Puppy kopen, maar geen vervoer??!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Calanddra

Re: Puppy kopen, maar geen vervoer??!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 00:00

Maar ts, waarom is het geen optie om haar mee te nemen naar de fokker? Je hoeft haar toch niks te vertellen? Gewoon zeggen dat jullie daarheen gaan voor een verrassing. Waarom moet JIJ hem perse uitzoeken voor haar?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 00:03

Ik zou het niet fijn vinden als mijn minderjarige kind mij een pup cadeau zou geven. En wel om de reden die al erg vaak hier gezegd is, ik zou em zelf uit willen zoeken. Je kunt nog je moeder zo goed kennen, toch kan ze zomaar ineens iets anders doen dan wat je verwacht. Of een andere pup kiezen dan die jou wilde kiezen.
Daarbij wil ik mijn minderjarige kind ook niet het hele land door hebben om haar veeeeeel geld uit te laten geven aan een hond, hoe lief bedoeld ook...
Ook snap ik het van de fokker van de pups niet, zeker niet van een goede fokker, dat die een minderjarige een pup laat kopen zonder ouders erbij.

Maar goed, blijkbaar is dat niet wat je wilt horen...

X_Sam_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 00:09

Ik snap best dat jullie er zo over denken, maar ik denk daar toch echt anders over.
Ik weet precies wat voor honden mijn moeder heel leuk vindt, en ben ook van mening dat je aan de pups echt het karakter voor een groot deel al kunt inschatten, en weet ook heel zeker dat ze dolgelukkig zou zijn met mijn plan, hier heeft een vriendin van haar haar over uit zitten horen.
En tja, de fokker vond het een leuk idee en vond het geen bezwaar dat ik de ''18'' nog niet bereikt heb :+

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 00:10

Maar dan nog steeds de vraag, waarom heb je er zo'n bezwaar tegen dat je moeder mee gaat uitzoeken? Het gaat toch om een pup voor haar en niet voor jou?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 00:12

En diegene die zich aan meldt in dit topic? Is dat niets voor je?

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 00:15

IS dit niet een gevalletje;
Ik wil heel graag een puppie maar het mag niet van mijn moeder dus haal ik hem stiekem op?
wie wil mij helpen?

Sorry maar zo komt het op mij neer

X_Sam_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 00:20

NienkeNiels schreef:
IS dit niet een gevalletje;
Ik wil heel graag een puppie maar het mag niet van mijn moeder dus haal ik hem stiekem op?
wie wil mij helpen?

Sorry maar zo komt het op mij neer

Degene die aanbiedt om te rijden heb ik een pb'tje gestuurd
En nee het wordt geen pup voor mezelf, ik heb een cocker spaniel waar ik dolgelukkig mee ben. Natuurlijk zal ik hem wel eens uitlaten enz, maar het is wel de bedoeling dat hij van mijn moeder wordt.
M'n moeder meenemen is trouwens geen optie, ik weet zeker dat als ik niet zou zeggen waar we heen zouden gaan dat ze dan echt geen 150 km gaat rijden, ze rijdt toch al niet graag auto, en al helemaal niet zo'n afstand als ze niet weet waar we naar toe gaan.
En tja, dan kan ik het van tevoren wel zeggen, maar dan is het geen verassing meer...
Laatst bijgewerkt door X_Sam_X op 18-01-12 00:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 00:20

Maar je hebt nog steeds mijn vraag niet beantwoord...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 00:21

Waarom is het dan zo'n probleem om je moeder mee te nemen naar een fokker (de fokker) en er zelf eentje uit te laten zoeken?

X_Sam_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 00:22

Jawel, las eroverheen...bijgewerkt...

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 00:23

Precies, een hondje wat jij leuk vind kan je moeder wel niet aanspreken? Dat is best persoonlijk kan ik je vertellen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 00:25

X_Sam_X schreef:
De klik is inderdaad ook belangrijk, dat weet ik wel, maar ik weet dan ook wel wat voor soort karakter bij m'n moeder zou passen.

Je kan misschien wel 10 pups uit selecteren die qua karakter zouden passen, maar dan nog hoeft DE hond voor je moeder er niet tussen te zitten.
Neem haar dus mee naar de fokker om te kijken of de combi ook echt een team zal worden.

Ik zou als ontvanger van dit geschenk echt niet blij zijn met zo'n actie. Hoe goed iemand je ook denkt te kennen, toekomstige eigenaar moet er toch echt achter staan dat die de eigenaar wordt. Wie dan de aankoop betaald is bijzaak.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 00:25

Ik denk zelf, dat het voldoende verrassing is als je op haar verjaardag een knuffelhondje hebt met een kaartje om zijn nek, waarop staat dat ze de week erop een puppy uit mag gaan zoeken...

