Honden vd buren kakken allemaal op mijn land?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 14:40

Hahaha ik zie het al voor me.. maar die lucht kan ze denk ik niet zo veel schelen hoor..
( ik kan nu al niet eens fatsoenlijk naast ze staan zonder te kokhalsen ) Het is echt heel triest.
En zie ze trouwens ook nooit in andere kleren, kind loopt met dit weer nog steeds op open schoentjes met blote voeten...

Paddenpad

Re: Honden vd buren kakken allemaal op mijn land?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 14:43

Achgut dat is best wel sneu voor die kinders,vandaar dat ze liever bij de buurvrouw gaan spelen,wie weet hoe erg die kinderen het thuis hebben en waarschijnlijk geen aandacht.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 14:45

Kinderen zijn vaak graag daar, waar dieren zijn, en waar ruimte is. Gold dat niet ook voor ons vroeger?

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 14:47

Tegenwoordig zitten ze liever achter Facebook en de Wii ;)

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 14:48

Ik vind dat er wel ovedreven gereageerd wordt hier af en toe, ik heb ook weilanden aan huis en een hond.Mijn hond poept NIET in mij wei, is een erfhond, loopt hele dag buiten en schijt om het huis, dat ruim ik elke dag op.

Mijn buren hebben ook paarden en twee honden...
Die honden lopen óók in mijn weiland en schijten daar de boel onder,maar mijn paarden grazen niet op die plekken en ik heb nog nooit stront onder hun hoeven gehad ervan.
Ik hooi 2x per jaar dat weiland en ben achteraf nog nooit een drol tegengekomen in het hooi, tegen die tijd is dat allang weer verteerd...de paarden schijten ook in de wei en niet alles kun je opruimen, dat zie je ook niet terug in je hooi!

Wél vervelend zijn de blikjes, flessen, plastic etc....dat vind ik ook in de wei die langs de doorgaande weg loopt, is nu eenmaak niks aan te doen, mensen zijn asociaal en ik loop dagelijks door mijn weiland om eventuele troep weg te halen, als je stront schept haal je dat toch ook gelijk weg.

Denk dat de relatie tussen de TS en de buren al aardig verstoord is en dat daarom de boel een beetje out of control is.
Ik ga goed met mijn buren om, geef de buurmeisjes les en soms staan hun paarden in mijn weiland....die paar hondedrollen maken mij echt niks uit.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 14:51

Ik vind inderdaad de afval die mensen produceren, en dat is meestal afval dat niet afbreekbaar is, ontzettend verstorend. Het maakt alles heel lelijk.
Dan maak ik me over een hondendrol niet meer zo druk.

Maar in een koeienwei is hondenpoep alleen niet zo best. Want drachtige koeien kunnen daardoor gaan verwerpen.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 14:52

Langcara schreef:
Kinderen zijn vaak graag daar, waar dieren zijn, en waar ruimte is. Gold dat niet ook voor ons vroeger?

Ja dat wel maar kon vroeger als kind uren bezig zijn met mijn eigen dieren en nam mijn cavia en konijn mee in de poppenwagen en later al rolschaatsend achter onze herdershond,dus ouders zelf moeten wel zorgen dat hun kinderen zich daarzelf thuis mee kunnen ontplooien en niet alleen bij een ander op het erf,zeker wanneer die ander aangeeft hier niet altijd tijd voor te hebben en grenzen stellen,dat kunnen kinderen namelijk zelf niet daar zijn de ouders voor.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 14:55

Langcara schreef:

Ik had wel graag de computer en tv etc. Maar was ook heerlijk buiten, al kwam ik nooit zomaar achterom. Dat is mij aangeleerd; eerst even aanbellen en vragen of het kan :)
Uitgezonderd de boer, die was altijd op het land dus die moest je maar opzoeken :P
Dat vind ik niet netjes, die kinderen maar zomaar binnen komen stormen. Tja, dan erger je ook sneller aan poep het land natuurlijk als je ook niet overweg kan met de ouders...

Maar ik verwacht dat het met stroomdraad wel over is, de poep bedoel ik... Niet de kinderen :')

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 15:13

ElCamino schreef:
Ik vind dat er wel ovedreven gereageerd wordt hier af en toe, ik heb ook weilanden aan huis en een hond.Mijn hond poept NIET in mij wei, is een erfhond, loopt hele dag buiten en schijt om het huis, dat ruim ik elke dag op.

