voedselbank voor dieren in Drenthe

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 01:25

GamblersCup schreef:
Elma_ schreef:
Ik snap jou tegen argument wel Gamblerscup, ik zie ook niet graag mensen die om wat voor reden dan ook een dier als impuls aankoop zien. Maar NL is al zo aan het verbitteren en verbotten (is dat een woord :') ) en dan zijn er nog stichtingen en mensen die lieve initiatieven willen nemen zodat er minder dieren liggen te verwaarlozen en dan word ook daar weer het negatiefste uitgehaald. Dat vind ik jammer.

Maar dat is het punt juist Elma: ik denk niet dat er hierdoor "minder dieren liggen te verwaarlozen", ik denk zelf juist dat het er hierdoor (hoe lief bedoeld ook) wel eens veel meer kunnen worden. Dan heeft het toch helemaal geen zin?

Al die voorbeelden die hier genoemd worden van mensen in bepaalde situaties waardoor ze ineens niet meer financieel voor een dier kunnen zorgen, ik ben het er helemaal mee eens dat deze mensen gesponsord mogen/moeten worden, voor the sake van de dieren. Maar kom dan eerst eens met een doordacht plan, een systeem waarmee gecontroleerd kan worden, waardoor je (zo goed als) weet dat het voer naar de juiste mensen/dieren gaat. Als je dát voor elkaar hebt, vind ik het echt een super idee. Zoals ik al eerder schreef, dan ben ik de eerste en gelijk een vaste sponsor! Maar zolang je dit niet voor elkaar hebt, moet je niet met zoiets beginnen. HIer ga je nog meer dierenleed mee in de hand werken, denk ik.

idd de mensen die werkten en in de ziektewet komen of ontslag die kunnen daar niks aan doen,
maar zoals mijn voorbeeld van een kennis van mn ouders die weet dat ze weinig verdient en dan toch dieren nemen
dat vind ik niet verstandig. en het moet ook te controleren zijn anders word er weer misbruik van gemaakt

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 01:26

In dat geval, ben ik het helemaal met je eens! Missvhien alleen vaste klanten aannemen.. Of tijdelijke vaste klanten dan. Dan blijft het miss controleerbaar. Maar ik vrees niet dat ze nieuwe mensen met' oeps ik heb een nieuwe puppy' gaan afwijzen.
Zelfs als je in de schuldsanering terechtkomt tegenwoordig sporen ze je aan een hond aan te houden vanwege zijn sociale functie.

dennisje

Re: voedselbank voor dieren in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 01:28

ze moeten dan wel tekenen voor de dieren die ze hebben en dus geen nieuwe erbij nemen.
en dan ook echt binnenlopen om het te zien anders werkt het niet.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 01:30

Allereerst even voor de duidelijkheid, niet elke voedselbank is een soort graaibak waar iedereen maar binnen kan lopen. Waar ik woon zijn er duidelijke eisen om voor de voedselbank in aanmerking te komen en zijn er regels, die, als je die overtreedt, leiden tot uitsluiting en dat je dan weer opnieuw het aanvraagtraject in moet. Met een dergelijk systeem in mijn achterhoofd plus een aantal gevallen van dichtbij waar de mensen al dieren hadden voordat ze geen geld meer hadden ben ik in principe helemaal voor. Als je ineens in een armoedeval terecht komt is er al genoeg dat je op moet geven, naast dat sommige dieren slecht of onplaatsbaar zijn, zou het fijn zijn als je je dier tenminste zou kunnen houden én er toch ook goed voor zou kunnen blijven zorgen. Iig is alles beter dan dat een dier maar gedumpt wordt omdat baasje even geen centjes meer heeft. Al denk ik heel eerlijk dat diegenen die door het stof kruipen om hun dier aan te houden niet zo snel geneigd zijn om zo'n dier zomaar in een kliko te gooien...

Aan de andere kant ben ik het wel helemaal mee eens dat het geen excuus moet wezen om dan zomaar beesten te gaan aanschaffen omdat je het toch allemaal gratis kunt krijgen, dáár zouden ze dan wel goed op moeten letten, vind ik, en dat zou idd via een DA makkelijk moeten kunnen gaan. Als je op z'n minst met enige regelmaat voor vlooiendruppels oid komt wordt dat hier bij de praktijk ook al geregistreerd, laat staan als je met enige regelmaat je dier laat enten oid.

Off topic maar over geld en dieren gesproken, toen ik destijds een kat ging uitzoeken in het asiel was er niemand die zich afvroeg of ik dat wel zou kunnen betalen, laat staan dat ik zo'n leuke preek over de onderhoudskosten van katten en hun levensduur kreeg. Maar misschien gingen ze er wel van uit dat als je bereidt bent om 90 euro neer te tellen voor een HTK-kat je ook wel zo leip zou zijn om dat dier goede algemene en medische zorg te geven...