X_Sam_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 00:26

Ik denk dat dat wel goed komt, de honden die we al hebben hebben we ook samen uitgezocht, maar wel de afspraak gemaakt dat de cocker spaniel meer van mij zou worden, en dat is zeker niet mislukt, ik kan alles met hem, en hij is echt mijn allesje <3
Maar voor deze discussie had ik geen topic gestart, dacht al dat de meeste zo zouden reageren...

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 00:27

Ze kan toch ook eventueel mee met de trein? Of met degene die aan heeft geboden om te rijden? Hoeft zij ook niet te weten waar jullie heen gaan, alleen dát jullie ergens heen gaan :)

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 00:27

Vjestagirl, dat is een leuk idee!! :))

X_Sam_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 00:28

Calanddra schreef:
Ze kan toch ook eventueel mee met de trein? Of met degene die aan heeft geboden om te rijden? Hoeft zij ook niet te weten waar jullie heen gaan, alleen dát jullie ergens heen gaan :)

Dat kan inderdaad ook nog, maar dan is het geen ''echte'' verrassing meer...

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 00:29

X_Sam_X schreef:
Ik denk dat dat wel goed komt, de honden die we al hebben hebben we ook samen uitgezocht, maar wel de afspraak gemaakt dat de cocker spaniel meer van mij zou worden, en dat is zeker niet mislukt, ik kan alles met hem, en hij is echt mijn allesje <3
Maar voor deze discussie had ik geen topic gestart, dacht al dat de meeste zo zouden reageren...

Maar dat is dus uiteindelijk jouw hond geworden en niet die van je moeder. Dus ook al hebben jullie hem samen uitgezocht, als je zo'n zelfde type hond zou nemen zou het misschien ook jouw hond weer worden, onbewust dan.

Natuurlijk is dat dan nog wel een verrassing :D zij hoeft toch niks te weten? Gewoon zeggen dat je een verrassing voor haar hebt, meer hoeft ze niet te weten dat ziet ze daar dan wel :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 00:30

Tuurlijk wel! Als jij met diegene die wil rijden ineens voor de deur staat, ze in moet stappen en niet mag weten waat ze heen gaat is dat toch een geweldige verrassing! Desnoods vraag je haar beste vriendin of ze ook mee gaat, zodat die haar eventueel gerust kan stellen dat het echt leuk is en niet raar en dat jullie wat leuks gaan doen...

Als je een puppy in huis haalt zul je toch ook al voerbakjes, en voer, en speeltjes en een tuigje en een riem en een bench en weet ik het wat allemaal in huis moeten halen van te voren, dat valt toch ook op?

X_Sam_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 00:33

Zal het er morgen met de fokker ook eens over hebben, , die vond het namelijk een leuk idee dat als ik thuis kom er dan ineens een pup in de huiskamer zit :D

En een bench, riem, voerbakken, speeltjes enz enz enz hebben we allemaal al in huis, het wordt niet de eerste hond in huis ;)
Laatst bijgewerkt door X_Sam_X op 18-01-12 00:34, in het totaal 1 keer bewerkt

zandvangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 00:34

.
Laatst bijgewerkt door zandvangers op 25-04-23 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

X_Sam_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 00:35

Maar nogmaals hier ging het bij mij niet om, maar om het vervoer!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 00:37

X_Sam_X schreef:
Maar nogmaals hier ging het bij mij niet om, maar om het vervoer!

En wij proberen je te laten zien dat het uitzoeken van een dier heel persoonlijk is. En dat je misschien beter je idee nog eens kunt overdenken :). Stel dat iemand een paard voor jou uit zou zoeken. Hoe groot is dan de kans dat ze precies hetzelfde paard uitzoeken als jij, ookal klopt het qua karakter helemaal?

Zou ik mogen weten om welke fokker het gaat? Mag per PB hoor!

X_Sam_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 00:41

De fokker houd ik liever voor mezelf, srry maar heb er geen zin in dat dalijk alles ineen valt omdat iemand anders ze een mailtje stuurt.

Mag een slotje op het topic, er komen toch geen zinnige antwoorden meer wat betreft het vervoer

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 00:43

Ik wilde alleen ff voor je nakijken of het geen broodfokker is, iemand die zijn puppy namelijk meegeeft aan iemand, als cadeautje voor een ander, zonder dat ze die ander ooit gesproken heeft, komt op mij namelijk niet over als een betrouwbare, serieuze fokker...