon zit := Da's toch net iets minder.

Kan me trouwens prima voorstellen dat je geen zin hebt om langs die hangjongeren te gaan. Bij mijn vriend zijn het gelukkig allemaal Marokkanen die bang zijn van honden, dus die lopen vanzelf weg als ik daar aankom met mevrouw herder x wolfshond :o .
Je kan er trouwens leuk gebruik van maken := . Ze klommen een keer bijna de boom in toen mijn vriends moeder aan kwam met haar. Ze vroegen 'Bijt ie?', zij zo: 'Alleen als ik het zeg hoor!' Beest kruipt het liefst op schoot bij iedereen maar dat wisten zij niet :o

Ik weet bijna wel zeker dat je een goede oplossing kunt vinden. :) Wel is het misschien handig om zowel bij je vader als bij je moeder een mandje/kleedje te hebben, dan loop je daar niet mee te zeulen. En in het ergste geval kan je de hond bij je vader laten op het moment dat je moeder nachtdienst heeft. Ga er gewoon even goed voor zitten als het kan met beide ouders. Succes! +:)+

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 14:29

Dess schreef:

Maar daar heb je perfecte oplossing ook al voor gekregen ;) , gewoon vlak na het eten nog eens uitlaten en dan 's avonds laat even zijn behoefte doen in de tuin. En als je dat meteen opruimt en even wat water over het plasje spoelt gaat dat echt niet stinken.

Als ik jou was zag ik geen reden om je hondje weg te doen, bij je moeder is het best mogelijk en als je naar je vader gaat neem je het hondje gewoon mee :) . Succes met het overtuigen van je ouders!

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 14:36

Dess schreef:
HorseTopShop schreef:

Hallo, je bent 17. Niet echt een klein kind meer dacht ik.
En je kunt je hondje toch 's avonds voor je naar bed gaat even in de tuin laten plassen als je haar niet uit mag laten van je moeder?
Probleem opgelost. De volgende dag neem je een plastic zakje en pak je de eventuele drolletjes op.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 14:46

zonnebloem18 schreef:
Haha vergeten bij Smilde is Marsdijk ongelofelijk veilig.
Ik denk zelfs dat Marsdijk de beste wijk van Assen is, als je moeder bang is voor hangjongeren moet je gewoon uit de buurt blijven van het winkelcentrum en eventueel de eerste paar keren even verschillende routes proberen.
Die jongeren hebben een vaste plek en zitten echt niet elke avond ergens anders.
En als je ze al zou zien in de verte draai je je om en ga je een andere kant op.
Als je nou in Vredeveld zou wonen zou ik je ook niet op straat willen hebben maar Marsdijk is echt de beste wijk van Assen.

Vredeveld is oost ;)
En ook maar een paar kleine stukken daarvan zijn erg
Roerdomp en eiberstraat, zilverschoonstraat, pelikaan een stukje ervan en een stukje "schilders" wijk (ook oost)
De rest valt reuze mee :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 14:57

Ik zou mijn hond echt niet in de tuin zijn behoefte laten doen ... je kan toch eerder op de avond (als je ma het nog wel veilig genoeg vindt) haar uitlaten en dan desnoods rond 10 uur/half 11 nog even snel even wat stappen richting de eerste strook gras en klaar. Dat is toch niet heel ver lopen denk ik?

En verder als je de weekenden naar je vader gaat, gewoon lekker de hond meenemen, dat je ma er niet mee zit opgescheept. Daar kan die echt wel tegen hoor, ik reis elk weekend met mijn kat van Antwerpen naar Dordrecht en die vind het allemaal prima.

kaas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 15:04

Hee, jou ken ik wel. Ik zat bij jou op school!

