kvv, recepten en bestellingen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 20:50

essiesilly schreef:
dat klopt sassol, dat vind ik bijv met een kleine hond geen aanrader maar ik heb 2 beaucerons, de reu van ruim 40 kilo en teef van ong 35 kilo dus daar vind ik het wel fijn voor aangezien ze er niet veel van hoeven te eten :)

Ik heb zelf ook een schrielkip thuis (mix herder/windhond/podenco/dalmatiër), die krijg ik wel moddervet met 500gr Lotgering + 250gr vleesbot per dag. Terwijl als ik hem gewoon 750gr rauw vlees geef, hij er veel atletischer uitziet.
Als ik bij de Mac ga eten, hoef ik waarschijnlijk ook minder te eten om op gewicht te blijven, maar of dat nou gezonder is...
(Niet om aan te vallen, Lotgering is ook prima voer, deel alleen mijn gedachte)

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 20:59

Essiesilly: dank je, ben er ook wel blij mee ;) Vind afwisseling zelf ook wel leuk voor de hondjes.

Yamcha: Mijn Husky is wel van de koeien en paarden vangen haha :9 Maar opeten, dat dan weer niet. Nou ja, koe wel haha!

Ik heb ook 2 vriezers :o voor de honden...

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 21:00

:D mensen in buurt van noord brabant/zeeland grens (dus gemeente reimerswaal, tholen, woensdrecht, bergen op zoom, omstreken) die weten waar goedkoop/gratis zalmkoppen af te halen zijn graagggggggggggg reageren.
Wij voeren ze op het dierenasiel ook graag maar dat is bijna niet te betalen (uiteraard voeren we alleen aan de asiel dieren die we al een aantal weken op vers hebben staan).

Verder voer ik zeker wel rund e.d. gezien het feit dat het heel goedkoop vlees is. Het is goed vlees en gezond vlees en als ik voor 2 euro of minder per kg vlees kan krijgen doe ik het liever niet voor meer ;) is voor mezelf ook zo.
Runderstrotten vind mijn ene hond heerlijk en heeft 0,0 voedingswaarde echter hij heeft zeker niet te weinig gewicht dus ideaal voor een keer per week. Geef maaltijd daarna bijv. runderborstbeen en dan weer paardenvlees enz.

Gezien ze niet in de natuur leven hoeven ze het van mij ook niet te vangen om te mogen eten. Eerlijk gezegd :D heb ik liever dat ze de paarden, koeien en schapen in de weide laten staan en er niet op reageren dan dat ze proberen te vangen en te eten. :+

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 21:01

Ik ben al wel bezig met een 2e vriezer om wat meer in te kunnen slaan. Lotgering wordt idd overgezegd dat het vetter is maar ook goedkoper. Ik geef smuldier omdat ik met een rol Degomeat niet niet helemaal uitkom.
Bestellen jullie bij KVV/barf leveranciers of gaan jullie gewoon een slager of zo binnen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 21:02

Raphi is alleen van het koeien drijven, niet vangen :n

Paarden zou hij niet durven denk ik, hij heeft een heilig respect voor Vegs. Hij is dol op haar, maar zij geeft de grenzen aan, duidelijk niet een prooi voor een hond, zij is absoluut niet van hem onder de indruk.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 21:05

Ik kan bij de slager hier lamspens/rundervlees gehakt halen en kan ook vleesbot bestellen. Het meeste probeer ik via barfplaats in een verzamelbestelling te bestellen, dat is toch het goedkoopst.

En mijn zus heeft een grote vriezer, dus bij haar koop ik af en toe ook wat over :)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 21:08

ik bestel tot mijn grote verdriet nog steeds bij http://www.lupa-diervoeding.nl voordeel van hun is enorm assortiment en de prijzen!!
Nadeel is dat je nooit weet wat er nu weer niet aanwezig is alleen zijn er altijd wel dingen afwezig. ik bestel dus ook altijd ruim zodat ik in elk geval wel redelijk wat binnen krijg. Ik maak van te voren dat mijn tafel model diepvries vrijwel geheel leeg is zodat ik zeker rond de 40 kg kan bestellen. Alles wat niet echt erin past gaat richting asiel

Anoniem

Re: kvv, recepten en bestellingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 21:09

Lupa is duur! :oo

ik bestel via eerlijkdierenvoer, visboer, jager en lotgering. Veel goedkoper.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 21:10

Sassol schreef:
Ik kan bij de slager hier lamspens/rundervlees gehakt halen en kan ook vleesbot bestellen. Het meeste probeer ik via barfplaats in een verzamelbestelling te bestellen, dat is toch het goedkoopst.