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 01:40

Pluizebolpum: Bij een asiel misschien wel, hoewel je hier eerst een kruisverhoor moet ondergaan hoor. Heb in Nederland toendertijd de lappen op tafel gegooid, en mocht de kooi in om een kat uit te zoeken. Even wat ondertekenen dat asiel niet meer verantwoordelijk was en dat er betaald was, en veel plezier met kattenbeest hoor! Hier dus echt niet, vond het behoorlijk overdreven wat me allemaal gevraagd werd, wat ik moest laten zien (inschrijving bij de gemeente bijvoorbeeld, zodat ze je echte adres hebben) en wat ik allemaal moest ondertekenen. Maar dat komt omdat ik de centen heb om mijn dieren te geven wat ze nodig hebben. Voor iemand die het zich eigenlijk niet kan veroorloven, nou ja, die krijgt geen dier mee hier. Die komen er nooit doorheen, en da's wel weer goed natuurlijk.

Maar hoeveel dieren worden er wel niet gratis of voor een habbekrats op bijvoorbeeld MP aangeboden?

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 01:51

GamblersCup schreef:
Pluizebolpum: Bij een asiel misschien wel, hoewel je hier eerst een kruisverhoor moet ondergaan hoor. Heb in Nederland toendertijd de lappen op tafel gegooid, en mocht de kooi in om een kat uit te zoeken. Even wat ondertekenen dat asiel niet meer verantwoordelijk was en dat er betaald was, en veel plezier met kattenbeest hoor! Hier dus echt niet, vond het behoorlijk overdreven wat me allemaal gevraagd werd, wat ik moest laten zien (inschrijving bij de gemeente bijvoorbeeld, zodat ze je echte adres hebben) en wat ik allemaal moest ondertekenen. Maar dat komt omdat ik de centen heb om mijn dieren te geven wat ze nodig hebben. Voor iemand die het zich eigenlijk niet kan veroorloven, nou ja, die krijgt geen dier mee hier. Die komen er nooit doorheen, en da's wel weer goed natuurlijk.

Maar hoeveel dieren worden er wel niet gratis of voor een habbekrats op bijvoorbeeld MP aangeboden?

wat goed zeg van dat asiel :)
en op marktplaats staan idd veel beesten gratis of voor weinig,
knaagdieren vaak incl kooi voer enz enz dus denkenveel mensen ohh das goedkoop uhh ja niet dus :+

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 02:15

GamblersCup schreef:
Zo...als ik dat zou willen had ik nu een huis vol beesten. Er zijn hier zelfs weleens mensen aan de deur gekomen met een nest katjes en of ik er niet eentje, twee of misschien het hele nest zou willen. Zo moeilijk is het idd niet om aan een dier te komen.
Maar over het je kunnen veroorloven, waar leg je de grens? Ik heb een uitkering maar mijn kat komt werkelijk niets tekort. Vaste kosten calculeer je in en voor de overige kosten maak je een spaarpot. Kwestie van waar je je prioriteiten legt. Maar goed, eerlijk is eerlijk, in principe zit ik idd wel op het randje. Ik kan nu eenmaal goed met geld omgaan en heb amper wat nodig, dat scheelt, en of ik na Caitlin nog wel een nieuwe kat zou willen weet ik nog niet en dat ligt alleen maar aan de financiën.
Maar daarnaast zou iemand in principe wel genoeg geld kunnen hebben, maar dan is het nog maar de vraag of dat naar de boot of naar de hond gaat...

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 02:20

Ik kan niet aangeven waar de grens ligt, iedereen leeft anders, duurdere leefstijl of leeft wat goedkoper, de ene zou een kat of hond laten opereren, de ander zou sneller in laten slapen, noem maar op. Maar daar gaat het hier denk ik niet om. Ik denk dat iemand voor zichzelf wel kan oordelen of je wat centen over hebt in de maand, of dat je al iedere cent om moet draaien.

Aprils_joke

Re: voedselbank voor dieren in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 19:22

ja daar heb je dan wel weer gelijk in :j

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 00:59

Hier in Duitsland is dat al langer. Tevens kan je daar naar dierenartsen om te enten en als je hond ziek is. Ook speciaal voor mensen die op straat leven en geen geld hebben. Soms zit er ook speciaalvoer in enz.
Heb er een dubbelgevoel bij. Aan de ene kant heel mooi voor die dieren maar aan de andere kant als ik ene torenhoge dierenarts rekening heb moet ik ook even elke euro omdraaien.