Mijn buren hebben ook paarden en twee honden...
Die honden lopen óók in mijn weiland en schijten daar de boel onder,maar mijn paarden grazen niet op die plekken en ik heb nog nooit stront onder hun hoeven gehad ervan.
Ik hooi 2x per jaar dat weiland en ben achteraf nog nooit een drol tegengekomen in het hooi, tegen die tijd is dat allang weer verteerd...de paarden schijten ook in de wei en niet alles kun je opruimen, dat zie je ook niet terug in je hooi!

Wél vervelend zijn de blikjes, flessen, plastic etc....dat vind ik ook in de wei die langs de doorgaande weg loopt, is nu eenmaak niks aan te doen, mensen zijn asociaal en ik loop dagelijks door mijn weiland om eventuele troep weg te halen, als je stront schept haal je dat toch ook gelijk weg.

Denk dat de relatie tussen de TS en de buren al aardig verstoord is en dat daarom de boel een beetje out of control is.
Ik ga goed met mijn buren om, geef de buurmeisjes les en soms staan hun paarden in mijn weiland....die paar hondedrollen maken mij echt niks uit.

Prima dat jij de rotzooi van je buren opruimd maar ik ga echt niet de hondenstrond van hun opruimen
daarbij laten wij onze weide slepen en gaan er niet zelf met de kruiwagen door.
+ Dat ik paardenpoep en hondenkak een gigantisch verschil vindt.

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:51

Het is vervelend als je zelf erg netjes op je terrein bent en een ander gaat er zo slordig mee om.
Toch denk ik dat het geen onaardige mensen zijn.
Citaat:
Brengt ze bijvoorbeeld een tekening, nou Super lief en mooi..
Zeg ik dat ik weer verder ga met de stallen, komt ze even later weer met een tekening, ja pff..

Ik denk alleen dat ze wat makkelijker met alles zijn dan jij, wat losser.
En er zelf het probleem niet zo van zien.
Gelukkig is je probleem makkelijk op te lossen met wat schrikdraad.
Houd je buren te vriend, je schrijft dat je er pas een jaar woont,
misschien zijn ze nooit anders gewend geweest.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:59

Ik heb afgelopen zomer mensen die hun hond op het land waar mijn paarden staan zelf hun hondenpoep laten opruimen. Ik had net de hele wei leeg gehaald, lieten ze in het veld hun hond zitten. Dus ik met schep en kruiwagen naar ze toe en gevraagd of ze dit alsjeblieft wilde opruimen omdat ik net klaar was met alles schoonmaken. De volle kruiwagen als getuige bij me. Ze deden het braaf, al schaamde ze zich wel volgens mij :D

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 17:33

(De andere buren hadden ookal een beetje gewaarschuwd voor ze)
Toen we daar net kwamen wonen, ik vind de kids ook best aardig, maar ik heb meerdere malen aangegeven dat ik niet zit te wachten om de hele dag met kids van een ander op mn erf te hebben lopen
Daarbij trekken ze zich er neits van aan, zo brengen hun folders rond..en inplaats van ze gewoon voor aan het erf aan de weg waar de brievenbus zit tedeponeren, komen ze ze altijd aan de deur brengen om vervolgens te blijven hangen..Ach kijk en dat kun je nog een beetje sturen maar ze hebben gewoon geen manieren
althans, andere dan wij en de rest van de buurt.

Maargoed, we doen ons best met het stroom en anders moeten we er maar uit komen met zn beiden.

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 17:33

Sleeper schreef:
Ik heb afgelopen zomer mensen die hun hond op het land waar mijn paarden staan zelf hun hondenpoep laten opruimen. Ik had net de hele wei leeg gehaald, lieten ze in het veld hun hond zitten. Dus ik met schep en kruiwagen naar ze toe en gevraagd of ze dit alsjeblieft wilde opruimen omdat ik net klaar was met alles schoonmaken. De volle kruiwagen als getuige bij me. Ze deden het braaf, al schaamde ze zich wel volgens mij :D

Dat vind ik best een goeie eigenlijk..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 17:41

Weten jouw buren dat de poep van paarden die net ontwormt zijn giftig is voor hun honden?
Zo nee, dan zou ik het op die boeg gooien...
Heb je een mooi excuus om met een positieve bijdrage een hint te geven dat het niet handig is dat hun honden daar los lopen. En kun je proberen om tussen neus en lippen door te vertellen, dat je regelmatig uitwerpselen en afval over je hele erf en weiland vind. En dat je dat niet echt prettig vind.

Succes in ieder geval, het is een vervelende situatie.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 19:47

Paddenpad schreef:
en grenzen stellen,dat kunnen kinderen namelijk zelf niet daar zijn de ouders voor.

