akitaliefhebbers verenigt u!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xJurdyWonanx

Re: akitaliefhebbers verenigt u!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:33

ah gossie haha, ze kijkt er wel een beetje zo bij van, jammer dat het moet maar voelt wel lekker aan, weg van al die kriebelende haren.

Maar alles is van slag met dit weer, ja oke, met het weer tot afgelopen week dan.. overal bloemen en knoppen, en nu is alles alweer doodgevroren..

Blijft die van jou het hele jaar door een beetje verharen of echt 2 keer in het jaar dan zo heel erg?

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:38

geweldige foto!
die van ons verliest ook heel erg veel haar ( zit dan iedere dag 30 min. te kammen )

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:44

Wat voor borstel gebruik je daar voor als ik vragen mag?
Ik heb voor onze kat een furminator en op onze honden kan ik hem niet echt uitproberen, de jack heeft geen vacht haha en de bouviervacht kom ik zo niet echt doorheen.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:46

wij hebben een furminator, werkt erg goed bij die van ons.

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:49

Oke das wel fijn om te horen ja.
Blijft die van jou ook altijd wat haar verliezen of gewoon enkele keren per jaar ineens alles?
Wat doe je allemaal aan vachtverzorging, dagelijks/wekelijks? borstelen, of breng je hem ook wel eens weg om te laten trimmen? Wel handig om vooraf een beetje te weten met wat voor vacht ik te maken ga krijgen ;)

pf, dat allergische lijkt me wel kl*te ja, gelukkig heb je er geen last van met jou hond _/-\o_

Brrr, durf niet eens naar buiten te gaan nu haha, maarja ben dan ook een kou kleum.
Van de week wel met het bouvierteefje en jackrusselbeest naar de grote berg bij ons geweest en hebben zich lekker in de sneeuw uitgeleefd, die grote lekker liggen rollen erin, en dan eenmaal thuis zeiknat zijn en dikke ijsklonten aan de poten hebben :')
Laatst bijgewerkt door xJurdyWonanx op 03-02-12 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:51

xJurdyWonanx schreef:
Oke das wel fijn om te horen ja.
Blijft die van jou ook altijd wat haar verliezen of gewoon enkele keren per jaar ineens alles?
Wat doe je allemaal aan vachtverzorging, dagelijks/wekelijks? borstelen, of breng je hem ook wel eens weg om te laten trimmen? Wel handig om vooraf een beetje te weten met wat voor vacht ik te maken ga krijgen ;)

we proberen hem 1x in de week te borstelen en dat lukt ook aardig.
haren blijft hij wel het hele jaar door verliezen maar we brengen hem nooit weg om te laten trimmen.
wel een voordeel is, is dat ik niet allergisch voor hem ben, hij verliest geen huidschilfers en daar ben ik dus net allergisch voor.

edit:
die van ons ligt nu buiten tussen de sneeuw.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 15:11

Ja, ze heeft een hekel aan water, dus we hadden verwacht dat een bad echt 1 groot gevecht zou worden, maar helemaal niet. Hebben haar lekker ingezeept, en afgespoeld en ze vond het acceptabel. Paar keer proberen eruit te komen, maar stemcorrectie was eigenlijk voldoende om haar weer in bad te krijgen.

