Hond eet slecht/kieskeurig

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 13:08

kimmie261 schreef:
je hebt ook blikvoer wat uit 100% vlees bestaat,animonda bv ,of zoals hierboven rocco..

als hij dat wel eet zou je dat kunnen proberen,ook pedigree pal brokken zijn nu niet echt heel goed voor je hond,zou zelf brokken voeren waar meer voedingswaarde inzit als in PP ,cavom brokken staan bekend erom dat een hond daar sneller dik van wordt.

toch grappig
mijn ouders hadden vroeger 2 yorkies
die zijn 16 en 18 geworden
en hebben hun hele leven op pedigree gestaan
en zijn nooit ziek geweest
onze herder was veel te dik (49 kilo)
en is nu door de cavom juist richting het goeie want hij weegt nu nog 43 kilo
en hij is ook niet meer geel maar weer wit
en spuugen en diaree heeft hij ook niet meer zoveel gehad sinds hij dit krijgt
dus mijn ervaring is heel anders dan de jouwe

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 13:15

xSCWx schreef:
ynessa schreef:
Mijn hond is ook een erg moeilijke eter geweest toen ik haar kreeg. Ze kon echt gewoon een aantal dagen niet eten en was dan ook erg mager. Maar door dat ik haar bak weg haalde als ze niet wou eten heeft ze toch geleerd dat ze moest eten anders had ze honger.
Ik voer cavom ze krijgt 225 gram voor een tervuerense herder. Omdat ze van deze brok niet veel hoeven te hebben worden ze eerder dik dan dun en hebben ze dus ook eerder honger.

Zo, dar is niet veel nee voor een herder! Heb inderdaad cavom eerder voorbij horen komen, omdat ik een witte herder heb moet ik ook oppassen met oranje en rode kleurstoffen. Helaas is dat er een beetje bij ingeschoten omdat ze niet wilde eten...
Maar ik blijf nog even dit geven, ben allang blij dat ik iets heb gevonden wat ze eet. Om nu weer van voer te veranderen zie ik niet zittten.

ja klopt ik kwam met cavom
heb zelf een witte herder reu
hij was helemaal geel van zijn oude voer
en begint nu dus weer aardig wit te worden en hij is inmiddels 8,4 jaar oud
mijn witte is helemaal moeilijk
zelfs mensen eten moet hij niet bv kip of gehakt
droog brood eet hij ook niet
spaghetti vind hij wel lekker maar krijgt hij gewoon niet

heb laatst op tv gezien dat je een hond niet veel moet voeren omdat je anders denkt dat hij honger heb
want een hond heeft dat niet zo gauw
het gaat meer om het idee en of je dan bv 10 brokjes of 100 geeft dat is puur voor jezelf
dit ging dan over een te dikke hond die moest afvallen maar waarvan zijn baasje dacht dat het zielig was om minder te geven

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 13:23

ts eet je hond wel bv het overgebleven eten wat jij overlaat,van avond eten.?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 13:29

DDDMakkink schreef:

Mijn opa rookte een pakje zware shag per dag en is 90 geworden. ;)
Naja, dat klopt helemaal niet. Maar dat is in dezelfde categorie opmerkingen.
Het is een vaststaand feit dat voer met een hoog vleespercentage beter is voor honden.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-11 14:09

keona schreef:

Sommige dingen wel, sommige dingen niet... Ik bak wel een kip voor haar (alleen het buitenste laagje) en dat eet ze wel prima. Brinta hoeft ze niet als er geen blikvoer doorheen zit.
Pasta's en spaghetti niet geprobeerd.. Hmm, kan ik nu wel even doen. Patatjes enzo eet ze ook wel en chips. Maarja, dat krijgt ze zo weinig...

kimmie261

Re: Hond eet slecht/kieskeurig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 14:22

DDDMakkink ,ik ken een boxer,die werd bijna 13 op euroshopper blikvoer,2 van die mega blikken per dag..

wil niet zeggen dat dat dan het beste voer is geweest,maar voor het idee: PP bestaat voor 4% uit vlees,de rest is brokopvulling ( bietenpulp,granen en heel veel kleurstoffen/smaakstoffen, en heeft als conserveermiddel BHT en BHA ( ook wel bekend als kankerverwekkend gif) ) ,en dat voor een carnivoor ( = vleeseter) ,nee wat mij betreft niet het beste voer nee...