Grenzen stellen???? Oh foei, hoe durf je het te zeggen, dat is kindermishandeling!

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1128 ... ml?cid=rss

Kinderen te veel verwend AMSTERDAM - Ruim 100.000 kinderen in Nederland gaan gebukt onder 'problematische verwenning'. Pedagoog Willem de Jong schreef er een boek over, Het verwende kind syndroom, dat onlangs verscheen.

Eén tot twee kinderen per klas hebben er last van, zegt De Jong in NRC Next. Het zijn niet altijd de bergen speelgoed die het kind verpesten.

Net zo vaak is het probleem emotionele verwenning door ouders die hun kind nooit 'nee' verkopen en geen grenzen stellen.

En als het mis gaat, ligt het niet aan de ouders, niet aan de kinderen, maar aan de buren/buurt. In ieder geval altijd aan anderen.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:01

TS: je leest weer verkeer, ik ruim niet het afval van mij buiren op !!! ik ruim afval op van voorbijgangers en weggebruikers die het van zich af smijten in mijn weiland!!!
Ik ruim ook de hondenstront niet op maar MIJN hondestront op MIJN erf.
Dus niet meteen zo reageren, daarbij ik ruim liever andermans rommel op dan dat mijn paarden erin staan, het opeten of zich eraan verwonden....

Zappertje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 22:02

@tlnlsdb: schep de hondenstront allemaal op een grote sneeuwschep, en deponeer die ('s nachts) heel netjes op de oprit van de woning bij de eigenaars van de hond.. of mooi voor de voordeur :-D
Kunnen ze in hun eigen vuil wel mooi gaan lopen i.p.v. iemand anders ermee lastig te vallen

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-12 09:43

ElCamino schreef:
TS: je leest weer verkeer, ik ruim niet het afval van mij buiren op !!! ik ruim afval op van voorbijgangers en weggebruikers die het van zich af smijten in mijn weiland!!!
Ik ruim ook de hondenstront niet op maar MIJN hondestront op MIJN erf.
Dus niet meteen zo reageren, daarbij ik ruim liever andermans rommel op dan dat mijn paarden erin staan, het opeten of zich eraan verwonden....

Sorry!!
Ik heb het helemaal verkeerd gelezen/begrepen en heb te snel gereageerd.

( En ja de blikken en de rest van de rommel haal ik er ook wel uit )

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-12 09:44

Zappertje84 schreef:
@tlnlsdb: schep de hondenstront allemaal op een grote sneeuwschep, en deponeer die ('s nachts) heel netjes op de oprit van de woning bij de eigenaars van de hond.. of mooi voor de voordeur :-D
Kunnen ze in hun eigen vuil wel mooi gaan lopen i.p.v. iemand anders ermee lastig te vallen

Ik wil geen burenruzie haha, daarom probeerde ik juist een andere oplossing te vinden! :o

Zappertje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 11:01

ja dat probeerde ik hier ook.. maar na het zoveelste gesprek met duidelijke argumenten was mijn geduld op :p Ene buur maakt z'n tuin drollenvrij en deponeert de grote emmer stront aan de kant van mijn wei.
Na verschillende keren vriendelijk vragen of hij dat wou laten en hij zo onozel reageerde, heb ik met de riek de hele berg over z'n oprit gekieperd, alles vol. Hij heeft niet 1 keer nog drollen in de wegkant gesmeten :D
Ruzie maak ik liever ook niet, maar zo'n mensen zijn zowiezo je vrienden al niet als je toch maar dient om hun afval en stront op te ruimen

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 11:18

TS je kan tegen die kinderen zeggen als ze weer bij je langs komen:Vandaag zijn we gesloten.
Hier kwamen ook altijd heel veel buurtkinderen,ze vonden het gewoon gezellig hier en kregen aandacht.
Die buurkinderen bij jou vragen om aandacht en volgens mij krijgen ze dat van jou?
Je zal toch wat harder moeten worden ook al zijn het kinderen.Wij hadden er op een gegeven moment ook geen zin meer in om al die kinderen hier over de vloer te hebben.We hebben toen gezegd als ze weer voor de deur stonden:we zijn gesloten.Nou ze waren er al gauw aan gewent hoor.
En w.b.t die hondenpoep? doe het in een emmertje en gooi het bij ze terug.Soms moet je net zo aso terug doen.Brutale mensen hebben de halve wereld TS.Ze zeggen:je moet je medemens hetzelfde behandelen als hun zelf doen.Zij doen aso tegenover jou,dan doe jij hetzelfde terug,dat werkt vaak wel.