Hondenbezitters....... zoooo frustie......

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 11:53

amigamia schreef:
dat had ze dus niet bij een van mijn honden moeten doen , die accepteren dat echt niet , dan had ze een hond in haar been hangen .
Ik heb 3 honden , een amerikaanse bulldog en een amerikaanse pitbull en een mastino napolitano .

En dan?

Word je hond in beslag genomen?

En daar komt bij dat de meeste honden helemaal niks doen in die situatie. Gelukkig maar

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 11:55

Zou haar de volgende keer waarschuwen als je haar tegen komt, evt telefoon erbij nemen om te filmen.
Zou zeggen dat je de politie belt als ze nog een keer aan je hond zit.

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 11:55

Misschien reageerde de vrouw wel zo omdat ze moe is van iedereen die zijn hond maar laat lopen.
Mijn hond is ook gegrepen door een hond van zo'n ze-moeten-zich-maar-redden-baasje.
Daardoor is mijn hond dusdanig beschadigt dat die dus een stuk minder sociaal is geworden.puur uit angst.
Daarmee wil ik niet zeggen dat jij zo'n baasje bent Yamcha,maar wie weet is er wel iets aan vooraf gegaan.Misschien heeft ze iets gezien in het gedrag van je hond waardoor ze ervoor koos om haar hond te beschermen door de jouwe te trappen.niet netjes misschien,maar snuffelen kan snel overgaan in bijten hoor.En dan sta jij op 3 meter afstand.Wat wil je dan doen?Dat jouw hond er niet het type voor is om een ander te bijten kan die vrouw toch niet ruiken?

Ik doe altijd mijn honden vast als er een ander passeert,tenzij de eigenaar in overleg roept dat ze wel samen loskunnen.Ik vind dat niet meer dan normaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 11:57

LCharlotte schreef:
Zou haar de volgende keer waarschuwen als je haar tegen komt, evt telefoon erbij nemen om te filmen.
Zou zeggen dat je de politie belt als ze nog een keer aan je hond zit.

Da's wel een idee idd :) thanks :)

@ Traber: dat is in een druk losloopgebied neit helemaal uitvoerbaar, dan is het los-vast-los-vast.

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 11:58

heb ik ook ooit meegemaakt, ik was met mijn hondje aan het wandelen ( hij liep gewoon mee aan de riem ) en het andere hondje, een maltezer zat ook aan de riem. Dus mijn hond even laten snuffelen en toen schopte ze mijn hond gewoon :7 ergste was nog dat ik hem nog maar net had en hij nog erg bang was voor mensen tja werd er niet echt beter op. Ik reageerde er trouwens niet op ik stond eigenlijk met mijn mond vol tanden en kon het niet echt bevatten..

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:00

Jemig een holbewoners hier! Meteen iemand een grote bek geven of een schop terug geven naar mijn mening sporen jullie geen van allen dan en ben je geen haar beter als de 'dader'.

Ts: Een hond zomaar trappen is niet normaal. Als iemand zomaar je hond een trap geeft kun proberen door te dringen dat het niet normaal is(de adviezen eerder gegeven zou ik niet overnemen) Als het echt zon harde trap is zou ik aangifte gaan doen. Want dan is het gewoon dieren mishandeling.
Of was het een schrik reactie? dan kun je je nog een beetje inleven in de situatie.

Maar als deze mevrouw al bekend is bij je en dit niet de eerste keer is of je verwacht dit vaker zou ik als liefhebbend hondenbaasje ook al lopen we in een losloop gebied even (2 min op een uur of wat) mijn hond aanlijnen. Liever als iemand hem/ haar een trap geeft.
Mijn gellijk halen staat namelijk niet boven het welzijn van mijn hond. En voor zon gek lijn ik m dan met liefde even aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:00

Ik snap het tot op zekere hoogte wel, maar ik denk dat er meer hondenbezitters zijn die zich redelijk kunnen voorstellen? Ten eerste ik wil absoluut niet goed praten dat er zonder aanleiding geschopt wordt naar ander mans dieren en trek ook helemaal niet het verhaal van de TS in twijfel. Maar het verhaal heeft twee kanten en kan mij er iets bij voor stellen. Tenminste even mijn omgeving in gedacht genomen.

Hier zijn veel mensen die 'just for fun' een hond hebben zonder er verder mee te trainen of wat dan ook. Veel honden zijn dan ook niet sociaal wat er tot nu toe voor heeft gezorgt dat mijn hond een stuk of 10 x door een niet sociale hond gebeten is. En dan ook echt goed. Ze staan onder comando en komt gewoon bij mij als ik haar roep, ik vind het ook bijzonder vervelend als er andere honden als nog op ons afkomen, ook omdat mijn hond haar portie ondertussen wel gehad heeft en niet zo zeker meer is van haar zelf. Ik stuur honden die na waarschuwing van mijn kant toch bij ons komen wel weg.