Is het geen idee om s'avonds misschien samen met een vriend/vriendin nog te gaan lopen als je bij je moeder bent? Wij laten onze hond om 7/8 uur goed uit en daarna voor we naar bed gaan doet onze hond nog een klein plasje in de tuin.

kaas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 15:07

Trouwens Assen oost valt reuze mee, zelfs blauwdorp enzo is niet vreselijk gevaarlijk. Daar lopen ook veel mensen s'avonds met hun honden heb er ook erg vaak gelopen met de honden van mijn vriend en ben daar nog nooit lastig gevallen. ;)

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 15:09

Onze hond doet rond half 10 meestal zijn laatste ronde en dan s'ochtends rond 5 uur weer.
Misschien een optie dat je moeder hem/haar doet als ze uit de nachtdienst komt?

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 17:57

@nadita oh dus nu ik 17 ben heeft mijn moeder niks meer over mij te zeggen, en mag ze niet bezorgt zijn?
Laatst bijgewerkt door Dess op 24-01-12 18:09, in het totaal 1 keer bewerkt

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 18:00

wat maakt een tuin zonder gras nou weer uit?
hup, hondje mee met de fiets en op naar het park/bos etc..

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 18:08

eclair93 schreef:
wat maakt een tuin zonder gras nou weer uit?
hup, hondje mee met de fiets en op naar het park/bos etc..

Ja maar het gaat om savonds en snachts he :) overdag is het geen probleem

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 18:10

Tja er zijn je genoeg opties gegeven. En je blijft maar 'maaren'.

Dus ziet er niets anders op dan herplaatsen. Als je je hond niet uit kan laten houdt het op toch?

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 18:14

Ehm, ik heb paar berichten terug al bedankt voor de reacties hoor? maar niet iedereen leest dit topic goed waardoor ik een antwoord krijg van; wat maakt een tuin nou uit, hondje mee met de fiets naar het park.. maar het gaat over snachts. Mag ik daar dan niet op reageren?

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 18:28

Zo Bokt, kan het weer wat minder? TS is 17 en haar moeder is bezorgd over 's avonds laat de hond uit laten. Snap ik best hoor. Toen ik 17 was deed mijn vader dat ook voor me. Daarbij is de hele situatie natuurlijk rot voor TS en is ze bang dat ze haar lieverd weg moet doen. Zouden we daar rekening mee kunnen houden?

Ik vind TS helemaal niet "maar-en". Voordat ze kan bespreken met haar moeder dat de hond met haarzelf meereist tussen huis van mama en papa zal ze met goede onderbouwing aan moeten komen, want hond is nu niet voor niks bij de vader van TS. Dus dat ze even alle mitsen en maaren voor onze voeten werpt: groot gelijk.

Zo, dat even gezegd hebbende: Toen ik ging samenwonen had ik een Duitse herder. Die leefde doordeweeks bij mijn ouders en in het weekend bij ons (2 studerende 20-ers). Een hond leeft in het nu en gaat echt neit denken: oh maar gisteren was ik daar en dat mis ik OF straks moet ik weer daarheen....
Als JIJ zijn baasje bent en zijn leider volgt hij jou en zal blij zijn omdat hij bij jou, zijn roedelleider, is. Ik heb aan mijn hond weinig gemerkt (hij moest meer wennen dat vriendlief OOK wat over hem te zeggen had en dat ie moest luisteren) van het heen en weer reizen. Hij had meer last dat hij mij doordeweeks weinig zag omdat ik echt zijn leider was.

Dus als je met beide ouders goede afspraken kunt maken over het uitlaten (zoals gezegd wat vroeger doen of in de tuin of samen met iemand) is het voor de hond zelf geen probleem. Het is eerder JULLIE praktische invulling die even gestalte moet krijgen.

Ik hoop dat je eruit gaat komen met je moeder en vader en dat je hem kan houden. Het is echt een dot van een hond hoor!

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 18:31

Zilfstar schreef:
Zo Bokt, kan het weer wat minder? TS is 17 en haar moeder is bezorgd over 's avonds laat de hond uit laten. Snap ik best hoor. Toen ik 17 was deed mijn vader dat ook voor me. Daarbij is de hele situatie natuurlijk rot voor TS en is ze bang dat ze haar lieverd weg moet doen. Zouden we daar rekening mee kunnen houden?