En mijn zus heeft een grote vriezer, dus bij haar koop ik af en toe ook wat over :)

Kon ik ook bij de slager hier. Totdat ik voor het asiel erbij begon te bestellen toen ging hij een goudmijntje ruiken aan mij en werden de prijzen verhoogd. Toen ik daar tegen in op stand kwam kreeg ik werkelijk alleen nog maar zooi. goed weg gegooid voor hem want zo verdiende hij er nog aan. Ben daar dus mee gestopt. Baalde wel enorm.
Kipkarkassen kan ik wel goed aan komen. Echter ze laten er zulke scheten van en gezien mijn honden in huis leven gaat alles gelijk naar de asiel dieren. Meer dan kipkarkassen kan ik ook niet krijgen. Zit verkeerd hier in zeeland lijkt het wel haha

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 21:10

dierenfan schreef:
:D mensen in buurt van noord brabant/zeeland grens (dus gemeente reimerswaal, tholen, woensdrecht, bergen op zoom, omstreken) die weten waar goedkoop/gratis zalmkoppen af te halen zijn graagggggggggggg reageren.
Wij voeren ze op het dierenasiel ook graag maar dat is bijna niet te betalen (uiteraard voeren we alleen aan de asiel dieren die we al een aantal weken op vers hebben staan).

Verder voer ik zeker wel rund e.d. gezien het feit dat het heel goedkoop vlees is. Het is goed vlees en gezond vlees en als ik voor 2 euro of minder per kg vlees kan krijgen doe ik het liever niet voor meer ;) is voor mezelf ook zo.
Runderstrotten vind mijn ene hond heerlijk en heeft 0,0 voedingswaarde echter hij heeft zeker niet te weinig gewicht dus ideaal voor een keer per week. Geef maaltijd daarna bijv. runderborstbeen en dan weer paardenvlees enz.

Gezien ze niet in de natuur leven hoeven ze het van mij ook niet te vangen om te mogen eten. Eerlijk gezegd :D heb ik liever dat ze de paarden, koeien en schapen in de weide laten staan en er niet op reageren dan dat ze proberen te vangen en te eten. :+

ik werk in hoeven, ik kan.. als je wil een keer een tas voor je meenemen dat je ze op m n werk op komt halen? :)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 21:11

Yamcha schreef:
Lupa is duur! :oo

ik bestel via eerlijkdierenvoer, visboer, jager en lotgering. Veel goedkoper.

Lotgering enorme verzendkosten en visboer en slager laten het afweten of vragen enorme prijzen. VOor mij is lupa dus heel goedkoop. Lijkt hier de rimboe soms wel. Lupa doen we met meerdere mensen dus geen verzendkosten dan.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 21:12

yamcha, hier drijven de honden mijn paarden wel, alleen luisteren de paarden er niet naar hahaha tot frustratie van de honden :P

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 21:13

dierenfan schreef:
Kon ik ook bij de slager hier. Totdat ik voor het asiel erbij begon te bestellen toen ging hij een goudmijntje ruiken aan mij en werden de prijzen verhoogd. Toen ik daar tegen in op stand kwam kreeg ik werkelijk alleen nog maar zooi. goed weg gegooid voor hem want zo verdiende hij er nog aan. Ben daar dus mee gestopt. Baalde wel enorm.

Nouja zeg, als je meer bestelt hoort het toch zeker goedkoper te worden?!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 21:13

essiesilly schreef:
dierenfan schreef:

ik werk in hoeven, ik kan.. als je wil een keer een tas voor je meenemen dat je ze op m n werk op komt halen? :)

Enorm graag!!!!! Al zou het al alleen voor de asiel dieren zijn. Zo lekker dat ze eens wat langer bezig kunnen zijn dan het smuldier naar binnen werken. Op vrijdag middag kan ik altijd (werk t/m 12 uur in bergen op zoom en kan daarna door komen en kan ook langer werken als later je beter uit komt en kan zelfs ook eerder komen doen ze zeker te weten niet moeilijk over)

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 21:15

Haha, ik heb Mac een keertje mee gehad naar de paarden om kennis te maken. Het kwam hier op neer: hij vond Special wel een leuk speeltje en Special vond Mac wel een leuk hapje. Hij ging zo de hond achterna, tis maar goed dat ik hem aan de lijn had zitten haha. Ruim 650 kg wat dan achter 23 kg aan zit.

