Waar zijn jullie dieren met oud&nieuw?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

hamsterfan

Re: Waar zijn jullie dieren met oud&nieuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 20:24

Ik zet mijn 2 hamsters met hun kooien op mijn kamer, ben zelf niet thuis dit jaar. Ze staan beneden in de woonkamer, en aangezien mijn broer 16 vrienden uitnodigt en de tussendeur dan de hele tijd open staat (of open en weer dicht) vanwege het vuurwerk afsteken wil ik ze toch liever boven op mijn kamer hebben (tegen de tocht en het harde geluid) donker, misschien een handdoekje er over en klaar :).

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 20:28

Onze honden zijn thuis en wij ook :)
Ze knallen nu al behoorlijk bij ons in de buurt en tijdens het wandelen kijken ze niet op of om (onze jongste heeft zijn eerste oud en nieuw, maar is totaal niet onder de indruk hebben we dus nu al gemerkt, onze oudste wou vorig jaar voor de raam kijken en toen ze er niks meer aanvond ging ze op de bank liggen). Met oud en nieuw verwacht ik dan ook dat ze gewoon lekker wat rond zullen lopen. Er is muziek aan bij ons en wij vieren het niet zo heel uitbundig, dus er is ook weinig reden voor ze om zich druk te maken.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 20:29

mijn hond en kat zijn binnen, kat gaat meestal onder mijn bed zitten en de hond ligt bij mij in de buurt(hij vind het niet leuk maar is niet echt in de stress dus hij krijgt verder niets ervoor, kat ook niet)
cavia's staan in de tuin maar die zijn niet echt onder de indruk, hebben een binnen/nachthok helemaal vol met stro en doekjes waar ze zich lekker verstoppen.

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 20:30

Onze hond is erg bang voor het vuurwerk dus die verstopt zich in de ruimte boven de kelder en komt er de volgende dag pas uit. Hij kan daar wel gewoon lekker liggen.
De papegaai van mn broertje vindt het allemaal machtig mooi en gooit z'n hele repertoire aan geluiden er uit := en zit te stuiteren op zn stok! :=

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 21:09

De katten zitten op zolder verstopt. De hond is bij mijn ouders omdat zowel mijn man als ik moeten werken. Mijn ouders zijn vertrouwd en er is nog een andere hond in huis die niet op knallen reageert. Hopelijk kalmeert dat iets.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 21:11

Konijnen - op de inloopkas van me moeder
Vogels - Ook
Paarden - op stal :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 22:05

Het konijn zit grwoon buiten in zijn hok..... die is altijd heerlijk rustig en heb ik me nog nooit zorgen over gemaakt.
De kat is, als het lukt haar op tijd binnen te hebben, binnen.... Vorig jaar hebben we verder op in de straat oud en nieuw gevierd en toen was ze niet op tijd. Ben ik om half 12 nog een keer naar huis gelopen en was ze er al. Even bij gezeten tot ze haar eten op had en snel terug gelopen.
Maak me er meestal niet zo heel erg druk over.

Bij mijn ouders is het een ander verhaal, die hebben een hond die echt doodsbang is. Die wil ook helemaal niks meer, niet eten, niet drinken eigenlijk wil ze alleen in de auto zitten :?
Die krijgt dus elk jaar wel iets van de DA. DA is vorig jaar zelfs bij mijn ouders thuis geweest en die oordeelde dat het toch wel echt nodig was, omdat ze echt abnormaal bang is.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 23:50

Mijn kat loopt normaal buiten maar die is bang en blijft dus sinds gisteren binnen. Ze mag in het hele huis komen, maar om 12 uur zit ze in de woonkamer, daar hoor je minder dan boven. Onze skunk zit daar ook, dat beest is onverstoorbaar en zal ongetwijfeld diep slapen.

De fretten zitten buiten en blijven ook buiten, die vinden het vuurwerk prachtig om te zien en zijn totaal niet bang.

Hondlief is ook niet bang, en die gaat mee als ik weg ga. 's Morgens mee naar het werk, 's middags gaan we flink wandelen met een groep honden en mocht ik 's avonds weg gaan dan kan ze mee.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 10:30

Onze hond krijgt een reispilletje zodat hij wat rustiger is, en hij gaat alleen naar buiten als het echt moet.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 10:32

Mijn katten mogen nu nog naar buiten maar aan het einde van de ochtend hou ik ze binnen tot morgen. Ze mogen voor deze dag ook naar boven, 2 van de drie zijn erg bang.

