Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Finesse schreef:Ik wil het leed dat op de video te zien is absoluut niet goedpraten, maar toch heb ik altijd wel moeite met hoe zulke filmpjes worden neergezet. Je ziet namelijk alleen maar de SLECHTE gevallen, de konijnen die er wel goed uitzien worden nooit gefilmd. Dit geeft dus geen goed beeld van de verhouding goed/slecht verzorgde dieren (en hoe stom dat ook klinkt, zo werkt het wel op die bedrijven; ze moeten wel hun boterham kunnen verdienen en kunnen niet met elk konijn naar een DA of heel veel ruimte geven)... Vind het altijd erg lastig een oordeel te geven over zulk soort praktijken zonder zelf ook maar iets in het echt (met eigen ogen) te hebben waargenomen.
Mariska85 schreef:Helemaal mee eens!!
Ze laten alleen de slechte zien. Hoe zouden jullie het vinden dat iemand jullie tijdens het rijden stiekem filmt, en jij geeft je paard 1x op zijn donder dan ken je ook zeggen dat jij je paard mishandeld als je alleen dát beeld ziet.

Iris82 schreef:Mariska85 schreef:Helemaal mee eens!!
Ze laten alleen de slechte zien. Hoe zouden jullie het vinden dat iemand jullie tijdens het rijden stiekem filmt, en jij geeft je paard 1x op zijn donder dan ken je ook zeggen dat jij je paard mishandeld als je alleen dát beeld ziet.
Ja ze laten de slechte dieren zien. Maar wil je zeggen dat de rest van de dieren het wel goed hebben?
xEline schreef:Ah god, dat kleine net geboren konijntje dat je ziet, die past gewoon bijna zelf tussen die tralisch door.
Ik begin steeds meer te neigen om vega te worden. Het bloed kookt onder me nagels wat zou ik die mensen graag een kerstkaart willen sturen met de ergste woorden.
Edit : ik snap niet waarom het niet dit jaar veranderd word ipv 2016
picobello schreef:Lekker generaliserend, dat alle soja voor vegetariers wordt geteeld. Het merendeel gaat naar de veevoer industrie.... Verder vind ik de beelden van de konijnenfokkerij in het geheel triest. Ik begrijp dat het anders niet kosten effectief zal zijn voor de houder,maar voor mij reden genoeg om dat nooit te eten.
Quissie schreef:Walgelijke beelden!![]()
Iedereen verklaart mij altijd voor gek dat ik uit principe geen wild wil eten. Die beestjes hebben toch lekker in het 'wild' geleefd? Zal ze de volgende keer dit filmpje eens onder de neus vrijven.
Wat een zieke geest moet je hebben om zo weinig om je dieren te geven!
JJane schreef:De beelden en de tekst van het filmpje zijn verschrikkelijk. En we kunnen er allemaal schande van spreken en het allemaal goed praten. Maar in mijn opinie ligt de oplossing toch bij jezelf. Als wij kritischer zijn bij onze aankopen en niet altijd voor het voordeel gaan hoeven deze dingen niet te gebeuren.
spicegirl schreef:wild is wat anders als konijnebout .
wild haal je meestal bij de poelier.er moet dan bijstaan ; WILD konijn. wat je in de supermarkt haalt is dit vlees.
echt wild heeft tenminste iets van een leven gehad.al betwijfel ik vaak de "echtheid "ervan..
Langcara schreef:Ben het met je eens. Ik vind de schuld ook bij de egoistische inhalige vreetzakkerige consument liggen, en niet bij de boeren.