Welk kattengrit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 18:19

Tieme, werkt dat écht zo goed? Want dan wil ik dat eerst eens uitproberen...

Worden de korrels niet viezig, naarmate er meer in gepiest wordt?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:22

Houtkorrel is super,maar mijn pers wil er niet meer in staan.Gaat tussen zijn tenen zitten.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 18:26

Ik zit net op een Duits forum te lezen over dat Tigerino... met twee katten na 4 dagen al stank en een hele gele bak.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 19:35

Ik heb ook silicaat korrels gebruikt, met 2 katten op 1 bak en was ook super tevreden :j
absoluut geen geurtjes maar ik blijf het een vervelend idee vinden dat ik de plasjes er niet uit kan halen en ben dus weer teruggegaan op Cat's best :)

Misschien hadden ze te weinig korrels gebruikt want als de hele bak geel is dan heeft het niet op kunnen nemen?
er moet wel een goede laag in de bak (vind ik) want anders loopt het te gemakkelijk naar de bodem. Ook iedere dag even goed omscheppen zodat de bodem droog blijft.

OomaaikeoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 19:48

Wij hebben deze echt super spul
Afbeelding

Mareng

Re: Welk kattengrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 19:52

3 voudige hygiene! van Appie Heijn. Ik heb twee bakken voor twee katten en dit spul is echt verdomd goed!

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 21:37

GamblersCup schreef:
Ik zit net op een Duits forum te lezen over dat Tigerino... met twee katten na 4 dagen al stank en een hele gele bak.

op zooplus hele andere ervaringen. maar die wisselende ervaringen hou je toch wel. zo zijn er heel veel tevreden over bijv. biokat of dat houtspul maar hier ben ik weer niet tevreden over.
ik wissel het af. net wat in de aanbieding is. nu is dat tigerino en anders gebruik ik salica. hetzelfde idee.

je moet het grit 1-2x per dag omscheppen zodat het kan verdampen en drogen. doe je dit niet dan wordt het 1 natte drap. hoe "vuiler"/natter hij wordt, hoe geler de steentjes worden. dit vinden veel mensen er goor uitzien en dan stoppen ze ermee. maar het hoort bij dit spul dat het geel wordt. hetzelfde als dat een ander soort grit aan elkaar klontert of donkerder kleurt.
dus hoe verder het spul "het einde' nadert, hoe geler het wordt. maar dat het geel is betekend niet dat het niet meer werkt. korrels zijn gewoon droog. op een gegeven moment nemen ze minder op en wordt de bodem wat natter. dan zijn ze gewoon vol gezogen en is het tijd om te verschonen.
en echt, ik ruik hier helemaal niets. zelfs de poep niet. de klep is uit de bak en met ander spul ruik ik de urine helemaal beneden. (bak staat boven in de douche).

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 01:01

Inmiddels was er ook een reactie van iemand anders die het spul gebruikt: bleek dat ze niet genoeg in de bak had gedaan en niet elke dag heeft omgeschept om het de kans te geven te "verdampen". Dat laatste lijkt me ook sterk.... maar ik heb vandaag wel twee 8 liter zakken gekocht om uit te proberen. 8 liter in 1 bak moet genoeg zijn. De eerste bak heb ik al omgezet, kat 1 zat er al gelijk in. Kat 2 heeft er wat meer moeite mee, die vind het maar raar knisperen. Hoop dat ie er ook zonder problemen op gaat. Voor de zekerheid laat ik bak 2, die boven staat, nog even met het gewone grit. Ben benieuwd!

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 17:37

€3.95 dacht ik voor zo'n 10kg. Mijn poezels doen het er netjes op en nemen niet de helft
mee buiten de bak.
Ben er zeer positief over.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 22:47

Een week voorbij... beide bakken worden een tikje geliger van kleur, maar is droog en je ruikt helemaal niets! Als dit spul het nog een weekje zo uithoud, ga ik over op deze korrels!

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 01:53

Ik heb catsan, biokat's classic en biokat's micro geprobeerd. En bij de laatste zijn we blijven hangen :D klontert geweldig en werkt heerlijk die kleine korrels :) ik betaal 8.49 per 15 kg.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-11 02:12

Wat ik erg prettig vind, is dat er véél minder uit komt, ik hoef dus geen zakken vol klonten (pies) weg te gooien, alleen de poep er dagelijks uitscheppen en doorschudden, klaar. Scheelt werk, geen stank, ook belangrijk: geen stof met doorschudden. Bij "normaal grit" stuift het toch als je bijvult.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 02:53

