Wat is een leuk knaagdier?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 19:43

Wil je moeder uberhaupt nog wel een dier als je cavia overlijd?
Als ze nu al geen tweede cavia wil...

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-11 20:14

Rosa__ schreef:
Niet heel banketstaaf bedoeld, maar het zou me niks verbazen als jouw cavia een stuk actiever wordt met een vriendinnetje erbij. :j Het zijn groepsdieren, dus inactiviteit vind ik niet zo'n wonder met een leefwijze tegen hun natuur in...

Het verschilt wel enorm per cavia trouwens hoe actief ze zijn, maar alleen gehouden worden vinden er echt maar heel weinig leuk. Ik heb hier 3 beren die héél actief en speels en tam zijn, maar ook 2 die wat onnozeler zijn. De zeugen zijn over het algemeen sowieso wat rustiger. Maar borstels zijn vrij druk, de meeste borstels hebben echt veel temperament. :j

Dan zal mijne 1 van die weinigen zijn. Nogmaals voor wie het blijkbaar niet duidelijk is:
* Mijn cavia blijft < dus stop daarmee
* Ik wil wel een erbij, maar mag geen nieuwe erbij.< dus ook daar valt niet over te praten
* Ik ga vragen of hier een slotje op mag, omdat ik het niet fijn vind dat er steeds wordt gezegd dat er eentje bij moet of dat ik hem weg doe.
Begrijp me asjeblieft niet verkeerd! Maar ik weet genoeg nu :) heel aardig dat jullie de reacties hebben geplaatst!
Fijne Feestdagen!

_Apple_

Re: Wat is een leuk knaagdier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-11 20:17

Laatste: Ik wil graag of een Langharige Cavia, of een Borstel, of een GoudAgouti < kan alleen kleur zijn.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 20:19

En nu snap ik er niks meer van... Je vind een cavia niks, hij is niet actief en je wilt geen andere cavia erbij. En nu in eens wil je wel een cavia?

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 20:22

Kamal_Nadiah schreef:
Dan zal mijne 1 van die weinigen zijn. Nogmaals voor wie het blijkbaar niet duidelijk is:
* Mijn cavia blijft < dus stop daarmee
* Ik wil wel een erbij, maar mag geen nieuwe erbij.< dus ook daar valt niet over te praten
* Ik ga vragen of hier een slotje op mag, omdat ik het niet fijn vind dat er steeds wordt gezegd dat er eentje bij moet of dat ik hem weg doe.
Begrijp me asjeblieft niet verkeerd! Maar ik weet genoeg nu :) heel aardig dat jullie de reacties hebben geplaatst!
Fijne Feestdagen!

Kamal_Nadiah schreef:
Laatste: Ik wil graag of een Langharige Cavia, of een Borstel, of een GoudAgouti < kan alleen kleur zijn.

Snap dat je er niet veel over te zeggen hebt en je ouders bepalen of er 1 bij komt of niet. :j Succes en veel plezier verder met je caafje.

Maar als je weet dat je er geen 2 mag zou ik hierna niet weer aan een cavia beginnen. ;)

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 00:56

Als je moeder het echt niet wil, dan kan jij daar idd niks aan doen. Je hebt het dus al wel gevraagd, dat is goed! :)
Vind ik echter een teleurstellende zwakte vanuit de ouder(s), maar goed, no offence...

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-11 17:21

Ik wil eventjes fijne feestdagen wensen aan jullie allemaal!