Die van ons verhaard het hele jaar een beetje en 2x per jaar explosief. Dan heeft ze echt gaten in haar vacht. Ik vergelijk haar dan met een teddybeer met een gat erin: je kan aan 1 pluk blijven trekken en er blijven maar haren uit komen, niet normaal... Ben deze rui dus echt naar de DA gegaan voor advies, want was echt bang voor huidproblemen.
Furminator wordt op dubbele vacht zoals een husky en akita afgeraden. Het trekt ook aan de bovenvacht en beschadigd deze. Daardoor is het voor de hond minder aangenaam, maar maak je ook de vachtstructuur kapot. Daardor zullen ze meer verharen en er minder mooi uit gaan zien op den duur. Haren gaan minder glanzen bijvoorbeeld. Wij gebruiken die van ons alleen in de hele ernstige rui-momenten, maar zelfs dan maar 1 of 2x. Eigenlijk vind ik een slickerborstel net zo goed werken. Daar borstelen we haar 1x p.w. mee, dan 1 of 2x wassen in de erge rui en na het wassen borstelen met een harkje of slicker en daarna een gewone borstel eroverheen was het advies van mijn fokster (trimt zelf de honden voor shows) en dat werkt echt super. En verder veel stofzuigen tijdens de rui, haha!
Haar probleemgebied zit in haar nek van de halsband, daar is de vacht stuk. Liet altijd de halsband om, maar daar heb ik echt spijt van. Heeft nu al een half jaar nodig om bij te komen en is nog niet zoals het moet zijn. Hoop dat dat nog verandert. Verder op haar billen is ze altijd klitterig en mag ik ook niet goed kammen. Maar na een bad is ook dat weer prima, dus dan doen we het zo maar.
Trimster brengen we haar eigenlijk nooit heen.

Wat mij opvalt is dat die akita van mij helemaal geen klonten krijgt aan haar vacht of poten, echt heel erg prettig. Heb net even een ronde met haar gewandeld, ze ging helemaal door het lint en iedere hond en mens is leuk dus daar wil ze dan naar toe. Gelukkig vind iedereen het heel grappig hoe ze door haar poten heen gaat en op iedereen afstuift als ik weer eens te laat de lijn kort aan het pakken ben. Normaal moet ze niets van andere mensen hebben, helemaal niet interessant en andere honden zijn ook geen reden om er vandoor te gaan.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 15:15

ooh bedankt voor het melden van het beschadigen van de bovenvacht, ga maar eens kijken naar zo'n stofzuiger ding...
onze hond net met veel geweld binnen gekregen, het werd voor ons wel erg koud.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 15:29

oeh, dan zou die van mij me vermoorden, die is zo bang voor de stofzuiger. Wij houden het toch maar gewoon bij de slicker en de shampoo's!

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 15:32

die van ons gaat me ook vermoorden daar niet van maar hij heeft iets teveel haar...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 15:47

je kan er voor kiezen om ze te laten ontwollen bij de trimsalon, dan ben je er grotendeels vanaf.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 15:48

zal eens kijken ja, bedankt voor de tips.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 18:39

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 18:41

Ah wauw wat een plaatje! Ik vind die kleur zo mooi!

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 18:42

prachtige hond!

mijn tante wilt hachi zien met mij, vanavond, over 3 kwartier |o
ik huil al bij de trailer

fl0wer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 18:44

Hier een echte liefhebber, jammer genoeg te weinig tijd voor een hond, maar ooit...
Prachte foto's komen er voorbij, zit er echt van te genieten.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 18:44

Hachi is echt een aanrader. Hele mooie maar ook zeker ontroerende film

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 18:45

Nann__ schreef:
Hachi is echt een aanrader. Hele mooie maar ook zeker ontroerende film

heb hem al eens gezien...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 18:48

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 18:52

wow prachtige trailer! en inderdaad tranen.
ben zelf opzoek naar zo'n tuig maar ook in japan vind ik hem niet.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 18:54

nee, ik heb ook al gezocht.
Wel heb ik ontdekt dat bij haar kleurtje rood hee lmooi staat. Dus ik wil voor haar kijken voor een rode halsband met witte borduursels erop....

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 18:55

ooh rood zal haar idd heel erg mooi staan.
hoe heet ze eigelijk?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 18:57

Sumiko :D

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 18:58

prachtige naam! heeft het ook nog een betekening.
wat is de beginletter van 2012 eigelijk? als iemand het uit zijn hoofd weet, anders kijk ik wel even op google

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 19:00

er zijn geen beginletters meer binnen de vereniging wat ik begreep. Mijn fokster werkt met een beginletter, maar puur binnen haar eigen nesten, die is net weer ergens bij de a of b nu.
Sumiko staat voor "wijs kind". Haar officiele naam is Yuna Takara-Go of Hadjime-Yoshi, was het Y nest :D