Wat nog steeds absoluut niet goed praat dat er zonder reden geschopt wordt, dat had ik ook niet gepikt en er ook zeker wat van gezegd. Maar het lastige is denk ik vooral, wat mag je er tegen doen en wat is verstandig. Dreigen met het doen van aangifte wegens mishandeling van iemand anders eigendom? Dat maakt waarschijnlijk meer indruk dan staan schreeuwen?

[edit] Het ging om een losloopgebied? Dan ga ik er wel van uit dat alle honden los kunnen lopen, lijkt mij niet meer dan logisch?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-01-12 12:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:01

Wanneer mijn hond niet luistert dan reageer ik daar direct op door haar te corrigeren. Of ik roep haar nogmaals streng bij me of haal haar even op en laat direct zien dat dit niet de bedoeling is. Ik vind dat je hond moet gehoorzamen, juist in dit soort situaties. Een paar honden die elkaar niet liggen, waar al eerdere is gevochten, komen elkaar tegen en voordat je het weet kan van snuffelen vechten komen. Jouw hond had moeten luisteren en jij had daar beter zelf direct op kunnen reageren door je hond alsnog door te laten lopen. Ik begreep dat jij met 2 honden liep en zij met 1 hond. Dan begrijp ik haar zorgen wel want 2 honden die op elkaar zijn afgestemd, reageren ook op elkaar en de eigenaar van de andere hond weet dit natuurlijk ook.

Neemt niet weg dat ik deze mevrouw wel even de volle laag had gegeven. Een hond geef je niet zomaar een schop uit angst daar moet wel een reden voor zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:03

Ik sta niet zo gauw meer met mijn mond vol tanden, maar verbijsterd was ik wel, en boos ook.

Nu niet meer, thanks to Bokt, spuien is fijn!

Dat schoot me nog wel door de gedachten, stel je doet dat bij een hond die mishandeld is geweest...... dan kun je zeggen, dat kan ze niet weten, maar als je het niet weet, beter misschien geen enkele hond schoppen......

@ de laatste 3 berichten: dank :) Neres: denk idd dat dat wijs is.
En ik zal idd voorlopig niet meer met 2 honden lopen denk ik maar.

Judith: ja, gaat idd om een losloopgebied. Op straat lopen mijn honden niet los, en loop ik ook niet met 2 honden.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:05

Yamcha schreef:
@ Traber: dat is in een druk losloopgebied neit helemaal uitvoerbaar, dan is het los-vast-los-vast.

dan roep je ze even aan de voet zonder aan te lijnen? Dan is iig duidelijk dat je honden luisteren en op jou gericht zijn, mocht je ene hond puberen dan heb je het ook gelijk door voor er een probleem ontstaat.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:08

Caira schreef:
zolang die hond niet bijt of op een andere hond klapt heb je er gewoon AF te blijven. We zijn volwassen verstandige mensen, geen neanderthalers.

Ook als de hond er wel op klapt is de eigenaar 1e verantwoordelijke om de hond te corrigeren. Bevriest die of laat die ze het uitvechten, dan is het tijd om de vreemde hond een zwieper te geven. Mijn ervaring is dat ik dan meestal mijn eigen hond in een houdgreep had en een vreemde hond weg brulde.

Maar dan nog, als je kan voorkomen dat jouw hond gaat buurten is het beter.

Nu hebben we trouwens een super relaxte hond die eigenlijk geen conflicten oploopt. Blijkbaar pikken (de meeste) andere honden die ontspanning op.

Anoniem

Re: Hondenbezitters....... zoooo frustie......

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:11

Mijn puber heeft ook nooit conflicten, en Dimo moet gewoon bij mij blijven. Kwam alleen net de hond tegen waar ze de pest aan hebben, en een niet zo intelligent persoon erbij...... kun je ook geen rekening mee houden hoor.....

overigens klapte er niks op mekaar, en snuffelen vind ik niet zo heftig dat ik dat ga corrigeren.....

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:16

Als ze al eerder hebben gevochten dan zou ik het snuffelen ook niet toestaan. Zeker niet als je beide honden de pest aan die andere hebben.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:19

Ik ben het absoluut met je eens dat jouw hond schoppen een overtrokken reactie is. Maar als ik weet dat ze de pest aan elkaar hebben voorkom ik liever dat ze kunnen snuffelen. Dat is n.l. meestal een prima gelegenheid voor de heren om te kunnen fixeren. En dat loopt vrijwel altijd uit op vechten.

