WinSel schreef:Helemaal mee eens, je moet es weten hoevaak ik stront tegen kom op de stoep, maar dat is dan echt van een hond
Nog nooit heb ik een kattendrol ergens gezien, katten zijn hele nette dieren
jij hebt zeker in je tuin nooit in de stront gegrepen he
hier ligt de tuin van m'n ouders vol met kattenstront. planten dood omdat ze er tegenaan staan te sproeien of ze uitgraven. de voliere waar om de haverklap een kat bovenop zit of met z'n pootjes zit te graaien omdat hij een vogeltje wilt hebben. vogels over de zeik. ga je naar de buren en krijg je te horen dat je je eigen voliere maar moet beschermen tegen HUN katten. maar o wee als mijn hond hun konijn uit de tuin plukt
dan is de buurt te klein. want dat hoort niet.
ik dacht hier veilig op 1 hoog te zitten met m'n balkonnetje. mooie plantenbak met bollen erin. tot dat ik na een paar dagen keek want het stonk toch wel erg. helemaal overhoop gehaald en onder de kattenstront
maar als je er wat van zegt dan moet je zelf je eigen balkon maar afschermen. om notabene andermans huisdieren buiten te houden
ik zie die katten hier regelmatig hun stront begraven in het zand bij de kinderschommels en in de zandbakken van de speelplaats en de school. en later lekker die kindjes erin graaien.
heerlijk. of ook leuk, die katten die lekker op je auto gaan liggen. af en toe lekker hun nagels uittrekken. auto vol met krassen.
katten binnenhouden of in je eigen tuin, hondenbelasting afschaffen, iedereen z'n stront opruimen en klaar.
snap zowiezo niet dat mensen het risico nemen dat hun kat plat gereden wordt. dan krijg je te horen:"ach, hij heeft i.i.g lekker buiten kunnen lopen. nee, dan hou je echt van je beesten hoor.
of de kat die naar binnen is geslopen en de hele boel boven onder heeft gepiest en gescheten. hadden we het raam maar dicht moeten houden.
wat je ook vaak hoort is dat katten los horen te lopen en moeten jagen. want dat "hoort" . gelul van de bovenste plank. een kat kan prima binnen leven of in je eigen tuin. dat kan gewoon niet in een woonwijk. leuk als je een eigen boerderij hebt zodat anderen er geen last van hebben. mijn hond zou ook wel graag de hele dag door de wijk los willen lopen, plantjes uitgraven, lekker jagen
maar nee, dat mag niet. want dat hoort niet. lekker krom. mijn paard staat ook achter een stroomdraadje gespannen zodat hij niet de weg op kan en anderen in gevaar brengt of overlast bezorgt. een paard is ook "gemaakt' om kilometers per dag te lopen ipv achter een stroomdraadje te staan. zo ken ik er nog wel een paar.
en hondenbelasting, is tot daar aan toe. als de gemeente dan ook voor dat geld alles opruimt. maar nee, dat gebeurd niet. er worden vuilnisbakken neer gezet waar je zelf de stront in kan gooien en er worden "speelveldjes" gemaakt.
(lees, er worden op gevaarlijke plekken langs de weg en op stukken waar vroeger de honden altijd los mochten lopen, palen in de grond geslagen waar de uitlaatstrook en aanlijngebod mee aan worden gegeven. nergens een speelveldje met een hekje erom heen te vinden hoor
)
dus, ik betaal hondenbelasting maar ik verdom het om op te ruimen
moet er wel bijzeggen dat ik hem langs de grote weg buiten het dorp uitlaat op de groenstrook waar geen kinderen komen en waar niemand doorheen loopt. dus niet op speelveldjes/plaatsen of op de stoep.
Oh, en ik ben ook geen kattenhaatster. ik heb zelf 2 katten en die komen niet buiten. wil niet het risico lopen dat ze plat gereden worden of mee genomen of vergiftigd. en zeker niet dat ze anderen tot overlast zijn.
katten vermaken zich prima met z'n 2'' en. rennen en vliegen door het huis.. grote krabpalen en speeltjes. 1 is er een "wilde" boerderijkat. als ik ooit een tuin krijg dan mogen ze naar buiten. achter een stroomdraad.