Ik wil een kitten, hoe vriend overtuigen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cynthiaaapje

Re: Ik wil een kitten, hoe vriend overtuigen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-11 10:58

Oke en waar kan ik dat kopen/bestellen?

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-11 11:24

Is besteld, hopenlijk maandag binnen..

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 11:29

Ik hoop dat het beter gaat...
Wel een beetje dom vind ik het hoor, je bent hier gewaarschuwd, en toch doe je het..

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 11:42

saskiakefie schreef:
Ik hoop dat het beter gaat...
Wel een beetje dom vind ik het hoor, je bent hier gewaarschuwd, en toch doe je het..

Het is gebeurd, laat de ts, ze geeft aan de katten niet meer weg te doen..
Altijd dat beschuldigende vingertje achteraf... :roll:

Ts, veel plezier met je jonkies!
Ik ben benieuwd naar foto's! :D

superrizzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 11:45

Cynthiaaapje schreef:
Is besteld, hopenlijk maandag binnen..

het is echt heel erg goed spul !
ik hoop dat ze snel opknappen !

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 11:46

Ja maar wat heeft het dan voor zin gehad dat mensen hele uitgebreide uitleg en adviezen geven? :roll:
Kan je net zo goed geen advies geven als er gewoon niks van aan getrokken wordt, vind dat een beetje zonde...

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 11:50

saskiakefie schreef:
Ja maar wat heeft het dan voor zin gehad dat mensen hele uitgebreide uitleg en adviezen geven? :roll:
Kan je net zo goed geen advies geven als er gewoon niks van aan getrokken wordt, vind dat een beetje zonde...

Het had toch niet gehoeven? Als je weg bent van een dier ga je daar toch voor, misschien tegen beter weten in. Groot gelijk ook, als je een goed tehuis biedt en zo'n dier komt er goed bovenop ben je alleen maar blij dat je het gedaan hebt.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 11:53

Tja dat is een keuze, maar ik denk dat de meesten dit toch niet bewust doen :) Maargoed discussie had van mij gehoeven ;)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 11:55

Volgens mij was de originele vraag van TS hoe ze haar vriend moest overtuigen om toch een kitten te nemen 8)7

TS, hoewel ik je liever naar het asiel had zien gaan, toch leuk dat je nu je twee katten hebt :D foto's!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 11:56

Je doet precies hetzelfde wat ik deed hoor, m'n mening geven. ;)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 11:58

saskiakefie schreef:
Je doet precies hetzelfde wat ik deed hoor, m'n mening geven. ;)

Nee, jij duwt m erdoor.

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-11 12:00

Ja, ja, tegen beter weten in, ik ben gewaarschuwd. Ik weet het allemaal wel, maar het is gebeurd, ze blijven hier en ik wil Soc graag weer beter hebben..

En in der daad, ik geef ook vaak advies en baal er ook van als mensen het niet echt ten harte nemen, maar ze zullen vast, net als ik, hun redenen hebben om het op een bepaalde manier gedaan te hebben.

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 14:52

nou om heel eerlijk et zijn dat soc voelen heeft had je zelf ook kunnen zien als je tussen het haar kijkt.
En dat de fokker een volle raskat niet chipt vind ik...nogal apart....
Maar goed het is gebeurt en ik ben wel heel nieuwsgierig na leuke foto's.
En mijn volgende vraag heb je ook een kerstboom....zitten ze daar al in??Hahahahahah

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-11 20:24

Ja we hebben een kerst boom, maar die is 30cm hoog :P daar zitten ze gelukkig dus niet in.. Wel zat Aybo al tussen alle kado'tjes (we houden vanavond pakjes avond).

Soc knapt ook al op.. Met vlooienkam vanmiddag stribbelde hij al flink tegen. Ook sjeest hij met de speeltjes door het huis heen. Maar logischerwijs ligt hij ook nog heeeel veel te slapen..

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 18:12

Gefeliciteerd met je katjes! Hopelijk kapt soc snel op.. Vervelend.
Wel leuk dat je twee fijne katjes hebt gevonden :) Iedereen kan z'n woordje wel klaar hebben staan maar als je die kraal oogjes dan ziet, smelt je toch gewoon :)

Geniet er maar lekker van!

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 21:32

saskiakefie schreef:
Tja en uiteindelijk zie je vaak de rasloosjes het sterktst en het gezondst zijn...
Dus zoveel zegt dat allemaal ook niet.

De reden waarom rasloosjes sterker zouden moeten zijn is dat ze niet dmv lijnteelt/inteelt zijn gefokt. Dat feit maakt ze in principe minder kwetsbaar voor allerlei erfelijke afwijkingen.

Maar.... Wat het effect van de sterke rasloze katjes teniet doet is het feit dat ze meestal zomaar buiten kunnen lopen, waar ze in aanraking komen met andere katten, doordat ze vechten of paren met elkaar.
En zo worden er een reeks besmettelijke, ongeneeslijke ziektes overgebracht...

Bij een goedkope rasfokker, eentje van het type dat het nogal eens overkomt dat er een poes ontsnapt en paart met een straatkat, heb je dubbel pech: je hebt een kat met inteelt/lijnenteelt voorouders met ingefokte erfelijke afwijkingen, (een enkele kruising buiten het ras is lang niet altijd voldoende om de ingefokte afwijkingen teniet te doen) en je hebt dikke kans dat het katje is besmet met kattenleukemie en kattenaids... Bedenk daarbij dat het zelden bij een dekking door 1 kater blijft, vaak wordt een poes door meerdere katers gedekt. Nog grotere kans op ziekte dus...