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 14:55

ik geef ook toe dat goedkoop voer nooit op kan tegen kwaliteid voer waar een prijsje aan vast hangt
maar het wil niet zeggen dat je dan slecht bent voor je hond(of ander dier)
maar vaak word er al gauw geroepen dat als je bv euroshopper voert dat het zooooo slecht is en weet ik wat al niet meer
dat je als eigenaar je zelf erg banketstaaf voelt

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 14:57

Dat is toch ook zo :?

Als je geen fatsoenlijk voer kan of wil betalen, neem dan geen dier? :?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 15:54

euroshopper voer,PP en bv bonzo met 4% vleesaandeel en de rest van de brok is pure troep,wil je dat dan wel "goed voer" voor honden noemen?

en dat terwijl er zoveel beters is,( en zelfs heel erg veel beter voor veel minder geld als PP of bonzo) ,echt er is zoveel te vinden op gebied van diervoeders,waarom dan honden voeren met een brok waar maar zo weinig inzit waar een hond echt iets aan heeft??

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 20:36

DDDMakkink schreef:
kimmie261 schreef:
je hebt ook blikvoer wat uit 100% vlees bestaat,animonda bv ,of zoals hierboven rocco..

als hij dat wel eet zou je dat kunnen proberen,ook pedigree pal brokken zijn nu niet echt heel goed voor je hond,zou zelf brokken voeren waar meer voedingswaarde inzit als in PP ,cavom brokken staan bekend erom dat een hond daar sneller dik van wordt.

toch grappig

Mijn vorige hondje was ook yorkie die wou ook alleen maar blikvoer van pedigree eten
zou het toeval zijn :') Tis idd niet het beste voer maarja als je hond niks anders wil en er goed van eet heb je niet zoveel opties ... Waren wel goedkope tijden kwa voer nu betalen we over de 50 euro voor een zak brokken van onze huidige hond :o

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 20:39

kimmie261 schreef:
euroshopper voer,PP en bv bonzo met 4% vleesaandeel en de rest van de brok is pure troep,wil je dat dan wel "goed voer" voor honden noemen?

en dat terwijl er zoveel beters is,( en zelfs heel erg veel beter voor veel minder geld als PP of bonzo) ,echt er is zoveel te vinden op gebied van diervoeders,waarom dan honden voeren met een brok waar maar zo weinig inzit waar een hond echt iets aan heeft??

Het klinkt meschien raar maar sommige mensen willen niet naar de dierenspeciaalzaak gaan om het voer te halen en willen gewoon tegelijk met de boodschappen een zakkie of blikkie voer meenemen ..
En daarnaast zijn er ook nog heel veel hondeneigenaren die zich niet verdiepen in wat de hond binnenkrijg er staat hondenvoer op die zak of op het blikje dus het zal wel goed zijn..

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 20:40

Maar zelfs in de super zouden ze nog Rodiworst mee kunnen nemen.
Altijd nog een stuk beter dan PP / Bonzo / ES.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 20:42

misschien dan maar mee laten eten van de pot,als ze dat wel eet,en dan eens kijken wat ze doet als je het mengt met brokken.hond van mijn schoonzusje eet ook van alles lasagne spagetti pizza,maar eet slecht zijn brokken hier doen ze pate door,en hond is al best op leeftijd,hond van mijn schoonvader nu ingeslapen was 16 en at mee van de pot en af en toe wat brokjes.kijk gewoon wat die eet en geef hem dat dan.vroeger aten honden altijd mee van de pot
xSCWx schreef:
keona schreef:

Sommige dingen wel, sommige dingen niet... Ik bak wel een kip voor haar (alleen het buitenste laagje) en dat eet ze wel prima. Brinta hoeft ze niet als er geen blikvoer doorheen zit.
Pasta's en spaghetti niet geprobeerd.. Hmm, kan ik nu wel even doen. Patatjes enzo eet ze ook wel en chips. Maarja, dat krijgt ze zo weinig...