Hier zitten ze op houtkorrels , geen stank en geen pootjes (behalve 1 poes die haar grote boodschap niet begraaft)

anitaolja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 13:40

Ik gebruikten eerst ook cats best (was ik wel tevreden over maar het er komt heel veel stof vanaf :( ) en ben nu sinds gister overgestapt op PeeWee ha ha dat had ik toevallig ontdekt op google, het zijn 2 bakken op elkaar met een kleine ruimte ertussen, er gaat een klein laagje houtkorrels in de bovenste bak, als ze plassen wordt het helemaal vergruist zeg maar en gaat het door het rooster naar de onderbak, je hoeft alleen de drolletjes eruit te halen en 1x per week de onderbak legen, het geurt niet, stoft niet en bijna tot geen uitloop :D en je doet heeeel lang met 1 zak van 14 liter.....

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-11 14:29

Wat is "´hééééél lang"?

anitaolja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 14:48

Ze zeggen 4 maanden met 14 liter....

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-11 23:45

Dat lijkt me eerlijk gezegd een beetje onhygienisch...

anitaolja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 09:39

In welke zin bedoel je??? de week dat je het in het onderbakje laat zitten?? maar dat ruik je juist niet en droogt eerder uit dan dat het nat blijft! en je hoeft maar een klein laagje in de bovenbak te doen.....

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 12:45

Ok, dus dat valt dan wel mee. Maar ik denk dat ik niet verder hoef te zoeken en ik ben héél blij dat ik niet halsoverkop een pallet van mijn oude merk besteld heb... ik ben súper tevreden met de silicaatkorrels en ga hier mee door! Er zijn inmiddels 2 weken voorbij, de bakken zijn nog steeds alleen wat gelig en droog. Geen geur, geen stank, en minder gritjes door het hele huis! Beide katten zijn er aan gewend inmiddels en gebruiken de bakken zonder problemen. Er komt veel minder rotzooi uit, het is niet stoffig, en ook nog eens minder werk. Heerlijk om thuis te komen en er hangt geen "zweem" van kattenbakgeur!

Ik ben 100% overtuigd, thanks Tieme!

En van deze korrels hoef ik geen hele pallet in te slaan, zoals het er nu uit ziet kan ik nog wel een week of zelfs 2 weken met deze bakken voor ik ze compleet leeg- en schoon maak. Dat betekend 3 of 4 weken met 2 zakken, zonder stank! Ondanks dat het ietsje duurder is (als we op 3 weken komen), gaat het "reukvrij" en schoon voor de katten voor!

Dit had ik al veel eerder moeten weten :D

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 13:26

GamblersCup schreef:
Ik ben 100% overtuigd, thanks Tieme!

_/-\o_ :D

Welk merk heb je nu??
Ik koop ze "groot" in. hier in de buurt zit een dierenwinkel waar ik het per doos/6 zakken kan kopen en dan zijn ze goedkoper.
pas was er nog een aanbieding van tigerino bij zoo-plus en een kortingsactie die je in kon leveren dus was toen 4,10 kwijt per zakje. dus toen daar een doos besteld.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 14:59

Dat zou ik voor die prijs ook doen!

Ik heb MultiFit Diamonds, 8 liter in een zak voor 7 euro nog wat... ik heb ook geen andere zien staan toen ik ze kocht, maar ik heb grote bakken dus die 8 liter is voor mij beter dan 5 liter denk ik.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 16:44

Gisteravond de eerste bak verschoond, precies 3 weken. Deze bak staat beneden in de keuken, en wordt ook het meest gebruikt. Ik begon het een klein beetje te ruiken als ik de boel omschudde, dus ik denk dat het langzaam verzadigs was. Katten zijn ook extra naar boven gelopen voor de bak, dus wilden er denk ik niet meer op. Was in ieder geval niet gebruikt gisteren. Tijd voor een nieuwe zak dus, en gelijk werd er gebruik van gemaakt. Maar nog steeds: geen vage kattenbakgeur als je het huis binnen kwam!
Ik denk dat de bak boven nog wel een tijd meegaat, die wordt gewoon minder gebruikt.

Superspul, katten gaan er zonder problemen op (er zijn katten die dat dus weigeren heb ik me laten vertellen, omdat de "gritjes" heel anders zijn) en ik ben, zoals ik al eerder schreef, overtuigd en hoef geen "gewoon" grit meer!

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 20:34

GamblersCup schreef:
Superspul, katten gaan er zonder problemen op (er zijn katten die dat dus weigeren heb ik me laten vertellen, omdat de "gritjes" heel anders zijn)

gritjes zijn zeker anders. dat merk je vooral als je er een keer met je blote voeten boven op trapt :x

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 20:38

Eh ja, dat ken ik... :D