Vlooien in huis!!!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Miiejs

Re: Vlooien in huis!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 23:14

Oooo ik zit met precies het zelfde probleem!!
Ik heb een 4 jarige heilige birmaan overgenomen maar blijkbaar zaten er nog vlooien eitjes van de vorige bewoners in de vloerbedekking!

Heb afgelopen vrijdag voor de 2e x heel het huis ingesprayed maar zag ze ook nog op haar lopen.. Heb dus alleen t probleem dat ik ze niet kan pakken in die lange vacht!

Ik lees even mee verder meer tips heb ik voor jou ook niet helaas!

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-12 23:18

koop pipetten met advantage bij de dierenarts, dat werkt goed, ook in die vacht :j

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 23:23

Dankje die ga ik morgen maar even halen, had frontline gekocht en haar daar 4 weken geleden mee gedaan en nu dus weer en 2 weken terug maar dat werkt dus inderdaad niet

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 14:21

Ik heb het idee dat ik het nu aardig onder controle heb, al zie ik Boema nog steeds likken en krabben maar ik heb zelf ook nog steeds jeuk van de beten van 1,5 week geleden.... Dus dat is misschien daarvan.

Rondspringen zie ik ze niet meer.
Gister weer lekker stofgezogen en de zak in een pedaalemmerzak gedaan en dichtgebonden, om dat ding nou elke keer weg te gooien vind ik ook zonde van mijn geld.
Volgende week weer alles inspuiten voor ronde 2 :D

Ik had dat bakje water met dat kaarsje gedaan en had er 2 gevangen *\o/* hahaha

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 14:24

ik ga al deze dingen ook eens uit proberen. We dachten ervan af te zijn. Hebben eigenlijk de vlooien nooit gezien, maar ze krabten zich wel. 2 weken geleden 1 vlo zien lopen op onze kat en eraf gehaald. Nog een keer een pipetje gegeven. We gaan ons huis weer in sprayen met bolfo. en ik ga mijn katten ook even wassen met betadine shampo. Onze ene kat zit helemaal onder de wondjes omdat ze blijft krabben. Heb bij haar echter nog nooit een vlo gezien.

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 14:29

Gaat dat lukken, kat wassen? Lijkt me echt zelfmoord hahaha.
Ik had ook Bolfo gedaan maar dat van kruidvat werkte beter vond ik

paatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 14:33

wat mijn oma altijd doet, is snachts een emmer water met sop neerzetten met een zaklamp die erin schijnt, volgens haar ligt de dag erna de emmer vol met verzopen vlooien
Zelf heb ik het nooit geprobeerd.. maar wie weet! :P

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 14:35

Haha ja denk dat het zelfmoord word. maar het moet wel. Want korstjes/wondjes blijven ook jeuken. Ze krabt ze zelf elke keer opnieuw open. Dus ik weet niet of de jeuk nu van de wondjes of van de vlooien komt. Door al dat wassen en knagen word haar vacht op haar rug ook minder. Ondervacht zit daar bijna niet meer :n Onze andere kat laat haar wondjes met rust en heeft vrijwel geen jeuk meer.

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 14:42

IS ze niet allergisch voor het vlooienspul? Of voor de vlooien zelf? heb ik ook weleens iets over gehoord, moet je eens bellen naar de kliniek, misschien hebben ze de gouden tip, dan zit je vanavond niet onder het bloed ;)

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 14:45

Ja zou kunnen. We gaan ook bellen. Maar aan die wondjes moet toch iets gedaan worden natuurlijk. Dus toch maar even mijn leven wagen om haar jeuk wat te verlichten :+

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 14:49

Ja precies, zo sneu dan ook he om ze zo te zien krabben. Nu ikzelf ook gebeten ben weet ik hoe erg het jeukt, grrrrr