De hond komt sowieso niet alleen naar buiten. ik wandel wel gewoon met hem vandaag en vanavond mag mijn vriend hem uitlaten (ik heb het niet zo op groepjes jongeren die met knalvuurwerk gooien). Hij geeft er zelf verder weinig om.

Ons konijn heb ik gisteren naar binnen gehaald en die is nu gezellig 2 daagjes bij ons. Hij is er wel erg bang voor.

De paarden mogen vanochtend nog naar buiten maar komen dan op stal. De buren zijn overdag ook al erg actief met vuurwerk en erg prettig vinden de paarden het zeker niet. Gereden wordt er vandaag niet. Morgen weer.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 10:37

Onze honden zitten gewoon zoals altijd bij ons in de woonkamer.
Er wordt sinds gisteravond al veel geknalt hier, maar ze zijn er niet bang voor.
De jongste reageert er wel op door te blaffen, maar dat doet ie zo'n beetje op ieder geluidje wat ie hoort.
Dus dat zijn we wel gewend.
De andere draaien een keer met hun oren en gaan door met wat ze aan het doen zijn.
De jongste zal vannacht met het echte vuurwerk wel weer bij mam op schoot kruipen en wat rondkijken, maar hij ligt elke avond bij haar dus ook dat is geen opvallend gedrag.
De middelste en oudste staan bijna elk jaar met hun voorpootjes op de vensterbank naar buiten te kijken.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 10:43

de katten mogen hier niet meer naar buiten hoor.....ze knallen nu al als gekken hier in dit dorp :(
De hond is nu nog ok, maar als het losbreekt vanavond dan zal er iemand bij haar moeten blijven.
Die raakt compleet in paniek :(:)
paard is net verhuist naar een andere stal en die heb ik dit jaar....net na de jaarswisseling.....gekocht.
Het is nog even aanzien hoe hij is met het echte knalwerk.
Maar hij staat veilig op stal gelukkig

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 10:43

Ik heb mijn hondje lekker in de woonkamer het gaat nog vrij goed kwa angst :j

Ik heb haar net ook nog even in het park door de blubber laten rennen :')

Ik denk dat mijn paardje gewoon tot 7 u nog buiten blijft en dan eruit word gehaald en op stal word gezet door de mensen waar ik sta :)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 10:57

We zorgen nu tijdelijk voor het konijn (in de tuin) van de buren.
Die blijft buiten, al heb ik wel medelijden met het diertje mocht ze bang zijn.
Voor onze kat hebben we boven alle rolduiken en dauerlufts dicht. Die ligt nu al onder het bed te bibberen.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 11:07

Er wordt hier ook al behoorlijk geknald, de twee katten zitten nu samen onder mijn stoel :(:)
Ik heb een Felixway verstuiver in het stopcontact zitten, afgelopen jaren hielp dat wel wat. Vorig jaar waren we thuis met vrienden, toen heb ik ze in de slaapkamer opgesloten. Dit jaar gaan we weg, mogen de katten gewoon rondlopen maar doen we ook de slaapkamerdeur open; ze kruipen graag onder bed / in donkere hoekjes. De lampen laten we gewoon aan, gordijnen dicht en de verstuiver op de slaapkamer in het stopcontact. Dan hoop ik dat het mee valt voor ze, maar ze zijn allebei best angstig. :(:)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 11:10

Ik heb een kat en die is gewoon binnen, zonder kalmerende dingen.

Ik geef een feestje thuis vanavond en volgens mij vindt hij het niet zo eng, tot nu toe reageert hij niet op de knallen. Ik zorg ervoor dat hij gewoon alle kamers in kan om zich te verstoppen en verder wordt hij genegeerd als hij bang is.

