Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

horsii schreef:hond zou zoiezo geholpen worden maar dan met de leeftijd van ongeveer een jaar net als onze andere hond. Hij krijgt zijn eten in de bench, loopt de andere hond langs gromt die, wordt gecorrigeerd en komt nu zelden nog voor. Dit doet die bijv ook met t grote kleed. Ligt hij hierop en wil de andere erbij. Met spelen is die ook de baas. Ze spelen fel maar wel leuk. Naar ons is die niet dominant maar als die bijv uit de keuken gestuurd wordt plast die. Vanaf 6maanden vind ik een hond oud genoeg om te laten helpen.

Bassenqua schreef:Laat je niet opjuinen door thirthy joh, dit zegt alleen maar iets over haar.![]()
Klinkt inderdaad alsof jullie een hierarchie probleem hebben in jullie roedeltje, hij permiteert zich teveel voor een pup van 7 maanden. Ik zou er eens een gedragstherapeute bijhalen, waarschijnlijk is dit zo opgelost binnen een korte tijd, nu is het moment om het gedrag nog om te draaien.
roxxxiejjj schreef:Nu is er eens iemand die er is voor het welzijn van haar hond, meerdere malen met de hond naar de dierenarts geweest is om ziekte uit te sluiten, op zoek naar een oplossing, die het ook prettiger maakt voor de hond zelf. Wat is daar dan mis mee? De dierenarts wil hem toch ook castreren? Dan zal het echt wel goed zijn hoor, hij/zij heeft daar namelijk wel voor geleerd. Jeetje het is net alsof het dierenmishandeling is om je reutje te helpen..![]()
En als hij geholpen is kan hij lekker tussen alle loopse teefjes spelen zonder helemaal gek te worden. Wat ik zielig vind, is een reu waar niet mee gefokt wordt helpen, en continu bij welwillende teefjes weg houden, wanneer hij knettergek wordt en er bovenop wilt. Nu kan hij lekker onbezorgd verder spelen, en maakt hij zich niet/ veel minder druk!

Thirty schreef:roxxxiejjj schreef:Nu is er eens iemand die er is voor het welzijn van haar hond, meerdere malen met de hond naar de dierenarts geweest is om ziekte uit te sluiten, op zoek naar een oplossing, die het ook prettiger maakt voor de hond zelf. Wat is daar dan mis mee? De dierenarts wil hem toch ook castreren? Dan zal het echt wel goed zijn hoor, hij/zij heeft daar namelijk wel voor geleerd. Jeetje het is net alsof het dierenmishandeling is om je reutje te helpen..![]()
En als hij geholpen is kan hij lekker tussen alle loopse teefjes spelen zonder helemaal gek te worden. Wat ik zielig vind, is een reu waar niet mee gefokt wordt helpen, en continu bij welwillende teefjes weg houden, wanneer hij knettergek wordt en er bovenop wilt. Nu kan hij lekker onbezorgd verder spelen, en maakt hij zich niet/ veel minder druk!
Omdat castreren bij dit probleem geen enkele nut heeft, en 7 maand gewoon nog veel te vroeg is. Heel simpel.
Wilawander schreef:De hond zal niet ziek worden. Het gaat om de groei en om het vormen van o.a. het karakter. Castreren is pas aan te raden als de hond lichamelijk en geestelijk is uigegroeid.
Thirty schreef:Tuurlijk gromt ie als de andere hondvlak bij zijn eten komt. Dat heeft met dominantie helemaal niets van doen.
Zelfs een ranglagere heeft het recht zijn eten te verdedigen!
En dat is zijn goed recht.Wildgirl schreef:Thirty schreef:Tuurlijk gromt ie als de andere hondvlak bij zijn eten komt. Dat heeft met dominantie helemaal niets van doen.
Zelfs een ranglagere heeft het recht zijn eten te verdedigen!
Dát is echt onzin; goed opgevoede,sociale honden grommen niet als er een andere hond langsloopt tijdens het eten.
Mijn hond kijkt een keer op, dat mag ook van mij, en laat het daarbij.
Mbt het castreren; dit heeft geen invloed op het plas-gedrag; raadde jouw DA dit aan?
Zoja, krab je eens achter de oren mbt je DA.
Castreren kan wél het dominantieprobleem (gedeeltelijk) verhelpen.
Ik denk dat je er veel meer bij gebaat bent je eigen grenzen beter af te bakenen bij de hond; het gedrag wat hij nu als pup laat zien tegenover jullie als baas maar ook tegenover jullie oudere hond klopt van geen kant.
In het spel met de oudere hond is het natuurlijk gedrag dat hij wat meer gaat uitdagen maar hij moet ten alle tijden wél zijn plek kennen in ''de roedel''.
@Roxxxiej, HD heeft niets te maken met de castratie an sich, wél met het vaak zwaarder worden van ex-reuen na een castratie wat icm te weke gewrichten en banden HD kan betekenen...