Maar goed, hier heeft TS zelf niet veel meer aan...
Maar voor andere mensen die de aanschaf van een katje overwegen, is dit misschien nuttige informatie.

Veel geluk met je kittens TS en ik hoop dat het goed gaat tussen je vriend en de poezekindertjes. :D

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-11 22:20

Soc knapt al op, heb mn handen al open liggen, omdat meneer het zelf niet nodig vindt om zijn ogen te zalven of ontvlooid te worden met een kam.. Soc en Aybo spelen al met elkaar, echt heel leuk om te zien. Ook verstopt Socje zich niet meer zo wanneer er vreemden zijn of wanneer wij bewegen.. Hij knapt in alle opzichten dus op..

Tussen vriend en poezen gaat het wel goed.. Aybo poept soms nog buiten de bak en alhoewel vriendlief er bij staat te kokhalsen heeft hij dat toch voor hem over :P Ook heb ik een hele aandoenelijke foto van vriendlief die op de bank licht te slapen met Aybo..

Meet Aybo (links) en Soc (Rechts)
Afbeelding

en mijn lieve slapende Remon met Aybo
Afbeelding

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-11 19:48

Inmiddels vliegt Soc al het hele huis door en weet precies wanneer wij hem moeten hebben voor zalven.. Dit geeft af en toe wat problemen..

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 19:58

saskiakefie schreef:
Tja en uiteindelijk zie je vaak de rasloosjes het sterktst en het gezondst zijn...
Dus zoveel zegt dat allemaal ook niet.

Dat roepen heel veel mensen. Echter mensen vergeten dat rasloze niet getest worden en als ze wel getest worden omdat ze wat mankeren dan wordt het niet geregistreerd zoals bij raskatten. Oftewel: rasloos is naar mijn idee absoluut niet gezonder dan de ras katten. Alleen omdat er niets geregistreerd wordt qua ziekten lijken ze gezonder.

Je wil niet weten hoeveel asielen op jaarbasis raslozen in moeten laten slapen wegens katten aids. Daar kan je echt van achterover klappen hoor! Puur omdat er maar gewoon raak gedekt word en gevochten wordt op straat en het allemaal door gegeven wordt generatie op generatie.
Denk maar eens in wat 1 aids kater die niet geholpen is in een buurt aan aids slachtoffers kan maken. Naast de katers fwaar hij mee vecht neemt hij ook de poezen mee die hij dekt en de kittens die eruit voort komen...........

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-11 22:36

Een dier is altijd een gok, ongeacht of het een ras of rasloosje is.. Met die kattenaids ben ik het met je eens.. Een klasgenootje van mij werkt in een asiel en krijgt wekelijks aidskatten binnen..

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 00:10

Liefde is de ander wat gunnen. Als die katten zou belangrijk voor je zijn, dan moet hij je dat gunnen. Dus houden van, is het sterkste argument.

Veel plezier met je katten.

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 17:46

Update over Socje..

Socje is inmiddels al een stuk groter gegroeid en af en toe komt hij zelfs bij je liggen. Volgende week krijgt hij zijn entingen, alhoewel ik denk dat hij nu voor niesziekte al heel veel afweer heeft opgebouwd, maar dat laten we aan de DA over.

Aybo gaat in januari voor castratie en is dan dik 7 maanden, we zouden hem liever nog wat groter laten groeien, maar aangezien hij een navelbreukje heeft hebben hebben we liever dat hij in januari heen gaat, om tijdens de verdoving van de castratie ook direct zijn breukje te laten verhelpen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 18:00

Cynthiaaapje schreef:
Update over Socje..

Socje is inmiddels al een stuk groter gegroeid en af en toe komt hij zelfs bij je liggen. Volgende week krijgt hij zijn entingen, alhoewel ik denk dat hij nu voor niesziekte al heel veel afweer heeft opgebouwd, maar dat laten we aan de DA over.

Aybo gaat in januari voor castratie en is dan dik 7 maanden, we zouden hem liever nog wat groter laten groeien, maar aangezien hij een navelbreukje heeft hebben hebben we liever dat hij in januari heen gaat, om tijdens de verdoving van de castratie ook direct zijn breukje te laten verhelpen.

Juist katten die vroeg geholpen worden die worden vaak groter. De groeischijven sluiten langzamer waardoor ze dus hoger worden. Daarom wordt vroeg castratie bij honden vaak afgeweerd om het feit dat groeien voor zeker de grote rassen al zeer zorvuldig moet gebeuren en als ze dan ook nog eens harder gaan groeien kan het sneller problemen geven. Bij katten is dat niet zo heel erg.

Kijk en lees hier maar eens http://www.dierenasiels.com/specskat.cfm?id=248846 9 maanden en 5.5 kg en met (weet ik niet meer zeker) 4 á 5 maanden al gecastreerd.
Mijn poes pas bij 5 jaar (toen ik ze kreeg) en die is maar 3.5 kg terwijl een nakomeling van haar zus zeker 10 á 12 kg is en gewoon enorm groot (en die kater is met 5 maanden gecastreerd). Hij is niet dik maar echt zo joekels (praten we wel over een maine coon)

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 18:17

Aybo is ook een maine coon. We willen het nu ook nog niet ivm het hele van de wonden en we niet weten hoe ze met oud en nieuw reageren. Hebben geen zin in open wonden..