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 11:13

Mijn paard (en de 3 anderen die erbij staan) gaan een nachtje bij de manege nabij logeren waar ze op stal kunnen.
Bij ons staan ze 24/7 buiten en we hebben geen stallen die dicht kunnen. En ik zou niet willen dat paardlief met al het vuurwerk in de buurt ergens belandt waar ie niet hoort te zijn.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 11:14

Mijn katten hou ik al sinds een aantal dagen binnen en die blijven de komende dagen nog binnen tot iedereen z'n vuurwerk op heeft. Ik heb 1 hond van de 3 die heel bang is voor vuurwerk en die doe ik altijd in een bench die helemaal verstopt staat met dekentjes eroverheen, dan gaat het goed en merkt hij er niet veel van. Om middernacht gaat de TV heel hard aan zodat hij de tv hoort en de klappen bijna niet.

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 11:17

Voor mijn kat heb ik een fort van dekens en kussens gemaakt. En daar ligt ze nu in :+
Ligt ze er helemaal tevreden in te spinnen haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 11:48

Ik hok alles op, diervriendelijk of niet.

Ga met de honden vanmiddag nog even naar het bos, kunnen ze uitrazen, paard is op stal, en sorry meis, maar blijft daar tot morgenochtend. De honden blijven daarna fijn binnen.

Ik neem geen risico's met mijn dieren :n

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 12:07

ze zijn hier in de straat flink aan het knallen en de kat zit voor het raam te kijken :)
af en toe schrikt ze wel van een harde knal,maar verder is ze vrij rustig
ze wil er wel uit,maar vandaag maar even niet,de kattenbak is schoon dus daar kan ze dan wel op,neem geen risico dat ze schrikt en weg rent.

mijn pony blijft op de weide staan, gelukkig buiten de stad en vrij rustig,dus dat komt wel goed. :j

mijn konijnen daar verwonder ik me eigenlijk wel over..
hun hok staat achter in de tuin en daar achter staan ze dus te knallen,maar ze kijken niet op of om.
vannacht gaat er een dikke deken voor het hok langs zodat ze niet al teveel mee krijgen van alle lichtfiltsen.
morgen dan nog wat na-knallen en dan is het gelukkig weer voorbij! :D

alle dieren en eigenaren een fijne jaarwisseling gewenst!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 12:10

Mijn hondjes blijven gewoon binnen, ze krijgen niets :n Ze geven gelukkig niets om de knallen :)
Mijn vorige hond was wel altijd als de dooood voor knallen en die kreeg wel een paar pilletjes altijd.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 12:13

Katten zijn binnenkatten, dus blijven gewoon binnen. Mijn oudere kat vind vuurwerk wel interessant en zit vaak voor het raam te kijken. Jonge kat ziet en hoort voor het eerst vuurwerk, maar reageert nu nog niet eens op de knallen. Hond kijkt wel op van de harde knallen, maar is niet bang. Paard staat vanavond gewoon op stal, maar die vind vuurwerk ook niet al te interessant.

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 12:29

Mijn 2 katten zijn niet binnen te houden tenzij ze dit vrijwillig doen.
Gelukkig hebben ze vorig jaar tot 00u lekker binnen gelegen (mits er geen bezoek is, dus niet altijd even gezellig :') ), toen werdt het even moeilijk voor ze. Maar ik gok dan maar dat ze lekker wegkruipen achter de schuur of even het bos in schieten.. later zijn ze dan weer terug.
Voordeel is dat het hier heel rustig is dus hoewel ik het altijd rot vind dat ze wegschieten ben ik hier minder bang dan bijv in een woonwijk..
Wel heb ik voor het eerst Sanal gehaald (tryptofaan).. Daar geef ik ze als ondersteuning beide een half tabletje van... voorgaande jaren ook niet gedaan dus ga niet ineens overdrijven.

Knijnen gaan normale tijd hun hok in, voer/hooi erin, plank ervoor.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 12:33

Paard staat gewoon in de wei, heb de wei wel zo afgezet dat ze er vanaf de straat niets in kunnen gooien. Gaat vanmiddag zoals altijd rond 5 uur naar binnen, dan tot morgen vroeg 9 uur ofzo op stal.
Honden zitten gewoon bij ons in de kamer. Onze lab vind het allemaal wel prima en is niet bang. Onze Jack is wat angstiger en die blaft continu, maar ook niet heel bang. Blijven vandaag gewoon bij ons en wij doen niet anders dan normaal, merken zij er ook weinig aan.