Wanneer gaan de oogjes van m'n puppy open?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 14:01

WillBokkers schreef:
[
WillBokkers"
[quote="Hhilde schreef:
Nou, per ongeluk kan het gebeuren natuurlijk. Maar tot 4 keer toe? Wat mij betreft ligt de fout dan absoluut bij de fokker zelf, dit mag niet zo vaak gebeuren. :n
Vraag me af of er met stamboom gefokt wordt, onder kennelnaam en wat dit nest volgens de fokker (dus TS) bijdraagt aan het ras?

Rottweiler

Dat is geen antwoord op mijn vragen..[/quote]

Je vraagt het ras dat is een rottweiler[/quote]

ze vraagt geen ras ze vraagt stamboom/kennelknaam.

Lijkt mij stug dat die aanwezig is want neem aan dat de meeste serieuze (stamboom)fokkers wel weten dat een rottie onder de dogachtigen/molossers valt qua rasgroep (2 dus).

catalyst1

Re: Wanneer gaan de oogjes van m'n puppy open?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 14:10

TS..ik snap dat je on-topic wilt blijven,maar de oogjes zijn nu open en de meeste die hier nu antwoorden zijn serieuze fokkers net zoals ik, die zich zorgen maken over je pups en je gebrek aan kennis.Het laatste waar we op zitten te wachten zijn een aantal zieke/niet sociale rotweilers die over een aantla weken de wijde werled ingaan.Ik hoop dat je wel heel nauwkeurig uitkiest waar je pups naar toe gaan!!!

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 17:36

Ik zou als ik jullie was echt ervoor zorgen dat de moeder niet meer alleen bij de pups is zodat ze er niet nog meer dooddrukt.
De eerste 5 weken is er hier altijd iemand van ons bij gebleven. Daarna zijn ze naar een groter verblijf verhuist waar ze lekker konden rennen en ravotten. Moeders vond ze toen al een stuk minder leuk en voedde ze ook al veel minder vaak. Maar de moeder moet de pups ook schoonlikken ed. Dus ze zal toch wel regelmatig bij haar pups moeten en niet pas na 5 weken lijkt me. Hoe deden jullie het dan met het vorige nest?

Goed dat de oogjes inmiddels open zijn. Hoef je je daar niet meer ongerust over te maken.

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 19:14

catalyst1 schreef:
TS..ik snap dat je on-topic wilt blijven,maar de oogjes zijn nu open en de meeste die hier nu antwoorden zijn serieuze fokkers net zoals ik, die zich zorgen maken over je pups en je gebrek aan kennis.Het laatste waar we op zitten te wachten zijn een aantal zieke/niet sociale rotweilers die over een aantla weken de wijde werled ingaan.Ik hoop dat je wel heel nauwkeurig uitkiest waar je pups naar toe gaan!!!

Dat klopt daar zijn wij heel nauwkeurig in!

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 19:16

aisie schreef:
Ik zou als ik jullie was echt ervoor zorgen dat de moeder niet meer alleen bij de pups is zodat ze er niet nog meer dooddrukt.
De eerste 5 weken is er hier altijd iemand van ons bij gebleven. Daarna zijn ze naar een groter verblijf verhuist waar ze lekker konden rennen en ravotten. Moeders vond ze toen al een stuk minder leuk en voedde ze ook al veel minder vaak. Maar de moeder moet de pups ook schoonlikken ed. Dus ze zal toch wel regelmatig bij haar pups moeten en niet pas na 5 weken lijkt me. Hoe deden jullie het dan met het vorige nest?

Hoe bedoel je met niet pas na 5 weken? Elke 2 uur komt de moeder er ong.1,5 uur in huis
Goed dat de oogjes inmiddels open zijn. Hoef je je daar niet meer ongerust over te maken.

Sueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 11:21

Ik ben dit topic met verbazing aan het lezen!

Normaal moet je rekenen op zo'n 10 á 14 dagen eer de oogjes en oortjes opengaan, er kunnen een paar daagjes tussen zitten.

Nu vraag ik me wel af,
Je hebt al een of meerdere nesten gehad, je zou dit dus moeten weten.

Een kist van 2 bij 3 meter is wel erg groot ! Je zegt dat je bij de eerste kist doodlig stangen had, maar als die kist zo groot is moeten de pups een veel te lange weg afleggen om überhaupt weg te kunnen komen.
Een werpkist moet zo groot zijn dat moeder er languit in kan liggen maar ze moet er niet in verdwalen!
Een "normale" teef gaat niet op haar pupjes liggen, komt uiteraard wel eens voor maar ze staat dan gelijk op als een pupje paniekerig piept.

Het feit dat moeders maar zo nu en dan bij haar pupjes mag is uit den boze, mams word hierdoor de noodzakelijke privileges onthouden, melk aanmaak word minder, het sociale contact met haar en de pupjes ontbreekt waardoor de pupjes ook geen sociale vaardigheden aangeleerd word. Mama hoort 24 uur per dag bij haar pupjes te kunnen zijn !!

WAAROM liggen de pupjes is de garage!! Waarom worden ze niet in de woonkamer grootgebracht?
Geen contact met mama, niet voldoende contact met mensen, stofzuigers, televisies, radios , etc etc !!
Je hebt zo ook géén toezicht op wat er gebeurt.

Dit soort pupjes hebben dus al een vreselijke start en de toekomstige baasjes zullen daar een behoorlijke kluif aan krijgen.

Mijn advies : Stop met fokken !! Slechte fokkers zijn er al genoeg.

fjordie333

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 11:28

de pups moeten zo veel leren van hun moeder...laat dit aub niet meer gebeuren, niet goed voor mams, pups en nieuwe eigenaren !

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 11:41

Persoonlijk vind ik al een hond meerdere pups dood ligt, dat je daar niet meer mee moet fokken.

Wel zijn de eerste 14 dagen riskant want dan zijn de pups niet sterk genoeg om eronderuit te kruipen.

Zelf hebben wij meerdere nestjes rottweilers gehad en tot nu toe 1 geen 1 dood gelegen, maar dan moet ik wel zeggen dat we daar geluk mee hebben. Wij slapen niet bij het nest, maar gaan wel regelmatig Controleren en korte nachten doordat we laat naar bed gaan en er vroeg uit.

Zelf hebben wij ook een grote werpkist. Dit omdat de pups zo de ruimte hebben. Met een kleinere kist vind ik het risico te groot dat moeder op de pups gaan liggen. Moeders wil niet graag onder de lamp gaan liggen, want dat is te warm. Dus de pups liggen onder de lamp en moeders erlangs.

Qua ogen moet ik zeggen dat het bij ons verschilde qua aantal dagen.
Bij 9 dagen gingen ze nog niet open. Pas bij de 11a 13 dagen. Bij ons verschilde het ook qua grootte van het nest. Bij de kleinere nesten zag ik toch dat de ontwikkelingen sneller gingen.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 11:42

Dit topic is inmiddels ruim een jaar oud en de bewuste pups hopelijk gezonde pubers. Hoewel jullie adviezen prima zijn, zijn ze voor déze TS niet meer relevant, en aangezien er op P1 al een modopmerking staat of het hier ontopic kan blijven, gooi ik er hier even een slotje tegenaan.