Nijn als beste vriend

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

nandolufyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 17:52

WinSel schreef:
Eet hij zijn blindedarm keutels wel op ? En is ie toevallig te dik zodat ie het daar nietmeer kan schoonmaken ? Zijn het echt natte keutels of een trosje ?

Ik hoorde van mijn da dat dit ook kan als ie pijn in zijn mond heeft: dan maakt ie zich ook minder goed schoon als ie die poep eet omdat t pijn doet in zijn mond.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 17:52

Sorry maar nu volg ik het even niet ? Dominant gedrag heeft niet atijd wat te maken met castreren
Maari k neem dus aan dat je et geprobeerd hebt met een andere ram ? En niet met een voedster ?
Want rammen worden gecastreerd zodat ze gekoppeld kunnen worden aan een voedster, wat eigenlijk de enige match is bij konijnen...
Dus jou konijn zal prima te koppelen zijn, mits ie gecastreerd is
2 rammen gaat eigenlijk nooit goed samen...

nandolufyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 17:56

Ess_Ramona schreef:
Ik had 12,5 een konijntje(1 konijntje :+). En ik kreeg hem toen ik 5 was, dus ik ben met hem opgegroeid.
Hij liep op mn slaapkamer(daar slapen mocht ie niet), ook al hadden we een cavia, hij was mijn vriendje.

Toen meneer heel slecht werd, heb ik echt heel lang moeten huilen en bij de dierenarts hem bijna plat geknuffeld..
Afbeelding

Ah...... lief!
Ik hoop dat ie van mij ook zo oud mag worden. (maar hij is al een paar keer ziek geweest en is echt een zorgenkindje, dus misschien mag ik het niet verwachten. Maar ik geef het niet op voor het echt nodig is... (mijn familie noemt Safir 'het konijn met de gouden oren' omdat ie al zoveel geld gekost heeft. Maar ik vind dat als je een diertje neemt dat je er dan ook voor moet zorgen als hij ziek is dat hij zorg krijgt, en als hij aparte brokken moet krijgen, hij deze krijgt ect ect. En liever mijn geld in mijn nijn investeren dan in drank of sigaretten ofzo toch :P)

De foto is echt schattig! <3

nandolufyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 18:00

WinSel schreef:
Sorry maar nu volg ik het even niet ? Dominant gedrag heeft niet atijd wat te maken met castreren
Maari k neem dus aan dat je et geprobeerd hebt met een andere ram ? En niet met een voedster ?
Want rammen worden gecastreerd zodat ze gekoppeld kunnen worden aan een voedster, wat eigenlijk de enige match is bij konijnen...

Dat kan dus in prenciepe wel (castreren) maar ook voedsters willen weleens reageren op een nieuw konijn (niet meteen vechten, maar testen doen ze veelal wel als je begrijpt wat ik bedoel), en Safir blijft dan staan en verwond zichzelf...
Ik ben zolang met koppelen bezig geweest, ik ben er gewoon mee opgehouden want volgens mij is het voor Safir beter zo. Of ik moet natuurlijk nog een hele rustige nijn tegenkomen, dan is het zeker het proberen waard.

Trouwens, casteren kan het gedrag toch beinvloeden? Zou Safir dan niet veranderen? Niet echt toch?

nandolufyou

Re: Nijn als beste vriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 18:03

Yes! Eindelijk hooi gevonden waar ie echt in duikt! Snij haver mix!
Hij eet altijd wel hooi, maar nooit echt met enthousiasme of veel. Ik heb alles al gehad maar heb t gevonden!