We hebben hiervoor n.l. 2 reuen gehad. De oudste was nogal dominant en daardoor heb ik wel geleerd om heel scherp lichaamstaal te lezen en dingen te voorkomen. Want 1 hond van een andere afplukken is niet lastig, maar als nr. 2 gaat helpen wordt het lastig. Andere kant was wel dat vreemde honden snel inbonden als ze merkten dat ze die 2 tegenover zich hadden.

amigamia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:19

ThreeFingers schreef:
amigamia schreef:
dat had ze dus niet bij een van mijn honden moeten doen , die accepteren dat echt niet , dan had ze een hond in haar been hangen .
Ik heb 3 honden , een amerikaanse bulldog en een amerikaanse pitbull en een mastino napolitano .

En dan?

Word je hond in beslag genomen?

En daar komt bij dat de meeste honden helemaal niks doen in die situatie. Gelukkig maar

Die van mij doen ook niets normaal gesproken maar als ze worden geschopt zonder reden nou geloof me dan hangt tie toch echt .
En waarom zou die van mij dan in beslag worden genomen omdat ze onder de categorie vechthonden (mollossers ) horen .
Ik vindt gewoon dat zij niet hoort te schoppen , het is aan de eigenaar om de hond te corrigeren als die wat zou hebben gedaan en als ik zo heb gelezen heeft de hond in kwestie niets gedaan maar de eigenaar hoorde wel de doffe klap van de schop 3 meter verder op .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:20

Nogmaals: de hond ging erheen zonder mijn toestemming, en kreeg toen een knal. Ze moesten van mij doorlopen, en Dimo luisterde niet.

BrankaZ schreef:
Ik ben het absoluut met je eens dat jouw hond schoppen een overtrokken reactie is. Maar als ik weet dat ze de pest aan elkaar hebben voorkom ik liever dat ze kunnen snuffelen. Dat is n.l. meestal een prima gelegenheid voor de heren om te kunnen fixeren. En dat loopt vrijwel altijd uit op vechten.

We hebben hiervoor n.l. 2 reuen gehad. De oudste was nogal dominant en daardoor heb ik wel geleerd om heel scherp lichaamstaal te lezen en dingen te voorkomen. Want 1 hond van een andere afplukken is niet lastig, maar als nr. 2 gaat helpen wordt het lastig. Andere kant was wel dat vreemde honden snel inbonden als ze merkten dat ze die 2 tegenover zich hadden.

Dar heb je wel gelijk in :j

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:25

jij vindt snuffelen geen probleem maar die vrouw blijkbaar wel. En het maakt niet uit of ze dat niet wil omdat haar hond er een slechte ervaring mee opdoet, ze controle wilhebben op wie er wanneer snuffelt, er risico van vechten in zit of het gewoon een zeikwijf is ;) Het is haar hond en als zij niet wil dat die besnuffeld wordt, hoort de andere partij de eigen hond weer aan de voet te roepen.
Snuffelen op zichzelf is geen reden om te corrigeren, maar niet komen terwijl jij hem al hebt teruggeroepen vind ik wel een reden om te corrigeren. Jij bent toch baas, jij bepaalt toch of Dimo weg van je mag of niet?
Ik ben het helemaal niet eens met de handelswijze van die vrouw verder hoor, maar jouw hond was wel stout en ik heb het idee dat je dat wel een beetje bagatelliseert. Als je de andere partij was geweest en je was aan het schrijven dat er een hond zomaar naar de jouwe was gekomen, baas had hem totaal niet meer onder appel, de honden moeten elkaar niet en het had op vechten uit kunnen draaien ... dan zou iedereen ook schande spreken dat hij zomaar in het losloopgebied had gelopen, tjonge zulke mensen moesten geen hond hebben, dat ze eerst eens een cursus volgen etc. etc. :+ :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:33

Waar ik woon ( in een soort van privé-bos ) is er een soort van stilzwijgende regel dat je je hond vastdoet als je een andere hond ziet waarvan je weet dat het niet goed gaat. ( bijna iedereen kent elkaar )

Als ik een hond ken, en ik weet dat het goed gaat.. dan laat ik haar los.
Mijn hond zet altijd haar nekharen op en gaat dan blaffend op de andere hond af, ik roep dan altijd dat ze niks doet en het stoerdoenerij is en als ze dan bij die hond aangekomen is dan durft ze niks meer :=
dan is het even snuffelen en dan of spelen of verder lopen.

