Hond sinds dat ik zwanger ben sterk veranderd??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 20:49

MamboBeach schreef:
Ja, dat zijn mijn zaken niet, paard, hond of kat. Ik vind niet dat men zich daar mee moet bemoeien en nog erger, vaak al een conclusie trekken...
Als ik voor mij zelf even uit ga en ik heb een hond met een probleem, ik zou geen therapeut in de hand nemen. Waarom? Ik heb daar werkelijk niets mee en zou daar ook geen geld aan uit geven maar wellicht wel aan iets anders. Dat gaat een ander toch niets aan? En al zou TS haar hond weg willen doen, wat dan nog?

het hele doel van iets op een forum zetten is nu juist dat mensen zich er mee bemoeien. Wie geen zin heeft in reacties moet iets niet op een forum zetten.

En als TS op een forum schrijft dat ze denkt aan 'een andere oplossing' en later aangeeft daarmee te bedoelen dat de hond weg moet dan zie ik geen reden om daar geen mening over te mogen hebben en uiten.

Op dit moment zitten er zoveel honden jarenlang in asiels dat ik inslapen een humanere optie zou vinden dan jezelf wijsmaken dat het beter is voor de hond om 'te verhuizen'. Maargoed, dat is mijn mening. Dat ts daar kritiek in leest moet ze zelf weten, dat is dan weer haar goed recht :)

MamboBeach

Re: Hond sinds dat ik zwanger ben sterk veranderd??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 21:45

Waarom kunnen mensen zich niet beperken tot alleen de vraag van TS? Anders ga je toch ook behoorlijk offtopic? Ik heb niets met een gedragsdeskundige, dus dan ben je slecht?

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 00:31

Onze honden zijn helemaal niet veranderd , hadden er destrijds nog 3, (een is 2 maanden later door kanker overleden, dus niet door het kind ;) ) Maar ik heb helemaal niets gemerkt aan de honden.

Dus het hoeft ook weer niet.

Esplendido

Re: Hond sinds dat ik zwanger ben sterk veranderd??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 00:50

Onze hond was tijdens mijn zwangerschap ook erg beschermend naar mij toe. Ook was ik best zenuwachtig over hoe het zou gaan als ons kindje er eenmaal was. Gelukkig was het meteen goed. Toen we na de geboorte uit het ziekenhuis kwamen hebben we de hond even voorzichtig laten snuffelen en vanaf dat moment heeft ze ons kindje altijd (op een niet vervelende of agressieve manier) beschermd.

Ik denk dat het belangrijk is dat je duidelijke rangorde hanteert gewoon door duidelijke een eerlijke regels.

Eventueel kun je overwegen om als de hond alleen thuis is de hond in een bench te laten. Dat voorkomt in ieder geval dat de hond dingen sloopt en als je de bench niet als straf gebruikt is het voor een hond een veilige plek. (Die van ons rennen altijd naar hun bench als we gaan slapen en ook als ze iets spannend vinden liggen ze het liefst in hun bench). Bovendien heeft de hond dan ook een eigen plekje en dat kan fijn zijn voor de hond als je kindjes gaan kruipen lopen en met de hond willen spelen terwijl de hond dat niet wil...Als je liever geen bench wilt, zijn er ook speeltjes die je kunt vullen met een soort pasta die de hond heel lekker vindt, dan is je hond wel een uurtje zoet om alle pasta uit dat speeltje op te kunnen eten.

Verder probeer je hond geestelijk uit te dagen, bijvoorbeeld door een speeltje te verstoppen en hem dat te laten zoeken.

De dingen die voor de hond gaan veranderen door de komst van de baby kun je het beste al geruime tijd voor de komst van de baby aanpassen zodat de hond die aanpassingen niet met de komst van de kinderen gaat linken. Probeer als de kinderen er eenmaal zijn om ook de hond voldoende aandacht te geven juist als de kinderen erbij zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 15:40

MamboBeach schreef:
Waarom kunnen mensen zich niet beperken tot alleen de vraag van TS? Anders ga je toch ook behoorlijk offtopic? Ik heb niets met een gedragsdeskundige, dus dan ben je slecht?

Omdat TS deze zaken allemaal in haar OP heeft genoemd.

@TS 'geld voor een therapeut heb ik niet "of 'ik heb geen geld voor een therapeut over' , vind ik 2 heel verschillende dingen trouwens.