Ik vind TS helemaal niet "maar-en". Voordat ze kan bespreken met haar moeder dat de hond met haarzelf meereist tussen huis van mama en papa zal ze met goede onderbouwing aan moeten komen, want hond is nu niet voor niks bij de vader van TS. Dus dat ze even alle mitsen en maaren voor onze voeten werpt: groot gelijk.

Zo, dat even gezegd hebbende: Toen ik ging samenwonen had ik een Duitse herder. Die leefde doordeweeks bij mijn ouders en in het weekend bij ons (2 studerende 20-ers). Een hond leeft in het nu en gaat echt neit denken: oh maar gisteren was ik daar en dat mis ik OF straks moet ik weer daarheen....
Als JIJ zijn baasje bent en zijn leider volgt hij jou en zal blij zijn omdat hij bij jou, zijn roedelleider, is. Ik heb aan mijn hond weinig gemerkt (hij moest meer wennen dat vriendlief OOK wat over hem te zeggen had en dat ie moest luisteren) van het heen en weer reizen. Hij had meer last dat hij mij doordeweeks weinig zag omdat ik echt zijn leider was.

Dus als je met beide ouders goede afspraken kunt maken over het uitlaten (zoals gezegd wat vroeger doen of in de tuin of samen met iemand) is het voor de hond zelf geen probleem. Het is eerder JULLIE praktische invulling die even gestalte moet krijgen.

Ik hoop dat je eruit gaat komen met je moeder en vader en dat je hem kan houden. Het is echt een dot van een hond hoor!

Aah heel erg bedankt :o ben blij dat jij het snapt :D

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 18:36

Nou, in Marsdijk kan je best 's avonds even je hond uitlaten hoor. :)

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 19:42

Dess schreef:
@nadita oh dus nu ik 17 ben heeft mijn moeder niks meer over mij te zeggen, en mag ze niet bezorgt zijn?

Dat zeg ik helemaal niet. Het komt nu over alsof je met allerlei uitvluchten komt.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 19:44

KarinvdM schreef:
Nou, in Marsdijk kan je best 's avonds even je hond uitlaten hoor. :)

Echt wel. Ook als 17 jarige. Maar als je moeder dat niet goed vindt, dan (is al vele malen gezegd) laat je haar 's avonds voor je naar bed gaat nog even in de tuin plassen. Just as easy....

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 19:44

Ts, je gaat zeker ook nooit stappen en daarom laat over straat?

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 19:53

ik heb ook een hondje en ik durf in het donker niet over straat, maar mijn hondje gaat savonds op de bak, nou is het een chihuahua dus lekker klein, maar ze plast dus op kranten. Je zou haar idd in de tuin kunnen laten plassen savonds (doe ik ook als ik bij mijn moeder over blijf, ik heb zelf echter geen tuin) even wat water erover en de poep in de klikogooien of door de wc spoelen :)

ik snap je moeder wel dat ze liever niet heeft dat ja savonds laat nog over straat loopt.

verder gaat mijn hondje ook overal mee naar toe, ik heb iig altijd haar rugtas bij mij waar ze in kan slapen :)

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 19:59

Thirty schreef:
Ts, je gaat zeker ook nooit stappen en daarom laat over straat?

Nee klopt ;) ik ga altijd naar de keet in Bovensmilde , en dan fiets ik nooit alleen! En als ik wel op stap ga ben ik met een groep, en mijn vriend brengt mij altijd thuis tot de voordeur ;)!

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 20:03

Ik vraag alleen om oplossingen mensen, niet op reacties waar ik niks aan heb.

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 20:05

nadita schreef:
Dess schreef:

Dat zeg ik helemaal niet. Het komt nu over alsof je met allerlei uitvluchten komt.

Nee hoor, ik zeg gewoon hoe het is! Mijn moeder wil mij niet laat over straat hebben, en nee ik vind dat zelf ook niet prettig maar als het moet doe ik het!