Wat is er met mijn kat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

caat_eve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 15:40

klomp schreef:
Langcara schreef:
Maar katten kunnen een tik uit speelsheid geven, of een tik uit kwaadheid.
En dat gaat toch gedoseerd?

Als mijn katten ruzie hebben onderling, gaat dat meestal niet met een tik.
De één springt dan meestal in de nek van de ander en eindigen rollebollend over de vloer.
(plukken haar in de lucht :roll: )

Bij het spelen is het niet echt slaan, meer tikkertje...de één wacht vaak bij de deurpost om het hoekje tot de ander voorbij komt lopen door de deuropening en dan springen ze zeg maar met de "handjes" in de lucht naar elkaar maar zonder elkaar te raken. Of ze rennen zijwaarts naar elkaar toe, heel mooi appuyementje trouwens :P en rennen wat heen en weer...maar echt slaan....nee hier niet.

Haha die appuyementen ken ik, dat kan de mijne ook zo goed! Ziet er geweldig uit!
Maar mijn kat haalt wel degelijk uit (slaan). Hij moet niks hebben van de hond van mijn ouders, en dan haalt ie serieus uit. Maar dan gaat het niet om de tik opzich, maar de bolle rug, rechtopstaande rugharen en de platte oren! En die lichaamstaal is wat een tik ''serieus'' maakt onder katten. In het spel onder mekaar zie ik ze ook niet zo heel vaak ''slaan'', maar als ik hem een nepmuisje of knuffeltje geef dan slaat ie er heel de tijd tegen aan!

Sandeman

Re: Wat is er met mijn kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 15:44

Misschien mankeert je kat wel wat. De mijne ging op gegeven moment ook constant mauwen, ze bleek ziek te zijn.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 17:26

caat_eve schreef:
Haha die appuyementen ken ik, dat kan de mijne ook zo goed! Ziet er geweldig uit!
Maar mijn kat haalt wel degelijk uit (slaan). Hij moet niks hebben van de hond van mijn ouders, en dan haalt ie serieus uit. Maar dan gaat het niet om de tik opzich, maar de bolle rug, rechtopstaande rugharen en de platte oren! En die lichaamstaal is wat een tik ''serieus'' maakt onder katten. In het spel onder mekaar zie ik ze ook niet zo heel vaak ''slaan'', maar als ik hem een nepmuisje of knuffeltje geef dan slaat ie er heel de tijd tegen aan!

Ja, dat herken ik ook wel van mijn zus haar katten, haren overeind, platte oren, boze ogen :D maar dat is inderdaad tegenover de hond, maar onderling weer zoals ik eerder beschreef. Bij ons thuis is het weer anders met onze hond, als de katten een keer mot hebben, gaat ze ertussen staan en blijft daar staan tot ze van elkaar weglopen (ze doet verder echt niks!). Alleen als ze boven mot hebben, kan ze dat niet doen, omdat ze weet dat ze niet naar boven mag zonder onze toestemming, ze kijkt ons dan aan van; mag ik...mag ik?! :D

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 17:38

hier spelen ze ook met hun pootjes naar elkaar hengelend, oortjes plat staartje zwaaien en dan met kromme rug achter elkaar aanrennen, lijkt heel wat maar is gewoon spel.
Ze hoeven het niet te proberen mij te slaan want dan grijp ik ze echt even stevig waar ik ze maar pakken kan, dat is maar 1 keer nodig en dan is het duidelijk dat ik de opperkat ben :)
Uiteraard niet als ik het zelf uitlok door mee te spelen, over het algemeen weten ze heel goed tot hoever ze kunnen gaan.
Zijn ook net honden want ze kwispelen als ze lekker ontspannen zijn en op schoot liggen te knorren en stempelen.
Leuke beesten hoor katten <3

Johnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 19:57

Sandeman schreef:
Misschien mankeert je kat wel wat. De mijne ging op gegeven moment ook constant mauwen, ze bleek ziek te zijn.

Wat had jou kat dan?
Was jou kat ook agressief of was ze alleen veel aan het mauwen?

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 11:42

Die was ook agressief. vloog mensen mensen, en mauwde me helemaal gek. Ze heeft suikerziekte