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 18:03

Hoe heb jij ooit geprobeerd te koppelen dan ? Gewoon jou ongecastreerde ram bij een voedster gezet ?
Natuurlijk word er in het begin uitgetest, dat is logisch, als jij je konijn laat castreren dan weet ik zeker dat ie zich veel beter voelt als ie samen woont met een voedster

Het gedrag zul je weinig van merken hoor

nandolufyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 18:05

Volgende keer neem ik gewoon twee nijnen in een keer zoals ik al zei :D Gezellie samen.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 18:07

Je laat em dus niet castreren om er daarna een voedster bij uit te zoeken ?

nandolufyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 18:08

Wat voor speelgoed zijn jullie nijnen trouwens helemaal gek mee?
Ik zoek inspiratie voor iets nieuws. Hij heeft echt van alles, maar doet er niet zoveel meer mee (uitgekeken?) Hij krijgt ook regelmatig iets nieuws, maa misschien heeft iemand hier iets als tip?

Iemand trouwens ervaring met konijnenspellen (voor je nijn).

nandolufyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 18:10

WinSel schreef:

Nu niet meer.
Niet omdat ik het hem niet gun ofzo, maar nu vind ik het niet nodig. (zie al het bovenstaande).

nandolufyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 18:17

Weet je wat me echt vet lijkt, ik heb een keer zo'n groot huis/kasteel als dat je voor hamsters ed hebt, maar dan groot voor nijnen gezien.

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 18:19

nandolufyou schreef:
Wat voor speelgoed zijn jullie nijnen trouwens helemaal gek mee?
Ik zoek inspiratie voor iets nieuws. Hij heeft echt van alles, maar doet er niet zoveel meer mee (uitgekeken?) Hij krijgt ook regelmatig iets nieuws, maa misschien heeft iemand hier iets als tip?

Iemand trouwens ervaring met konijnenspellen (voor je nijn).

de mannen hier hebben een of ander bal achtig ding met een rammel erin, als die boven in de weg licht gaat die het hele hok door tot hij weer achterin het hokje licht! :') verder spelen ze niet, Nijntje pakt alleen alles wat in zn weg licht en gooit het met veel geweld aan de kant! :')

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 18:24

nandolufyou schreef:
WinSel schreef:

Nu niet meer.
Niet omdat ik het hem niet gun ofzo, maar nu vind ik het niet nodig. (zie al het bovenstaande).

Jammer, het is namelijk altijd nodig, het is bewezen dat konijnen ouder worden met een maatje, je ziet een wereld van verschil als je 2 konijnen hebt
Maar goed jou beslissing :)

Linea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 20:52

nandolufyou schreef:
WinSel schreef:

Dat kan dus in prenciepe wel (castreren) maar ook voedsters willen weleens reageren op een nieuw konijn (niet meteen vechten, maar testen doen ze veelal wel als je begrijpt wat ik bedoel), en Safir blijft dan staan en verwond zichzelf...
Ik ben zolang met koppelen bezig geweest, ik ben er gewoon mee opgehouden want volgens mij is het voor Safir beter zo. Of ik moet natuurlijk nog een hele rustige nijn tegenkomen, dan is het zeker het proberen waard.

Trouwens, casteren kan het gedrag toch beinvloeden? Zou Safir dan niet veranderen? Niet echt toch?

Weet niet bij welke opvang je geweest vind, maar ze hebben je raar advies gegeven. Heel jammer! neem van mij aan dat ook jou konijn na castratie prima gekoppeld kan worden, als je naar een deskundige konijnenopvang gaat en probeert te koppelen met een voedster. Tenzij je hem liever alleen houd.. klinkt alsof je zelf ervan overtuigd bent alles geprobeerd te hebben om te koppelen en het daarom hebt opgegeven, heel zonde want vrijwel ieder konijn kan gewoon gekoppeld worden.

Veel mensen zeggen bij de volgende konijnen er wel twee te nemen.. maar waarom het huidige konijn niet nóg gelukkiger te maken dan dat hij al is? Maargoed, het je je eigen keuze, geloof ook niet zo dat je konijn op dit moment ongelukkig is of heel eenzaam.. maar imo is een konijn mét soortgenootje nog blijer als een konijn dat alleen zit. Immers kan jij niet 24 uur met hem bezig zijn, een konijnenvriendje kan dat wel:)