Als je dit gedrag al storend vind en al denkt aan een eventuele andere optie, dan vraag ik me af hoe je op de hond gaat reageren als de kinderen er zijn. Persoonlijk kwam het 'wegdoen van de hond' nooit in me op tijdens mijn zwangerschap.

WAt hier heeft geholpen metde hond, is de hond eerst overal bij betrekken, de hond nog meer aandacht geven dan voorheen, zodat bijten niet door jaloezie (wat het meest gebeurt) komt. Laat de visite de eerste tijd eerst de hond aanhalen, net als anders en niet gelijk naar de babies rennen en de hond zijn aai overslaan. Hiermee kweek je ellende. Toen wij thuis kwamen heeft eerst onze andere huisgenoot kennis gemaakt met de baby, de hond heeft hem als eerste thuis gezien. De baby lag bij mijn man op de arm en de hond mocht snuffelen, daarna kwam de visite aan de beurt om de baby te bekijken. De hond was overal bij, we hebebn de hond heel veel aandacht gegeven en geen plekken ontzegd waar hij anders wel mocht komen. Op het speelkleed mocht hij niet, maar wel er naast bijvoorbeeld. Investeer in je hond als je een fijne band wilt hebben tussen jezelf, de babies en de hond. En mocht een gedragsdeskundige nodig zijn, omdat je het zelf niet weet of kunt, doe dat dan, das investeren in de veiligheid van de kinderen zowel als die van je hond. Leer beiden ook de grenzen, ook de kinderen als ze iets groter zijn.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 16:28

MamboBeach schreef:

Ik heb me beperkt tor de vraag van ts, maar dat ik naar eer en geweten antwoord geef betekent natuurlijk niet dat dat het antwoord is dat ts wil horen... maakt mij dat slecht?

In feite is de openingsvraag al een beetje gekleurd. "Hond sinds ik zwanger ben veranderd???"... dan denk ik als ik heel eerlijk ben "DUH... de hónd is niet veranderd, het vrouwtje is veranderd" maar elke opmerking in die richting wordt door ts afgewezen. Dáár kan het immers niet aan liggen.

Dan begint het er voor mij wel een beetje op te lijken dat ts niet zozeer tips wil maar bevestiging zoekt voor het wegdoen van de hond in kwestie.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-11 19:55

Cursus lezen is misschien voor sommige ook niet heel onbelangrijk :')

Nogmaals wat ik al 100 keer heb gezegd wil ik mijn hond niet weg doen, maar zoek een oplossing voor haar gedrag!

En natuurlijk heb ik geld voor een therapeut of DA maar ik heb niks met een therapeut!!

Hoe de hond straks met de kleintjes om gaat ben ik totaal niet bang voor en weet voor 99% dat het goed gaat komen!!!

En wat ik al eerder zei de meningen blijven verdeelt over eerst de hond aandacht geven of eerst de tweeling!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 19:58

Askim schreef:
Geld voor een therapeut heb ik niet en vanavond bel ik de DA om te overleggen.

Iemand hier tips of hetzelfde meegemaakt?

niet zo raar hoor dat mensen erop reageren je letterlijke woorden staan in je OP

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-11 20:08

Klopt heb me daar verkeerd verwoord!

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 20:10

Ojajoh schreef:
Kimbers schreef:
@ maringe, mag ik vragen wat jullie eraan hebben gedaan om deze hond weer 'normaal' te krijgen?

Hier ben ik ook nieuwsgierig naar

En nou weet ik dat ik in niemand zn portomonnee kan kijken
Maar geld voor een therapeut is er niet........
Maar wat denk je wat baby's kosten dan
?

Dat was ook mijn eerste gedachte....

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-11 20:12

Wildgirl anders even alles lezen! ;)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 21:30

Mindim schreef:
MamboBeach schreef:

Omdat TS deze zaken allemaal in haar OP heeft genoemd.

@TS 'geld voor een therapeut heb ik niet "of 'ik heb geen geld voor een therapeut over' , vind ik 2 heel verschillende dingen trouwens.

Als je dit gedrag al storend vind en al denkt aan een eventuele andere optie, dan vraag ik me af hoe je op de hond gaat reageren als de kinderen er zijn. Persoonlijk kwam het 'wegdoen van de hond' nooit in me op tijdens mijn zwangerschap.

