Hoe reageren jullie dieren op vuurwerk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 15:18

de konijnen zijn bang , en de 6 katten tsja 1 is doodsbang en sluipt heel laag bij de grond :(:) de rest nergens geen last :)

eline10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 15:21

De hond is altijd heel erg bang, nu gaat het wel beter met hem maar nog steeds wel bang.
Omdat ze bij onze buren carbid aan het schieten zijn schrikt mijn pony heel erg hiervan; galopperen, hinniken enz.
dus staat zij nu op stal.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 15:21

Mijn katten zijn ieder jaar zéér geïnteresseerd en zitten gewoon voor het raam te kijken. Heel af en toe, bij érrug harde knallen, duiken ze even in elkaar om dan meteen weer recht overeind te gaan zitten :D

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 15:22

Paard heeft niet zo veel last van t vuurwerk gelukkig, de stal is buiten het dorp. de hond gromt af en toe als er een harde gillende pijl afgaat vlakbij, verder is hij wel rustig :)

MerelxG_R

Re: Hoe reageren jullie dieren op vuurwerk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 15:25

Paarden staan gewoon rustig op de wei te eten. Kijken af en toe alert op maar dat was het. De hond zit constant te piepen en is echt bang sinds een jaar of 3. Daarvoor stond hij zelfs mee buiten om naar het vuurwerk te kijken, maar sinds hij 1 keer met oud en nieuw in het pension heeft gezeten is hij echt doodsbang.

bosmonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 15:27

m'n hondjes liggen heerlijk te slapen, ondanks het geknal buiten. met uitlaten is de oudste hond wel erg alert. pleun, het konijn, is doof, dus zij heeft er geen last van :Y)

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 15:30

Heb net een uur gewandelt met de 4 doggies.
2 eigen 2 van mijn moeder.
de 2 oudste hadden nergens last van en liepen los, de andere 2 niet, pupke van 8 maand de ander is 2 jaar maar goed die luistert nog niet zo goed, daarnaast geen idee hoe ze reageert.
Ging prima, alleen op het einde kreeg mijn eigen pupke een beetje de zenuwen van al die herrie.
Nu ligt alles nock ondanks de herrie buiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 15:33

Hond is doof dus slaapt :D

Paarden staan zuur met kont tegen motregen in en gaan straks pas naar binnen...straks als het losbarst, de gillende keukenmeiden en de flitsen, dan is er paniek...

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 15:44

Konijn zit rustig en hamster ligt te maffen, no problem

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 15:49

Dreamybol schreef:
Kat kijkt zo nu en geïrriteerd op als er een heel harde knal is, maar slaapt verder rustig door. Als we straks weggaan zet ik de radio gewoon wat harder voor hem aan en zorg ik voor veel brokjes, het beestje gaat eten als ie gestresst is. Verder heeft ie natuurlijk toegang tot zijn eigen veilige plekjes voor als ie weg wil kruipen (zoals met stofzuigen..).
Mensen vonden het zielig dat ik wegging, maar als ik er wel zou zijn en hij is bang zal ik hem toch negeren...

Ik ben ook weg hoor ;)
Dus ben benieuwd hoe die het gaat doen (de kat), tot nu toe is die nog gewoon lekker zichzelf. Rent en springt overal en kijkt ook geregeld naar buiten.
Hond daarin tegen die is helemaal niet bang, die kijkt gerust mee.
Vanavond hebben we 4 honden, voor 1 is het de 1ste keer, dus die zal ook wel normaal mee doen, aangezien die andere dus niet bang zijn.

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 17:27

Onze hond van net 1 jaar reageert er, boven mijn verwachting, bijna niet op.
Had verwacht dat ze uit haar stekker zou gaan en met de staart tussen de benen naar huis wilde.
Dit is haar eerste oud en nieuw ook.
Nu ligt ze lekker te slapen, en gelukkig is het hier nog niet zo druk.
Wel heel harde knallen af en toe, maar daar reageert niet eens op.
Uitlaten gaat ook heel goed, als er een knal klinkt kijkt ze even op en blijft ze staan, maar vrijwel daarna loopt ze weer verder.

ben trots op haar <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 17:46

Mijn katten zijn niks anders dan anders :n De ene ligt zelfs in de vensterbank :+

Mariska_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 17:48

Puppy vind het niet eng, die slaapt/speelt gewoon door. En onze kat ligt al vanaf vanmorgen onder het bed. Arme beestje :(:)

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 17:51

Mijn katten van 9 maanden vinden er niets aan, hoop dat ze dat vanacht ook vinden, want ik ben niet thuis...

