Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Langcara schreef:Kinderen zijn vaak graag daar, waar dieren zijn, en waar ruimte is. Gold dat niet ook voor ons vroeger?
Langcara schreef:Kinderen zijn vaak graag daar, waar dieren zijn, en waar ruimte is. Gold dat niet ook voor ons vroeger?

ElCamino schreef:Ik vind dat er wel ovedreven gereageerd wordt hier af en toe, ik heb ook weilanden aan huis en een hond.Mijn hond poept NIET in mij wei, is een erfhond, loopt hele dag buiten en schijt om het huis, dat ruim ik elke dag op.
Mijn buren hebben ook paarden en twee honden...
Die honden lopen óók in mijn weiland en schijten daar de boel onder,maar mijn paarden grazen niet op die plekken en ik heb nog nooit stront onder hun hoeven gehad ervan.
Ik hooi 2x per jaar dat weiland en ben achteraf nog nooit een drol tegengekomen in het hooi, tegen die tijd is dat allang weer verteerd...de paarden schijten ook in de wei en niet alles kun je opruimen, dat zie je ook niet terug in je hooi!
Wél vervelend zijn de blikjes, flessen, plastic etc....dat vind ik ook in de wei die langs de doorgaande weg loopt, is nu eenmaak niks aan te doen, mensen zijn asociaal en ik loop dagelijks door mijn weiland om eventuele troep weg te halen, als je stront schept haal je dat toch ook gelijk weg.
Denk dat de relatie tussen de TS en de buren al aardig verstoord is en dat daarom de boel een beetje out of control is.
Ik ga goed met mijn buren om, geef de buurmeisjes les en soms staan hun paarden in mijn weiland....die paar hondedrollen maken mij echt niks uit.
Citaat:Brengt ze bijvoorbeeld een tekening, nou Super lief en mooi..
Zeg ik dat ik weer verder ga met de stallen, komt ze even later weer met een tekening, ja pff..
Sleeper schreef:Ik heb afgelopen zomer mensen die hun hond op het land waar mijn paarden staan zelf hun hondenpoep laten opruimen. Ik had net de hele wei leeg gehaald, lieten ze in het veld hun hond zitten. Dus ik met schep en kruiwagen naar ze toe en gevraagd of ze dit alsjeblieft wilde opruimen omdat ik net klaar was met alles schoonmaken. De volle kruiwagen als getuige bij me. Ze deden het braaf, al schaamde ze zich wel volgens mij
Paddenpad schreef:en grenzen stellen,dat kunnen kinderen namelijk zelf niet daar zijn de ouders voor.
ElCamino schreef:TS: je leest weer verkeer, ik ruim niet het afval van mij buiren op !!! ik ruim afval op van voorbijgangers en weggebruikers die het van zich af smijten in mijn weiland!!!
Ik ruim ook de hondenstront niet op maar MIJN hondestront op MIJN erf.
Dus niet meteen zo reageren, daarbij ik ruim liever andermans rommel op dan dat mijn paarden erin staan, het opeten of zich eraan verwonden....
Zappertje84 schreef:@tlnlsdb: schep de hondenstront allemaal op een grote sneeuwschep, en deponeer die ('s nachts) heel netjes op de oprit van de woning bij de eigenaars van de hond.. of mooi voor de voordeur :-D
Kunnen ze in hun eigen vuil wel mooi gaan lopen i.p.v. iemand anders ermee lastig te vallen