WAt hier heeft geholpen metde hond, is de hond eerst overal bij betrekken, de hond nog meer aandacht geven dan voorheen, zodat bijten niet door jaloezie (wat het meest gebeurt) komt. Laat de visite de eerste tijd eerst de hond aanhalen, net als anders en niet gelijk naar de babies rennen en de hond zijn aai overslaan. Hiermee kweek je ellende. Toen wij thuis kwamen heeft eerst onze andere huisgenoot kennis gemaakt met de baby, de hond heeft hem als eerste thuis gezien. De baby lag bij mijn man op de arm en de hond mocht snuffelen, daarna kwam de visite aan de beurt om de baby te bekijken. De hond was overal bij, we hebebn de hond heel veel aandacht gegeven en geen plekken ontzegd waar hij anders wel mocht komen. Op het speelkleed mocht hij niet, maar wel er naast bijvoorbeeld. Investeer in je hond als je een fijne band wilt hebben tussen jezelf, de babies en de hond. En mocht een gedragsdeskundige nodig zijn, omdat je het zelf niet weet of kunt, doe dat dan, das investeren in de veiligheid van de kinderen zowel als die van je hond. Leer beiden ook de grenzen, ook de kinderen als ze iets groter zijn.

Dan moet een GD wel je ding zijn he, dat is geen verplichting zoals heel bokt doet overkomen. Ik zou zo'n persoon ook niet inschakelen, maakt mij dat dan slecht?

Wie zegt dat TS geen aandacht en tijd aan de hond wil besteden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 22:27

MamboBeach schreef:
Dan moet een GD wel je ding zijn he, dat is geen verplichting zoals heel bokt doet overkomen. Ik zou zo'n persoon ook niet inschakelen, maakt mij dat dan slecht?

Wie zegt dat TS geen aandacht en tijd aan de hond wil besteden?

Zeg ik dat dat je slecht maakt dan? En zeg ik dat ze geen tijd en aandacht aan de hond wil besteden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 22:28

Askim schreef:
Cursus lezen is misschien voor sommige ook niet heel onbelangrijk :')

Nogmaals wat ik al 100 keer heb gezegd wil ik mijn hond niet weg doen, maar zoek een oplossing voor haar gedrag!

En natuurlijk heb ik geld voor een therapeut of DA maar ik heb niks met een therapeut!!

Hoe de hond straks met de kleintjes om gaat ben ik totaal niet bang voor en weet voor 99% dat het goed gaat komen!!!

En wat ik al eerder zei de meningen blijven verdeelt over eerst de hond aandacht geven of eerst de tweeling!

Je hoeft niet aldoor zo l+llig te reageren.
Citaat:
Wat te doen en gaat dit over of zou ik een andere oplossing moeten zoeken voor de hond?

Ja daar bedoel ik mee een ander baasje en weet je waarom?? Omdat ik straks ook twee kinderen heb om voor te zorgen en ik niet even nog de hond elke keer kan gaan wassen als ze weer door de stront heeft gerold.. Doe uit bescherming voor beide!!

En zag reacties over geld (ook makkelijk oordelen zo) maar we krijgen straks een tweeling en daar hebben we al flinke kosten voor en als ik dan ook nog even een hond heb die veel geld kost en waar ik toch mee naar een gedragstherapeut moet zeg ik Nee, want mijn gezin staat dan nog altijd op nummer 1 en denk ook niet dat het zo gek is!

Je zegt dat je al 100 maal hebt gezegd dat je je hond niet wil weg doen, maar je posts suggereren dat je daar wel degelijk je gedachten over laat gaan.

Je zegt dat je geen GD wilt omdat dat je ding niet is, prima, maar het enige wat ik van jou lees mbt tot de GD zijn de kosten.

Je zegt dat alles goed gaat komen met de hond en de tweeling, maar tegelijk geef je aan geen tijd te hebben voor een hond die zich ook nog een vies rolt.

Dus je kan wel telkens tegen mensen zeggen dat ze beter moeten lezen, ik denk eerder dat je zelf misschien wat duidelijker moet zijn, want je spreekt jezelf telkens tegen. En op deze uitspraken was ook mijn post gebaseerd.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-11 11:48

nee dat klopt ik zeg nee tegen een gedragstherapeut, omdat IK het niks vind en het ook nog eens handenvol geld kost!
En daarbij krijgen we een tweeling die ik ook niet te kort wil doen en daarom wil ik het ook oplossen met tips!

