Goudvis ligt op bodem en komt niet vooruit HELP

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sjors

Re: Goudvis ligt op bodem en komt niet vooruit HELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 14:40

ondertussen al een filmpje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 16:23

TinekeHorses schreef:
*knip*Goudvissen zijn sterke vissen. :j

Daar kan ik mij niet in vinden.
Ik vind juist dat ze snel doodgaan of ziek worden. Bijvoorbeeld door te schoonwater, ect.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 16:33

passieAppel schreef:
TinekeHorses schreef:
*knip*Goudvissen zijn sterke vissen. :j

Daar kan ik mij niet in vinden.
Ik vind juist dat ze snel doodgaan of ziek worden. Bijvoorbeeld door te schoonwater, ect.

Misschien is dat je eigen ervaring.
Vergeleken veel andere aquarium vissen zijn het sterke vissen. :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 18:25

Komt omdat het geen aquarium maar vijver vissen zijn

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:15

Vjestagirl schreef:

En omdat alle vissen dood gaan van te schoon water én leven in een vissenkom :Y)

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:37

Als die zo op de bodem ligt gaat die 150% zeker dood

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:42

denk niet dat die nog lang leeft,of maak er zelf een einde aan voor het beestje.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-11 15:24

Wonder boven wonder lijkt het wel beter te gaan. Hij zwemt veel en ligt niet meer constant op de bodem.
Het zinkprobleem blijft, zodra hij stopt met zwemmen zakt hij als een baksteen naar de bodem.
Ik krijgt het fimpje niet online helaas.

Nu ga ik dus maar langzaam op zoek naar een automatische vissenvoeder (bestaat dat?), een vriendje en een grote bak met filter en een zandbodem.

De zandbodem en vriendje zijn mijn prioriteit. Waar haal ik geschikt zand vandaan?
In de dierenwinkel hadden ze slechts chinchilla zand, lijkt me niet echt geschikt.
Het enige waar ik bang voor ben is hoe ik die bodem ga plaatsen. Het lijkt me voor de vis niet echt goed om weer van water te veranderen, nu hij eindelijk een beetje geaclimatiseerd is.
Hij zit wel steeds op de bodem te "snuffelen" naar voedsel, dus die bodem is hard nodig!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 15:42

Daphne__ schreef:
Vjestagirl schreef:

En omdat alle vissen dood gaan van te schoon water én leven in een vissenkom :Y)

Dat dus :P

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 15:46

Fleur_V schreef:
Wonder boven wonder lijkt het wel beter te gaan. Hij zwemt veel en ligt niet meer constant op de bodem.
Het zinkprobleem blijft, zodra hij stopt met zwemmen zakt hij als een baksteen naar de bodem.
Ik krijgt het fimpje niet online helaas.

Nu ga ik dus maar langzaam op zoek naar een automatische vissenvoeder (bestaat dat?), een vriendje en een grote bak met filter en een zandbodem.

De zandbodem en vriendje zijn mijn prioriteit. Waar haal ik geschikt zand vandaan?
In de dierenwinkel hadden ze slechts chinchilla zand, lijkt me niet echt geschikt.
Het enige waar ik bang voor ben is hoe ik die bodem ga plaatsen. Het lijkt me voor de vis niet echt goed om weer van water te veranderen, nu hij eindelijk een beetje geaclimatiseerd is.
Hij zit wel steeds op de bodem te "snuffelen" naar voedsel, dus die bodem is hard nodig!

Je kan ook voedings tabletten halen die zinken. Tja, ik vind dat je de vis beter kunt afstaan aan iemand met een bak van minstens 1.20 m of een vijver. 1 vriendje zet geen zoden aan de dijk en de bak is echt veel te klein.

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 15:49

Onze goudvis had dit ook, die hebben we uiteindelijk doodgemaakt op de wasbak :')
Was errug zielig om hem heel lang te zien "lijden".. Hij was toen een jaar of 17..

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 15:50

Ik vind dat je genoeg moeite doet voor het visje :) Veel succes ermee verder kan ik je geen tips geven. Wij hadden een aantal jaar geleden ook 2 vissen in een bak. Ze lagen ook vaak op de bodem en niet actief. Na even erin verdiept te hebben. Hebben we ze in de tuin in de vijver gegooid. Waar 2 vissen begonnen 3 jaar terug hebben we er nu een stuk of 20. HIhi

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 15:52

Onze vijver zit ook vol goudvissen :j zijn wel ontzettende vervuilers, goede pomp is noodzaak,
De oudste is 20 geworden en was bijna 30 cm lang. Dus de meeste aquaria zijn echt veel te klein :=

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-11 15:54

@ Vuurneon. Als je goed leest zal je lezen dat ik op zoek ben naar een grotere bak.
In de lente verhuist hij naar een vijver. Moet alleen nog iemand vinden die hem wil hebben :)

1 Vriendje zet inderdaad geen zoden aan de dijk, maar tot dat ik een grotere bak heb, lijkt me dat genoeg. Anders is de bak weer veel te klein.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 15:56

Als je in het noorden woont wil ik hem/haar altijd wel adopteren hoor :j

Succes! Blijft lastig in te schatten hoe dit gaat verlopen. Ik hem mijn vis uiteindelijk afgemaakt, die bleef maar sukkelen met de zwemblaas,

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-11 15:58

Ik zal aan je denken vuurneon! Zelf kom ik uit het westen, maar als ik niemand in de buurt kan vinden dan heb ik er wel een reisje voor over.

Bedankt voor het aanbod in ieder geval. :)