Het is maar net hoe je hond reageerd, want sommige honden zijn echte sukkels op dat gebied ( labradors meestal ) maar sommige honden moet je wel bij je houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:41

Urielle: dan is dat haar probleem en niet het mijne. En ik wil best rekening houden met aan ander, maar dat houdt op als je mijn hond schopt, dan zoekt ze het maar uit ook.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 13:00

Nee, door je hond niet alsnog bij je te roepen - of te halen, MAAK je het haar probleem. En zij heeft dat dus op die manier opgelost. En daarmee maakt ze het duidelijk weer jouw probleem want ik denk niet dat zij er nu nog aan terugdenkt ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 13:05

Ze had hem al geschopt voor ik de kans had hem alsnog te roepen.
Maar ze denkt er mss nu niet meer aan terug, dat zal idd waar zijn :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 13:11

Overigens luisteren ze apart veel beter, dus denk dat ze toch weer apart mee uit gaan.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 13:40

ik snap de reacties van sommige mensen hier echt niet. Ik loop elke dag in een losloopgebied en heb mijn honden dan ook altijd los alleen als ik zie dat er mensen zijn met een aangelijnde hond of mij verzoeken om niet met mijn honden bij hun in de buurt te komen dan doe ik dat. maar anders laat ze lekker spelen, ravotten of wat dan ook met elkaar. mijn bruine kan niet met alle honden en dan voornamelijk dominante reuen; in dat geval lijn ik hem aan loop ergens anders naartoe of passeer de betreffende hond(als dit mogelijk is) en vraag aan de eigenaar om de hond bij zich te houden.
ik kan best wel begrijpen dat sommigen mensen zich geintimideerd voelen door bepaalde soort honden maar om al te gaan schoppen voordat er iets aan de hand is dat snap ik echt niet.
Ik heb 2 grote honden waarvan 1 nogal schrik aanjaagt bij mensen en die voelen zich ook vaak geintimideerd als ik dat zie of ze geven het zelf aan dan houd ik daar wel rekening mee maar dan horen zo n mensen ook niet in een losloopgebied te lopen.
en ik las ook dat meerdere bokkers het niet normaal vinden om de betreffende vrouw uit te schelden of zelf te gaan schoppen. ben benieuwd hoe ze in het echt reageren als het hun overkomt!
geloof maar dat ik of mijn vriend hier direct actie van gemaakt hadden.
Ik heb 2 herplaatsers met een moeilijk verleden en ik laat mijn honden dus echt niet mishandelen met het risico op een nog meer zenuwachtigere en bange hond(mijn witte) of een nog dominantere hond(bruine)
dit alles kan zomaar gebeuren door een dergelijke mishandeling.
@yamcha; de mijne luisteren apart van elkaar ook beter maar ik neem ze juist altijd samen mee. en het is wel eens gebeurd(toen waren ze aangelijnd op straat) dat ik het heel erg moeilijk heb gehad en ze niet meer onder controle had maar dat gebeurd alleen als ze aangelijnd zijn(bruine kan niet met dominante grote reuen) en uitgedaagd worden.
echter zijn het 2 zulke goede speelmaatjes dat zonder elkaar wandelen geen optie is ; ze willen dan niet spelen of wat dan ook en kijken continue om zich heen naar de ander.
nee, de mijne gaan altijd samen mee; daarom heb ik er juist ook 2 zodat ze altijd met elkaar kunnen spelen en doen

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 14:04

Maar dit is 1 kant van het verhaal, ben dan toch ook benieuwd naar het verhaal van de andere vrouw.

Wellicht wel gehapt, zonder gepiep of wat ? Het hoeft toch niet hard te zijn geweest maar genoeg om de vrouw te doen schrikken.

Daarbij gewoon niet bij elkaar in de buurt laten komen als je weet dat het niet goed gaat.
Verder laat ik mijn honden ook gewoon gaan in een losloopgebied, tenzij ik inderdaad honden tegenkom waarvan ik weet dat t niet goed gaat, of een aangelijnde hond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 15:42

Zoals ik het lees (en eigenlijk sowieso, tenzij het echt hard tegen hard gaat en er ingegrepen moet worden) vind ik schoppen echt not done.
Maar... Ik ben ook zo iemand die honden waarvan ik weet dat ze mijn hond voorheen niet zo vriendelijk hebben behandeld uit de buurt houd bij mijn hond. Eigenlijk vind ik dat de taak van de baas, maar als die het niet doet vind ik het weer mijn taak als baas om mijn hond te beschermen. Ik zal hem nooit helpen als hij zelf trammelant maakt (is 'ie erg goed in nu hij aan het puberen is :+ ), maar hij mag wel weten dat hij veilig bij me is als het echt menens is.

Ik kom veel in een losloopbos en daar is de tendens 'ze zoeken het onderling maar uit'. Tot op zekere hoogte, ja. Maar wij als mensen zijn toch de roedelleiders (zouden we moeten zijn in ieder geval) en een goede leider zorgt in de eerste plaats voor veiligheid. Dus ik bescherm mijn hond gewoon tegen honden die ik niet vertrouw, en dat houdt dus in dat ik er wel eens eentje aanpak of een zwieper met mijn lijn geef om ze op afstand te houden. Dat levert inderdaad wel eens gepikeerde eigenaren op, maar liever dat dan een hond die een trauma oploopt.