Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
_Apple_ schreef:briitje schreef:Even buiten dat het pupje is overleden, wat helaas tragisch is.. Waarom wil je je hond voor een 3e keer laten dekken? In mijn ogen doe je er een hond geen plezier mee. Of doe je het ter verbetering van het ras?
Geen 3e keer. 2e keer.

Vjestagirl schreef:Niemand kan zeggen wat jullie verkeerd hebben gedaan, en OF jullie iets verkeerd hebben gedaan, want niemand weet wat jullie gedaan hebben. Wij zijn er niet bij geweest toen jullie de reu kozen, niet bij de DA onderzoeken naar erfelijke ziektes, niet bij de zwangerschap, nergens bij...
Tiffany schreef:Tiffany schreef:Ts hoe oud is je hond als ik vragen mag
En ik zou als ik jou was een loopsheid wachten met opnieuw dekken
Ts?
Wat een mooie hond trouwens! Heeft ze een stamboom? Tiffany schreef:Oke dat is een prima leeftijdWat een mooie hond trouwens! Heeft ze een stamboom?
_Apple_ schreef:Tiffany schreef:Oke dat is een prima leeftijdWat een mooie hond trouwens! Heeft ze een stamboom?
Phoe... weet ik ook niet echt maar als je bedoelt met vader:.... moeder:..... En dat soort dingen wel, ik geloof dat ze alles heeft!
Ja, wij vinden haar ook mooi, ze was een keer op een hondenshow (uitmuntend gekregen!) en toen was daar een stand waar ze foto's maakten. Nou dat deden we en het resultaat is heel mooi!
..
sparretje schreef:Hoi TS,
ik kom net je topic tegen, dus misschien een beetje een late reactie....
Allereerst zonde joh van je pupje. Daar reken je niet op als je een nestje verwacht. Maar helaas gebeurd het wel eens.
Je vraagt of jullie misschien iets verkeerd hebben gedaan; moeilijk te zeggen omdat wij (zoals al eerder gezegd) niet weten hoe het hele proces van loopsheid, dekking, dracht en geboorte is verlopen.
Maar ik probeer toch wat tips te geven![]()
Je kan beginnen te kijken of de moederlijn van je hond erom bekend staat grote of kleine nesten te geven, en vervolgens de door jullie uitgezochte vader; wat is de gemiddelde nestgroote tot nu toe. Geven beide (zeer)kleine nesten dan zou ik een andere vaderhond kiezen die er wel om bekend staat grote(re) nesten te geven.
Ook kan je kijken of de moederlijn vaker problemen bij de geboorte heeft gehad. Het hoeft niks te zeggen, maar toch zie je regelmatig dat wanneer meerdere moeders problematische bevallingen hebben, het nageslacht hier ook problemen mee KAN hebben. Ik zeg dus niet dat het perse zo is.
Even een ander vraagje; weet je of de teef zich gemakkelijk liet dekken, of was er 'hulp' nodig? Honden die niet open staan voor een dekking om het zo maar te noemen, blijven vaker leeg, of inderdaad een heel klein nest. Daarnaast kan het zijn dat je hond tijdens de dracht iets onder de leden heeft gehad, en daarmee vruchtjes heeft geresorbeert, dus tijdens de dracht goed in de gaten houden of je hond fit is en blijft.
En mochten jullie de teef nogmaals willen laten dekken, dan zou ik inderdaad ook eerst een keer gewoon loops laten worden om het lichaam weer in balans te brengen en te herstellen, en pas daarna overwegen of je het nog eens wil proberen. Ik zou dan voor de zekerheid een goede echo, of aan het einde van de dracht en rontgen foto laten maken (= betrouwbaarder dan een echo) om zeker te weten hoeveel pups de moeder gaat krijgen. Mocht het dan weer zo'n klein nestje zijn dan zou ik een dierenarts die ervaren is met (probleem)bevallingen standby hebben staan.
_Apple_ schreef:Maar mijn vraag was 'Hebben we wat verkeerd gedaan?' en niet (want dan had ik de meeste reacties wel begrepen) 'Wat moet ik nu doen?'