Ik bestel regelmatig via Barfplaats en laat het dan via vervoerslijntjes door heel NL naar Enschede komen. (vaak gaat er een lijntje naar Apeldoorn en spreken we met wat mensen hier uit de buurt af wie wanneer wat gaat halen en dat verrekenen we dan met elkaar. Scheelt veel...) Maar we hebben hier 'in de buurt' ook wel 2 slachterijen zitten, daar kon je eerder runderkopvlees, orgaan, pens en duurder lams/geitenvlees halen. Maar daar haal ik sporadisch pens en orgaan...

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 21:15

ik ben er altijd alleen op woensdag en donderdag, kunnen anders evt wel ergens afspreken of dat ik ze daar laat liggen (aan m n collega afgeef) dat je ze alsnog op vrijdag kan halen.
laat het je weten als ik een lading heb ok :) vind ik wel zo lief voor de asieldiertjes <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 21:15

essiesilly schreef:
yamcha, hier drijven de honden mijn paarden wel, alleen luisteren de paarden er niet naar hahaha tot frustratie van de honden :P

:')

whahaha 't is niet dat ze het niet probéren zeg maar :') geweldig :')
Sassol schreef:
dierenfan schreef:

Nou idd, schandalig :(

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 21:17

Sassol schreef:
dierenfan schreef:

Klopt maar ik was op een gegeven moment over de 2 euro per kg kwijt en kreeg dan 7 kg lever van de 10 kg. Tja dan houdt het voor mij op. (geen lever meer die wij nog konden eten hoor haha). Lever mogen ze bijna niet hebben en had het al een aantal keren aangegeven. Dit was voor mij wel de druppel. Graag wel of helemaal niet hoor. Zelfs voor kaal bot voor puur knaagwerk wat hij uit het afval haalde kon ik gaan betalen de eerste 3x was het gratis want het was maar afval. Daarna was het 1 euro per kg en opeens 2 euro per kg.
Ik baalde enorm!!!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 21:18

haha ja moet er een keer een filmpje van maken, je lacht je rot, ik kan ze zo een outrun laten maken en erom heen sturen maar die paarden hebben echt zoiets van pffff zout oooppp.. zelfs de veulens reageren op het eind niet meer :')

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 21:19

essiesilly schreef:
ik ben er altijd alleen op woensdag en donderdag, kunnen anders evt wel ergens afspreken of dat ik ze daar laat liggen (aan m n collega afgeef) dat je ze alsnog op vrijdag kan halen.
laat het je weten als ik een lading heb ok :) vind ik wel zo lief voor de asieldiertjes <3

Mag zeker zonder problemen!! Woensdag en donderdag werk ik helaas in het fruit (jaja totaal!! ander soort werk maar je moet wat om uren aan te vullen). Je kan er zeker vanuit gaan dat het bij de asieldieren terecht komt in elk geval! En als het mogelijk is op je werk ergens te leggen graag dan want het ruikt natuurlijk wel behoorlijk. Als je huis niet tever weg is wil ik ook wel een x 's avonds naar je huis rijden als je dat goed vind

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 21:20

essiesilly schreef:
haha ja moet er een keer een filmpje van maken, je lacht je rot, ik kan ze zo een outrun laten maken en erom heen sturen maar die paarden hebben echt zoiets van pffff zout oooppp.. zelfs de veulens reageren op het eind niet meer :')

Oh, Vegs vindt dat leuk, die gaat heus wel lopen, alleen nooit de kant op die je wilt...... :')

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 21:24

Er is hier in de buurt wel een slachterij. Kan je daar zomaar binnen stappen en wat vlees vragen voor 3 hondjes?

Eten honden dus graag vis/zalm? En geef je dan alleen de koppen of helemaal met graat en al?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 21:27

Ik geef ze rustig met graat en al, maar anderen alleen koppen, je moet gewoon kijken wat je hond eet.

En ja hoor, kan je gewoon vragen :j

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 21:35

Yamcha schreef:
essiesilly schreef:

Oh, Vegs vindt dat leuk, die gaat heus wel lopen, alleen nooit de kant op die je wilt...... :')

gaat dat dan ook zo ongeveer?

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
:') :+
hahaha als die hond kon lachen had ie het uitgegierd, prachtig vind ie dat haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 21:36

:')

Yup :D

En ze vinden het allebei gewéldig :D