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 20:45

Iemand had het over brokken die veel beter waren dan Pedigree en niet duurder, welke brokken zijn dat dan?

Mijn vorige terriers zijn 15 en 16 geworden met niet heel dure brokken en kliekjes.

Al mijn honden waren/zijn ook gek op gerookte makreel. Bij een slechte eter een handje (uitkijken voor graten) door de brokken doen en smullen maar :)

Ik zou dat vlees van die slager in Amsterdam wel willen bestellen maar ik heb maar 2 diepvriesladen, gaat dus niet lukken ;(

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 20:55

ik had het over voer wat goedkoper is als PP en wat veel beter is,maar dat zijn geenbrokken,dat is een bakje smuldier,vers vlees dus,voor je geld 100% voeren wat goed voor een hond is,en dat voor 60 cent de 400 gram...

ik heb gekeken wat een zak PP kost,en de goedkoopste zit je op 2,20 euro de kilo,met smuldier zit je op 1,50 euro de kilo...

PP voer je 4% van wat een hond kan gebruiken van het voer,bij smuldier 100% ,nou tel uit je winst :D

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 20:56

Maar daar wordt geen reclame voor gemaakt.
Ik wist ondertussen wel dat het zo goedkoop was omdat ik het hier op Bokt gelezen heb. Anders had ik het wellicht ook niet geweten. En voor PP en Bonzo wordt je doodgegooid met reclames van blije hondjes. Wellicht trekt dat toch mensen aan...

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 21:03

Van Smuldier koop ik de pens die ik meng met PP brokjes. Alleen zacht voer is weer niet goed voor de tanden. Alhoewel ze iedere dag ook peesjes krijgen of van die harde gerookte kipfilets.

Waar ik hier ook niet aan kan komen zijn kippennekken, die kun je koken en zijn heel gezond. Misschien ook bij die slager in Amsterdam?

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 21:08

Vers vlees zoals smuldier ect. is juist heel erg goed voor de tanden,het houdt de tanden mooi schoon!Juist van brok krijg je tandsteen..Als ze naast vers vlees ook nog iets te kauwen hebben is het helemaal prima :j

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 21:09

Vers vlees is inderdaad geen probleem, ondanks dat het zacht is.
Het gaat juist om die paté en brokken in gelei (met 3% vlees) die slecht zijn voor het gebit.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 21:13

flicka schreef:
Waar ik hier ook niet aan kan komen zijn kippennekken, die kun je koken en zijn heel gezond. Misschien ook bij die slager in Amsterdam?

Waarom zou je kippennekken willen koken?

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 21:17

Juist koken maakt kippenbotten broos, hard en gevaarlijk!
Rauw kun je alle delen van een kip geven (nek, karkas, poten, vleugels..)

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 21:18

Ja dat lijkt me ook.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 21:22

Hoe ziet de vacht van de hond er uit? Zou het de ziekte van cushing kunnen zijn?

Probeer plas van de hond op te vangen, met bijvoorbeeld een soeplepel. Deze plas meenemen naar de dierenarts want die kan er al aardig wat informatie uit halen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 21:24

kippenekken en alles overigens van kip moet je inderdaad rauw geven en niet koken.. :)

en brokken geven tandsteen ,vers vlees niet,tis de zetmelen die de tandsteen veroorzaken,en dat zit in vers vlees niet,wel in brokken ( maar moet toegeven de reclames over de snijkiezen die brokken doormiddenbijten en zo de tandsteen verwijderen zijn bijna geloofwaardig te noemen :D ).

overigens is het als je vers voert wel aan te raden honden eens in de zoveel tijd iets te kauwen te geven,bv een hele penslap,kipkarkas( of ander gevogelte),runderstrot ,vleesbot,of gewoon van die buffelhuid kluiven..

en flicka,je bedoeld met "die slager uit amsterdam" lotgering? die verkoopt kippenekken ja,en nog veel meer lekkers :D

http://www.lotgering.nl/Prijzen.aspx

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 21:24

Lepel trouwens wel goed wassen, mocht je hem weer voor de soep willen gebruiken........