Verwaarloosde circusolifant sterft tijdens redding

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 02:53

Joolien schreef:
Omg, in 2006 kon ie al bijna niet meer lopen en dan nog zo lang door laten leven, echt schandalig dit. Ik vind sowieso dat ze moeten stoppen met wilde dieren in een circus.

mee eens

zo sneu dit vind olifanten mooie dieren en die horen in het wild.
ik hoop dat er nu beter op gelet word hoe die dieren worden verzorgt.

R.I.P Mausi :(:)

Anoniem

Re: Verwaarloosde circusolifant sterft tijdens redding

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 09:50

Wat ontzettend triest dat het diertje overleden is voordat het eindelijk zijn rust mocht krijgen... Tragisch leven, eerst een traumatische start van moordpartijen, vervolgens een dieronvriendelijk leven en dan ook nog eens zo aan je einde komen. Afschuwelijk.

Sowieso apart trouwens, een Afrikaanse olifant die voor dit soort doeleinden gebruikt wordt. Meestal worden de Indische gebruikt omdat die minder agressief zijn.

Charr_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-12 09:57

Wuis schreef:
Wat ontzettend triest dat het diertje overleden is voordat het eindelijk zijn rust mocht krijgen... Tragisch leven, eerst een traumatische start van moordpartijen, vervolgens een dieronvriendelijk leven en dan ook nog eens zo aan je einde komen. Afschuwelijk.

Sowieso apart trouwens, een Afrikaanse olifant die voor dit soort doeleinden gebruikt wordt. Meestal worden de Indische gebruikt omdat die minder agressief zijn.

Misschien juist wel een reden waarom ze er zo slecht aan toe was, dat ze haar gewoon volledig hebben gebroken.
Want ik denk dat er heus wel circussen zijn die wél goed voor hun dieren zorgen, wat niet wil zeggen dat er toch een verbod op moet komen.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 10:00

Tja wat kun je hier nou voor zinnigs over zeggen, het filmpje is echt zo ontzettend triest.
Als je naar haar ogen kijken zie je gewoon het verdriet erin staan.

Jammer dat ze haar alsnog, ondanks haar slechte conditie een transport aan wilde doen wat haar fataal geworden is. Dat hadden ze moeten voorkomen, dat waren ze toch wel verplicht aan haar.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 10:47

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 10:50

Bah wat walgelijk.

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 10:54

verschrikkelijk, zo op het filmpje te zien had het al vele jaren eerder afgelopen moeten zijn.
die oogjes, echt heel triest
ik ga nooit naar het circus, vind het geen donder aan, en maar goed ook... ik ga zulke instanties niet spekken terwijl ze zulke dingen doen...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 19:51

Vreselijk, heb het filmpje niet eens afgekeken. Wat moet dat dier een pijn gehad hebben, hoe kun je die nou willens en wetens niet zijn rust willen gunnen. Bah bah.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 20:02

Dat filmpje van die olifant, wat vreselijk zeg, die heeft echt geleden, ik heb t ook niet afgekeken, te erg voor woorden.

Waarom zijn ze ermee doorgegaan? ze had allang met pensioen moeten gaan, ook al was ze er te jong voor.

Werden de verblijven dan de olifanten dan niet verwarmd? dat wist ik helemaal niet, wat erg. Want het is wel een dier dat in warme streken thuishoort, nou dan zorg je er toch voor dat het verwarmd is??? ik snap er helemaal niks van.

En ik maar denken dat circussen altijd heel goed voor de olifanten zorgen, want het is toch hun brood?

Wel ben ik ertegen dat wilde dieren in circussen gehouden worden omdat ik vind dat ze geen stomme kunsten moeten gaan vertonen, ze horen vrij te zijn in een voor hun prettige/geschikte leefomgeving.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 12:11

Die olifant hoort in Afrika of dergelijke!

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 17:12

Daarom ga ik ook niet naar circussen. :(

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 00:15

Yamcha schreef:
Ik denk dat hier iedereen schuld heeft aan dit tragische verhaal.

De genen die haar gevangen hebben, degenen die haar verkocht hebben, degenen die haar verwaarloosd hebben...... een olifant hoort in Afrika of in India. Niet in koud, nat Nederland, België en Duitsland, en zeker niet in een circus.

Het leven van Mausi is inderdaad een grote opeenvolgende schakeling van tragiek geweest. Arm dier!

Kennelijk kunnen circussen niet de verantwoordelijkheid voor het welzijn van een olifant aan. Dus niet meer toestaan.

Olifanten horen niet in een circus, ze horen niet in een kooitje te zitten waar ze amper kunnen bewegen (krijgen ze artrose van, wie niet?) en domme kunstjes te doen. Geldt trouwens voor alle wilde dieren.
Snap niet dat er nog steeds geen verbod op is in Europa. In Brussel geven ze werkelijk helemaal niets om dieren.

Je ziet het jaartal 2006 staan in het filmpje, dus toen was ze er al zo aan toe en kennelijk was niemand gerechtigd om in te grijpen. Te gek voor woorden gewoon! Dit had nooit mogen voortduren!

En ze hadden haar goed moeten verdoven tijdens die reis. Pijnstillers tegen artrose. Dat had misschien nog geholpen. Heb het niet afgekeken, vond het te pijnlijk.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 12:21

Pff, ik schaam me nu dat ik wel regelmatig naar circussen ben geweest... Laatst was hier ook een circus en daar hadden ze een giraffe!! Die werd vervoerd in zo'n hoge trailer, en de bovenkant kon inschuiven voor viaducten enze...dier had echt geen ruimte in de trailer, hij kon rechtopstaan en dat was alles.
Overdag liep de giraffe in een omheiding, en de verzorgers lieten hem ook los lopen. Ik heb er een aantal (onduidelijke) foto's van. Op de tweede zie je op de achtergrond de trailer van het dier.
Afbeelding
Afbeelding
De trailer op de achtergrond
Afbeelding

Wij zijn trouwens niet naar het circus geweest, omdat ik vond dat de dieren er niet goed uitzagen. Ze hadden ook tijgers met jongen in en kleine kooi die allemaal het 'ijsbeergedrag' vertoonde.... De jongen zelfs al!! Erg zielig...

Arme olifant...heb zojuist een donatie van 15 euro gedaan op de site. Als iedereen dat nu doet ipv alleen maar te zeggen hoe zielig het is, kan er ook wat aan gedaan worden...

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 12:26

walgelijk weer.
en dat alles ter vermaak van mensen die naief genoeg zijn om gezellig naar het circus te gaan met het hele gezin!
deze mensen maken dit soort leed mogelijk.
vallen voor mij in dezelfde categorie als uggs dragers en bontrandjes op jassen. Dom en onnadenkend...

Een betere wereld begint bij jezelf zal ik maar zeggen...