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 17:56

Ook al ben je wel thuis, dan nog kun je niets voor je beestje betekenen. Hij snapt niet dat het buiten is en angst is angst.
Mijn kat in paniek wil ik niet vasthouden, terwijl het toch echt een ontzettende knuffelbeer is normaal gesproken. Maar als ie bang is wil ie maar 1 ding en dat is naar een plek waar hij zich fijn voelt. 1 keer de fout gemaakt door te denken dat ik hem wel rustig zou krijgen als ik hem vast bleef houden. Daar gingen mijn kleren en huid. :=
Maar goed, hij is ook gek, want de stofzuiger is dood- en doodeng, de grasmaaier speelgoed en knallen gewoon irritant. :+

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 17:58

Mijn degoes maakt het eigenlijk weinig uit. Die doen gewoon lekker wat ze de hele dag doen, lekker lui slapen of in hun loopwiel rennen haha.

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 17:59

Ik schijt nog meer blubber dan ons hondje, die geeft er totaal niet om en loopt er rustig bij langs, hij is erg relax gelukkig met dit soort dingen :)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 18:04

Idefix, 16 jaar, Jack Russell: doof, dus slaapt gewoon door en blind, dus ziet ook niks.
Rakker, 10 jaar, Jack: lui, ligt de hele dag verdekt opgesteld in de mand.
Beau, 6 jaar, Mechelse Herder: Blaft de hele dag naar het geklap en op de kleurtjes in de lucht. Tot ze buiten loopt, dan is het blaffen een eind over. Ook niet bang.

Samaranch, 12 jaar, WPN: Hij is al dagen gestresst en heeft dat gisteren opgegeven. Staat nu relaxed op stal naar buiten te kijken naar de kleurtjes.
Desperado, 7 jaar, PRE: Al schiet je een kanon naast hem af, boeit hem nie, die kijkt altijd eerst of je het kan eten.
Prince, 12 jaar, Dartmoor: Boeit hem niks, zo lang ie maar kan eten ook.
Kleine welsh ook 7: Ook niet geïnteresseerd.

Op de wei waren ze wel wat kijkeriger maar op stal vinden ze alles best.

Alles is hier dus vuurwerkproof.

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 18:07

Paard vind alles best, is redelijk bomproef. Mijn kat daarentegen houdt maar niet op met staartswiepen, heel zielig. Ze is echt heel gespannen. Die zal wel de hele avond onder het bed gaan zitten

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 18:08

mijn kat schrikt niet en mijn pony (Sweet Mickey Brown) schrikt ook écht niet! Net gewoon buiten gereden :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 18:09

mijn honden reageren er niet op. tot nu toe. hebben een oudje van 13,5 jaar zitten. normaal was die erg bang voor vuurwerk, maar het lijkt alsof die het niet meer hoort. en we hebben een jonge van 1,5 jaar. die doet ook alsof die het niet hoort :P

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 18:15

Paarden reageren nergens op.

Hond is wel alert en ligt onder de eettafel op een stoel. Wilt niet graag naar buiten. Dus doet bij het eerste stukje gras alles en dan wilt ze weer snel naar huis.

edelgold

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 18:18

Onze dieren geven niets om geknal , alleen afwachten hoe het veulen reageert.
De paarden staan in de paardenstal ,en de hond en een kat zijn hier in huis,de andere katten zoeken een warm plekje in het strohok.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 18:20

Een van onze katten die zit al de hele tijd in de hoek van de kamer, arm dier! De andere zit al een hele middag op schoot en de ander zit ergens buiten? :(

pony33

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 18:34

De hond is doodsbenauwd en blijft ook continu plakken aan je :(:) . Hij heeft nu voor het eerst pilletjes (Alprozalam) en het werkt wel aardig goed. Hij durfde zelfs buiten te plassen en ragde niet meteen naar binnen bij een knalletje. :')
De katten, 5 stuks geven er niet om, blijven wel binnen nu verplicht.
de paarden maakt het ook niets uit, op ongeveer 500 meter waren ze aan het carbid schieten, kijken ze niet van op. De hoge sis/gil dingen en het geretetetetet van kleine rotjes; dan kijken ze even waar het vandaan komt :)