Maar het is toch niet raar als ik zeg als de hond het blijft doen en je straks een tweeling heb om voor te zorgen wat de komende tijd heel druk gaat worden en het meeste op mijn rug komt, omdat vriendlief weer moet gaan werken ik het er niet bij kan hebben dat ik elke keer de hond moet gaan wassen, omdat ze elke keer in de poep rolt...
Daarbij komt dat ik gelijk erna mijn hele badkamer mag poetsen en het hele huis waar ze doorheen moet?
Er zit nog steeds maar 24 uur in een dag en kan mijn kinderen niet tekort doen vanwege een dier waar ik gek op ben...

Maar nogmaals daarom ben ik nu bezig om het op te lossen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 11:58

Askim schreef:
nee dat klopt ik zeg nee tegen een gedragstherapeut, omdat IK het niks vind en het ook nog eens handenvol geld kost!
En daarbij krijgen we een tweeling die ik ook niet te kort wil doen en daarom wil ik het ook oplossen met tips!

Maar het is toch niet raar als ik zeg als de hond het blijft doen en je straks een tweeling heb om voor te zorgen wat de komende tijd heel druk gaat worden en het meeste op mijn rug komt, omdat vriendlief weer moet gaan werken ik het er niet bij kan hebben dat ik elke keer de hond moet gaan wassen, omdat ze elke keer in de poep rolt...
Daarbij komt dat ik gelijk erna mijn hele badkamer mag poetsen en het hele huis waar ze doorheen moet?
Er zit nog steeds maar 24 uur in een dag en kan mijn kinderen niet tekort doen vanwege een dier waar ik gek op ben...

Maar nogmaals daarom ben ik nu bezig om het op te lossen ;)

Dat snap ik prima, maar je noemt in verschillende posts verschillende dingen en vindt het vervelend dat we het niet allemaal aan elkaar koppelen en dan reageer je vervelend.

Ik bedoel alleen maar te zeggen dat wanneer de kinderen er zijn, het vaak gebeurt dat de hond weg valt in aandacht. En dat kun je niet willen, maar met 2 ukkies overkomt het je gewoon. Ik zeg alleen, waak ervoor, als je wilt dat het goed gaat tussen beiden. Dat je op voorhand zegt dat het goed gaat voor 99% is helemaal niet gezegd. De hond reageert nu al op verandering, terwijl hij juist nu meer aandacht krijgt. Dus van een pluspunt voor hem, geeft hij een negatief signaal af.
Wat gebeurt er als de kinderen er zijn, dan geef je een minpunt, want hoe je het ook went of keert, hij zal erbij in schieten, hoe reageert zij dan? Daarom de kwestie nu al aanpakken en daarom geef ik de dingen aan wat je kunt doen zodat de hond zich geen buitenbeen voelt straks.
Het was allemaal positief bedoeld en jij maakt er iets negatiefs van.

Dat jij nu al aangeeft straks misschien te weinig tijd te hebben voor de hond, zegt al genoeg imo en dat bedoel ik niet negatief. Ik persoonlijk heb daar nooit over nagedacht, ook niet over hoe het zou gaan tussen hond en kind en of er wel genoeg uren in de dag zouden zitten, was een vanzelfsprekendheid voor me, ze waren er straks immers beide?

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 18:26

Wilde even laten weten dat de hond dit gedrag niet meer heeft vertoont!

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 17:55

Vreemde gedrag zal best nog eens terugkomen zolang er nog geen rust in het gezin is, als je een half jaar verder bent is het al heel anders ,als iedereen aan zijn nieuwe "rol' in het gezin gewend is.

Ik lees hier iets heel verontrustends over wie er het eerst 'aan de beurt is", de hond of het kind!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Op het moment dat je hond eerst de aandacht krijgt en dan pas het kind ,dan geef jij daarmee aan dat het kind onderaan de roedel staat.
OOk de hond zal het kind dan zo gaan behandelen, dus bijvoorbeeld :
het in de toekomst omver lopen omdat hij vind dat hij voorgaat (dat heb je m toch geleerd: dat hij voórgaat op het kind?) ,
en misschien het kind ook bijten als het wel als eerste gaat.
En dan kun je de hond niks verwijten .JIJ hebt hem immers aangeleerd dat de hond voorgaat én het kind dus onderaan staat in de roedel. DUS mag de hond het kind dan ook corrigeren als het niet luistert!!!!

Onze mechel wist vanaf het begin dat ons kind het allerbelangrijkste was . Toen hij voor het eerst mocht kijken KROOP ze al piepend op hem af, zo spannend vond ze dat. Ze voelde gewoon dat dit wezentje hoger op de "lijst"stond dan wie ook. Duidelijk was dan ook dat de hond overal als laatste mee aan de beurt kwam : eerst mijn zoon door de deur/ eten enz. , en dan zij pas. Wij hadden toen 4 honden in huis die dit principe heel goed begrepen.
Als je ze dit niet duidelijk maakt dan kun je er van uit gaan dat het fout gaat.

