Kamal_Nadiah schreef:Ik heb een zeug. Dit is allemaal cavia vriendelijk wat ze in haar kooi heeft:
6x knaag sticks (Honing, groene weide en gras\hooi met stukjes groenvoer) TROEP
2x knaag stenen (ik had andere en heb inmiddels goede gekocht) Er bestaan geen goeie knaagstenen
2x knaagdier broodjes (groen met pitjes, samengeperst hooi met papaja op de bovenkant)
1x liksteen (met mineralen) Ook dit is zeer slecht
1x een huisje met dubbele oploop (ze kan er op maar dat doet ze niet, dat is heel steil)
1x voerbak met altijd voer (natuurlijk met vitamine C)
1x drink fles aan de kooi bevestigt (met altijd vers water)
1x een ronde voer bal met belletje (zit nu witlof in)
en altijd een paar losse blaadjes sla in de kooi "verstopt"
Ik hoop dat het nu duidelijk is dat mijn cavia niks te kort komt. Ik heb trouwens ook al contact opgenomen met verschillende opvangen. Die hebben hetzelfde tegen me gezegd, het is goed zolang ze genoeg te doen heeft. Mocht ze slecht gaan eten, niet meer uit haar hokje willen komen etc. , dan moest ik weer contact opnemen en dan zouden we gaan kijken wat de oorzaak zou zijn. Maar ze eet altijd als de beste en rent het liefst de hele dag door de kooi of los in mijn kamer.
Groetjes!
PS. Eigenlijk had ik kunnen weten dat ik kritiek zou krijgen maar daar heb ik toen niet bij stilgestaan.
Ik mis een bult hooi in je kooi ?
En welke opvang heb je gemailt, ben wel benieuwd welke opvang zulk advies geeft...