Als ik het zo lees vind ik het een grote verantwoordelijkheid.
En ik ben echt iemand als ik iets doe dan doe ik het goed, en niet een dagje afgeraffeld
Ik zou graag een hond in mijn leven hebben om nog meer "verplichtte" regelmaat in mijn leven te krijgen.
Ik heb een best nare moeilijke periode achter de rug en alleen al aan de paarden merk ik dat zij mij voor een heel groot deel (het grootste) erdoorheen hebben gekregen ( voor hun sta ik iedere dag zonder moeite of slecht humeur klaar).
Maar in de ochtend en de avond bekruipt mij weer dat nare gevoel en helaas staan de paarden niet aan huis
Een kat is geen optie daar ben ik allergisch voor, ik heb niets met knaagdieren of vogels...
Ik heb wel veel met een dier iets aanleren, waarvan ik denk dat een hond ook de perfecte kandidaat is.
Qua verzorging, onderhoud, cursussen, tijd willen en kunnen steken in de opleiding van een hond, de combinatie hond/ paard, de wandelingen en verplichtingen vind ik mijzelf geschikt
Maar ik weet niet wat de toekomst gaat brengen en of ik wel kan garanderen dat de hond 4x wordt uitgelaten (waarvan sowieso een paar uur per dag samen op stal).
Dat is voor mij het grootste twijvelpunt... Hoelang kan de gemiddelde volwassen hond wachten voor de volgende uitlaatbeurt?
Al zou je met regelmaat een uitlaatservice inschakelen dan ben je toch al snel een hoop geld kwijt!Ik ga niet vaak op vakantie maar als dit wel zo zal zijn is er altijd een oplossing te vinden (familie/ vrienden).
Bedankt voor al jullie posts!