Eén ding is wel belangrijk : ze bleven natuurlijk ook wel hun eigen aandacht houden, hun knuffels, hun wandelingen enz.maar ook een portie extra duidelijkheid,al vér voor mijn bevalling!

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 18:44

Ik heb nooit hier gezegd wie ik voor zet de hond of de kinderen.
Dat is iets wat ik zelf beslis, maar niet hier op bokt zet..

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 20:54

"De ene zegt eerst de hond aanhalen dan de baby's de andere zegt het weer andersom. Hoe doe je het als je thuis komt met de baby's daar hoor je ook steeds andere verhalen over..
Vind het erg moeilijk en daarom vraag ik ook wat tips natuurlijk zullen de meningen sterk verdeeld zijn maar er gewoon een soort van eigen draai aan maken"

Dit is de reden dat ik mijn advies aan jou hierboven opgeschreven heb. (je klinkt wat aanvallend /verdedigend? of lijkt dat maarzo?)

Over het voorop zetten van baby of kind ben ik niet voorzichtig met mijn mening, die mag iedereen weten. Het is en blijft een dier , dus hoe dan ook : mijn kind zal altijd op de eerste plaats staan, dus voór gaan!
En dat doet er helemaal niets aan af dat ik zielsveel van mijn beesten houdt!!!

Ik denk dat iedereen jou mening daarover te accepteren heeft,al lijkt het in de vorige teksten een beetje alsof jij écht wel moet doen wat heel bokt zegt :+

Ik wens je heel veel geluk en plezier met je kindjes , en mét óf zonder hond!

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 22:01

Bij mij blijven de kinderen ook ten aller tijden op nummer 1 staan.
Maar ik word af en toe de meningen een beetje zat van sommige mensen, want wat je doet het is toch nooit goed.
En het blijft dan niet bij meningen bij sommige, maar opdringen en ik maak nog steeds mijn eigen keuzes.

En net zoals wat je zegt eerst kinderen en dan dieren ;)

is ook moeilijk om via internet te weten hoe iemand het bedoelt :P

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 22:11

sorry, maar je weet dat een hond min 15 a 20 jaar leeft,,
en dan weet je ook dat je zo lang voor je dier moet zorgen.
ik vind niet dat je zo maar een besluit kunt nemen dat je hond dan maar weg moet.
ik kom dit soort verhalen zo vaak tegen, vind het gewoon belachelijk.

dan stel ik altijd dezelfde vraag na diegene toe , en in deze situatie zou de vraag dan zijn:

Wanneer je kind vervelend of anders dan normaal zou doen, zou je je kind dan ook weg doen ?

en dan zeggen ze maar van, ja maar dat is anders, nee. je weet waar je aan begint en je weet
dat een dier een bepaalde leeftijd kan krijgen en daar moet je je gewoon op aan passen.
dat zijn risico's die je neemt.
een dier is geen voorwerp !!!

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 22:13

bello2005 schreef:
sorry, maar je weet dat een hond min 15 a 20 jaar leeft,,
en dan weet je ook dat je zo lang voor je dier moet zorgen.
ik vind niet dat je zo maar een besluit kunt nemen dat je hond dan maar weg moet.
ik kom dit soort verhalen zo vaak tegen, vind het gewoon belachelijk.

dan stel ik altijd dezelfde vraag na diegene toe , en in deze situatie zou de vraag dan zijn:

Wanneer je kind vervelend of anders dan normaal zou doen, zou je je kind dan ook weg doen ?

en dan zeggen ze maar van, ja maar dat is anders, nee. je weet waar je aan begint en je weet
dat een dier een bepaalde leeftijd kan krijgen en daar moet je je gewoon op aan passen.
dat zijn risico's die je neemt.
een dier is geen voorwerp !!!

Kijk en dit is een typisch voorbeeld ;)
Lezen!!

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 22:23

ik lees!!

je zou er nog niet eens aan moeten denken om uberhaupt je dier weg te willen doen..

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 22:36

bello2005 schreef:
ik lees!!

je zou er nog niet eens aan moeten denken om uberhaupt je dier weg te willen doen..

Heb de zin en de puf niet eens om te reageren!