Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Fleur_V schreef:Wonder boven wonder lijkt het wel beter te gaan. Hij zwemt veel en ligt niet meer constant op de bodem.
Het zinkprobleem blijft, zodra hij stopt met zwemmen zakt hij als een baksteen naar de bodem.
Ik krijgt het fimpje niet online helaas.
Nu ga ik dus maar langzaam op zoek naar een automatische vissenvoeder (bestaat dat?), een vriendje en een grote bak met filter en een zandbodem.
De zandbodem en vriendje zijn mijn prioriteit. Waar haal ik geschikt zand vandaan?
In de dierenwinkel hadden ze slechts chinchilla zand, lijkt me niet echt geschikt.
Het enige waar ik bang voor ben is hoe ik die bodem ga plaatsen. Het lijkt me voor de vis niet echt goed om weer van water te veranderen, nu hij eindelijk een beetje geaclimatiseerd is.
Hij zit wel steeds op de bodem te "snuffelen" naar voedsel, dus die bodem is hard nodig!
Veel succes ermee verder kan ik je geen tips geven. Wij hadden een aantal jaar geleden ook 2 vissen in een bak. Ze lagen ook vaak op de bodem en niet actief. Na even erin verdiept te hebben. Hebben we ze in de tuin in de vijver gegooid. Waar 2 vissen begonnen 3 jaar terug hebben we er nu een stuk of 20. HIhi
zijn wel ontzettende vervuilers, goede pomp is noodzaak,